Jump to content
FAS Goran

dkoncar

Members
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

About dkoncar

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 09/16/1975

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trstenik

Recent Profile Visitors

2178 profile views
  1. Kolega, u zdravlju da prođeš mnogo kilometara sa njim! Ja ga posedujem u automatik varijanti. Nekih iskustava o njemu imaš u temi koju sam otvorio: Ako imaš neki koristan savet ili pitanje na koje mogu da ti odgovorim, tu sam.
  2. Da podelim sa forumašima jedno iskustvo... Nakon odrađenih velikog i malog servisa majstor je zaboravio da mi resetuje servisni interval. Pokušao sam onaj tutorijal sa gasom i kočnicom: da se kontakt, pritisne gas i onda sedam puta kočnica. Gas se drži još minut, pa se isključi kontakt i ponovo upali nakon minut. Ovim se resetovao interval za zamenu ulja, ali nije servisni interval. On izgleda mora dijagnostikom. Rešio sam da nabavim OBD 2 Bluetooth konektor i da to odradim pomoću njega. Inače, imam Multi Ecu Scan koji sam koristio za Punta, a našao sam na netu i najnoviju verziju koja podržava Tipa. Ako neko ima potrebu za ovim softverom vrlo rado ću mu poslati.
  3. Mali apdejt teme: Odrađen veliki servis (set zupčenja, vodena pumpa), PK kaiš sa zatezačima, motorno ulje (Selenia WR), filteri, antifriz, ulje u menjaču (inače u menjač idu dve vrste ulja: za menjač i diferencijal 1,8 litara i 1 litar za robotizovani deo, Tutela Transmission Gearforce i Tutela Transmission ZC 75). Pošto su i kočione pločice bile polovično istrošene zamenio sam i njih. Cena materijala 44 000 din (koga interesuje). Smatram da je ovim urađeno fino osveženje automobila.
  4. Da... kickdown, izvinjavam se na pogrešnoj terminologiji.
  5. Pošto je, izgleda, ovaj DSG (Direct Shift Gearbox) nepoznanica kod nas, evo mojih iskustava iz dosadašnje vožnje. Izuzetno lepo prebacuje iz brzine u brzinu. U zavisnosti od položaja noge na gasu prebacuje u višim ili nižim obrtajima. U režimu kada se ne jurca šaltuje u viši stepen na oko 2000 obrtaja. Kada je potrebno obilaženje i eventualno spuštanje stepena prenosa dovoljno je samo malo dodati po gasu i odmah prelazi u niži stepen. Ima čak i Kick Off (pedala gasa ima dva položaja - kada se stigne do kraja oseti se malo veći otpor i tada papučica klikne, a menjač spusti za dva stepena). U takvim situacijama žestoko lepi za sedište. Inače, kada je noga teška na gasu šaltuje na oko 3500 obrtaja. Kada je manuelni mod u pitanju, lako se prelazi u njega. Samo se ručica pomeri u levo i to je moguće u toku vožnje. Recimo, kada hoću da naglo ubrzam, mrdnem menjač u levo i spustim za stepen. Ovo odrađuje bez trzaja, dok Kick Off ume da trzne. Ovo mi je prvi put da vozim automatika i mnogo lako sam se navikao na njega. Doduše, desilo se par puta u početku da levom nogom po inerciji nalegnem na kočnicu misleći da je kvačilo. Poseduje i ECO mod. Tada prebacuje u viši stepen već na oko 1500 obrtaja i potrošnja je za oko litar manja. Doduše, sporije ubrzava jer je na niskim obrtajima i potrebno mu je malo više dok ne uključi turbinu. Evo i još par slika iz unutranjosti vozila.
  6. Hvala svima na čestitkama i lepim željama. Uskoro malo više slika unutrašnjosti. Inače, auto je uvezen iz Italije gde je uredno servisiran u ovlašćenom servisu (uredna servisna knjižica).
  7. Do maja ove godine bio sam vlasnik Fiat Punta Classic koga sam kupio novog i koji me je služio fenomenalno punih 14 godina. Rešio sam da malo apgrejdujem vozni park i izbor je pao na Tipa HB 1.6 Multijet sa automatskim menjačem. Auto je star 6 godina i u trenutku kupovine imao je 181 hiljadu pređenih kilometara. Dobro očuvan, utegnut. Za dosadašnjih 8 hiljada kilometara pređenih sa njim malo je reći koliko sam zadovoljan. Izuzetno udoban, tih, lagan za vožnju, komforan. Motor ima 120 konja (mada sam čitao po nekim forumima da ima i čitavih 135). Vuče izuzetno, a potrošnja sa umerenom nogom na gasu mu je ispod 6 litara. Menjač ima 6 brzina, menja lagano i bez trzanja, a manuelni mod koga sam par puta koristio je takođe dobar. Od početnih intervencija sam imao promenu kaiša alternatora jer je proklizao i nije punio, zamenu O2 senzora, a takođe sam stavio i nove gume. Sipao sam sredstvo za održavanje i čišćenje celokupnog sistema napajanja, izduva i turbine od prljavštine i čađi. Pokazalo se prilično dobro jer sam po regeneraciji DPF filtera primetio da se nakon čišćenja napunio za samo 500 km, a inače radi regeneraciju nakon oko 1500 km. Uskoro planiram veliki servis i zamenu kočionih pločica, a u planu su mi aluminijumske felne i zatamnjivanje zadnjih stakala. Za početak sam fabričke patosnice zamenio gumenim i stavio bočne lajsne kao i na prethodnom autu jer mi je praksa pokazala da na parkinzima vrata budu često izgrebana. Voleo bih da čujem i komentare drugih vlasnika po pitanju ovog automobila. Za početak evo par slika, a sa ostalim modifikacijama stižu nove.
