Jump to content
FAS Goran

indzinir

Members
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

About indzinir

  • Rank
    Regolari

Previous Fields

  • Garage
    FIAT 500L 95KS, 500L 1.6 Mjet 120KS. Ex Stilo Multiwagon 1.9Mjet 16V 140KS

Recent Profile Visitors

1208 profile views
  1. Ima raznih sugestija na YT, zavisno od godišta. Ako je tebi uspelo, zanima me da li to što si uradio resetuje warning ili resetuje i interval, tako da se kilometraža i dani do servisa vrate na 20.000 i 365?
  2. Tja, kod mene nije bilo te đavolje rabote, sad vidim i zašto...
  3. Pozdrav! Tokom godina sam sagledao da su uputstva za FIAT automobile preopširna, povremeno pogrešna ili nedorečena, ali najčešće... zapravo korisna. Vrlo je moguće da je većina na ovom forumu pročitala ono najzaniimljivije iz uputstva za svoju verziju i godište, ali srećem vozače koje i neke jednostavne informacije iznenade. U pokušaju da olakšam meni bliskim vozačima da ne čitaju uputstvo u potrazi za bitnim, izdvojio sam ponešto što mislim da može pomoći kada im zatreba info. Sada to delim i ovde, možda nekome bude zanimljivo. Izbor informacija i podataka nikako nije potpun niti savršen, već predstavlja nešto probrano što može da pomogne po principu "bolje išta nego ništa". Tu su kratka uputstva "kako da", zatim pojašnjenje skraćenica "for dummies", značenje probranih signalnih lampica i slično. Ovo "skraćeno izdanje" imam odštampano u kolima, kao "za druge vozače u kući", a zapravo i sam povirim kada mi nešto nije jasno. Naravno, oni kojima je namenjeno ne vire, već zovu mene :-) Na kraju sam izdvojio i osnovne parametre za (samo) dva verzije 500L, ali ko voli - neka izvuče parametre i za druge verzije :-) Dokument je originalno PDF, ali kako ne mogu da kačim u tom formatu, u dogovoru sa @neshaoct postavljam JPG slike.
  4. Hvala ti pogledaću! Vidim i tvoja pitanja tamo, a tu temu nisam ranije ispratio ne zato što 61 strane deluje obeshrabrujuče, već zato što se ona druga odnosi baš na 500L, U svakom slučaju, ispratiću, a moja dilema nije prevelika: na autu koji sam kupio, prethodni vlasnik je zatamnio stakla. Imam i atest, sve je OK. Međutim, prethodni vlasnik je sa onih bočnih stakala nazad skinuo foliju, tako da trenutno imam te prozorčiće bez folije, ali sa nalepnicama na njima, što i nije loše :-) Stavio bih samo na te male nešto kao ovo što se pominje na https://solarplexius.at , pa me je interesovalo za šta si se ti odlučio. Ipak, sačekaj da ispratim ovu opštu temu, pa ću pitati konkretno - ako bude bilo pitanja :-)
  5. Pomenuo si zatamnjivanje. Imao bih par pitanja i vidim da postoji odvojena tema (https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60251-fiat-500l-zatamnjivanje-stakala/), mada da je neaktivna od 2018-te. Možda da postujem tamo?
  6. Odlično! Ali najviše mi se dopada što je sve po Ђ stopi ;-)
  7. OK, dakle moglo je da se desi, a da ne primetim. Ako je tako i pošto kažeš da si 5-6 puta prekinuo regeneraciju, a da ih nisi primetio, moguće da je da si imao isto toliko onih kojih nisi svestan jer su se dovršile do kraja. Koliko često se kod tebe dešava da primetiš da si prekinuo regeneraciju? Da li ti se ikada upalila signalizacija da je regeneracija u toku ili su sve bile "pritajene"? Na osnovu svega, zaključujem da se proces regeneracije prekida gašenjem motora. Ne nastavlja se "samostalno" niti se može nastaviti ukoliko odmah pokreneš motor ponovo, pošto je potrebno da se "steknu uslovi" za pokretanje regeneracije. To dalje znači da ono što sam primetio kod mene pre neki dan, a zbog čega sam i pokrenuo ovo pitanje, ne znači da se regeneracija dovršavala nakon gašenja motora, već se verovatno auto hladio nakon prekinutog procesa regeneracije. Mada, teoretski, možda se hladio i od upravo dovršenog procesa