-
Content Count
34 -
Joined
-
Last visited
About dkoncar
-
Rank
Il Nuovo
- Birthday 09/16/1975
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Trstenik
Previous Fields
-
Garage
Fiat Tipo HB 1.6 Multijet2
Recent Profile Visitors
-
-
-
-
-
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Drugari, imam da podelim sa vama jedno veoma značajno iskustvo. Naime, pre par dana mi je na telefonu izletelo da je moguće resetovanje automatskog menjača na VW vozilima. Pošto ovi menjači imaju mogućnost da "uče" i prilagođavaju se vozaču, a i vremenom dolazi do raštelovavanja i habanja, ostavljena je mogućnost resetovanja na fabrička podešavanja. Radi se tako što se da kontakt, pedala gasa pritisne do kraja, a onda još malo da klikne "kick-down" i u tom položaju se drži minimum 30 sekundi. Nakon toga se ključ izvadi i završen je reset. Odradio sam istu proceduru i na Tipu, s tim što sam gas držao ceo minut. Ne mogu da vam opišem promenu. Auto mnogo finije šaltuje, prelazi iz viših u niže stepene su neosetni, a tek se sa papučom gasa do poda oseti jedva blago trzanje pri šaltanju. Neverovatno je da se ovoliko oseti promena. Zaključak: Na Tipu automatik je moguće resetovanje menjača! -
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Kolege, pojavilo mi se škripanje (zvuk gume koje vuče po metalu) i tup zvuk prilikom kretanja i zaustavljanja. Dešava se pri višim spoljnim temperaturama. Čuje se i kad auto ne radi pri okretanju volana. Izgleda da je nešto sa letvom volana u pitanju. Da li je neko imao sličnih problema i iskustava? -
-
Tipo 1,6 sw .......sivi
dkoncar replied to Mihajlovic's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Kao što rekoh, prljava turbina i prijavljivalo grešku sa turbininom. Tip greške je bio da senzor prijavljuje zaglavljivanje pokretnih peraja i auto je ulazio u tzv. Limp mode u kome turbina ne radi. Nakon dva tretmana ovim aditivom problem rešen. Preporučujem proizvod. Inače, iz auspuha se oseća lepo sagoren dizel. Podseća na vazduh iz ozozizatora. Rekoše mi na tehničkom pregledu da su izduvni gasovi baš kako treba. -
Tipo 1,6 sw .......sivi
dkoncar replied to Mihajlovic's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Taj miris ćeš da rešiš, a ujedno i da očistiš svaki kutak motora i turbine aditivom za totalno čišćenje https://www.wynns.rs/diesel-total-action-treatment Meni je bar značilo jer je turbina bila prilično prljava i zbog toga je palilo check engine. Stavljam ga dva puta godišnje i od tada nemam problema. -
Fiat Tipo 1.6 karavan - automatik
dkoncar replied to redstorm011's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Dobrodošao u klub kolega. Nek je sa srećom kupovina. Posedujem Tipo HB u automatik verziji i za sada sam prezadovoljan. To što se dešava sa kretanjem u rikverc može da se desi i sa kretanjem u napred i mislim da je do zubljenja menjača kada ga iz P prebaciš u D ili R. Servis menjača odradi samo kod proverenog majstora koji zna sa Fiatovim robotizovanim menjačem. Zvanični Fiat ne preporučuje ikakvo servisiranje zbog kompleksnosti sklopa. Nadam se da, pošto vozimo slične mašine, možemo da budemo korisni jedan drugome sa savetima. -
-
-
-
-
-
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Retrovizor nabavljen preko Aliexpress-a: https://a.aliexpress.com/_EHx2NCN a štitnici za sunce u Spider Auto: https://autooprema.co.rs/Car-shades-zavesice-originalni-stitnici-od-sunca/kategorija/85/?filter=2384 -
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Malo da osvežim temu... Nakon pređenih 22k kilometara od kupovine imam samo reči hvale. Pošto nisam našao način da apdejtujem fabričke mape za navigaciju rešio sam da nabavim retrovizor sa prednjom i zadnjom kamerom i podrškom za android auto. Ovih dana sam ga ugradio i izuzetno sam zadovoljan. Potrudio sam se da sakrijem kablove tako da izgleda kao da je maltene fabrička ugradnja. Takođe, pošto sam odustao od zatamnjivanja stakala, nabavio sam tipske štitnike za sunce koji idealno pašu na zadnji deo vozila. -
Fiat Nuova Tipo - Uconnect (iskustva, unapređenja)
dkoncar replied to bane1321's topic in Nuova Tipo
Kolege, može li se ikakav upgrade uraditi na navigaciji od 5´´, tj. može li tu AA i da li neko ima iskustva u apdejtovanju fabričkih mapa van garantnog roka od 3 godine? -
Fiat Tipo Lounge HB 1.6 MultiJet
dkoncar replied to StalnivozacFiata's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Kolega, u zdravlju da prođeš mnogo kilometara sa njim! Ja ga posedujem u automatik varijanti. Nekih iskustava o njemu imaš u temi koju sam otvorio: Ako imaš neki koristan savet ili pitanje na koje mogu da ti odgovorim, tu sam. -
