Jump to content
FAS Euroauto Goran

indzinir

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

  1. Pozdrav! Hteo sam da pokrenem novu temu, ali možda ima smisla da nastavim ovu iz 2016-te. Ako treba, premeštajte gde je primerenije. Pošto duže od decenije vozim Stilo (2004. godište), a od nedavno i 500L (2017. godište ), prokomentarisao bih par detalja o fabrički ugrađenom alarmu/zaštiti na ova dva vozila, šta mislim da je poboljšano, a šta baš i ne. Kažem vozila, a ne modela, pošto deo opcija koje pominjem verovatno zavisi od nivoa opreme konkretnog primerka: Stilo je Dynamic, a 500L Cross sa raznim dodatnim opcijama. Originalni ključevi Stilo ima dva potpuno identična i ravnopravna ključa. 500L ima jedan "full" ključ, dok je drugi pojednostavljena verzija bez daljinskih komandi i nije "skakavac". Ko ima dva vozača - prilično bezveze. Zaključavanje Stilo, preko daljinca: ima dead-lock, ima otvaranje/zatvaranje prozora, ima mogućnost otvaranja samo petih vrata ili zadnjeg stakla (vrlo korisno, ovo mi je jedna od omiljenih stvari na Stilu) jednom otključan, ukoliko se vrata ne otvore 30sec, auto se automatski zaključava 500L, preko daljinca: NEMA dead-lock (komentarisano na forumu), ima otvaranje/zatvaranje prozora, ima mogućnost otvaranja samo petih vrata, ali tu postoji nedostatak koji ću opisati nešto niže. jednom otključan, auto OSTAJE OTKLJUČAN (koliko god da sam čekao, recimo 15ak minuta) Bitne razlike: 1. Dead-lock preko daljinca 500L nema dead-lock, što postoji "na nekim tržištima". Mogu jedino da nagađam da ga kod nas nema zbog nekih bezbednosnih protokola - da li grešim? 2. Razlika za peta vrata preko daljinca: Stilo - kada otključam i otvorim samo peta vrata (ili samo staklo na njima), signalizira paljenjem migavaca i isto signalizira i KADA IH ZATVORIM, 500L - signalizira kada se otključaju, ali kada se zatvore ne daje nikakav signal, pa zagledam crvenu lampicu na tabli, da li blinka ili ne. Očekivao bih da migavci trepnu kada se peta vrata zatvore, ako je zaštita i dalje aktivna - bilo je logično i 2004-tem logično je u danas. 3. Crvena lampica (na instrument tabli) za status zaključanosti vrata (da li to ukazuje i na aktivnost alarma ili samo zaključanost vrata?): Stilo - lampica se nalazi na vratima, vidi se sa svih strana. Štaviše, vidim i sa prozora stana, kada mi je auto na ulici. 500L - lampica je na sredini konzole, teško se vidi iskosa kroz prozore vozača i suvozača, pa praktično gledam kroz staklo gepeka da vidim li je aktivna. Alternativa da cimam vrata i proverim mi se ne dopada. 4. Volumetrijska zaštita unutrašnjeg prostora: Stilo ima ovu zaštitu, kao i taster da se ona isključi - bar u Dynamic opremi. 500L nema ovu zaštitu. 5. Zaštita od odnošenja vozila: Stilo alarmira ukoliko se vozilo naginje više od 0.5 stepeni po minuti, a postoji i taster da se taj senzor deaktivira. Ne znam da li 500L ima nešto slično po defaultu, ali ne vidim način (taster, podešavanje...) da se to isključi. (Svojevremeno sam podizao Stila na šlep, alarm se aktivirao. Serviser se zbunio, ja mu rekao da sačeka da isključim tu zaštitu i dalje se sve nastavilo bez problema.) 