Irena HGT 2106 Posted February 8, 2018 Zadnji znak koji ujedno služi i za otvaranje gepeka može (najčešće) da se raspadne zbog kondenza ili da jednostavno prestane da radi. Ali, brzo se može zameniti i automobil mnogo lepše izgleda sa novijim znakom. Šta vam je potrebno: 1: Novi zadnji znak 2: Ključ 10 cevasti ili gedora sa nastavkom 3: Imbus 5mm 4: Vlažne i suve krpe 5: Strpljenje Prvo, otvorite gepek. Zatim uklonite crni plastični poklopac koji pokriva vrata gepeka iznutra. Ovo se radi pomoću imbusa, šrafovi se nalaze do ivice. Kada odvrnete šrafove, polako i vrlo pažljivo povucite plastiku ka sebi dok ne iskoče sve žabice. Kada skinete plastični poklopac videćete deo iza znaka gde se nalazi još šrafova i pronađite žicu koja dolazi iz prekidača. Pratite ovo do prvog konektora, verovatno umotanog u sunđer. Isključite konektor. Tamo gde se znak drži za gepek vrata videćete dva šrafa. Uklonite ove šrafove pomoću cevastog ključa 10 ili gedore sa nastavkom. Sačuvajte te šrafove nakon što ih izvadite. Povucite stari znak sa gepek vrata, za to će možda trebati malo više snage. Primetićete da ima dosta prljavštine na mestu gde se nalazio stari znak pa očistite vlažnom krpom, ako treba možete i sa nekim sredstvom za čišćenje. Izvadite novi prekidač iz kutije i pre nego što ga spojite sa konektorom testirajte da li radi. Ako je automobil otključan dok to činite, čućete aktivaciju i znate da prekidač radi. Montaža je ista kao i uklanjanje. Kada se prekidač testira, skinite sa konektora, stavite znak na mesto i ponovo spojite žice. Zatim vratite šrafove i zavrnite ključem. Nakon ugradnje, pokrenite test tako što ćete ga zatvoriti i otvoriti. Ako je sve u redu, vratite crni plastični poklopac. Ovde vam treba malo strpljenja. Pre nego što pokušate da ga namestite, uverite se da su sve žabice na mestu gde se nalaze rupe. Ako je sve leglo kako treba, plastika će čvrsto stajati na mestu. Ponovo namestite šrafove, zategnite ih imbusom 5mm, dok zavrćete šrafove dobro pritisnite plastiku da bi lepo uhvatilo i to je to. 5 1 dejajankovic, sasadoncic02, shomispc and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nenad1981 4 Posted February 9, 2018 Jel ovo menjano samo zbog znaka ili nije radio ceo prekidac? Ako je samo zbog znaka postojao je mnogo jednostavniji nacin, bez skidanja poklopca ;-) U svakom slucaju odlicno odradjeno! 1 Irena HGT reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5280 Posted February 9, 2018 Ukoliko mogu, dodao bih i modifikaciju znaka na ovu temu. Pisao sam o tome ovde u svojoj temi. Pa rekoh da postavim i ovde, mozda ce koristiti --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ovaj znak mi je bio nikakav, bled, koja je to uopste boja??? Pa sam resio da ga malo modifikujem, isto planiram i za prednji deo, samo cu pored toga jos nesto da probam da odradim, o tom potom. Cekam plasti dip Srafciger, zenin veliki fen da se sve to malo zagreje, i vrlo lako se odlepi Bordo oko slova se sredi, i ostane ovako lepo providno, od dole sam zastitio sejlotejpom, kako sprej ne bi dospeo i sa druge strane Crni sprej i voila I kada se vrati na mesto (koristiti neki dobar (3M) dvostrani selotejp/traku) Gotov proizvod izgleda ovako A na kolima ovako... 3 neshaoct, Irena HGT and Danilo1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2106 Posted February 9, 2018 10 minutes ago, nenad1981 said: Jel ovo menjano samo zbog znaka ili nije radio ceo prekidac? Ako je samo zbog znaka postojao je mnogo jednostavniji nacin, bez skidanja poklopca ;-) U svakom slucaju odlicno odradjeno! Uputstvo je za zamenu prekidača, kada ne radi @Milutin-NS Super, koristiće i to nekome sigurno 2 ViktorBG and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nenad1981 4 Posted February 9, 2018 Ovako sam i ja u prvi mah farbao u crno, ali mi je mnogo odskakalo posto je auto crven Dao sam malo masti na volju oa sam