Jump to content
FAS Euroauto Goran

indzinir

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

About indzinir

  • Rank
    Il Nuovo

Recent Profile Visitors

916 profile views
  1. Pozdrav! Tražim originalne, očuvane ALU 16" felne, čitav set, ISKLJUČIVO kao na slici Kupio sam 500L CROSS sa 17" ALU felnama kao na slici a kako sam prešao na gume 16-ice, kupio sam privremeno čelične 16" na kojima vozim. Ukoliko imate očuvane originalne ALU 16" kakve tražim javite se porukom ako vam odgovara jedna od dve varijante. Nudim da: uz moju doplatu, zamenite vaše ALU 16" felne za originalne 16" čelične odlično očuvane sa potpuno očuvanim originalnim ratkapnama. Pneumatici bi ostali vama vaši, a meni moji - ja plaćam zamenu; ili da pređete na ALU 17", originalne i potpuno očuvane sa letnjim pneumaticima Sava Intensa UHP 2, 225/45R17 DOT 4619 (dubina šare na prednjim po 6mm, na zadnjim po 7mm), uz vašu doplatu. Kontakt - privatna poruka na forumu.
  2. Hvala ti na podršci! Po nekome upornost, po nekome tvrdoglavost. Po meni - upornost je dok se ne dobije objašnjenje, a nakon toga bi bila tvrdoglavost. U ovom slučaju, objašnjenje bi bilo i "postoji bug, nije ispravljen i ne znamo ni da li će biti". Srećom, čovek u servisu gde su mi ovo sredili je imao sličan pristup i nije prihvatao "ma to ti nije bitno" kao validno objašnjenje :-)
  3. Znaš kako sam poredio: pogledao na snimku sa kojeg je ovaj screenshot i zatim shvatio da kod mene tu nema ničega - prosto nema za šta bi se taj graničnik fiksirao. Apsolutno ništa. Možda si ti u pravu, možda je kod mene na drugom mestu, negde "skriveno" ili se vidi kada se izvadi kaseta, ali definitivno nije na mestu na kojem je u ovom filmiću sa YouTube-a.
  4. Čudno, pogledao sam filmić, to je deo koji se kod mene vidi (tzv. graničnik ili usporač), s tim što kod mene nije povezan ni na šta, dok je na filmiću lepo prikazana njegova pozicija - prva slika niže je sa flimića. Ono što me je zbunilo je što kod mene na kaseti nema na šta ni da se poveže - druga i treća slika u prilogu. Nisam siguran koliko je to na slikama uočljivo, ali uživo gledano, apsolutno ne vidim ništa gde bi taj zatezač/usporač mogao da se poveže. A verovatno to nisu videli ni u servisu :-) To jest - ne vidi se nigde na ovim delovima kasete gde bi njegovo postojanje imalo smisla. Ako se povezuje na nešto što je negde iza, ne vidim koji bi mu onda bio smisao, pošto treba da drži deo kasete koji je bliže suvozaču, a ne motoru. Bilo bi zanimljivo da neko baci pogled na svom 500L 2017 (veoma je jednostavno), pa ako ga nema povezanog sa kasetom, da napipa da li takođe visi u prazno, vez prave svrhe. To bi značilo da je neki raskorak u proizvodnji, gde postoji usporač, ali je kaseta drugačija, ne zahteva usporač i on nema gde da se poveže. Nije da smeta, iskreno, nego eto - zbunjuje kad ne znaš šta je...
  5. To je to, hvala puno i na odgovoru i na brzini!
  6. Hvala, ima logike! U pravu si, bio sam na malom servisu nedavno, ali auto nije u garanciji, pa bih možda mogao i sam da to vratim gde treba. Ipak, gledam filmić koji si postavio, ili sam ja nešto prevideo ili ovo nije filmić koji si želeo da postaviš jer na njemu ne vidim ništa slično. Proguglao sam malo i našao neke fotografije koje nisu baš preterano govoreće, ali deluje da ukazuju gde bi to moglo da bude i kako se postavlja. Ipak, ako nađeš filmić gde se to vidi, podeli i taj, molim te.