6. Aktiviranje alarma prilikom otvaranja vrata iznutra: Ako se zaključam u Stilu, čim se pomerim, volumetrijska zaštita unutrašnjeg prostora aktivira alarm. Ukoliko sam tu zaštitu isključio, mogu unutra da se pomeram koliko hoću i to je OK. ALI - ako otvorim vrata aktivira se alarm, tako valjda i treba da bude. (Sve to pod uslovom da nisam aktivirao dead-lock i da mogu da otvorim vrata, inače unutra mogu samo da sedim i čekam ili izađem kroz prozor, tek nakon što ga razbijem.) Kod 500L, ono što me čudi i zbunjuje je sledeće: ostanem u kolima i zaključam ih daljinski ako iznutra otvorim vrata, vrate se otvore, ali se alarm ne aktivira - mislim da nije bug, nego je planirano da se tako ponaša pritom, ako sam otvorio vozačeva vrata, otključavaju se sva druga (i gepek) i ostaju otključana i kada vozačeva zatvorim, a crvena alarm lampica više ne trepće. Pošto lampica ne trepće, kakva je tada uloga alarma i da li je uopšte aktivan, da li je uključena zaštita? Sa druge strane, ako sam se zaključao, pa otvorim bilo koja druga vrata osim vozačkih, ona koja sam otvorio ostaju otključana čak i kada ih zatvorim spolja, dok su sva ostala (i gepek) sve vreme zaključana, I u ovom slučaju crvena alarm lampica takođe prestaje da trepće (?). Da li je to normalno, odnosno da li je alarm ipak aktivan i kako se to manifestuje?
  2. I meni su ta dva delovala kao nešto najbliže +/- tasterima. Ipak, ne radi, ni sa ni bez Entera, ni kratak ni duži pritisak. Ništa.
  3. Na slici koju je Zakeralo postavio postoji MUTE taster. Kod mene ga nema, pa ova kombinacija tastera nije moguća. Zanima me da li postoji MUTE na Uconnect-u kakav je kod mene? Osim onoga na volanu, naravno. Da li suvozač može da MUTE-ira? Ili da mu/joj kažem da isključi umesto mutiranja?
  4. Hm, mali problem... nema +/- tastera na digitalnoj klimi - pobrkao sam tasterima za ventilaciju na klimi kod Stila :-( Evo na sličici kako izgledaju Uconnect i klima (slika je sa neta, nije moja, ali - to je to). Ako se neko doseti šta bi moglo da se pritisne kao kombinacija - predlažite!
  5. Eto, odlično, samo mi trebaju ideje koje imaju neki smisao - ovo je svakako jedna od takvih. Proveriću i obavezno potvrditi ukoliko je ovo dobitna kombinacija. Bezuspešno sam izmišljao neke kombinacije, skoro da sam stigao do: stisni kvačilo, pritisni taster ON i istovremeno vuci auto za antenu
  6. Pogledao, definitivno ne nalazim MUTE opciju, pa ne mogu ni da ga postavim u meni uz donju ivicu. Pretpostavio sam da ide neka druga "ctrl-alt-del" kombinacija, ali koju god opciju da odaberem kao treći taster (zajedno sa screen-off i tune tasterima), ništa se ne dešava.
  7. Čudo, slažem se, ali ni Uconnect nije manje :-) Ovo što si postavio sam video, ali evo kako izgleda kod mene (nije moja fotka, već isto sa Interneta): Nema ovih ikonica sastrane. Zapravo screen off mogu da izvučem na osnovni meni uz donju ivicu, ali mute ne uspevam. Pogledaću sutra ponovo, hvala ti!