zalepio rupicastu foliju, naprskao crnom bojom da dobijem tackice pa onda crvenom (moze se videti na naslovnoj fotografiji ako se zagleda) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 10276 Posted April 22 (edited) Pisao sam ukratko kada sam sredjivao kod sebe - ali sam bio u stvaralackom zanosu , pa nisam ni slikao, a samim tim ni napisao detalje. S obzirom na koliko Bravaca i GP sa mikroprekidacima gepeka sve cesce vidjam ovaj problem, iako je banalna akcija u pitanju - neka ostane par fotki ovde u "Uradi sam", koristice sigurno nekome. Pogotovo ako se ostane bez kompletne plastike, jer je ceo zamenski mikroprekidac 30 EUR, a iz originala oko 70 EUR (znam ljude koji su bespotrebno menjali ispravan mikroprekidac). Elem, ispravljeno jos jedno "crno" resenje fabrickog mikroprekidaca gepeka, na jos jednom crnom Bravu , kod poznanika iz komsiluka kome se svidela moja ideja. Covek je nasao za 900 kinti zamenski prednji znak. Bitno je samo da bude precnika 95 mm (kao mikroprekidac gepeka). Imate verziju znaka sa srafom i verziju na lepljenje - mozete komotno uzeti onu na lepljenje jer je jeftinija, ionako koristite samo srce. Slike sa neta iz oglasa: Sam srebrni okvir sa zadnje strane ima 3 rupe ispod obostrano lepljive trake. Kroz njih se pazljivo pogura srce napolje, da se ne osteti. Cisto dok ne krene da se odlepljuje, iza toga se odvaja lakse sa prednje strane. Kao rezultat dobijemo ovo: Deluje mi da je zadnji deo bolje resen nego na OEM znaku. Jer sa zadnje strane ima sivu zastitu koja mi deluje da vremenom nece popustiti kao na fabrickom. Isti znak sam ranije montirao i kod sebe na mikroprekidac, pa ce svakako biti ispraceno. Fotke zadnje strane su dok jos nisam skinuo ostatak lepka: Iza toga, treba lepo ocistiti leziste mikroprekidaca gepeka, od ostataka stare trake i one bordo, tj. vremenom ljubicaste boje. Kod coveka su ostali samo dugmici , tj. samo neki ostaci trake: Leziste ocisceno i odmasceno alkoholom da se cakli : Ako se pazljivo odlepi srce novog znaka, moguce je mozda sacuvati i iskoristiti njegovu traku. Ali posto u gepeku nosim Outdoor obostrano lepljivu traku, stavio sam coveku novu. Ta koju imam sirine je 3 cm, tako da taman leze na amblem iz 2 prolaza: I na kraju, slag na tortu, lepljenje novog znaka. Rezultat danasnje akcije, sada se plastika drzi da mozes da se kešaš na nju - ceh 900 kinti, a ideja, materijal i ruke "majstora" gratis : Cisto kao dodatak, moja stara slika koju sam vec negde kacio - poredjenje ovakvog aftermarket znaka i Petrovog stikera za mikroprekidac od 95 mm: Edited April 22 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 10276 Posted April 23 SZR "Mikroprekidac" radi punom parom - ako jos nekome treba, javljate se dok sam u pogonu i dokon na odmoru . Sredjen jos jedan, zezao je sam mikroprekidac (crna "kutijica" u dnu slike) i naravno novi zamenski amblem jer je stari podlupio. Evo ga rasturen na sastavne delove , mozda nekome fotka bude od koristi : 4 alfini0507, Grafit, MiloshBg and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
DachoR 1 Posted May 11 (edited) @Ivan Pozdrav, ovo je odlicna ideja, planiram isto da uradim, pa bih imao par pitanja. Kako si skinuo stari amblem, a da se ne osteti hromirani deo? Kako da odlepim novi znak a da ne odlepim i boju? Gde ima da se kupi taj novi znak na lepljenje za 900 kinti? I na kraju, da li isto moze da se uradi i za prednji znak,? Hvala unapred. Edited June 1 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 10276 Posted May 12 13 hours ago, DachoR said: Kako si skinuo stari amblem, a da se ne osteti hromirani deo? Ako vidis da se plastika lako odvaja, mozes da "potkacis" onim plasticnim alatima za enterijer. Ili nekom starom platnom ili loyalty karticom Ako dobro drzi, da ne bi ostetio sjajni deo, najlakse da skines ceo prekidac i i izvuces deo iza mikroprekidaca koji nosi amblem. Onda ti