Jump to content
Goran
Dzimbo

Fiat 500L Cross 1.6 MultiJet 120

Recommended Posts

Nema veze kada si "došao sa mora", već kada je bila prethodna generacija.

DPF će da ti "oprosti" bez problema da u kratkom roku u gradskoj vožnji gašenjem motora dva puta zaredom prekineš regeneraciju koja je u toku, ali, kada bi to uradio i treći put zaredom, moguće da bi se javio neki vid problema oko zasićenosti DPF-a ( ne mora uopšte da znači da bi se zaista i desio već pri trećem uzastopnom prekidu regeneracije ) i zato si bio upozoren treći put da ga pustiš da završi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Dzimbo said:

malo cudno da imam prvi put ovakvu situaciju posle ovoliko vremena

Meni je ovo posebno interesantno, jer vozim identičan model, čak mislim i isto godište.
Nikada se ovakva poruka nije pojavila, mada zvanično uputstvo navodi da bi trebalo kada je regeneracija u toku.

 

Međutim, kako se nikada nije pojavilo ovo upozorenje, pomislio sam da je u ovoj verziji softvera isključeno (kao što znam za slučajeve da su isključena neka druga upozorenja koja su ljude dovodila u servis bespotrebno, jer ih nisu razumeli).

 

Ipak, zaključio sam da se kod mene regeneracija obavlja i bez tog upozorenja i to po tome što postoje situacije kada se trenutna potrošnja nenormalno poveća, a vožnja je pritom potpuno nezahtevna. U tim trenucima, ako se parkiram, oseća se talas toplote ispod vozila i prisutan je specifičan miris kao da sagoreva neka hemija (nema hemije, samo opisujem miris).

 

Prvi put se to dogodilo kada sam auto imao vrlo kratko i kako po uputstvu treba da se pojavi lapmica, a nije, ugasio sam auto, a on je nastavio da se forsirano hladi još 10ak minuta (vožnja je bila nezahtevna, kratka i po ravnom). Nakon toga sam povezao da je to verovatno bilo čišćenje DPF i nadalje sam nastavio da se ponašam drugačije.

 

U mom slučajju "drugačije" znači ovako: obično vozim sa isklučenim Start&Stop sistemom. Međutim, kada prilazim odredištu, ponovo uključim S&S i kada se zaustavim, obratim pažnju da li se auto gasi. Ukoliko ne, i ukoliko imam vremena, proverim potrošnju i otvorim prozor/vrata: ako se oseća onaj specifični miris hemije koja gori, nastavim još par krugova sve dok ne počne da se gasi zbog S&S (neće se ugasiti ako je čišćenje DPF u toku).

 

Ceo ovaj proces već rutiski obavljam, samo zato što sam mislio da nemam ovo upozorenje na kolima (iako uputstvo navodi da postoji). Sada pomišljam da se upozorenje pojavljuje ne samo kada se radi čišćenje DPF, već ako je pre toga prekinuto. Možda čak i ne jednom, već samo ako je više puta prekinuto, jer znam sigurno da sam ga par puta prekinuo (u neznanju ili nemanju prilike da napravim par dodatnih krugova), a nikada nisam dobio upozorenje nakon toga prilikom narednog ciklusa čišćenja.

 

Inače, ukoliko prekinem ciklus čišćenja, kada nakon toga ponovo pokrenem auto, čišćenje se ne nastavi, odnosno ne otpočne ponovo, već prođe i nekoliko dana do onoga što smatram ciklusom čišćenja (ponovne pojave visoke potrošnje i mirisa sagorevanja).

 

Inače, koliko sam pratio, kada primetim da je proces čišćenja otpočeo, završi se nakon nekoliko pređenih km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam paralelno godinama imao i HDI i 1,6 MJ, moram ( ponovo ) da kažem da je regeneracija kod HDI-a rešena mnogo pametnije.

Kod HDI-ja praktično ne može da se desi da ugasite motor "pod regeneracijom", jer će regeneracija automatski da bude deaktivirana i pre gašenja motora ( u fazi zaustavljanja vozila, čim opadne pritisak i temperatura izduvnih gasova jer ste pustili gas pri usporenju ). I HDI-u neće da se desi da DPF bude "zaliven gorivom" pri gašenju motora, a što je potencijalna boljka MJ-a i njegovog DPF-a ako ga gasite pre nego je završio regeneraciju.  

HDI ne može da obavlja regeneraciju u leru, što je i logično i zdravo za DPF, jer tada nema dovoljno protoka i temperature izduvnih gasova, tako da nema uopšte uslova da se kvalitetno odradi regeneracija.