  8. Odlično, nisam znao! Pošto očigledno može da bude enabled/disabled, kako najjednostavnije proveriti šta je podešeno? Proverio bih praktično, dakle kočenjem, a imaš i ideju koji je to intenzitet kočenja? Da li je potrebno da prethodno bude neka brzina preko X km/h, ili da promena brzine bude tolika-i-tolika i slično? Pretpostavljam da se signalizacija migavaca u kabini u tom slučaju vidi potpuno standardno - blinka na tabli i čuje se da rade migavci? Takođe, koliko to traje i da li se isključuje samo ili ručno? Rekao bih da je bolje ručno, ali da ne nagađam, ako si već imao to iskustvo... I da: kako se to uključuje na Stilu? - Šalim se, naravno
  9. Izvinjavam se na pitanju - ovo je sigurno negde navedeno, ali nažalost ne pronalazim. Pitanje je kratko i početničko: kako se na UConnect proverava verzija softvera na touchscreen modelu (2017, bez tastera osim dva osnovna u donjim uglovima ekrana)?
  10. Malo? Šališ se? Odlično si ovo pokrio i objasnio - vrlo korisno! Ovo što si ti pokazao govori puno toga, a ja sam zapravo mislio na to šta bi običan korisnik, bez MES-a, mogao da uradi da nema Uconnect. Dakle, korisnik ima setovanja dostupna preko Uconnect-a i on -hajde da kažemo- "postane nedostupan", običan korisnik bez MES-a (ako je "bez MES-a" je li to onda "vegetarijanac" :-) ne bi po automatizmu dobio podešavanja na instrument tabli, zar ne? Kratki off topic: na jednom screenshotu (slika 4 od 7 koje si postavio) postoji opcija "hazard lights switch-on in deceleration". Gde, šta, kako, kome.... Hoću reći, lepo zvuči, da li to i postoji osim u simulaciji?
  11. Verovatno ste vas dvojica u pravu. I instrument tabla i Uconnect su (delom) interfejsi prema body compu. Ipak, kakva je logika, nije potpuno jasno. Naime, samo kao primer ću uzeti baš “cornerring lights” – gde se to menja ako nemaš Uconnect? Da li tada dobiješ opciju preko instrument table ili ne može da se menja uopšte? Ne verujem da je to lako proverivo jer bi trebalo da je auto sa maglenkama i “cornerring lights” funkcijom, a da nema (ili da se “raskači”) Uconnect. Što se tiče body compa, prilikom kupovine (polovnjak) auto sam pregledao u ovlašćenom servisu i bez da sam pitao su mi napomenuli da “ima poslednju verziju softvera” – sad više nisam siguran na šta su mislili. Naravno i svaka nova verzija može ne samo da ima stare bugove, nego i da uvede nove kojih ranije nije bilo, tako da ovo možda i jeste "poslednja verzija", ali eto - ima bug.
  12. OK, vraćam temu na inicijalno pitanje, tačnije na odgovor - ja pitao, ja odgovaram :-) Danas sam imao prilike da pogledam na drugom 500L Cross, 2020. godište. Odmah sam primetio da je logo koji se pojavljuje prilikom uključivanja UConnecta drugačiji, tačnije noviji FIAT logo. Osim toga, sve ostalo deluje isto (kao i kod mene, i ovaj je bez navigacije). Za razliku od ponašanja kod mene, kada se isključe (dečekiraju, odštikliraju) "Cornerring lights", ostaju tako i nakon sledećeg pokretanja motora, što je i odgovor na moje inicijalno pitanje. Kao što smo se složili, sama opcija nije toliko problematična, ali očigledno postoji noviji UConnect softver od onoga koji je u 500L Crossu iz 2017. godine, a koji otklanja ovaj "problem". Naravno, nakon ovoga se odmah javlja pitanje kako ažurirati UConnect, pa ću preći na temu koja se time bavi.
