Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Evo dobih ja i konačno odgovor od SM-a.

Poenta priče je sledeća- custom čip ne dobijam jer sm optimum zadovoljava sve moje potrebe iako sam naglasio da me zanima manji pritisak turba od onog koji se inače koristi kako bih zaštitio sklopove i da sam svestan da će to daleko biti od onih 140 i kusur konja koje nude, ali da mi je prioritet sigurnost vozila, pa tek onda snaga. Ali dobro, jedan bar gore-dole, šta je to za turbo :)

Konkretno potrošnja u uslovima za koje sam ja pitao se ne smanjuje sa njihovom mapom i dobitak je što bih ja manje prtisikao gas u gradu pri kretanju. Opet to može da se uštedi i manjim pritiskanjem gasa i bez čipa. Garanciju ne daju, ali rekoše ljudi da mi ni ne treba ako je sve ok sa kolima jer mi njihov čip ništa neće poremetiti.

Sve u svemu, ja dolazim do zaključka da svi manje-više vrte istu priču. Trpaj gotovu mapu ako može, ako ne može zameni neki paramtar da legne kako treba i to je to. Čast izuzetcima koji stvarno rade custom mape, ali deluje mi da se za custom mapu brendirane firme treba dobro finansijski potokovati.

Firma koja me je posebno zaintrigirala je pro tuning zbog toga što nemaju gotove mape, već pred vama, na osnovu onoga što uzmu iz vašeg vozila, prave nova podešavanja. To mi trenutno i deluje kao najbolja opcija da se sedne sa čovekom, izraze želje i objasne ograničenja i na osnovu toga naprave podešavanja koja predstavljaju kompromis između snage i maksimalne sigurnosti vozila. Ili lepo rečeno da mogu da se *ebem, a da mi ne uđe :laughing:

Da li si mail poslao direktno srdjanu SM. ili nekom od zastupnika ovde kod nas recimo TT tuningu?

Da se razumemo SM. ili ti srdjan je daleko od garaznog tunera i ako prvu mapu koju je radio za nekog stila je bila za mog ;) to je ta koja je na tocku dala 137hp imas na forumu i dijagrame sa dyna bas ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mail sam poslao Milošu. Odgovor koji sam dobio me navodi na zaključak da nema izrade custom mape za sva vozila, već imaju po barem dve gotove mape za po svaku marku i model koju rade i onda trpaju onu koja više leži konkretnom vozilu i potrebama.

I još jedna zanmimljivost koju sam našao istražujući o tuning kućama. OCT,Revochip,Pro Tuning i H&S ne rade atmo benzince. Kažu da dobitak u snazi ne postoji i da ne vredi raditi iste. Pro tuning kaže čak i da nije zdravo po benzinca raditi čipovanje. SM tuning radi atmo. benzince i na njihovom sajtu piše da je čak dobro po atmo benzinca da se čipuje, a iz nekih je moguće izvući i do 20 konja(moja Astra 14ks..)

@ChobbyNS čitajući po Internetu sve ovo, počinjem najviše da cenim one koji rade custom mape po onom što ti tražiš. bez obzira bili vrhunski stručnjaci ili moci bez iskustva. Jednostavno, ako ja želim da podignem pritisak turba za 0,0001 bar i ni ne osetim da je nešto promanjeno,to je moja odluka i treba tako da mi urade. Isto tako, ako želim da sagorim turbinu i dignem duplo prtisisak, derem 10 dana sva vozila po gradu i posle bacim atuo, to je opet moja odluka i terba da mi rade. Kad već niko ne daje garanciju, ne treba ni da ih brine šta će biti sa kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I još jedna zanmimljivost koju sam našao istražujući o tuning kućama. OCT,Revochip,Pro Tuning i H&S ne rade atmo benzince. Kažu da dobitak u snazi ne postoji i da ne vredi raditi iste. Pro tuning kaže čak i da nije zdravo po benzinca raditi čipovanje. SM tuning radi atmo. benzince i na njihovom sajtu piše da je čak dobro po atmo benzinca da se čipuje, a iz nekih je moguće izvući i do 20 konja(moja Astra 14ks..)

