Jump to content
FAS Euroauto Goran

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. BMW digitalni ključ dostupan i za Android telefone Zajedno sa svojim partnerima, BMW nastavlja da napreduje sa razvojem i distribucijom digitalnog ključa. Od sada će BMW digitalni ključ biti dostupan za pametne telefone zasnovane na Android operativnom sistemu. Sa ovim ažuriranjem, povećava se broj kompatibilnih modela pametnih telefona, a time i broj BMW vozača koji će u budućnosti moći da koriste digitalni ključ. BMW digitalni ključ je sada dostupan za Android pametne telefone, počevši od modela Samsung Galaxy S21 serije i Google Pixel 6 i 6 Pro. Sa digitalnim ključem, kupci mogu lako da otključaju i zaključaju svoj BMW jednostavnim držanjem pametnog telefona pored ručice vozačevih vrata. Motor se takođe može pokrenuti kada se mobilni telefon postavi u odeljak za bežično punjenje. Da bi se osigurala maksimalna lakoća korišćenja i sigurnost, digitalni ključ je smešten na bezbednom elementu pametnog telefona. Može se lako konfigurisati preko aplikacije i tada je dostupan kao opcija za skoro sve BMW modele. U sledećem izdanju biće moguće preneti ključ na pet prijatelja. Funkcionalnosti BMW Digital Key Plus zasnovanog na ultra-širokom opsegu takođe će biti predstavljene za Android pametne telefone u sledećem izdanju. preuzeto sa - Auto Blog
  3. Kako je pandemija promenila tržište polovnih automobila? Prema mišljenju prodavaca automobila najveći izazov na tržištu polovnjaka predstavlja njihova manja ponuda i veća cena. Analiza prosečnih cena automobila oglašenih na sajtu Polovni automobili otkriva da je cena polovnjaka veća za 16% u odnosu na prethodnu godinu, a za čak 23% u odnosu na period pre pandemije. Pandemija je umnogome uticala na tržište polovnih automobila. Iako je oporavak nakon inicijalnog udara pandemije vidan došlo je do značajnih promena uslova, te se očekuje sporije dostizanje ravnoteže ponude i potražnje. Glavni razlog tome leži u otežanoj nabavci određenih komponenti koje su neophodne za proizvodnju novih automobila. Manja ponuda novih vozila ima značajan efekat i na ponudu polovnih, a posledično i njihove cene. Sa ciljem da utvrdi kakve efekte navedena situacija izazvana pandemijom ima na tržište polovnih automobila, sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4.456 korisnika, odnosno kupaca i 302 trgovca automobilima. Pored toga, realizovana je i analiza prosečnih cena na sajtu, na osnovu kojih se može zaključiti o kretanjima na tržištu, kao i analiza prodaje polovnih automobila u tekućoj godini. Snažan uticaj pandemije na poslovanje prodavaca automobila Više od 85% anketiranih trgovaca smatra da pandemija i dalje ima uticaj na njihovo poslovanje, dok je daleko manji broj onih koji veruju da se njen uticaj ne oseća još od ukidanja vanrednog stanja ili čak iznose da nikada nije ni bio značajan. O značajnim promenama uzrokovanim pandemijom i potrebnom vremenu za stabilizaciju tržišta svedoči i podatak da gotovo 60% prodavaca automobila smatra da će njeni efekti biti vidljivi duže od godinu dana. Zanimljivo je da su prodavci u aprilu 2020. godine, kada je na snazi bilo vanredno stanje, imali drugačija predviđanja koje su izneli u okviru ankete koju je sajt Polovni automobili tada sproveo, kada je svega 22% njih navelo da smatra da će osećati uticaj pandemije duže od 6 meseci. Kada su u pitanju prodajni rezultati, većina prodavaca automobila, gotovo 60%, očekuje pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, ali i u odnosu na period pre pandemije. Ipak, nešto manje od 30% njih predviđa rast. Ovakve prognoze povezane su sa manjom ponudom polovnih automobila na inostranom tržištu, koju čak 37% anketiranih prodavaca izdvaja kao najveći izazov za njihovo poslovanje. Pored manje ponude, značajan broj anketiranih (28,5%) smatra da je rast cena polovnih automobila na inostranom tržištu predstavlja glavni izazov, a značajan broj ispitanika (15,2) navodi