  13. Apsolutno se slazem Hvala! Inače, ja sam spreman da se pomirim sa tim i prihvatim tako kako je, a ovde sam pokrenuo pitanje samo zato što želim da znam da li je tako kod svih ili samo u verziji softvera koja je kod mene - to je sve. Još uvek niko nije potvrdio, videćemo... Inače, imam Stila sa fabričkim ksenon farovima, tako da me pomisao na zamenu slijalice baca u očaj, verovatno više nego što to zalužuje H11 na 500L
  14. Zapravo, nemam problem sa samim trajanjem maglenki, ni sa cenom, već sa time da zbog (za mene nepotrebnog) uključivanja i isključivanja pri skretanju, maglenka neće raditi onda kada mi treba za maglu. Kako se menja, to ste videli - sa namotanim točkom, kroz blatobran. Zamena u magli i na putu praktično nemoguća. Sad zamisli neku maglu i sijalica ti pregori, a mogla je da radi da prethodno nije imala neuporedivo više uključivanja i isključivanja nego ono za šta je projektovana. Sijalice jesu pravljene da rade određeni broj sati, ALI i određeni broj ON/OFF ciklusa. Nema veze što je radni vek 10.000 sati, ako se prilikom prosečne noćne vožnje (parkiranje, skretanje na semaforu, zapravo svako skretanje ispod 40km/h...) uključi i isključi par desetina puta. Pritom, ako nije magla, ne bi se uključila nijednom. E sad, kad će da "crkne", hoće li ili neće, sve bih to ostavio van rasprave i nagađanja. Konačno, možda mi "cinculiranje" baš pomogne da crkne kad mi odgovara, a ne po magli - sve su to slučajnosti. Moja dilema je vezana za to što se u podešavanjima ovo može isključiti i izgleda kao trajno isključivanje, ali kod mene bar nije. Zašto mislim da je planirano da bude trajno, a ne privremeno isključivanje: zato što je podešavanje "duboko" u meniju, niko ne očekuje da se kroz to prolazi svaki put po pokretanju motora. Podešavanja koja su predviđena da se privremeno isključe obično imaju svoj taster i lako su dostupna - ne prolazi se kroz više nivoa menija. Konačno, zanima me samo da li je tako i kod drugih ili ne. Ako jeste, to je to, treba se pomiriti. Ali ako nije, da tražim drugu verziju softvera i proverim koja je novija - ovo možda nije jedini bug. I da, svestan sam da nova verzija softvera može da unese nove bug-ove i da zato ni promena na novije ne mora da znači manje glavobolje. Treba biti oprezan i proveriti sa nekim ko tu drugu verziju već ima, pa tek onda porediti.
  15. Hvala Ivanu na komentaru, odlično podsećanje: ovo nije svetlo sa praćenjem ugla skretanja, naravno. FIAT ih zove "ugaona svetla", a ja sam imao problem kod vlasnika koje sam pitao kada ih tako nazovem - nisu znali na šta mislim. Štaviše, ekstremni slučaj je bio kada sam pitao sa "ugaona svetla koja se pale prilikom skretanja", reče mi jedan vlasnik - "misliš migavci" :-) Naravno, forum je druga priča! Inače sam vrlo sklon razmišljanjima kako da postingem nešto za šta nema setovanja, ne samo na automobilu. Dovijam se uspešno, i to mogu i po ovom pitanju. Međutim, pošto postoji podešavanje, zanima me da li i kod drugih ovo setovanje ne ostaje nakon isključivanja motora ili je u verziji kod mene bug u softveru. Dakle molba ukoliko neko može da promeni ovo podešavanje tako da bude isključeno (Settings >> Lights >> Cornering lignts treba dečekirati, odštilklirati) i zatim da proveri da li setovanje ostaje neizmenjeno nakon što isključi i zatim pokrene motor. Kod mene bude ponovo štiklirano. Što se tiče brzina do 40 km/h, to je uglavnom svako (s)kretanje na semaforu, a toma ima dosta. Konačno, zanimljivo mi je da FIAT za ugaona svetla kaže "...upaliće se svetlo (integrisano u svetla za maglu)...". Šta znači ono "integrisano u ..."? Rekao bih da se pali svetlo za maglu i to je to. Sijalica je H11, nema drugog vlakna koje se pali prilikom skretanja (kao npr. zadnja pozicija/stop P21/5W koja ima dva vlakna). Da li grešim ili postoji nešto "integrisano u..."?

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...