Jump to content
FAS Goran
dkoncar

Fiat Tipo HB 1.6 multijet

Recommended Posts

Mislim da si trenutno jedini vlasnik Fiata sa A/T menjacem, odnosno robotizovanim na forumu. 

Sta reci o Tipu HB...moj izbor za potencijalnog naslednika Brava sto vozim, a motor odlican za njega. Boja koju imas je odlicna, nikad ne znas koliko je realno prljav :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, ISV_01 said:

Mislim da si trenutno jedini vlasnik Fiata sa A/T menjacem

Mozda cak i jedini koji je kupio polovni Tipo, bar od poznatih clanova?

Svakako su ovde dominantno predstavljani novi 1.4 atmosferci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka sluzi u zdravlju Tipo :)

 

5 minutes ago, ISV_01 said:

Mislim da si trenutno jedini vlasnik Fiata sa A/T menjacem, odnosno robotizovanim na forumu. 

Nije, ima jedna Delta na forumu vec preko 9 godina, samo se ne reklamira mnogo :D @Axic je sada vozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511 pored mene ima jos jedan kolega sa novim bravom u kom je isti menjač. :D

Čestitke domaćinu teme za auto, neka ga služi dugo i bez problema. Ne vidim sa slika ima li ono E dugme pored menjača kao kod nas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na čestitkama i lepim željama. Uskoro malo više slika unutrašnjosti. Inače, auto je uvezen iz Italije gde je uredno servisiran u ovlašćenom servisu (uredna servisna knjižica).

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, igor0511 said:

Nije, ima jedna Delta na forumu vec preko 9 godina, samo se ne reklamira mnogo :D @Axic je sada vozi

2 hours ago, Axic said:

pored mene ima jos jedan kolega sa novim bravom u kom je isti menjač. :D

Ne vidim sa slika ima li ono E dugme pored menjača kao kod nas. 

Nemaju veze ta dva menjaca.

Bravo/Delta imaju onaj "najgluplji" robotizovani M32 Opelas (C544).

Dok su ove novije verzije DCT, sa duplim kvacilom, konkretno u Tipu mislim da je FPT-ov C635 DDCT.

Tacnije, radio ga je FPT, u saradnji sa Magneti-jem i BorgWarner-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je, izgleda, ovaj DSG (Direct Shift Gearbox) nepoznanica kod nas, evo mojih iskustava iz dosadašnje vožnje. Izuzetno lepo prebacuje iz brzine u brzinu. U zavisnosti od položaja noge na gasu prebacuje u višim ili nižim obrtajima. U režimu kada se ne jurca šaltuje u viši stepen na oko 2000 obrtaja. Kada je potrebno obilaženje i eventualno spuštanje stepena prenosa dovoljno je samo malo dodati po gasu i odmah prelazi u niži stepen. Ima čak i Kick Off (pedala gasa ima dva položaja - kada se stigne do kraja oseti se malo veći otpor i tada papučica klikne, a menjač spusti za dva stepena). U takvim situacijama žestoko lepi za sedište. Inače, kada je noga teška na gasu šaltuje na oko 3500 obrtaja.

Kada je manuelni mod u pitanju, lako se prelazi u njega. Samo se ručica pomeri u levo i to je moguće u toku vožnje. Recimo, kada hoću da naglo ubrzam, mrdnem menjač u levo i spustim za stepen. Ovo odrađuje bez trzaja, dok Kick Off ume da trzne.

Ovo mi je prvi put da vozim automatika i mnogo lako sam se navikao na njega. Doduše, desilo se par puta u početku da levom nogom po inerciji nalegnem na kočnicu misleći da je kvačilo.

Poseduje i ECO mod. Tada prebacuje u viši stepen već na oko 1500 obrtaja i potrošnja je za oko litar manja. Doduše, sporije ubrzava jer je na niskim obrtajima i potrebno mu je malo više dok ne uključi turbinu.

Evo i još par slika iz unutranjosti vozila.