i smanjenu potražnju. Manja ponuda polovnih automobila usko je povezana sa dešavanjima na tržištu novih. Usled teže nabavke mikročipova za proizvodnju novih vozila, došlo je do njihove smanjene proizvodnje, a posledično i manje ponude. Samim tim, kupovina novog vozila je otežana, uz duže čekanje na željeni model automobila, te se kupci češće opredeljuju da odlože kupovinu i zadrže svoj automobil. Na taj način dolazi i do smanjene ponude polovnih vozila, koja se ispoljava i u rastu cena. Sa druge strane, gotovo polovina anketiranih kupaca (48.8%) procenjuje da pandemija nije uticala na ponudu polovnih automobila, trećina njih (34.8%) smatra da je ponuda znatno smanjena, a 16% da je čak i veća nego pre pandemije. Kakvo je interesovanje kupaca i koliko se novca izdvaja za automobil? Kada je reč o interesovanju za kupovinu automobila, više od polovine ankretiranih trgovaca (52%) tvrdi da je ono smanjeno, dok više od 20% njih smatra da kupci sada traže jeftinije automobile nego u periodu pre pandemije. Ipak, većina anketiranih korisnika navodi da nije odustalo od kupovine automobila (50,8%), skoro 30% njih kupovinu odložilo, dok je nepunih 10% potpuno odustalo. Kada aktuelne podatke uporedimo sa anketom sprovedenom tokom vanrednog stanja, kada je čak 66% kupaca navelo da odlaže kupovinu, možemo reći da se veliki deo njih vratio svojoj potrazi za automobilom. Među onima koji su odložili kupovinu, jedna trećina ispitanika navodi da je to učinila jer čeka da vidi razvoj situacije, trećina zbog rasta cena, a oko 20% kao razlog odlaganja navodi smanjene prihode. Kada je reč o novcu koji se izdvaja za polovnjaka, najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (24.4%), zatim od 2.000 do 3.000 evra (15.6%), i 5.000 do 7.000 evra (14.7%). Istraženo je i koliko je pandemija uticala na visinu budžeta izdvojenog za automobil. Uprkos rastu cena polovnih automobila svega 10% anketiranih kupaca je povećalo planirani budžet za polovnjaka, polovina navodi da nije promenila budžet za kupovinu, dok je više od trećine smanjilo planirani budžet. Vidan rast cena polovnjaka, a očekuje se i dalje poskupljenje Trgovci svedoče o rastu prodajnih, ali i nabavnih cena polovnih automobila u odnosu na period pre pandemije - 82% navodi da su prodajne cene veće, dok čak 97% navodi da je to slučaj i sa nabavnim cenama. Više od polovine anketiranih prodavaca automobila (54.3%) navelo je da su nabavne cene između 10% i 30% veće, a najveći broj njih (40.4%) opredelio se za isti procenat rasta i kada su u pitanju prodajne cene. Rast cena zapažaju i anketirani kupci automobila, više od 70% njih navodi da su cene polovnih automobila porasle od početka pandemije, oko 20% smatra da nije došlo do promene cena, a nešto manje od 5% veruje da su cene manje. Usled pandemijom izazvanih promena na tržištu, odnosno manje ponude polovnih automobila, a uz aktuelnu potražnju, većina prodavaca (73.8%) očekuje dalji rast cena u narednom periodu, a isto mišljenje deli i gotovo trećina anketiranih kupaca. Analiza prosečnih cena oglašenih automobila na sajtu Polovni automobili jasno oslikava stanje na tržištu, a dobijeni podaci se u velikoj meri slažu sa procenama trgovaca. Prema navedenoj analizi, prosečna cena automobila oglašenih na sajtu u periodu od januara do oktobra tekuće godine veća je 16% od prosečne cene u istom periodu 2020. i čak 23% u odnosu na isti perid 2019. godine. Rast cena još je izraženiji kod novijih polovnih automobila. Tako, na primer, kada se uporedi prosečna cena polovnjaka starosti od jedne do tri godine oglašenih na sajtu Polovni automobili u periodu od januara do oktobra ove godine sa istim periodom prethodne i 2019. godine dolazi se do sledećih podataka. Prosečna cena novijih polovnih automobila (starih između jedne i tri godine) je gotovo 21% veća u tekućoj u odnosu na prethodnu godinu, a čak 30% veća u odnosu na period pre pandemije. Prodaja polovnih automobila iz uvoza na nivou