Što navodi na zaključak da se njihov ceo čip tuning (ili bar veći deo) svodi na dizanje pritiska turbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I još jedna zanmimljivost koju sam našao istražujući o tuning kućama. OCT,Revochip,Pro Tuning i H&S ne rade atmo benzince. Kažu da dobitak u snazi ne postoji i da ne vredi raditi iste. Pro tuning kaže čak i da nije zdravo po benzinca raditi čipovanje. SM tuning radi atmo. benzince i na njihovom sajtu piše da je čak dobro po atmo benzinca da se čipuje, a iz nekih je moguće izvući i do 20 konja(moja Astra 14ks..)

Što navodi na zaključak da se njihov ceo čip tuning (ili bar veći deo) svodi na dizanje pritiska turbine.

Ne baš ceo, ali izgleda da je najlakše podići pritisak zurba za pola bara i eto nama 30 konjića i 200 evra više. Pitao sam sad ove momke iz pro tuninga da li žele da rade custom mapu sa manjim pritiskom turba i povećanjem 0,1-0,2 bara, pa ćemo da vidimo šta kažu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više goriva=veći pritisak

Zna se šta je pravi tuning, ovo je samo re-programiranje.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane naravno da se zna. Ali za svaki dan i smanjenu potrosnju je odlican, :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Što navodi na zaključak da se njihov ceo čip tuning (ili bar veći deo) svodi na dizanje pritiska turbine.

Ne.

Nije problem raditi i atmo.benzince i postoje značajni dobici snage, razdvojte u priči atmo.benzince malih kubikaža (sve do 2.0) kakvih je kod nas 95% i atmo.benzince većih kubikaža.

Ako se sve svodi ''samo na pritisak turbine'', kako onda uspevaju da urade atmo. benzince većih kubikaža koji takođe nemaju turbinu? Pogledajte samo čipovanje koje npr. Novitec radi sa Ferrari atmo.benzincima, a nije on jedini, niti su Ferrari motori jedini koji se čipuju. Vreme ubrizgavanja goriva, količina goriva, broj obrtaja...sve se to menja.

Ne baš ceo, ali izgleda da je najlakše podići pritisak zurba za pola bara i eto nama 30 konjića i 200 evra više. Pitao sam sad ove momke iz pro tuninga da li žele da rade custom mapu sa manjim pritiskom turba i povećanjem 0,1-0,2 bara, pa ćemo da vidimo šta kažu.

Jadan je onaj ''tuner'' kojem će mušterija da određuje za koliko će da menja određene parametre.

Vlasnik automobila je tu da kaže koliko KS bi želeo, šta ga više zanima (max. brzina ili bolja međuubrzanja, više dobitka u niskim obrtajima ili u većim...), a ne da određuje parametre koji će se menjati i za koliko će se menjati.

Evo, ja ću ti odgovoriti i pre njih. Odgovoriće ti da mogu da urade to što želiš i na svako tvoje buduće pitanje će ti reći da mogu, samo da bi uzeli 50 eura koji su ti pretekli od dočeka. :D Jedino ako vide ovo pisanje, možda ti nekada za nešto kažu da ''ne može''... :D :D

Treba Igore razumeti da kada uradiš mapu gde treba, ne postoje ta pitanja koja se tebi motaju po glavi. Nije teško pogledati video klip koji stoji na FLCS YouTube kanalu:

klip01.jpg klip02.jpg

klip03.jpg klip04.jpg

klip05.jpg klip06.jpg klip07.jpg

Šta može za pola sata i prilagođavanje mape željama vlasnika:

klip10.jpg klip11.jpg

klip12.jpg klip13.jpg

klip14.jpg klip15.jpg klip16.jpg

Oko pritiska turbine i količine dima:

klip20.jpg klip21.jpg

klip22.jpg klip23.jpg klip24.jpg

--------------------------------------

Jedno je ''čipovanje'' gde nemaš pojma šta dobijaš jer ti i sam ''tuner'' to ne može reći. To sam sebi opravdaš sa stavom ''meni to nije ni važno''.