je sve na izvol'te i lako se skida. Imas iznad i sliku: 13 hours ago, DachoR said: Kako da odlepim novi znak a da ne odlepim i boju? Ovi zamenski mi deluju dosta bolje zasticeni sa strane, a pricvrsceni su obostrano lepljivom trakom. Kupis jeftiniji znak na lepljenje (ne sa srafom). Na stranu sto manje kosta, nego kada skines traku sa zadnje strane, videces tri rupe kroz koje mozes da poguras amblem sa zadnje strane.Kako ne bi odlepljivao traku sa samog amblema, nego sa ovog sjajnog okvira. Ako budes pazljiv, u tom slucaju neces morati da kupujes obostrano lepljivu traku, nego iskoristis tu postojecu. Ja sam dodatno klestima izlomio okvir sa aftermarket znaka (koji mi i ne treba), kako bih imao bolji prilaz amblemu, da se ne bi izgrebao prilikom skidanja. 13 hours ago, DachoR said: Gde ima da se kupi taj novi znak na lepljenje za 900 kinti? Imas po netu, ja sam konkretno uzeo kod Stefana na Kupujem Prodajem, 061/6828998. Dao sam Vajferta, drugar je natrcao negde trunku jeftinije: https://www.kupujemprodajem.com/automobili-oprema/styling-i-tuning/fiat-znak-crveni-na-lepljenje-95mm/oglas/50433964 13 hours ago, DachoR said: I na kraju, da li isto moze da se uradi i za prednji znak? Zamenski od 100mm iz nekog razloga ne postoje (samo od 75, 85, 95 i 120 mm). Tako da ostaje ili opcija reparacije starog kao sto je opisano ranije u temi (ako je moguce i postoji na autu). Ili neki iz originala (nov/polovan). Videh da prodaju po Poljskoj samo uloske od 100mm. Em je super solucija, em je dzabe, 5 EUR - ali nazalost nece da salju van Poljske, kontaktirani vec: https://allegro.pl/oferta/znaczek-logo-fiat-100mm-emblemat-przedni-tylny-7112948383 Quote Share this post Link to post Share on other sites
DachoR 1 Posted May 12 (edited) Super, hvala ti na odgovorima. Sto se tice obostrano lepljive trake, ja sam mislio da novi znak zasilikoniram, ali ako ta traka bude ok mozda iskoristim i nju. Svakako, pokusacu da odradim po tvojim instukcijama, pa javljam kako sam prosao. Btw, ja vozim Punto Evo, i na njemu je prednji znak 85 a zadnji 95 mm. Edited May 12 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 10276 Posted May 12 (edited) Nema na cemu, naravno. Mislim da je pametnije sa obostrano lepljivom trakom, tako nesto je i fabricki. Da silikon ne "nacne" amblem slucajno sa zadnje strane. Znam da je nekima popustala farba ako bi reparirali svoj amblem i farbali sprejom, a lepili nekim silikonom/lepkom. Pa sve Jovo nanovo. Takodje ces lakse i skinuti amblem, ako nekad bude bilo potrebe (ukrivo zalepljen i sl.) Aha, mislio sam da je Bravo i prednji amblem od 100mm u pitanju (posto je tema za taj model). Onda ovih manjih imas gde hoces, nije problem nabaviti. PS: Zaboravio sam da napisem "foru" za zadnji mikroprekidac, posto je srebrni okvir siri, jer je taster u pitanju. Pa moze da se zalepi ukrivo. Po meni je najbolje prvo sklopiti ceo prekidac (ako je rasturen), A zatim se na sjajni okvir sa unutrasnje strane zalepe parcici obostrano lepljive trake gore, dole i bocno. Kako bi samo lepo usmerili amblem na mesto i da on bude tacno pod 90 stepeni. Naravno, te "vodjice" (parcici) se skinu cim zalepis amblem. Edited May 12 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
DachoR 1 Posted May 18 (edited) @Ivan Zavrseno, odradio sam sve po tvojim instrukcijama. Evo rezultata, slike pre i posle Jos jednom, hvala kolega! Edited May 18 by Ivan Skinut nepotreban citat, sredjene slike 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 10276 Posted May 18 @DachoR Lepo , jos jedan Ficko doveden u red. Ostaje jos da vidimo da li ce se ovi aftermarket pokazati bolje od fabrickih u eksploataciji. Meni licno deluju bolje zasticeni od pozadi. Posto je tema o Nuova Bravu - steta jedino sto nema zamenskih prednjih znakova od 100 mm. Nema na cemu, tu smo da se druzimo . Quote Share this post Link to post Share on other sites