prodaje pre pandemije Iako su očekivanja prodavaca polovnih automobila u pogledu rezultata prodaje u tekućoj godini donekle podeljena, prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa CUBE Team-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza u periodu od januara do oktobra tekuće godine nadmašila je prodaju ostvarenu u istom periodu prethodne godine za gotovo 10%. Ovakav podatak je i očekivan imajući u vidu vanredno stanje koje je bilo na snazi u prvoj polovini 2020. godine i znatno uticalo na samu prodaju. Zato je prodaju ostvarenu u prvih deset meseci ove godine značajno uporediti sa prodajom ostvarenom u istom periodu 2019. Takva analiza ukazuje da je u tekućoj godini prodaja prvi put registrovanih polovnih automobila, odnosno automobila iz uvoza, dostigla njihovu prodaju u periodu pre pandemije, a čak i zabeležila blagi rast od 1.4%. Više se kupuju polovni dizelaši, a najprodavaniji brend polovnjaka je Volkswagen Nije novina da se najveći broj kupaca polovnih automobila odlučuje za one sa dizel motorom. Stoga, u pomenutom periodu tekuće godine, 68% prodatih polovnih automobila činila su vozila sa dizel motorom, a svega 29% na benzin. Nepobedivi lider na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault. Kada je reč o modelima polovnih automobila, najviše su se prodavali Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Fiat Punto, Volkswagen Polo, Opel Corsa, Opel Astra, Audi A4, Renault Clio, Citroen C3 i BMW serije 3. preuzeto sa - polovniautomobili.com
  4. Poskupeo je i Shell, pogotovo Ultra 5W-40 za dizela. Skoro kupio za oba Punta kod Auto Mike i bez članskog popusta cena za litar Ultre je premašila 1.000 dinara.
  5. BMW startovao sa isporukama i4 tri meseca ranije Svega nekoliko meseci od kada je prvi proizvodni model BMW i4 sišao sa proizvodne trake u Minhenu, vozila nove linije zvanično su krenula sa isporukama kupcima. Isporuke su krenule tri meseca ranije nego što je inicijalno planirano, dok će kompanija takođe pripremila i prvi iX SUV koji će stići kupcima tokom sledeće nedelje. Zajedno sa iX, i4 modeli signaliziraju novu eru kompanije BMW i postepeno ubacivalje ''i'' oznake svog električnog opsega, nakon vežbanja i ispitivanja tržišta sa i3 i i8 linijama. BMW je usavršio proizvodnu liniju Minhenu za dugoročnije prebacivanje na proizvodnju novih modela, sa verzijama Serije 7, X1 i Serije 5 modela koji će uskoro ući u proizvodnju. Do kraja ove decenije, BMW očekuje da će polovinu svoje globalne prodaje osigurati upravo električnim modelima. Prvi i4 modeli dodeljeni su kupcima na posebnom događaju održanom u bavarskoj centrali ovog proizvođača automobila. Vlasnici pozvani da učestvuju u programu baziranom na potpuno lekektričnom salon automobilu. BMW i4 linija dostupna je u dve verzije automobila, od kojih jedna, eDrive40, dolazi sa jednim motorom sa 335 konja i poseduje domet od 590 km, dok je nešto moćnija varijanta M50 duple motorne konfiguracije, sa pogonom na svim točkovima, daje 536 konja. M50 može razviti stotku iz mesta za 3.9 sekundi i putovati 520 kilometara između dva punjenja. preuzeto sa - Auto Blog
  6. Today
  7. AutoTrader: Škoda Enyaq iV vs Ford Mustang Mach-E Oba su električni SUV automobili namenjeni porodicama, oba imaju sličnu cenu, i oba nude skoro isti domet. Da li stilski orijentisani, lepši Mach-E može da uzme meru praktičnijoj Škodi?
  8. CarWOW: Alfa Romeo Giulia GTAm vs BMW M3 Competition Mat se dočepao Giulie GTAm, i nju će suočiti sa svojim M3 Competition da vidi koji auto je kralj staze:
  9. davornik

    ISO Konektor [guide]

    To je ono što bi bilo logično, ali ne mora da znači. Pogledao sam više youtube klipova i pročitao par tekstova, ima razlike. Buni me što imam tu žicu označenu sa REVERSE u konektoru i dodatnu crvenu žicu za kabal kuda ide video signal. Možda je na kraju svejedno, jer se MOŽDA dobije +12V na REVERSE kad ubaciš u rikverc. Moraću to proveriti pre povezivanja svakako.