Samo što taj isti stav ne koristiš i kada kupuješ novi fon, ili drugi auto...tu još kako gledaš specifikacije i tačno želiš da znaš kakav je procesor u tom fonu, koliko ima RAM, koliko interne memorije, ili koliko KS ima auto koji kupuješ, koliko vaz.jastuka, ali telefon ili auto ti ne prodaje drugar...takvo čipovanje ti radi drugar, pa ga odjednom sam sebi opravdaš sa tim ''meni to nije važno.''

Jedno je ''čipovanje'' gde se uopšte ne mora paziti na bilo šta, od toga hoće li čipovan auto proći tehnički po pitanju izduvnih gasova, pa dalje...

Tu se onda upravo dešavaju stvari poput ogromnog dima, čak su se i ranije vodile rasprave na forumu kako to eto ''mora da dimi, dim je korektivni faktor'' i tako svašta nešto se pričalo...ne znam samo kako po toj Evropi čipuju automobile i dim im nije posledica, ne služi im kao ''korektivni faktor'' da znaju koliko goriva su nalili, ili šta se već pominjalo svojevremeno kao pokušaji opravdavanja.

Jedno je ''čipovanje'' gde ti podignu pritisak turbine na punom gasu za 50% i više, ali kao što se vidi gore iz priče, iz video klipa (koji izgleda niste pogledali do sada ;) ) nikakvo podizanje od 50% nije na dnevnom redu kada se stvari rade kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klip zaista nisam ranije video. U pravu si Nešo za ovo što kažeš, stvarno bi bilo mnogo loše da ja odem u H&S na primer i pričam ovom Šulcu na koliko da postavlja pritisak turbine :laughing:.

E sad imam jedno drugo pitanje. Ako se poveća količina goriva u cilindru, podigne pritisak turbine, nebitno koliko, i podigne još i gomila drugih parametara, kako može pri konstantnoj brzini da se ostvari smanjenje potrošnje?

Za gradsku vožnju i ubrzanja mi je jasno. Manje se pritiska gas i manje goriva se povuče, ali za konstatnu brzinu stvarno ne mogu da nađem neku povezanost sa svim ovim..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno je ''čipovanje'' gde nemaš pojma šta dobijaš jer ti i sam ''tuner'' to ne može reći. To sam sebi opravdaš sa stavom ''meni to nije ni važno''.

Samo što taj isti stav ne koristiš i kada kupuješ novi fon, ili drugi auto...tu još kako gledaš specifikacije i tačno želiš da znaš kakav je procesor u tom fonu, koliko ima RAM, koliko interne memorije, ili koliko KS ima auto koji kupuješ, koliko vaz.jastuka, ali telefon ili auto ti ne prodaje drugar...takvo čipovanje ti radi drugar, pa ga odjednom sam sebi opravdaš sa tim ''meni to nije važno.''

Ne znam zašto ali imam osećaj da je ovo upućeno meni, ali ne bih ulazio u dalju diskusiju zašto je meni nešto važno ili ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, jel' bi se ja ''bojao'' da napišem @ChobbyNS da je tebi namenjeno? ;) Dajte ljudi, opustite se malo...ne tumačite sve što neko napiše.

Ima još ljudi koji žele da ''proguraju'' priču...ma, nije važno dal' je magla (nemaš pojma šta si platio) ili nije magla, važno da si zadovoljan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klip zaista nisam ranije video. U pravu si Nešo za ovo što kažeš, stvarno bi bilo mnogo loše da ja odem u H&S na primer i pričam ovom Šulcu na koliko da postavlja pritisak turbine :laughing:.

E sad imam jedno drugo pitanje. Ako se poveća količina goriva u cilindru, podigne pritisak turbine, nebitno koliko, i podigne još i gomila drugih parametara, kako može pri konstantnoj brzini da se ostvari smanjenje potrošnje?

Za gradsku vožnju i ubrzanja mi je jasno. Manje se pritiska gas i manje goriva se povuče, ali za konstatnu brzinu stvarno ne mogu da nađem neku povezanost sa svim ovim..