  8. Pozdrav svima! Nov sam na forumu, pažljivo pregledam teme ali nigde nisam primetio da je neko pominjao gde može da se preuzme novi firmver za multimediju od 5 inča sa navigacijom, kao i da li je moguće apdejtovati mape nakon isteka od 3 godine van ovlašćenog servisa. Ako mi je promaklo, izinjavam se...
  9. Drugari, rešen problem sa Start&Stop unavailable problemom. U pitanju je bila remenica alternatora koja je proklizavala tako da akumulator nije imao dovoljno punjenje. Izgleda da prvo na šta treba sumnjati u ovom slučaju jeste slabija struja. Lako može da se proveri unimerom. Ako je sa upaljenim autom voltaža na akumulatoru ispod 13,5 - 14V treba videti šta je sa alternatorom. Eto mog iskustva, nadam se da će nekome biti od koristi.
  10. Pozdrav, forumaši. Odnedavno sam vlasnik polovnog Fiat Tipa, 1.6 multijet sa automatskim menjačem. Takođe mi se upalilo obaveštenje da je Start&Stop unavailable kao i ECO disconnected uz upaljenu Check engine lampicu. Nema nikakvih razlika u radu motora, fino vuče, samo što zbog isključenog ECO moda prebacuje brzine na višem broju obrtaja. Lampice se nisu gasile od trenutka pojavljivanja. Nisam primetio da je neko sa dizel motorom i automatskim menjačem prijavljivao ovaj problem. Ako ima iskustava, dobro bi došlo, a ja ću, takođe, ako budem imao novosti da podelim sa vama. Videću da idem na neku dijagnostiku i proverim koju grešku prijavljuje.
  11. Društvo, imam problem i trebala bi mi pomoć, naravno, ako se neko susretao sa ovim problemom: U kolima mi je ugrađen Meta alarm. To je onaj što paše na Fiatovu instalaciju i rade ga po ovlašćenim auto servisima. Odnedavno je počeo da brljavi: Relativno lako ga uključim ali kad treba da ga isključim moram da oblećem oko kola i da pritiskam dugme za otključavanje do besvesti. Od pre par dana otključavanje je skoro nemoguće. Pokušavao sam sa promenom baterije - nije, dešava se isto. Probao sam sa drugim priveskom - i dalje je problem. Vadio sam modul alarma kako bih uočio neki možda vidljiv problem, ali problem se ne vidi. Znam za onu priču sa frekvencijama okolnih predajnika mobilne telefonije, ali pokušavao sam i na mestima gde predajnika i drugih problematičnih antena nema ni na puškomet - nema promene problem je i dalje tu. Da li ovo znači da je alarm riknuo ili postoji rešenje problema?
  12. @Sikter da li si siguran ili..... Mislim da tuda prolazi kabl suvozačevog airbag-a, naravno za one modele koji ga imaju.
  13. Društvo, evo da podelim sa vama šta mi se izdešavalo pre 20-ak dana. Možda nekome pomognem... Iz čista mira ostanem bez osvetljenja instrument table, centralne konzole, ne radi svetlo registarske tablice, ne mogu da upalim prednje i zadnje maglenke. Kada upalim svetla (oborena, dugačaka) rade normalno ali bez indikacije na instrument tabli. Šta ću, krenem prvo od najlogičnijeg, osigurača. Osigurači ispravni. Skinem svetlo registarske tablice, sijalica OK. Razvalim celu centralnu konzolu misleći da je riknula neka od sijalica pa pravi problem u kolu, međutim i tu sve OK. E sad se već zabrinem. Ne znam na šta da sumnjam, ali javlja mi se da je ablender. Da ipak ne pametujem previše pozovem Delta MC u Kruševcu (do nedavno zvanične Fiatove servisere) i zakažem servis. Pojavim se kod njih, saslušaju me i prvo što mi kažu: "Ne valja ti akumulator!" Ja ne mogu da verujem da lupiše i ostaše živi! Kad su se uverili da je akumulator OK reše da ga ubodu na dijagnostiku (uredno me pitali želim li to zadovoljstvo od 1600 din). Dijagnostika pokaže da je sve u redu, može da se priđe instrument tabli, da se pomoću dijagnostike upali indikacija oborenih svetala, maglenki. Zaključak: crko ablender. Na svu sreću oni imaju još jedan nov u rezervi koji košta 17000 din inače nova cena će mu za par dana biti oko 30000 din. Ja uredno platim 1600 za dijagnostiku i zahvalim se na uslugama. Prvo što sam uradio kad sam došao kući je da proguglam polovne ablendere koji koštaju oko 30-ak eura. Kontam, biće zajebana montaža, moraće da se skida volan, špulna, znači sex! Ajde, rekoh da vidim kako se prilazi ablenderu, skinem sve one gornje i donje plastike oko volana (inače jako pipav posao). Kad je pristup ablenderu bio koliko-toliko olakšan provalim da je olabavio jedan od džekova sa zadnje strane ablendera (onaj najveći) i da je zbog toga nastala ova celokupna problematika. Da bih osigurao da džek ne bude labav, taj kabl sam pritegao i napeo sa dve plastične vezice. Problem rešen, sve šljaka kao i prvog dana. Nadam se da će ovo nekome možda da pomogne. Meni, bogami, jeste!
  14. Ima i ostavu unutar naslona, a nastavnik je iz Ribnika a ne Počekovine http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43196&view=findpost&p=765581

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...