  10. Brabus želi u svet motocikala? Poznato ime u svetu tjuninga automobila, Brabus, bi mogao da pređe i na motocikle. To sugeriše činjenica da je naziv Brabus 1300 R registrovan u Evropskoj kancelariji za patente. Izvor ovih informacija je nemački Motorrad, koji navodi da Brabus radi na sopstvenoj verziji KTM 1290 Super Duke RR motocikl, čija glavna karakteristika će biti dodatno smanjenje težine. Kako navodi Motorrad, motocikl će po specifikacijama ostati sličan originalnom modelu, s tim što će biti čak 5 kg lakši od njega. Koliko ima istine u svemu ovome, ostaje da se vidi, ali i te kako ima smisla. Brabus je poznat po tome što automobile visokih performansi čini još boljim i skupljim. Prema dostupnim informacijama iz Kancelarije EU za intelektualnu svojinu (EUIPO), Brabus je zahtev za registraciju imena podneo u avgustu i u njoj se navodi da se ono 100% odnosi na motocikl. Proces je završen 24. novembra, tako da nema nikakvih zakonskih prepreka da ime Brabus 1300 R vidimo u budućnosti. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Ekspanzije električnih automobila nema bez nuklearnih elektrana? O električnoj mobilnosti se naveliko raspravlja i zagovara, ali kako je definisati kao ekološki koncept kada u Nemačkoj ili Kini, na primer, većina električne energije dolazi iz termoelektrana, a one proizvode ogromne količine CO2. Potreba za električnom energijom je ogromna, a par hiljada vetroelektrana izgleda više kao zgodan dekor uz autoputeve nego kao ozbiljno rešenje za sve veće potrebe stanovništva i industrije. Nemački stručnjak za autoindustriju i šef Centra za istraživanje autoindustrije (CAR), Ferdinand Dudenhöffer, tvrdi da je povratak nuklearnoj energiji neizbežan kako bi se pokrenula ekspanzija elektromobilnosti dogovorena između vladajućih stranaka SPD, Zelenih i FDP. ''Ako u Nemačkoj shvatamo elektromobilnost ozbiljno, ne možemo je sprovesti bez nuklearnih elektrana'', tvrdi Dudenhöffer listu Augsburger Allgemeine. ''Da bi opsluživali električne automobile energijom 2050. godine, trebalo bi nam 39.000 dodatnih vetroturbina. To nije izvodljivo. Jedini izlaz je izgradnja novih nuklearnih elektrana, koje su danas bezbednije nego u prošlosti. Ali stranke vladajuće koalicije se trenutno zalažu za ukidanje nuklearne energije. Istovremeno žele 15 miliona novih električnih automobila na putevima do 2030. godine, a to će značiti ogroman pritisak na mrežu snabdevanja električnom energijom.'' Trenutno se vodi ključna rasprava na nivou država Evropske unije da li će se nuklearna energija nazvati održivom. U slučaju potvrdnog odgovora čeka nas ekspanzija nuklearki, koje su, kao što znate, uglavnom čiste sve dok se ne dogode havarije poput černobilske ili one u Fukušimi. Nakon njih dobijamo kontaminirani vazduh, tlo i vodu, stotine ljudskih žrtava i jednu odličnu televiziju seriju (Černobilj). Opet, od nečega moramo da živimo pa se sve čini kao još jedna okrutna Kvaka 22 u kojoj nema rešenja bez kompromisa. preuzeto sa - Auto Blog
  12. EVO: McLaren 765LT Spider Polako pre nego što pomislite da nije brz, ili oštar kao Coupe varijanta:
  13. Srecom u GP 16v ide samo 2.7/2.9 litara, inace je preskupo, ja sam ga kupio cisto iz radoznalosti.
  14. Radi i na slanu vodu a za daljinski upravljač može da koristi i telefon preko aplikacije koju skineš... Hvala [emoji106] Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. neshtry

    Vazduhoplovstvo

    Ja od svega toga imam il2 i po2, čuvam ih još od detinjstva...i tu95 Sent from my moto g(8) using Tapatalk
  16. Lancia Y 1.2, 8V od 60 ks mi trosi 8l bes problema tako da je tih 10 za deltu vise nego ok Sent from my RMX2202 using Tapatalk
  17. Bas tako, ja sam zbog guzvi po gradu, tesnih parkinga i svih ostalih "blagodeti" zivota u velikom i "dobro" uredjenom gradu, presao u segment nize, C. Sadasnji auto je cca 34cm kraci od bivse AR 159, prosto neverovatno koliko tih 34 cm znace u svakodnevnoj guzvi po gradu i Beogradskim parkinzima.