Pa Igore,razmišljaj! Parametri se dižu 4-5-6%, a ti pritiskaš gas 10% manje,da bi ti auto išao istom brzinom. Deluje da su promene sitne,ali u praksi imaju učinak. Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sam slučajno našao, vredi pogledati, samo ne znam ko je u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I još jedna zanmimljivost koju sam našao istražujući o tuning kućama. OCT,Revochip,Pro Tuning i H&S ne rade atmo benzince. Kažu da dobitak u snazi ne postoji i da ne vredi raditi iste. Pro tuning kaže čak i da nije zdravo po benzinca raditi čipovanje. SM tuning radi atmo. benzince i na njihovom sajtu piše da je čak dobro po atmo benzinca da se čipuje, a iz nekih je moguće izvući i do 20 konja(moja Astra 14ks..)

Što navodi na zaključak da se njihov ceo čip tuning (ili bar veći deo) svodi na dizanje pritiska turbine.

Ako samo povecas pritisak turba, automatski ces osiromasiti smesu i samim tim to ce dovesti do pregrevanja motora i svih posledica posle istog.. Do neke granice se moze povecati samo pritisak turbine da smesa ostane u nekim zadatim granicama...

Klip zaista nisam ranije video. U pravu si Nešo za ovo što kažeš, stvarno bi bilo mnogo loše da ja odem u H&S na primer i pričam ovom Šulcu na koliko da postavlja pritisak turbine :laughing:.

E sad imam jedno drugo pitanje. Ako se poveća količina goriva u cilindru, podigne pritisak turbine, nebitno koliko, i podigne još i gomila drugih parametara, kako može pri konstantnoj brzini da se ostvari smanjenje potrošnje?

Za gradsku vožnju i ubrzanja mi je jasno. Manje se pritiska gas i manje goriva se povuče, ali za konstatnu brzinu stvarno ne mogu da nađem neku povezanost sa svim ovim..

U konstantim rezimima rada je najlakse utvrditi kako se smanjuje potrosnja... Samo jedna stvar: Jedno je konstantan rezim rada motora, a jedno je konstantna brzina automobila, to su dve potpuno razlicite stvari! Pri konstantnoj brzini skoro nikada nije konstantan rezim rada, to jest jeste do negde, kada se ide tempomatom pri recimo 140 kmh konstatno motor odreaguje na svaku uzbrdicu nizbrdicu da bi odrzao konstantnu brzinu...

U prevodu pri 2800 obrtaja u 5-toj, sto je 140 kmh, parametri variraju. Na putu bez nagiba to je nekih 800-850 bari nafte koliko se secam i 0,6-0,7 bara turba... Ti podaci na uzbrdicama variraju do 1300-1400 bari nafte i 1,1-1,2 bara turba, a sve vreme je konstantan broj obrtaja.

E sad sto se tice potrosnje pri konstantnoj brzini... Svrha remapa je ta da kada je motor neopterecen, odnosno kada je opterecen do negde, da smesa bude osiromasenija nego smesa u fabrickoj mapi, a kada su max opterecenja onda je smesa bogatija nego fabrika... Recimo za 140 kmh po ravnici se koristi nekih 60 konja mozda malo manje (da ne lupam) i to je neko srednje opterecenje motora pri kome se moze osiromasiti smesa i smanjiti potrosnja, ali recimo na 200+ kmh pri maximalnim brzinama se koristi veca snaga od fabricke i samim tim da bi se dobile bolje perfomanse mora i smesa da bude bogatija, i tada auto trosi vise nego sto bi fabricki trosio ali postize vecu max brzinu i vecu snagu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj nemerljivo brži

Ako samo povecas pritisak turba, automatski ces osiromasiti smesu i samim tim to ce dovesti do pregrevanja motora i svih posledica posle istog.. Do neke granice se moze povecati samo pritisak turbine da smesa ostane u nekim zadatim granicama...

U prevodu pri 2800 obrtaja u 5-toj, sto je 140 kmh, parametri variraju. Na putu bez nagiba to je nekih 800-850 bari nafte koliko se secam i 0,6-0,7 bara turba... Ti podaci na uzbrdicama variraju do 1300-1400 bari nafte i 1,1-1,2 bara turba, a sve vreme je konstantan broj obrtaja.

Pritisak turbo punjača na izduvne gasove direktno zavisi od količine izduvnih gasova koji ga pogone zar ne ?