regeneracije, ni to nije nemoguće. Sve u svemu, rezonujem da ako nema signala koji te na to upozorava, prekid nije problem. Verovatno nije poželjan, ali nije problem. Kada svetli signal, verovatno je druga priča. Za DPF regeneraciju na netu ima svašta, a u uputstvu za 500L piše kao na prvoj slici. Osenčio sam najbitnije detalje. Ima i "kvaka 22" (stvarno je napomena br. 22) - druga slika. Dakle, "Simbol se ne pali svaki put kada je DPF u regeneraciji, već samo kada uslovi vožnje zahtevaju signalizaciju vozaču." Napomena 22 kaže "Ne preporučuje se dovršavanje regeneracije DPF sa zaustavljenim vozilom." Prepostavljam da zaustavljeno znači zaustavljeno, a ne zaustavljeno i isključeno. Dakle, recimo ovako: ako se vozilo zaustavi, proces se nastavlja, ali to nije preporučljivo; ako je zaustavljeno i isključeno, proces se prekida.
  8. Hvala ti! Ne brinem, samo ne znam šta je, pa mi interesantno da čujem ako neko zna.
  9. Hvala ti! U trom slučaju mogu samo da zaključim da nije bila regeneracija u pitanju i to zato što: 1. parkiram u tihoj garaži i čujem svaku promenu zvuka u kolima i oko njih 2. na svaku promenu zvuka u kolima reagujem "kao oparen" Svakako bih to čuo pre gašenja motora, ako je tako primetno.
  10. Hvala ti! Pomislio sam na to, šteta što nema neke poruke kada je regeneracija u toku. Dakle, misliš da je ta buka bila od regeneracije, a cirkulacija tečnosti nije nižno vezana za to, nego se javlja i inače? Nisam nikada primetio ranije, doduše to je prilično tiho i ne bih primetio ni sada da se nije čula ta buka. Barica ostaje kao dilema, nejasno mi je odakle potiče... odnosno odakle je "potekla" - bukvalno :-) Mislio sam na pumpu koja "pogoni" rashladnu tečnost, jer je tečnost nastavila da cirkuliše kroz posudu nekih 10ak minuta nagon gašenja. Tada sam ja odustao, a tečnost je nastavila da cirkuliše.
  11. Nadovezujem se pitanjem koje je pomalo off, ali je auto kao u naslovu. Ako je negde bolje mesto, viđeno je za premeštaj. Interesuje me da li neko zna šta je ovo što ću opisati. Deluje mi kao regularan proces, ali me interesuje koji. FIAT 500L 1.6 MJTD 120KS sa S&S sistemom. Nezahtevna (novobeo)gradska vožnja od 30ak minuta, na spoljnoj temperaturi od 3-4 C. Nakon vožnje, parkirao auto, ugasio ga i zaključao. Podzemna garaža, temperatura oko 15C. Izašavši iz auta, primetim da se čuje "nešto" - recimo ventilator, relativno bučno. Nije se dešavalo ranije, ni kod zahtevnijih vožnji. Inače se nakon parkiranja uvek čuje tiho zujanje, koje se završi nekim klikom, ali ovo je bilo drugačije. Otvorim haubu, buka dolazi iz motornog prostora, a primetim da rashladna tečnost cirkuliše - upumpava se u posudu kroz crevo i to se vidi. Vrlo brzo ono što je bilo bučno prestaje i ne stižem da prepoznam da li je ventilator. Ništa se više ne čuje, ali rashladna tečnost nastavlja da cirkuliše i dalje. Čekao sam 10ak minuta da prestane, ali se to nije desilo. Sat vremena kasnije, dolazim do auta i naravno da više pumpa ne radi i sve je mirno, ali kada sam se isparkirao, vidim da je ispod ostala osrednja barica vode. Ne rashladne tečnosti, baš vode, kao kondenz od klime leti. Auto ništa ne prijavljuje, radi i deluje potpuno normalno i sve mi ovo deluje kao deo nekog procesa koji se "sam odradio". Šta je u pitanju - od čega je buka i zašto po prestanku rada ventilatora (ako je buka od toga), pumpa radi i dalje i rashladna tečnost cirkuliše? Otkuda barica "od kondenza" u ovim uslovima? Tokom vožnje koja je tome prethodila nisam uključivao klimu niti odmagljivanje. Vožnja je bila potpuno nezahtevna i lagana, a auto se zagrejao do radne temperature. Inače, šta je uobičajeno zujanje (visok ton) koje se uvek čuje nakon parkiranja, traje minut i prestaje uz klik? Ovo zujanje jeste regularno jer se dešava uvek. Uputstvo