 

20231122_093504.jpg 20231122_093518.jpg 20231122_093541.jpg 20231122_093607.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dkoncar said:

Pošto je, izgleda, ovaj DSG (Direct Shift Gearbox) nepoznanica kod nas

Nepoznanica je mozda da se nadje u Fiatu, tacno je da se neupuceni verovatno iznenade. DSG ti je Vagenova oznaka, a cisto da znas da u Fiatu vozis onaj koji radi FPT (Fiat Powertrain Technologies, u saradnji sa Magneti Marelli i BorgWarner). Komercijalne oznake DDCT (Dual Dry Clutch Transmission), konkretno kod tebe C635 model.

Inace dobro poznat AT sestobrzinac star skoro deceniju i po. Imas ih gomilu u Alfama, gde je najcesci i najpoznatiji, ljudi koji ih rade drze ih u malom prstu. U Alfama se komercijalno vodi kao TCT (Twin Clutch Transmission). Cak ih u Giuiettama imas vrlo cesto (vozio sam ih ko zna koliko puta, pokusavajuci da nateram sebe da bar jednom u zivotu kupim automatik :D), najcesce u kombinaciji sa sa MultiAir Turbo 170/150 ili 2.0 MultiJet, onda Mito, Tonale...

Kod Fiata se najcesce moze naci u 500X, retko u Tipu ili 500L, a kod Jeep-a u Renegadeu. Isao je i kod drugih proizvodjaca, za USA je pod komercijalnim imenom ETCT, isao je u par Dodge modela (Hornet, brat blizanac Tonalea, Dart,...). Ugradjivao ga je i Suzuki u SX4 i Vitaru. Ne znam tacno modele, isao je i u one neke Fiatove grdobe za Kinu.

Mislim da je FPT napravio i 7-brzinsku varijantu tog menjaca pod oznakom C725, deklarisan na nizih 250 Njutna, za neke novije Alfe.

C635 kod tebe je, kako mu i ime intuitivno govori, sestobrzinac deklarisan na 350 Nm. Ugradjivan je od 2010. naovamo u gomilu i turbo dizelasa i turbo benzinaca. Kako u manuelnoj, tako i u DDCT varijanti.

Dok je automatik koji Agzara i Igor pominju samo robotizovani GM-ov M32 starije generacije, ugradjivan u Bravo i Deltu u kombinaciji sa 1.6 MultiJet. Vec krajem 2009. su krenuli generalno da izbacuju GM menjace, M32 (Fiatova oznaka C544, manuelni i robotizovani) i F40 (aka C542). Jedini pravi automatik koji je isao na Fiate i Lancie tih generacije je bio na Delti 1.8 Di T-Jet (tj. Alfin 1750 TBi, samo pod drugim imenom). I to Aisin AF-40 sestobrzinac.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj je definitivno pravi automatik jer ima P poziciju dok kod mene toga nema i uvek se gasi u R poziciji. 

3 hours ago, dkoncar said:

Recimo, kada hoću da naglo ubrzam, mrdnem menjač u levo i spustim za stepen. Ovo odrađuje bez trzaja, dok Kick Off ume da trzne.

Znači da nisu to cimanje sa kickoff-om sredili ni kod novijih menjača što me čudi. Ali naučio si kao i svi da bez gledanja pomeriš ručicu u levo, onda sam šaltaš pa opet levo i vratiš u Automatski mod. Mogli su još dodati šamarljke iza volana, baš je praktična stvar i brzo bi se naviko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

Ovaj je definitivno pravi automatik

E ako si im svima objasnio :P .

 

5 hours ago, dkoncar said:

Ima čak i Kick Off

1 hour ago, Axic said:

Znači da nisu to cimanje sa kickoff-om

Mislite na Kickdown :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Ivan said:

E ako si im svima objasnio :P .

 

Mislite na Kickdown :) ?

