Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada
milaneze

Lancia Delta 1.9 twin turbo - dimi posle skidanja DPF-a

Recommended Posts

Pozdrav drugari nov sam na forumu od pre neki dan. Vlasnik sam Lancie Delta III 2008 god od avgusta. Pre mesec dana na predlog automehanicara kod kog servisiram vozilo a zbog izbacivanja belog dima kroz auspuh ugasio sam dpf filter.

Proverene su turbine i navodno nije problem u tome.

Nakon gasenja dpf filtera automobil dimi i baca crn dim,imam osecaj da je potrosnja takodje se malo povecala pa me zanima da li je do normalno i da li je neko imao slicna iskustva? 

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milaneze

 

Ima logike da malo zadimi, naročito ako npr. voziš u trećoj sa niskih obrtaja i daš jači gas. Kao što znamo, njegov posao jeste da pročisti izduvne gasove, a kada ga više nema to nepročišćeno mora negde da izađe... :) 

I kod mene na Alfi 159 (1.9 MJet) sa ugašenim DPF-om hoće da ''pljucne'' malo crnog dima kad se patosira, ali ono...ne dimi konstantno, ne treba tako da se dešava. Ne znam o kojoj količini dima kod tebe pričamo, niti o tome da li konstantno dimi ili ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Pa dimi konstantno to mi i jeste cudno,ne dimi na leru i ne dimi kad ga upalim pa da baci dim,vec na gasu u drugoj,trecoj tad dimi,vidim na semaforu oblak koji izbacim ne obilno al dimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs nije ugasen eger

@DraganUS Izvađen je i softverski ugašen kod majstora iz Temerina.

Sledeće što ću proveriti jesu dizne,pre neki dan sam imao "malo" dužu vožnju, auto-put je u pitanju,potrošnja mi je bila 6,3 što mi se čini da je puno s obzirom na otvoren put.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, milaneze said:

...pre neki dan sam imao "malo" dužu vožnju, auto-put je u pitanju,potrošnja mi je bila 6,3 što mi se čini da je puno s obzirom na otvoren put.

Koliko km/h si išao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milaneze

 

Računaj da ti je tempomat dodao oko 0.5 litara na prosek. Vožnja na tempomat podiže prosek.

Koliko fabrika kaže da je potrošnja na otvorenom za Deltu TwinTurbo? Meni se čini da je ispod 6 litara proseka na otvorenom, u tvojoj praksi, skroz ok potrošnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je okej potrosnja. Ne moze taj motor da trosi 4L :D

To je ono sto smo pricali ranije. Napricaju coveku svasta i onda dodje i cudi se :D

Egr trebas da ugasis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da dpf nije ugasen kako treba.

Egr je takodje trebao biti ugasen.

To je ono sto pricam. Swiftec je dobar za neke stvari, ali za gasenje dpf/egr nije nikako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sa tempomatom trosi manje ali ima ljudi sto pisu suprotno... ta prica po meni pije vodu u brdskim predelima na nasem auto putu mislim da trosi manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zadnje vrijeme i kod mene se počeo javljati bijeli dim. Čini mi se da se počne javljati prilikom regeneracije DPF filtera. Kad zadimi auto normalno vuče i nema obavještenja da nešto nije uredu, samo se poveće trenutno potrošnja po bordu, što je pretpostavljam rezultat regeneracije DPF-a. Dijagnostika kaže da su dizne i DPF filter uredni. Ljetos put do Francuske i nazad ni jednom nije zadimio. Ima li neko slična iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno ponašanje, i u pravu si, dešava se kada je u toku ciklus regeneracije. Verovatno si primetio da taj dim ima i karakterističan miris.

Nema razloga za brigu, i jedino što eventualno možeš uraditi je da kad primetiš da je u regeneraciji, izađeš negde na otvoren put i voziš ravnomerno (bez stajanja ili većih ubrzavanja), držeći motor na 2000+ rpm. Tako će najbrže završiti čišćenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nije normalno jer se prije nije dešavalo da ovako dimi. Govorim o oblaku bijelog dima iza auta. I prije sam znao kada radi regeneraciju po trenutnoj potrošnji ali nije nikada ovako dimilo. Čini mi se da je nešto drugo u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ni kod mene u pocetku dimilo, ali je pocelo. Ne dimi ni sada uvek, ako vezem npr non stop ekstremno gradsku voznju onda dimi provereno i to bas puno (ne tokom cele regeneracije, samo u peak-u) i radi na tipa 100km, a ako vozim kombinovano onda ili dimi minimalno pa ja to ne provaljujem ili ne dimi uopste.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Ljuta Krajina said:

Mislim da nije normalno jer se prije nije dešavalo da ovako dimi. Govorim o oblaku bijelog dima iza auta. I prije sam znao kada radi regeneraciju po trenutnoj potrošnji ali nije nikada ovako dimilo. Čini mi se da je nešto drugo u pitanju.

Ako se napunio preko 40% (ili barem sistem to tako detektuje) ima poseban režim za čišćenje u tom slučaju.

Da li ti se uključivala lampica za DPF na instrument tabli?

 

Pri tome, nakon što si prvi put primetio gušći dim, sasvim moguće da sada više obraćaš pažnju, pa u kombinaciji sa brigom to izgleda još gore. "U strahu su velike oči" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji indikacija regeneracije DPF-a. Mislim da je tako na svim italijanima, barem je tako u novom bravu i delti.

Nikada prije nisam primjetio bijeli dim barem ne u ovoj količini. Mislim da ako je sve ok kada i radi regeneraciju ne smije da ovoliko dimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se prekljuce upalila regeneracija, mahom bila voznja od 5-10km u ovom mesecu, pa nije ni cudno. Al je krenuo belo-plavicast dim, zao mi bilo onog iza :cry:

 

Pri tome mi se ne pali indikator na tabli, mislim da se isti pali kada je bas dosta zapusen, tj pokazuje tad da je bas pod moranje da se izadje na otvoren put i malo gasira za idealnu temperaturu sagorevanja DPF cestica. 

 

Nije to nista strasno, strasnije je da ti stalno imas taj dim pa onda je vredno paznje. Imaj u vidu da je i hladnije vreme i da moze biti i malo kondenza i vodene pare pa ce taj dim imati sasvim neku drugu obojenu dimenziju:stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se upali lampica onda je beton, i jedino sto pomaze je bonsek. Taaaaaaako da, ne prizivajte :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


 

 



×