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Da podelim sa forumašima jedno iskustvo... Nakon odrađenih velikog i malog servisa majstor je zaboravio da mi resetuje servisni interval. Pokušao sam onaj tutorijal sa gasom i kočnicom: da se kontakt, pritisne gas i onda sedam puta kočnica. Gas se drži još minut, pa se isključi kontakt i ponovo upali nakon minut. Ovim se resetovao interval za zamenu ulja, ali nije servisni interval. On izgleda mora dijagnostikom. Rešio sam da nabavim OBD 2 Bluetooth konektor i da to odradim pomoću njega. Inače, imam Multi Ecu Scan koji sam koristio za Punta, a našao sam na netu i najnoviju verziju koja podržava Tipa. Ako neko ima potrebu za ovim softverom vrlo rado ću mu poslati. -
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Mali apdejt teme: Odrađen veliki servis (set zupčenja, vodena pumpa), PK kaiš sa zatezačima, motorno ulje (Selenia WR), filteri, antifriz, ulje u menjaču (inače u menjač idu dve vrste ulja: za menjač i diferencijal 1,8 litara i 1 litar za robotizovani deo, Tutela Transmission Gearforce i Tutela Transmission ZC 75). Pošto su i kočione pločice bile polovično istrošene zamenio sam i njih. Cena materijala 44 000 din (koga interesuje). Smatram da je ovim urađeno fino osveženje automobila. -
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Da... kickdown, izvinjavam se na pogrešnoj terminologiji. -
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Pošto je, izgleda, ovaj DSG (Direct Shift Gearbox) nepoznanica kod nas, evo mojih iskustava iz dosadašnje vožnje. Izuzetno lepo prebacuje iz brzine u brzinu. U zavisnosti od položaja noge na gasu prebacuje u višim ili nižim obrtajima. U režimu kada se ne jurca šaltuje u viši stepen na oko 2000 obrtaja. Kada je potrebno obilaženje i eventualno spuštanje stepena prenosa dovoljno je samo malo dodati po gasu i odmah prelazi u niži stepen. Ima čak i Kick Off (pedala gasa ima dva položaja - kada se stigne do kraja oseti se malo veći otpor i tada papučica klikne, a menjač spusti za dva stepena). U takvim situacijama žestoko lepi za sedište. Inače, kada je noga teška na gasu šaltuje na oko 3500 obrtaja. Kada je manuelni mod u pitanju, lako se prelazi u njega. Samo se ručica pomeri u levo i to je moguće u toku vožnje. Recimo, kada hoću da naglo ubrzam, mrdnem menjač u levo i spustim za stepen. Ovo odrađuje bez trzaja, dok Kick Off ume da trzne. Ovo mi je prvi put da vozim automatika i mnogo lako sam se navikao na njega. Doduše, desilo se par puta u početku da levom nogom po inerciji nalegnem na kočnicu misleći da je kvačilo. Poseduje i ECO mod. Tada prebacuje u viši stepen već na oko 1500 obrtaja i potrošnja je za oko litar manja. Doduše, sporije ubrzava jer je na niskim obrtajima i potrebno mu je malo više dok ne uključi turbinu. Evo i još par slika iz unutranjosti vozila. -
Fiat Tipo HB 1.6 multijet
dkoncar replied to dkoncar's topic in Predstavljanje automobila članova foruma
Hvala svima na čestitkama i lepim željama. Uskoro malo više slika unutrašnjosti. Inače, auto je uvezen iz Italije gde je uredno servisiran u ovlašćenom servisu (uredna servisna knjižica). -
Do maja ove godine bio sam vlasnik Fiat Punta Classic koga sam kupio novog i koji me je služio fenomenalno punih 14 godina. Rešio sam da malo apgrejdujem vozni park i izbor je pao na Tipa HB 1.6 Multijet sa automatskim menjačem. Auto je star 6 godina i u trenutku kupovine imao je 181 hiljadu pređenih kilometara. Dobro očuvan, utegnut. Za dosadašnjih 8 hiljada kilometara pređenih sa njim malo je reći koliko sam zadovoljan. Izuzetno udoban, tih, lagan za vožnju, komforan. Motor ima 120 konja (mada sam čitao po nekim forumima da ima i čitavih 135). Vuče izuzetno, a potrošnja sa umerenom nogom na gasu mu je ispod 6 litara. Menjač ima 6 brzina, menja lagano i bez trzanja, a manuelni mod koga sam par puta koristio je takođe dobar. Od početnih intervencija sam imao promenu kaiša alternatora jer je proklizao i nije punio, zamenu O2 senzora, a takođe sam stavio i nove gume. Sipao sam sredstvo za održavanje i čišćenje celokupnog sistema napajanja, izduva i turbine od prljavštine i čađi. Pokazalo se prilično dobro jer sam po regeneraciji DPF filtera primetio da se nakon čišćenja napunio za samo 500 km, a inače radi regeneraciju nakon oko 1500 km. Uskoro planiram veliki servis i zamenu kočionih pločica, a u planu su mi aluminijumske felne i zatamnjivanje zadnjih stakala. Za početak sam fabričke patosnice zamenio gumenim i stavio bočne lajsne kao i na prethodnom autu jer mi je praksa pokazala da na parkinzima vrata budu često izgrebana. Voleo bih da čujem i komentare drugih vlasnika po pitanju ovog automobila. Za početak evo par slika, a sa ostalim modifikacijama stižu nove.
Info
FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".