MJ ima totalno debilan algoritam regeneracije. On radi na leru i kao nešto "regeneriše", a nema ni potrebnu količinu, potreban pritisak, ni potrebnu temperaturu izduvnih gasova. Nema nijedan preduslov za uspešnu i kvalitetnu regeneraciju u tim uslovima. A zbog čega je uvek i pod tim rizikom za DPF da motor bude ugašen dok je regeneracija ipak još u toku.

"Autora" algoritma regeneracije kod MJ-a treba "obesiti".  

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, moron said:

MJ ima totalno debilan algoritam regeneracije. On radi na leru i kao nešto "regeneriše", a nema ni potrebnu količinu, potreban pritisak, ni potrebnu temperaturu izduvnih gasova.

Ne znam kako je kod novijih MJ reseno, kod ovog mog traktora i u leru ume da izbacuje oblak dima, a temperatura kod DPFa je osetno visoka. Ofc, prilikom voznje na otvorenom je ucinak najbolji. Mozda sam svega 1-2x za vreme posedovanja morao da odradim reg.u mestu i znam da jedno 10min nakon zavrsetka, a po gasenju, ispod auta je bilo vrelo, doslovno. Ono, 'pucka' materijal. U leru naravno nema jaci pritisak od turbine ali tad i postize najvisu temperaturu ako gledamo sa aspekta grejanja prilikom mirovanja.

 

Ma bitno da se ne zacepi i povremeno produva, retko kad proveri dijagnostikom ili zagasis trajno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradjena i cetvrta registracija, umesto u prvi, odosmo u peti premijski stepen zbog cukanja pocetkom ove godine. 27k polisa, 12k dazbine (nova saobracajna zbog promene adrese), 6k tehnicki i 1200 usluga teh pregleda. 

 

Ove godine predjeno rekordnih 23kkm.

Edited by Dzimbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron muka. Ali sta da se radi, sad mi je zao sto Alfu nisam preveo na suraka a na Fiata preneo premijski stepen, ne bi ovoliko "bolelo".

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Dzimbo said:

@moron muka. Ali sta da se radi, sad mi je zao sto Alfu nisam preveo na suraka a na Fiata preneo premijski stepen, ne bi ovoliko "bolelo".

Znam da nije reper, ali, mene je za CRV-a ( 1,5T od 173 ks ) ove godine produženje registracije ( sa tehničkim ) koštalo 308 evra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/7/2024 at 10:02 PM, Dzimbo said:

1200 usluga teh pregleda.

skeletor-wat.gif

 

Jel ovo poruka iz 2017? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djunis82 1200 je adminstrativna usluga samo,  nisam dao potpun opis, u sustini izdavanje polise, placanje uplatnica i piprema dokumentacije za sup.

Edited by Dzimbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dzimbo said:

@djunis82 1200 je adminstrativna usluga samo,  nisam dao potpun opis, u sustini izdavanje polise, placanje uplatnica i piprema dokumentacije za sup.

E, to kako su nam cenu tehničkog pregleda podigli sa 0-1000 dinara na 6+ hiljada, ući će u udžbenike osnova ekonomije kao primer državno zaštićenog kartela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sto je obavezno, tj obavezna taksa pri necemu, svemu su podigli cene jer su svuda umesali prste, od svega uzimaju oooogroman procenat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx2.5m duzina, 60cm sirina. U sustini potpuno rastavljena dva plakara i komoda za tv. Nisam prelazio 115-120km/h na AP, cisto da ga ne maltretiram previse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javio mi tast da je ostalo ulja iza mene, otprilike na desnom prednjem tocku, radio mi u leru jedno 15 minuta to jutro, a i mali trag je ostao gde je prenocio.

 

Proverim ulje, na minimumu, mali servis radjen u Avgustu.

 

Obidjem 3 prodavnice u Kraljevu, samo jedna drzi 0w20 ulje..i to Castrol. 

 

Podigne majstor na dizalicu, musavo celo podnozje auta, sali se majstor da sam udario zastitu od korozije.

 

Srecom je problem bio do gumice na kucistu filtera goriva. Bila je kruta i malo kao ustinuta.

IMG_20241220_170244.thumb.jpg.0bb4dd2636ef71eb159e91b6aa06689f.jpg

IMG_20241220_173100.thumb.jpg.fada538d6518f5adf84683b51cb2bde2.jpg

 

Vreme za mali servis je za 2kkm pa cu tada proveriti situaciju.

Edited by Dzimbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/8/2024 at 2:41 PM, Dzimbo said:

@moron muka. Ali sta da se radi, sad mi je zao sto Alfu nisam preveo na suraka a na Fiata preneo premijski stepen, ne bi ovoliko "bolelo".

Radujmo se još malo jer po svemu sudeći od 2025. osiguranje podižu za 22% a uz njega i skuplja komunalna taksa. 

Vidim ja da svima dolazi lagani prelazak na 1.0 sa CNG-om. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...