  7. Na 500L CROSS 2017. sam ispod vrata kasete ispred suvozača, naišao na neku "potezaljku" - prikazana je pozicija i izgled na fotografijama u prilogu. Deluje kao nešto što je predviđeno da se povuče, a povezano je sa nečim dalje preko male sajle. Da li neko zna o čemu se radi, čemu služi i kada se koristi? Kako se koristi mislim da je očigledno - povuče se :-) Mada su sve ideje dobrodošle, bilo bi dobro ako neko zna pouzdano, a ne samo "moglo bi da bude..." Hvala unapred!
  8. Bravo, to je to! Provereno, kod mene radi upravo ovako kako si naveo! Hvala!!!
  9. Kupujem set original fabričkih 16" alu felni 5x98 za 500L - na slici prikazano kakve tražim. Interesuju me samo očuvane, neoštećene, ceo set. Kontakt - privatna poruka na forumu.
  10. Sledi rekapitulacija na kraju balade... Dakle, ranije sam već pisao da sam bio u ovlašćenom servisu i da su odradili ažuriranje svih softvera osim Uconnect-a (ažurirani su body computer, motorni računar i instrument tabla). Ipak, to nije promenilo situaciju - cornerring lights setovanja i dalje su se vraćala na ON nakon gašenja motora. Ponovio sam posetu servisu sa idejom koju je @Ivan pomenuo: da kroz podešavanja BodyCompa ("Fog lights") pokušaju promenu. Nažalost, bez uspeha iako se čovek prilično potrudio. U pitanju je ovlašćeni servis i nisam mu stajao nad glavom sve vreme, pa ne mogu tačno da navedem šta je sve pokušavao, ali sam video da se petlja sa tim nekoliko sati. Na kraju je konstatovao da iako se Cornerring light ne ponaša kako treba, trenutno nema dostupnu noviju verziju softvera. Nepostojanje novijeg softvera je u skladu sa činjenicom da je prilikom ažuriranja svih ostalih softvera zvanična info "u sistemu" bila da da nema novije verzije multimedija sw. Ipak, čovek se potrudio i poslao upit "fabrici" sa opisom problema. Očekivao sam da će povratna info biti da nema novijeg sw i to je to - meni je čak i tako OK, jer znam da sam pokušao šta je bilo moguće. Ipak, nakon 10ak dana me je servis obavestio da su dobili novu verziju softvera i da mogu da dođem na ažuriranje, što sam i uradio. Verzija je promenjena sa v23.00.50.50 na v23.00.81.00, nakon čega se Cornerring lights ponašaju očekivano i ostaju isključeni kada ih isključim :-) To bi bilo to, case closed. Nismo nešto pametniji, ali na osnovu svega deluje da bez obzira što se ovo podešavanje ne čuva na multimediji, njen softver ipak može da unese problem. Preko Uconnecta se vrši ova specifična promena, ali se pritom ili nije čuvala gde treba ili se prilikom isključivanja greškom vraćala na default. P.S. I dalje ne znam kako da na mom Uconnect sam proverim verziju softvera. Verzije koje sam naveo su očitane softverski i ne znam kako bih ih očitao kao običan korisnik bez dijagnostike.
  11. Ne, nažalost, u pitanju je ovlašćeni servis, bili su izuzetno korektni, ali ta neka saradnja sa korisnikom nije kao kada se mi ovde dopisujemo. Ipak, bio sam prvi put, ne poznajem ih i planiram da odem ponovo do njih, pa tad možda nešto zajedno prođemo. Ovo za "kompleksnije softvere", nisam naglasio da bih sebe uzdigao sebe iznad "cornerring lights" trivijalnosti, već da bih rekao da softveri na kojima sam radio, a koji rade mnogo kritičnije stvari, imaju sulude bugove za koje je ova opcija maltene napredna. To je ono kad proizvođač kaže: "jao, nikada nismo imali taj slučaj!" Stvarno? A pritom se radi o operaciji koju koristi svaki korisnik, ali sve što prijaviš je "nikad viđeno". Inače sam ubeđen da ova opcija treba da ostaje zapamćena nakon gašenja motora, ne samo zato što je tako kod kolege na CROSS 2020. godištu, već što je logično da se nešto do čega se dolazi kroz nekoliko nivoa menija, ne menja nakon svakog pokretanja. S&S koji me izuzetno nervira i imam ga na službenom automobilu, ipak ima jedno izvučeno "dugme" gde se gasi, odnosno deluje kao nešto što je predviđeno za laku promenu. Probaću da ga isključimo u servisu direktno, pa ćemo videti kako se ponaša i onda javljam.