Da bi povećao pritisak moraš da povećaš i količinu izduvnih gasova tj količinu goriva koju sagorevaš. Direktno su povezani.

Vezano za pritiske koje si naveo, to ima veze sa brojem obrtaja i pritiskom PVP ? Treba videti kolika je količina ubrizganog goriva i veličina pritiska turbo punjača (bilo bi još bolje fabričkog i reprogramiranog).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako samo povecas pritisak turba, automatski ces osiromasiti smesu i samim tim to ce dovesti do pregrevanja motora i svih posledica posle istog.. Do neke granice se moze povecati samo pritisak turbine da smesa ostane u nekim zadatim granicama...

U prevodu pri 2800 obrtaja u 5-toj, sto je 140 kmh, parametri variraju. Na putu bez nagiba to je nekih 800-850 bari nafte koliko se secam i 0,6-0,7 bara turba... Ti podaci na uzbrdicama variraju do 1300-1400 bari nafte i 1,1-1,2 bara turba, a sve vreme je konstantan broj obrtaja.

Pritisak turbo punjača na izduvne gasove direktno zavisi od količine izduvnih gasova koji ga pogone zar ne ?

Da bi povećao pritisak moraš da povećaš i količinu izduvnih gasova tj količinu goriva koju sagorevaš. Direktno su povezani.

Vezano za pritiske koje si naveo, to ima veze sa brojem obrtaja i pritiskom PVP ? Treba videti kolika je količina ubrizganog goriva i veličina pritiska turbo punjača (bilo bi još bolje fabričkog i reprogramiranog).

Turbina koja se ugradjuje u stila, konkretno kod mene garret GT1749MV je turbina takozvane promenjive geometrije... Sto znaci sledece: Na 4000 rpm mozes da imas pritisak turba od 1,2-1,3 bara (1,3 bara je max pritisak turba kod 1,9 mjeta sa 8 ventila i fabrickom mapom..) pri maximalnom opterecenju motora, a mozes da imas i 0,1-0,2 bara pri minimlnom opterecenju motora odnosno motornom kocenju na nizbrdicama na primer...

Da bi povecao pritisak turba ne moras mnogo da povecavas obrtaje, to upravo cini "promenjiva geometrija" i razni ventili koji ucestvuju u celom postupku nadpunjenja turbinom... westgate ventil i blow off ventil i razna cudesa :D povezana sa vakumom protokomerom i mapom... Na 2000 obrtaja na primer mozes da imas do cak 0,9-1bar pritiska turba sto je 80 posto max pritiska nadpunjenja a obrtaji su na manje od 50%... a takodje kada kocis motorom na velikim nizbrdicama mozes da imas 0 bara...

kolicina goriva se racuna prema kolicini ukupnog "vazduha" koji ulazi na usis, kazem "vazduha" jer nije samo vazduh vec i izduvni gasovi ( tu spadaju vazduh sa turbine i izduvni gasovi sa egr-a), i ta kolicina nafte prati kolicinu vazduha da bi smesa uvek bila u nekim zadatim vrednostima... E sad nije dovoljno reci samo smesa (kolicina ubrizganog goriva i kolicina vazduha.. ) treba uzeti i kvalitet te smese, na kom pritisku je ubrizgana nafta... Kod starijih dizela (golf 2 1,6 GTD ) recimo je mnogo mnogo "nekvalitetnija" smesa u odnosu na najnovije CR dizele... to je jedan od razloga sto golf 2 GTD ima samo 69 konja sa 1,6 motorom, a fabrike sada izbacuju 120 i vise konja iz motora te kubikaze...

A sto se tice klipova... Ko garantuje da su to 1,9 motori mozda je 2,4 od 200 konja koji se ugradjivao u chromu... i druga stvar laganje km sata... Kod mene laze oko 10% u poredjenju sa blueberry navigacijom i samsung galaxy S2 mobilnim i njegovim gpsom... tako da onih 250 kmh nije 250 nego 225 recimo... sto je povecanje za 15kmh od 210 kmh koliko je fabricki max brzina...

Edited by tosonije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veci pritisak turbine nema nikakve veze sa kolicinom goriva... Ali ima veze sa kolicinom izduvnih gasova...

