Jump to content
FAS Euroauto Goran

mlnmnc

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Hvala
    mlnmnc reacted to MS PK in Iskustva sa brisačima za automobile   
    Kao sto na levoj rucici palis poziciju i kratka svetla, tako na desnoj palis samo zadnji brisac.

     
  2. Hvala
    mlnmnc reacted to Axic in Punto mk.1 & mk.2 - stanje svećica / koje svećice?   
    @mlnmnc sačuvaj te stare u gepeku jer zlu ne trebalo ako se desi ponovo da neki kabl probije ili se ošteti zameniš samo njega. 
  3. Like
    mlnmnc reacted to sasa000 in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  4. Hvala
    mlnmnc reacted to kakoonobese in Punto mk.1 & mk.2 - stanje svećica / koje svećice?   
    To je relativno jeftina i jednostavna intervenciija a pomaže  za davanje dijagnoze.
    Moja praksa je da se priliko svake zamene svećica zamene i kablovi.
  5. Hvala
    mlnmnc reacted to Milutinac in Punto mk.1 & mk.2 - stanje svećica / koje svećice?   
    Samo NGK. Trebala bi biti bkr5ez oznaka
  6. Like
    mlnmnc reacted to shuxx in Fiat Punto mk.2 - Pitanje u vezi količine ulja za kočnice   
    Menjaj, redno mu je. 3 do 5 god max. Mada neki nikad ne promene.

    Sent from my POT-LX1 using Tapatalk


  7. Like
    mlnmnc reacted to Ivan in Fiat Punto mk.2 - Pitanje u vezi količine ulja za kočnice   
    Ne da je izgubilo kvalitet (a ko zna da li je i kada i pre toga zamenjeno). Nego se kociono ulje po pravilu menja na 2 godine.
    Izuzetno je higroskopno (apsorbuje vlagu), sto negativno utice na elemente kocionog sistema. Takodje se sa vecom kolicinom vlage u ulju snizava njegova tacka kljucanja. Tako da u nekoj seriji ostrijih kocenja ulje moze da prokljuca i da se ostane bez normalne kocione sile. Menja se takodje ako iz nekog razloga kolicina vlage u ulju prekoraci dozvoljen nivo.
    A apsolutno se slazem da neki to nikada ni ne pomisljaju da zamene, nema potrebe za komentarisanjem.
    Jos gore je sto je u pitanju smesan trosak, koji itekako moze da utice na bezbednost. Sa kocnicama i sistemom za upravljanje nema sale.
  8. Like
    mlnmnc reacted to Ivan in O akumulatorima...   
    Radio sam na Stildzi svojevremeno - nije bilo nesto skupo, reda velicine 40-50 EUR.
  9. Like
    mlnmnc reacted to Djuk85 in O akumulatorima...   
    Pa kod mog majstora je uglavnom oko 20e za ruke + delovi...u zavisnosti šta je potrebno zameniti sve.... Ali te cene variraju od majstora do majstora...

     
  10. Like
    mlnmnc reacted to neshaoct in O akumulatorima...   
    Zavisi od toga šta se bude radilo na alternatoru. Nije ista cena ako od tvog alternatora ostaje npr. samo telo (kućište), ili se samo promene ležajevi i/ili regler, ili...
    Računaj od par hiljada dinara pa naviše.
  11. Like
    mlnmnc reacted to arnage in O akumulatorima...   
    Znači da nije punjenje problem. Već potrošnja.
    Punto nema taj kontakt ključem kada može da radi elektonika bez opterećenja. Tj, nema položaj ključa da mu radi audio npr dok je auto ugašen. Mora da bude na kontaktu.
    Sa nekim električarem treba videti kako je šta povezano.
    Takođe, na tom autu se ne može očekivati da bude ugašen i da svira muzika... Prosto je tako napravljen.
    Na mom Puntu je bio Sony HU, zvučnici Alpine 4 fabrička zvučnika plus 2 twiteera u zadnjoj dasci... Treba to dobro povezati.
  12. Like
    mlnmnc reacted to Flex in O akumulatorima...   
    Svaki mora u nekoj meri da se prazni jer su odredjeni potrosaci uvek aktivni.
    Ali ako ti se isprazni toliko da imas problema sa paljenjem ili ne vergla uopste onda ti verovatno nesto vuce struju.

     
  13. Like
    mlnmnc reacted to Ivan in O akumulatorima...   
    Moj je savet uvek prvo premeriti punjenje alternatora. Em je banalno za proveru (nista se ne raskacinje i ne resetuje BC), em je poprilicno cest slucaj. Iza toga proveriti iznad opisano, tj. da li neki od uredjaja vuce struju, vezivanjem unimera na red u kolo i ocitavanjem struje u mirovanju kada je auto zakljucan. Kao i pokusati sa punjenjem akumulatora na punjacu - iako je nov, mozda je ubiVen od stajanja u magacinu, kratkim relacijama, nevozenjem, stajanjem na suncu...
    Ako je sve to OK, moze da se desi i da je problem sa automatom/anlaserom.
     
  14. Like
    mlnmnc reacted to Flex in O akumulatorima...   
    Upalis auto sa potrosacima (muzika, svetla, klima), zakacis unimer i pogledas voltaze.
    Idealno je da bude ~14V.
     
  15. Hvala
    mlnmnc reacted to neshtry in O akumulatorima...   
    Otprilike...

    Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka


  16. Hvala
    mlnmnc reacted to horvat in Aditivi za dizel/benzinske motore & za zaptivanje motora   
    Ne verujem da ce bilo kakav aditiv, pa cak ni ciscenje dizni popraviti slabo primanje gasa i trzavice. Mozda ciscenje leptira gasa pre pomogne. 
  17. Hvala
    mlnmnc reacted to MS PK in Aditivi za dizel/benzinske motore & za zaptivanje motora   
    Pa kao ne valjda da stoji dugo u rezervoaru, kao bilo bi pozeljno da se tako iz jednog puta na vecem gasu potrosi...al sve su to price. Niko ne zna tacno niti je ko dokazao da deluje uopste. Po meni je to ok kao preventiva neka. Ne verujem da moze da resi problem. Uostalom, on kosta lupam verovatno 800din a pranje dizni je 2000din i resis problem odjednom i trajno

     
  18. Hvala
    mlnmnc reacted to MS PK in Aditivi za dizel/benzinske motore & za zaptivanje motora   
    Ma to ne moras da gledas ili pak da shvatas bukvalno. Bolje je i da ima manje goriva. Po meni je bitno da se to gorivo sto vise potrosi u cugu, tipa naj bolje pred neki duzi put i veci gas i tako

     
  19. Hvala
    mlnmnc reacted to vicent in Aditivi za dizel/benzinske motore & za zaptivanje motora   
    49 lit.

     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...