neshaoct 9704 Posted December 1, 2017 @weseli Dizel automobili iz uvoza stari 10-tak godina su uglavnom još više prešli od toga pre nego dođu u Srbiju. Još je dobro ako budu na oko 250.000 kilometara. Ako proveriš auto kako treba pre kupovine, onda sreći ostaje malo prostora. Ako plac ne dozvoljava da auto izađe sa placa na proveru - izađi ti sa tog placa. Oni te onda više ne zanimaju. U servisu znaju kako da provere stanje zamajca, tako da je to kvar koji ne može da te iznenadi. Ne mogu da ti kažu koliko još km možeš da pređeš sa njim, ali mogu da ti kažu u kakvom je stanju. Proveriće ti u servisu na pregledu pre kupovine i stanje dizni, stanje turba....tako da ni ti problemi ne mogu da te iznenade. Ponekada će prilikom pregleda da se otkrije previše potencijalnih stvari, onih stvari za koje nisi siguran da su loše, ali si siguran da nisu ok. Kada ih se nakupi, zaobiđeš i taj auto. Ako u startu računaš da ćeš izmenjati sve to, onda ćeš jako oboriti cenu auta koje gledaš (jer praviš sebi ''lufta'' da imaš dovoljno novca da kupiš auto i izmenjaš sve to), pa ćeš na kraju zaista završiti sa kršem na kojem ćeš stvarno sve to izmenjati, još ćeš da se tešiš kako si dobro promislio jer eto...sreća pa si ostavio pare i za to. Jok, ne radi se tako. Ako imaš npr. 4.000 evra u džepu...a trošak prve registracije, malog i velikog servisa za konkretan auto koji te zanima je sve zajedno oko 350 evra...onda gledaš automobile za koje ljudi na oglasu traže 3.800-4.000 evra. Odeš i pogledaš auto za koji prodavac traži 3.800. Ako ti se dopadne ono što vidiš (spolja, iznutra, prilikom paljenja i ono malo što radi u mestu...ili si možda mogao nešto malo i da provozaš nekim slučajem), obaraš mu tih 3.800 na barem 3.600. Sa tom cenom auto ide u servis na pregled. Ti si tada kod prodavca dobio etiketu ozbiljnog kupca. Na pregledu pre kupovine se utvrdi da npr. treba da se uradi nešto na trapu, ili nešto oko kočnica... Šta god da treba, dobijaš cene od servisa koliko to košta. Npr. košta 400 evra sve to. Plus mali i veliki servis, plus prva registracija. Tada zoveš prodavca i kažeš mu ukratko (nemaju oni vremena da te slušaju 5-10 minuta) šta sve ima da se radi, da to sve košta oko 400 evra (ne brini, za najveći broj stvari koje ćeš mu reći zna i on da trebaju da se urade), i kažeš da zato nudiš 3.200 za auto. Nikada ne možeš obarati cenu zasto što auto treba da se registruje, ili zato što mu treba uraditi mali i veliki servis. To moraš kod svakog polovnjaka sa placa (iz uvoza) da uradiš, bez obzira u kakvom stanju je konkretan auto. Cenu možeš dodatno obarati zbog utvrđenog stanja konkretnog primerka, a ne zbog opštih troškova koje moraš uraditi na svakom polovnjaku. Prodavac neće prihvatiti 3.200. Nastaviš da pričaš o autu i problemima koje ima, i posle pola minuta ponudiš 3.250. Najverovatnije neće ni to prodavac prihvatiti. Tu već počneš da pričom kako ćeš onda videti sada sa servisom kada može auto da ode na šlep kako bi ga vratio nazad na plac. Naglasiš da imaš pare, da želiš da kupiš baš taj auto, ali ne možeš da daš više od 3.300 ni pod razno zbog ulaganja koje auto ima (za koje prodavac zna, zna da ga ne lažeš. Nemoj nikada da izmišljaš kvarove na autu, tj. da lažeš prodavca sa placa). Tu će prodavac prihvatiti 3.300, ili moooooožda reći 3.350, ali ako i to kaže ti ostani na 3.300. Ne zaboravi da i on želi da proda auto. Ako je auto na oglasu duže vreme (nekoliko meseci), ti budeš onda malo ''oštriji'' prilikom spuštanja cene, i obrnuto. Tako si kupio auto za 3.300. Uradiš mali i veliki servis, registruješ, i eto ga na 3.650 (sve ovo pišem imajući u vidu neki mali 1.3 MJet). Uradiš i onih dodatnih 400 evra ulaganja, i eto te na ukupno 4.050 evra. Ali, ako takođe imaš 4.000, i kreneš sebi da praviš lufta za plivajući, turbo i sve ostalo...onda ćeš gledati aute za koje traže manje od 3.000...i na kraju ćeš zaista tako uzeti neki krš kome će trebati sve to da se uradi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted December 1, 2017 Bajka.... 2 totti and SkyBlu reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 1, 2017 @Markobgd Stvarnost. Na autima za koje prodavac traži 2.000-2.500 evra, obara se oko 200 evra. Na automobilima za koje prodavac traži oko 5.000 evra, obara se 500 evra, može i malo preko toga (sve zavisi). Što je auto skuplji, to se više obara cena i to je skroz normalno, ne znam šta je tu bajka... Pa, na nov auto iz salona koji košta npr. 25k evra se dobijaju ''popusti'' od par hiljada evra čim vide da si ozbiljan kupac, a kamoli na polovnjacima iz uvoza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted December 1, 2017 (edited) @neshaoct Ma sve si napisao kao da pišeš bajku a ima toliko promenljivih da nema kraja. Nit možeš sa svakim od prodavaca da razgovaraš na isti način nit možeš da očekuješ da će neko