Veci pritisak na usisu=veci pritisak na izduvu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veci pritisak turbine nema nikakve veze sa kolicinom goriva... Ali ima veze sa kolicinom izduvnih gasova...

Jesi li siguran 100% u to sto tvrdis???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj sad cu da dodam nekoliko stavki koje potkopavaju tvoju tvrdnju...

1. Wastegate ili varijabilna geometrija... Ako je wg u nekom trenutku zatvoren ili otvoren, da li je srazmera pritiska i kolicine izduvnih gasova ista? Nije

2. Ako se motor vrti na 2000 i na 2000 rpm daje 1.5 bar boosta, da li to znaci da ce na 4000rpm izbaciti 3bara? Ne

3. Da li je kolicina izduvnih gasova ista na 1500 i 2000rpm? Nije... a kako na 1500rpm i 2000 ima isti boost?

Pritisak turbine zavisi od Izduvnih gasova (nesto mora da je pokrece), velicine turbine, opterecenja motora, tajminga (otvaranje-zatvaranje WG) i jos dosta stvari.

Sta mislite ko pravi mape za renomirane tunerske kuce? Da li je to Djura pekar ili Mile nastavnik OTO-a?

Mape za renomirane kuce rade INZINJERI KOJI RADE RAZVOJ MAPA ZA VELIKE PROIZVODJACE AUTOMOBILA... kao sto je Shulc- baja sa klipa radio na razvoju motora i mapa za te motore u nekom BMW-u. Posle sebi postavite pitanje, kolko inzinjeri iz raznih fabrika radi mape za tunerske kuce?

Shwaba je jedan od retkih koji je osnovao svoju tunersku kucu sa svojim kolegom iz BMW-a, isto kao sto je inzinjer iz VW osnovao OC:T.... Nije mnogo.

E kad takav lik uzme JTD motore i sprzi nekoliko JTD-a, cisto iz zabave onda to ima neku tezinu. Naravno da su oni od svojih kolega zabara dobili sve podatke za JTD motor i za to verovatno i platili, onda shvati covek koliko je to velik posao.

@dovla
Lako se utvrdi da li je greska u softveru... To sto kod nas to niko ne moze da priusti i sto smo banana republika ne znaci da tamo neki svaba nece pljunuti kes i poslati mapu na analizu kod inzinjera koji za par sekundi mogu da ti kazu da li je problem u mapi ili nije... Naravno da ce izvuci pare posle toga, ti bi kao PAJA TROSAK to trebalo da znas.
Svaki problem ima svoj uzrok a do uzroka nije tesko doci. Bitno je koliko ko zeli da stvarno utvrdi uzrok i koliko moze da se cima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi povecao pritisak turba ne moras mnogo da povecavas obrtaje, to upravo cini "promenjiva geometrija" i razni ventili koji ucestvuju u celom postupku nadpunjenja turbinom... westgate ventil i blow off ventil i razna cudesa :D povezana sa vakumom protokomerom i mapom... Na 2000 obrtaja na primer mozes da imas do cak 0,9-1bar pritiska turba sto je 80 posto max pritiska nadpunjenja a obrtaji su na manje od 50%... a takodje kada kocis motorom na velikim nizbrdicama mozes da imas 0 bara...

kolicina goriva se racuna prema kolicini ukupnog "vazduha" koji ulazi na usis, kazem "vazduha" jer nije samo vazduh vec i izduvni gasovi ( tu spadaju vazduh sa turbine i izduvni gasovi sa egr-a), i ta kolicina nafte prati kolicinu vazduha da bi smesa uvek bila u nekim zadatim vrednostima... E sad nije dovoljno reci samo smesa (kolicina ubrizganog goriva i kolicina vazduha.. ) treba uzeti i kvalitet te smese, na kom pritisku je ubrizgana nafta... Kod starijih dizela (golf 2 1,6 GTD ) recimo je mnogo mnogo "nekvalitetnija" smesa u odnosu na najnovije CR dizele... to je jedan od razloga sto golf 2 GTD ima samo 69 konja sa 1,6 motorom, a fabrike sada izbacuju 120 i vise konja iz motora te kubikaze...

Gde je to čuveno dugme gde se povećava pritisak, pali turbina itd.