Da... kickdown, izvinjavam se na pogrešnoj terminologiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali apdejt teme:

Odrađen veliki servis (set zupčenja, vodena pumpa), PK kaiš sa zatezačima, motorno ulje (Selenia WR), filteri, antifriz, ulje u menjaču (inače u menjač idu dve vrste ulja: za menjač i diferencijal 1,8 litara i 1 litar za robotizovani deo, Tutela Transmission Gearforce i Tutela Transmission ZC 75). Pošto su i kočione pločice bile polovično istrošene zamenio sam i njih. Cena materijala 44 000 din (koga interesuje).

Smatram da je ovim urađeno fino osveženje automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep, i očuvan, neka lepo služi.

Normalno je da tek sad nakon 6-7 godina krenu i polovnjaci Tipa kod nas, pa da vidimo šta se prodavalo i van srbije :) i eto ga automatik, zeldi. Tebi je koliko vidim mekši gornji deo instrument table kao na većim paketima opreme, a radio i ostalo kao na nižim... italijani i njihova kombinatorika. Meni lično se hrom ručke ne sviđaju, možda sam ja navikao na crne, a i ne volim hrom. Lampe su jedne od ređih crvenih, posle su sve stavljali sa tamnom podlogom, tu je srebrna podloga pa malo šljašte (ja sam skorije razbio lampu, i aktivirao kasko da to uradim, da sredim ujedno i branik...i naglasim majstoru crna lampa da bude, retke su crvene ali ima,  pokažem sliku, i ono stigne crvena... ). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, djole81ar said:

Normalno je da tek sad nakon 6-7 godina krenu i polovnjaci Tipa kod nas, pa da vidimo šta se prodavalo i van srbije 

Tipo je vec uveliko usao u 9. godinu na trzistu (predstavljen je u maju 2015. u Istanbulu). Sto se naseg trzista tice, prodju je evidentno najvise imao kao nov, kada su pred Coronu osnovne verzije mogle da se nabave i za ispod 11.000 EUR. Sto je ipak bila prilicna cenovna razlika u odnosu na nove "prave" Compacte. I sto smo svi zajedno komentarisali - neosporno je bio best buy, u smislu ulozeno-dobijeno.

Kod polovnjaka je skroz druga prica - razlika u cenama je dosta manja, tako da ce se vecina opredeliti za neki "pravi" Compact (tj. na platformi razvijenoj bas za taj segment), sa modernijom i boljom opremom, jacom motorizacijom, za neznatno vise doplate. A u tu pricu upadaju "narodni" modeli kao sto su Golf 7, Octavia, Leon Mk3, Focus, Astra K, 308 Mk2, Megane Mk4, C4, malo redje Japanci i Korejanci tipa Auris/Corolla, Mazda 3, Ceed, i30... Od premium Compacta (i malo vece razlike u ceni) BMW kec, Audi A3, Merc A klase, DS4, Giulietta... 

Znaci daleko ozbiljnija konkurencija kod polovnjaka, za znatno manju razliku u ceni nego kod novih. Pa kad kod nas na FLCS forumu, gde smo okupljeni kao ljubitelji i/ili vlasnici zabarskih vozila - realno nema ni blizu interesovanja za Tipo, kao sto je svojevremeno bilo za prethodnike Stilo ili kasnije za Bravo. Kojih je npr. posle 8-9 godina od predstavljanja modela, na forumu bilo gomila. Sto se vidi i po temi za Savete za kupovinu Tipa, koja bude cak i mesecima mrtva od kako se prestalo sa kupovinom novih.

Slicna prica kao i za 500L - caskalo se dok se kupovao kao nov, a maltene na prste jedne ruke da nabrojis nekoga da je kupio (ili ne daj Boze predstavio) polovan. Nadam se da ce Tipa ipak biti vise kao polovnih, jer je Compact segment ipak daleko popularniji nego B-MPV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

Kod polovnjaka je skroz druga prica

Pa druga je jer je većina polovnih na oglasima ti koji su kupovani novi kod nas, pa je i cena nešto jača, što bi sigurno i bila da je npr Golf ili Megan kupljen kod nas... ali belih megana imaš krš iz Fr, ponuda je za ove je jača, traženiji model itd.. tako da Tipa neće nikad biti puno kod uvoznika, jedino ako ne počnu sa uvozom iz Turske :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre bih rekao da poenta nije do cene ili brojnosti, nego do sustine. Imas i jeftinije primerke iz uvoza, a opet masa tih kod prvih vlasnika su najslabije verzije koje dzedze na oglasima.