  12. Ni nakon više maštovitih predloga i pokušaja nisam uspeo da otkrijem kako se na Uconnect (2017) može preko tastera utvrditi koja je verzija. Ono što sam saznao u servisu (možda je to već rečeno negde na forumu) je da na mom CROSS-u Uconnect nema Android auto. Na pomisao da ima me navelo to što na netu piše da imaju modeli 2017-, ali mi u servisu rekoše da čak nemaju ni svi koji su 2020. godište. Eventualno bi bilo zanimljivo saznati kakva su iskustva drugih, koje godište 500L Cross Uconnect ima Android auto, a koje nema.
  13. Ivane, nadovezujem se na post nakon kojeg si naveo još bitnih informacija, ali sam ovaj citat izabrao radi lakšeg podsećanja. Dakle, bio sam u ovlašćenom servisu i odradili su mi ažuriranje svih softvera: body computer, motorni računar i instrument tabla. Jedina komponenta koja nije imala dostupna ažuriranja, te to nije ni obavljeno, je upravo Uconnect. Nažalost, podešavanja "cornerring lights" i dalje rade kao i ranije - sve je ok nakon promene podešavanja, ali se to ne pamti nakon gašenja motora. Za razliku od trenutka kada sam pokrenuo ovu temu, sada makar znam da bi zapravo trebalo da se pamte i da tako rade kod drugih, pošto imam kolegu sa CROSS 2020. godište i gde se to sve lepo pamti i ponaša kako treba. Mislim da je previše nepoznanica: očigledno su svi softveri integrisani u meri koja nama dozvoljava jedino da nagađamo. Recimo, body comp je ažuriran "na poslednju verziju", ali to je poslednja verzija za moj konkretan primerak (2017) i može da bude starija od one koju ima kolega u 2020. godištu. Možda je moj auto nekompatibilan sa verzijom kakvu on ima, a koja radi očekivano. Ili - možda to uopšte nije do body compa, možda sam Uconnect kao interfejs prema tim podešavanjima ima softverski bug koji omogućava promenu (mogu da promenim podešavanje cornerring lights i oni se zaista od tada ponašaju kako očekujem), ali tu promenu greškom vrati na default pri gašenju motora. "Ne bi trebalo", "ne može da bude" i slično su samo nagađanja - radio sam sa mnogo kompleksnijim softverima koji su imali trivijalne bugove. Dakle, da rezimiram: ažuriranje svih softvera osim Uconnect-a nije promenilo situaciju - cornerring lights setovanja i dalje se vraćaju na ON, nakon gašenja motora. I da naglasim: ponašanje ovih svetala ne smatram više toliko značajnim detaljem, pošto sam prihvatio da su sijalice izdržljive - sada samo komentarišem sa stanoviša šta se gde pamti/čuva, šta (ne)može da menja podešavanja i konačno, da novije verzije softvera možda i ne rešavaju stare bugove.
  14. Pozdrav! Hteo sam da pokrenem novu temu, ali možda ima smisla da nastavim ovu iz 2016-te. Ako treba, premeštajte gde je primerenije. Pošto duže od decenije vozim Stilo (2004. godište), a od nedavno i 500L (2017. godište ), prokomentarisao bih par detalja o fabrički ugrađenom alarmu/zaštiti na ova dva vozila, šta mislim da je poboljšano, a šta baš i ne. Kažem vozila, a ne modela, pošto deo opcija koje pominjem verovatno zavisi od nivoa opreme konkretnog primerka: Stilo je Dynamic, a 500L Cross sa raznim dodatnim opcijama. Originalni ključevi Stilo ima dva potpuno identična i ravnopravna ključa. 