  18. 25 i preko ide kod novih motora, koliko znam Sto ne stavis odma nosac od benzinca? Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
  19. Kasno je ako se crvena upali Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
  20. Bio na Shell-u NBG, juce, i situacija je sledeca: Imaju te autice (i formule dve). Uslov za povlascenu cenu je da kupite min 20 lit nekog V-Powe goriva. (cena je preko 180 din), Zatim, za 800 din se dobije samo klot auto. Baterija se prodaje posebno, za jos 800 din i punjač jos 800 din.
  21. Ko prijatelj Milan!? [emoji3] Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
  22. Na zvanicnom sajtu Motula, gen2 za pojedina ulja postoji vec skoro godinu dana (mahom 5w-40 i pomenuto 5w-30) ali nisam ga video kod nas. Kod Mass Company-ja kao uvoznika za Motul postoji 8100 5w-40 gen2 i besplatna je dostava za mislim 5L za 7.320 RSD.
  23. Samo da javim, ako ikoga zanima (po odgovorima se moze zakljuciti da je interesovanje bilo vanredno...[emoji1787]), da sam na posletku otisao do Pirketa i za nekih cirka 3 min zavario matice i usrafio vufer. Jes' seljacko resenje problema ali mene ledja vise ne bole... Sent from my SM-A805F using Tapatalk
  24. @Drls2129 Sto se tice komandi na volanu, problem je u tome sto se stampane ploce i grafitni kontakti na samim dugmicima vremenom umaste i isprljaju i tada se gubi kontakt pa cas rade, cas ne rade. To se resava otvaranjem komandi i ciscenjem alkoholom i vatom. Ali taj proces mora da se redovno ponavlja, tipa svakih 6 meseci, godinu dana. Nema potrebe za promenom komandi. Ja licno volim da skinem airbag i izvadim komande i onda ih otvorim mada mogu da se pazljivo otvore i bez skidanja jastuka. Sto se tice iskrzanosti volana, dobar tapetar to resava za nekih 60e. Ima ih bas dosta tako da mozes da vidis na face-u i netu kako rade. Fabricki volan je radjen od neke lose koze tako da ce svaka koju stavis naknadno poboljsati i izgled i taktilni osecaj. Sent from my SM-A805F using Tapatalk
  25. Yesterday
  26. Velili pozdrav posle jako dugog vremena.Zadesilo nas je svasta virus epidemija pauza od svega,ali nas nije zaustavilo da nastavimo da sredjujemo nase ljubimce.Ono sto volimo sto nas cini sretnim svaki dan,svaki novi deo kupljen i ugradjen izaziva osmeh i strast.To je ta ljubav koju sa retki razumeju jednostavno benzin u krvi. Poslednje sto je ostalo krenuo sam u najozbiljnije radove kompletnog automobila.Motor menjac trap kocnice enterijer limarija,inaravno profesionalno farbanje u komori.Motor ubacen 2.4 stilo abarth i uradjena konverzacija na turbo sa stepenom iskubiciranom glavom.Motor je svega presao 70.000 km stanje skoro perfektno,motor je otvaran spakovano sva na novo karike ,lezajevi,kalote na klipovima,balansirana radilica honovan i zaveden blok. trap rekonstruisan ceo napred,pozadi,viljuske selen blokovi stabilizatori remontovana letva,novi lezajevi skf klavcine sve peskirano i plastificirano.Automobil kompletno ofarban u fiat boju 671 moongray ppg grigio metalic. Ostalo je da se auto spakuje jer je farbanje upravo zavrseno.Reglaza trapa registracija i od proleca sam napokon posle 4godine sredjivanja u saobracaju,da kazem ovo je bio jedan remont mini restuacija da dovedem automobil na nivo gde bi trebao da bude.Evo i par meni najzanimljvijih slika pa nastavljamo sampionsko druzenje. Bilo odavno napravio sam malu pauzu sada sam se vratio i nastavljam gde sam stao.Sto se tice gevinda,iskreno i dobro je i nije.Losa strana trenutno je sto moze biti problem da tehnickom kako gde i u odnosu na fabricku oprugu i mortizer dosta se poveca tvrdoca.Dobijes izged visinu koju zelis,naravno treba napraviti pismen nagib i zatur tocka.Probao sam za stazu i krivene super za grad i svaki dan lezeci ivicnjaci visoki nije neko sjajno resenje treba naci neki balans fabricki mortizer ispravan krace ili tvrdje opuge bi mozda bile najbolje resenje sa gumom 215 45 17.Opet kazem sta ko voli treba imati i jedno i drugo pa uvek mozes da menjas zar ne?Veliki Pozdrav
  1. Load more activity

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...