Varijabilna peraja u turbu služe da bi obezbedila bržu reakciju, tj da bi smanjila tzv. turbo rupu. Na nižim obrtajima varijabilna peraja usmeravaju tok izduvnih gasova (ujedno im smanjuje protok povećavajući brzinu istih) ka spoljnim delu lopatice turbine. Time se dobija brža reakcija i veći pritisak nadpunjenja pri nižim obrtajima. Kada se obrtaji motora povećaju i samim tim i količina izduvnih gasova (direktno vezana sa količinom goriva) peraja se zakreću i stavljaju u tzv otvoreni položaj i sada izduvni gasovi naleću celom površinom lopatica turbine. Zato su sada najveći obrtni momenti na 1700 1500 pa i niže obrtaja, ranije su bili na oko 2500 a do tada auto mrtav. Taj čuveni je imao i motor sa 80 KS i 155 Nm pri 2500 o/min. Korisni obrtaji su sa sa var. turbinom dosta povećali zar ne ?

Obično su i najveći pritisci u zoni najvećeg obrtnog momenta.

Mali turbo brža reakcija ali i manji pritisak nadpunjenja, veći turbo sporija reakcija ali kad se zavrti eto gomile konja. Zato sada ubacuju dve i više turbina.

Wastgate ili bypass ventil čisto da ograniči max pritisak bude u granicama, kada pređe granicu ventil (ili mehanički ili pneumatski ili neki treći sistem) se otvori i gasovi idu direktno u izduv. Prosta stvar kao i sve ostalo.

ne znam kako bi povećao obrtaje dizel motora osim ako ne začuriš onog iza auspuha. Odakle višak vazduha ? Rad dizel motora je direktno vezan sa količinom goriva, kada hoćeš gas rokneš više nafte (zato onoliko dima) a više vazduha dođe kasnije, još ako ima turbinu eto i jurnjave.

Video si relaciju bez gasa mali pritisak turbina kada stisneš gas drastično se poveća pritisak. Više goriva=više izduvnih gasova=veći pritisak punjenja

Zbog dima su ubacili sve one silne sisteme i komplikacije ali ga još uvek ima kada se stisne gas. Nema dizela koji tada ne dimi. Neki više neki manje, svi dime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja bih voleo da znam koji dizel sa DPF-om dimi??

I zašto su dizelima sa DPF-om izduvne cevi na auspuhu postavljene vodoravno a ne savijene prema zemlji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da to nema neke veze :) Stilo mi nema dpf i cev mu je ka dole, dok Astra tođe nema a cev joj je vodoravno postavljena, takođe bilo i na Jugu(ko zna da li je neko i čuo za dpf kad je on projektovan :laughing: ).

Bolje ti nama kaži kako si zadovoljan posle čipa i jel ima promena? :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim, tvoja Astra je benzin a ne dizel :)

Ja sam se pozvao isključivo na dizele (znam kako na jugu stoji izduvna cev)

Što se čipa tiče; pisao sam baš pre neki dan... Sasvim sam zadovoljan. Ukratko, manje troši normalnijom vožnjom (u mom slučaju 0,6 lit), odziv gasa neuporediv, življi je mnogo i na jako niskim obrtajima, ima konstantno i snažno ubrzanje u 4. i 5. brzini. Auto takođe mnogo kultivisanije radi u leru.

Rekao sam da imam zamerku na to da izbacuje povišeno crnog dima nakon hladnog starta (mirovanje auta 6+ sati)

Objasnili su mi da to tako mora, da sad ne davim zašto... prihvatio sam objašnjenje :)

Kvačilo ne proklizava... nus pojava za sada nema. Rekoše mi i da je na lybri kvačilo sa Maree 2.4 dizel i da je izdržljivije nego na Stilu. Ulje pratim redovno na šipki, isparenja oko turbine... za sada ama baš nikakvih promena nema.

Sve u svemu vrlo sam zadovoljan jer ne očekujem ko zna kakva čuda od motora 1.9 ali sasvim mi prija kada mogu bez rizika da preteknem 2 automobila na brzini 120+

To mi je i bio cilj, nisam uradio čip da bih se potpisivao i trkao...

Eto toliko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...