500L ima jedan "full" ključ, dok je drugi pojednostavljena verzija bez daljinskih komandi i nije "skakavac". Ko ima dva vozača - prilično bezveze. Zaključavanje Stilo, preko daljinca: ima dead-lock, ima otvaranje/zatvaranje prozora, ima mogućnost otvaranja samo petih vrata ili zadnjeg stakla (vrlo korisno, ovo mi je jedna od omiljenih stvari na Stilu) jednom otključan, ukoliko se vrata ne otvore 30sec, auto se automatski zaključava 500L, preko daljinca: NEMA dead-lock (komentarisano na forumu), ima otvaranje/zatvaranje prozora, ima mogućnost otvaranja samo petih vrata, ali tu postoji nedostatak koji ću opisati nešto niže. jednom otključan, auto OSTAJE OTKLJUČAN (koliko god da sam čekao, recimo 15ak minuta) Bitne razlike: 1. Dead-lock preko daljinca 500L nema dead-lock, što postoji "na nekim tržištima". Mogu jedino da nagađam da ga kod nas nema zbog nekih bezbednosnih protokola - da li grešim? 2. Razlika za peta vrata preko daljinca: Stilo - kada otključam i otvorim samo peta vrata (ili samo staklo na njima), signalizira paljenjem migavaca i isto signalizira i KADA IH ZATVORIM, 500L - signalizira kada se otključaju, ali kada se zatvore ne daje nikakav signal, pa zagledam crvenu lampicu na tabli, da li blinka ili ne. Očekivao bih da migavci trepnu kada se peta vrata zatvore, ako je zaštita i dalje aktivna - bilo je logično i 2004-tem logično je u danas. 3. Crvena lampica (na instrument tabli) za status zaključanosti vrata (da li to ukazuje i na aktivnost alarma ili samo zaključanost vrata?): Stilo - lampica se nalazi na vratima, vidi se sa svih strana. Štaviše, vidim i sa prozora stana, kada mi je auto na ulici. 500L - lampica je na sredini konzole, teško se vidi iskosa kroz prozore vozača i suvozača, pa praktično gledam kroz staklo gepeka da vidim li je aktivna. Alternativa da cimam vrata i proverim mi se ne dopada. 4. Volumetrijska zaštita unutrašnjeg prostora: Stilo ima ovu zaštitu, kao i taster da se ona isključi - bar u Dynamic opremi. 500L nema ovu zaštitu. 5. Zaštita od odnošenja vozila: Stilo alarmira ukoliko se vozilo naginje više od 0.5 stepeni po minuti, a postoji i taster da se taj senzor deaktivira. Ne znam da li 500L ima nešto slično po defaultu, ali ne vidim način (taster, podešavanje...) da se to isključi. (Svojevremeno sam podizao Stila na šlep, alarm se aktivirao. Serviser se zbunio, ja mu rekao da sačeka da isključim tu zaštitu i dalje se sve nastavilo bez problema.) 6. Aktiviranje alarma prilikom otvaranja vrata iznutra: Ako se zaključam u Stilu, čim se pomerim, volumetrijska zaštita unutrašnjeg prostora aktivira alarm. Ukoliko sam tu zaštitu isključio, mogu unutra da se pomeram koliko hoću i to je OK. ALI - ako otvorim vrata aktivira se alarm, tako valjda i treba da bude. (Sve to pod uslovom da nisam aktivirao dead-lock i da mogu da otvorim vrata, inače unutra mogu samo da sedim i čekam ili izađem kroz prozor, tek nakon što ga razbijem.) Kod 500L, ono što me čudi i zbunjuje je sledeće: ostanem u kolima i zaključam ih daljinski ako iznutra otvorim vrata, vrate se otvore, ali se alarm ne aktivira - mislim da nije bug, nego je planirano da se tako ponaša pritom, ako sam otvorio vozačeva vrata, otključavaju se sva druga (i gepek) i ostaju otključana i kada vozačeva zatvorim, a crvena alarm lampica više ne trepće. Pošto lampica ne trepće, kakva je tada uloga alarma i da li je uopšte aktivan, da li je uključena zaštita? Sa druge strane, ako sam se zaključao, pa otvorim bilo koja druga vrata osim vozačkih, ona koja sam otvorio ostaju otključana čak i kada ih zatvorim spolja, dok su sva ostala (i gepek) sve vreme zaključana, I u ovom slučaju crvena alarm lampica takođe prestaje da trepće (?). Da li je to normalno, odnosno da li je alarm ipak aktivan i kako se to manifestuje?

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...