Jednostavno, kada se kod polovnjaka dodje do 2015+ godista, ogromna vecina cak i forumasa i ljubitelja, nazalost sa Fiata prelazi na neki drugi brend. Evidentna tendencija zadnjih godina.

Od Fiatovih modela, jedini izuzetak je mali 500, koji "bije" i kao nov i kao polovan. Ali koji kupuje uglavnom zenski deo populacije, koga naravno retko bude po auto forumima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/12/2023 at 12:10 AM, Ivan said:

i30...

A jes' grdan ovaj i30... dal je gori spolja il' unutra, spolja neka kao kopija mercedesa, unutra u rangu dačije... Tipo za ovo što se kaže da se umiješ i da uđeš :) A koliko vidim i atmo i dalje aktuealan i u koreji... i to to samo za 22.000 eur :) :) :)

 

Kolega, ništa lično, gledah nešto ovaj i30 čudim se koliko je bzv iako je nekad bio simpa model, i uđoah na forum i u pretrazi ''i30'' izbaci mi prvo ovu temu... 

 

image.thumb.png.b449eff51f3f27e137b99a6d4388e0b2.png image.thumb.png.69e3caf0fcc72dcf0abd13556bb2f9f7.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, djole81ar said:

Kolega, ništa lično, gledah nešto ovaj i30

Sta ima da bude licno, pobogu :D ? Nabrajao modele u trenutnoj ponudi u narodnoj Compact i premium Compact klasi.

Tu smo da se druzimo i caskamo o gomili lima i plastike, opusteno i uzivaj ;) .

 

PS: Kad vec pominjes i30 - nedavno u komsiluku naletim na Fastback verziju na nemackim tablama. Nisam ih vidjao kod nas, slike su naravno sa neta, standardna i N verzija:

On 8/19/2023 at 9:59 PM, Ivan said:

...vidim da je u pitanju i30 Fastback. Nisam bio par godina na Sajmu (ako je bio izlozen), a ovde ga kod nas ga prvi put vidim, nisam ga vidjao ni po inostranstvu.

Svidelo mi se kako su ga odradili spolja, a unutra je klasican danasnji Copy/Paste tablet u Compact klasi, tj. sve isto kao i obican i30 Hatch.

 

Hyundai-i30-Fastback-N-Line-1-5-T-GDI-DCT-48V-015_high.thumb.jpg.e2a1788dca992fca0653068100b570d9.jpg 

 

A guglajuci videh da postoji i N verzija i30 Fastback-a, to je vec prava stvar:

 

Untitled3.thumb.png.110774eefd7d12973f19adde57e0dc6a.png Untitled.thumb.png.49c0e20e39ea1c9a6676cffbb8a43125.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Ivan said:

Sta ima da bude licno, pobogu :D ? Nabrajao modele u trenutnoj ponudi u narodnoj Compact i premium Compact klasi.

 

Da se ne pitaš gde sad nađoh tebe da citiram :) Nisam znao gde da ga prikačim

A ovo drugo je već interesantno za oko, i nogu :) Nešto poput Coupea koji je nekad davno bio

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Ivan said:

Fastback verziju

Viđao sam ih u Solunu, kad bolje razmislim mislim da sam jedino tu verziju I30 viđao, koliko dobro izgleda - odmah sam jurio na oglasima da vidim cenu, stvarno što @Ivan reče osveženje po pitanju eksterijera. I bio je jedan C'eed karavan (čini mi se prošla generacija) beli, koga sam uvek zagledao kad sam se vraćao iz šetnje!

Nego odnosno u :offtopic:

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...