kaže: pre nego što... pa neka radnja... “sačekajte najmanje jedan minut od postavljanja kontakt ključa u položaj STOP i zatvaranja vrata sa strane vozača.” Mislim da se tu baš i misli da treba sačekati da se završi taj proces uz klik, a ja (možda pogrešno) nagađam da ima neke veze sa S&S sistemom. Konačno, ponavljam raniji off-topic: izvukao sam neke bitne stavke iz opširnog korisničkog uputstva, sve je stalo u kratko uputstvo od 10ak strana u PDF-u. Za ljude na forumu ovo je možda suvišno, ali od kako mi je drugar rekao kako je kod 500L problem što se teško menja brisač jer ne može da se podigne, shvatio sam da te sitne informacije iz uputstva nisu baš toliko nepotrebne. Recimo da je ovo dobro uputstvo za nekoga ko ima drugog vozača, pa da stoji u kolima za kada zatreba. Tom drugom vozaču, ne nama, svašta ;-) Voleo bih da @Ivan baci pogled: pre svega da li je upotrebljivo i zatim posavetuje kako da pošaljem i eventualno podelim(o). U pitanju jeste PDF, ali mogu da eksportujem i kao slike.
  12. Naravno, a ključna razlika je što oni rade na tuđim kolima, a ja na svojim, pa ne cimam dok ne znam da je to OK :-)
  13. Skidali, skidali, ali ne ovakav :-) Napisao sam da ima neki "navoj", a sama klema takođe to prati svojim "krivim" razrezom - to nikada nisam video ranije, mada je i tačno da nemam puno iskustva. Međutim, niko ne reče da nema navoja i da je sve uobičajeno, a sada kada je skinuto, to je i meni očigledno. Vidi se pritom da je taj "navoj" samo urezan od kleme i njenog "zakošenog" oblika, dakle - ne služi ničemu niti šta blokira. Ali kad ne znam, ne usudim se da cimam na silu... Inače, ono za EFB sam napisao jer su navodno bolji od AGM ukoliko su u motornom prostoru koji se greje. Naravno, može i to "ko hoce da placa vise moze i sa AGM", ali je suština da pritom dobija nešto što će biti lošije i kraćeg veka. Npr. niko sa kim sam pričao nije to znao, mada možda zapravo većini i nije bitno. Takođe, moguće je da to za EFB/AGM i grejanje već piše negde na forumu. Uzgred, mali off-topic: izvukao sam neke bitne stavke iz opširnog korisničkog uputstva, sve je stalo u neko kratko uputstvo od 10ak strana u PDF-u. Voleo bih da @Ivan baci pogled: pre svega da li je upotrebljivo i zatim kako da pošaljem i eventualno podelim(o). Ne verujem da je tome mesto u ovoj temi.
  14. Sve je OK: klikne se na B, otpusti A, a zatim se otpusti matica koju je Mijailović P. označio plavom strelicom na slici (ključ je mislim 10ka, možda grešim.). Kada se olabavi, meni je delovalo stegnuto, kao da cela klema treba da se "odvije" sa kontakta akumulatora, ali nije - samo se povuče na gore i to je sve.
  15. Uspeo pre neki dan! Zapravo, ne ja, nego momak u servisu :-) Skida se metodom "uzmi veći čekić" odnosno "povuci jače" - nema nikakvog navoja niti bilo čega sličnog, već je prosto taj kontakt akumulatora bio izgreban kao na slici koju prilažem. Gledajući sa klemom na ovom kontaktu, meni je delovalo kao navoj. Ovo sam snimio pri zameni akumulatora i čisto da pomenem da sam tom prilikom nešto i naučio (izvinjavam se onima koji to već znaju). Prvo uvod: auto je sa Start&Stop sistemom i opcije su akumulatori AGM ili EFB tipa. U prodavnici rekoše da je AGM bolji, a cena to i prati - skuplji je nekih 3000 din. U servisu saznam (a i u uputstvu lepo piše) da treba staviti EFB tip. Na netu nađem da su EFB akumulatori namenjeni prostoru koji se greje, npr. postavljanje u motorni prostor, a AGM ukoliko je akumulator u prostoru koji se ne greje. Eto, ako nekome znači ova info. Mislim da ovo prevashodno važi za automobile sa S&S sistemom. Imam i benzinca u koji ide akumulator vrste... pa, akumulator. Nema tip, nema AGM, EFB ili bilo šta slično jer je akumulator za auto bez S&S sistema.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...