za svaku stavku koja je neispravna ili zrela za zamenu na autu da očekuješ spuštanje cene u vrednosti iste te popravke ili dela. Izvini, ali ako očekuješ polovan auto (pri tom auto koji neko nije ni vozio već je samo uvezao kao dobar primerak) a bez ijedne mane ili ulaganja onda si baš optimističan. Ili pak da svaki kvar ili nedostatak koji pronađeš na autu da ti prodavac plati (umanji cenu) u toj vrednosti mislim da se zanosiš. Da naravno da ćeš cenu probati i verovatno uspeti da smanjiš za određeni iznos ali da ćeš sve buduće troškove u startu kod pregovaranja uspeti da refundiraš kod prodavca...... e to je bajka. Mnogo mi očekujemo kupovinom polovnjaka i to deceniju starih ili više. Čak i vozila sa mnogo manje godina imaju gore pomenute kilometraže od kojih svi zaziremo tako da je naći primerak bez ulaganja nemoguća misija i u kupovinu istog treba i krenuti sa tim ubeđenjem. Samo je pitanje šta ćeš otkriti odmah a šta će se pokazati kroz eksploataciju u narednom periodu. Jer gore je kolega dve stvari lepo napisao i tu se slažem u potpunosti. 1. Nema trika da se na 15min rada u mestu ili 10km vožnje auta ili dva startovanja i gašenja motora stvori realana slika o samom autu i njegovim sklopovima već je to nešto što će se kroz naredne mesece i kilometre pokazati. 2. Sreća je jedan od najvećih faktora u kupovini auta. Možeš da ga gledaš odozgo, odozdo, sa strane kod majstora i kod ne znam koga da ga voziš ali sve to ništa ne mora da znači u daljem razvoju korišćenja vozila. Naravno da se mnogo vidi iz pregleda našeg samostalnog ili kod majstora ili ne zna ni ja gde ali jednostavno sve to može a ne mora ništa da znači. Evo @Milutin-NS kao jedan od dokaza. Da li je neko mogao da mu kaže za zamajac išta jer isti nikakve zvukove i vibracije nije davao? Da li je mogao neko da provali na tih par km da ima onaj problem sa EGRom koji se tek nakon par dana manifestovao? Ili moja malenkost sa Lanciom Y koja je bukvalno auto kao nov sa nenormalno malom km i šta se desi? Nakon 2000km ostane bez ulja?! Ko je to mogao da vidi kad su i svećice skidane i nemaju niti jednu naznaku trošenja ulja.... kada na auspuh nema ni traga dima...itd A to je auto koji sam najduže od svih dosadašnjih kupovina birao. Sve gore što si napisao stoji ali takođe može da u konkretnom slučaju nema ama baš nikakve dodirne tačke. Samo da dodam. Ako kupuješ auto od cca 1000 do 3000 e računaj na najmanje 500-1000e ulaganja u skorom narednom periodu. Za vozila koja koštaju između 5000 i 10000eura računam na 1000 do 2000 a za vozila preko 15k slobodno i na više. Ako sa takvim rezonom kupuješ auto i sa takvom raspodelom raspoloživih sredstava kupiš auto nećeš imati problem sa redovnim i vanrednim (a opet pokazaće se redovnim) održavanjem auta koji si izabrao. Naravno da ne mora da znači da će otići gore pomenute cifre ali u oooooogromnoj većini slučajeva oće. Tu računam naravno i prateće troškove poput kupovine guma (neko i felne oće obavezno) jer je to takođe projektovan trošak koji nećeš zaobići osim ako dobiješ uz vozilo dva seta. Sve što ne potrošiš ostaće ti u džepu a ako budu trebale imaš ih te se nećeš stresirati.... Edited December 1, 2017 by Markobgd 6 MilanStilo, PremieRacing, SkyBlu and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 6339 Posted December 1, 2017 3 hours ago, Markobgd said: Da li je mogao neko da provali na tih par km da ima onaj problem sa EGRom koji se tek nakon par dana manifestovao? i tri protokomera... Nekako iz ove priče mislim da je @Markobgd bliži realnosti. @neshaoct u pravu si većinu stvari, ali nekako iskustvo pokazuje da uglavnom ne mora da bude sve tako. Kakav god bio auto na placu, koliko god očuvan, malo prešao, servisiran... Uvek treba imati bar 500 evropskih sa strane za ne daj bože. Ipak su sve to polovni automobili koje ko zna kako je neko održavao i vozio. Tako da je sreća nezanemarljiv faktor. Ima ljudi/vozača koji će nov auto sahraniti za 6 meseci jer ne žele/znaju da ga održavaju/voze. @weseli ako gledaš između 1.3 i 1.9 razmisli za šta ti treba. Ako većinu vremena i km provodiš u gradskoj vožnji, mislim da je bolje onda uzeti 1.3 (jer koliko puta po BG imaš priliku da ubaciš u 4tu i da voziš po ograničenju ), a ako, ipak voziš dosta po ap i magistrali, onda bez razmišljanja 1.9. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3285 Posted December 1, 2017 (edited) Mislim da je sasvim realno pri kupovini 10+god starih kola i planu da se ista voze jos 5 godina, u troskove eksploatacije uracunati zamajac, kvacilo i turbinu. Ja sam isto sracunao i na 4-5god starim kolima jer sam misljenja da novija vozila nisu izdrzljiva koliko jtd i na kraju odustao od kupovine istog. Sto se provere tice, da ponovim ja koju Moj Stilo je kupljen u sred leta u bulevaru kralja Aleksandra na S-auto placu (poznanik je ostavio kola i uzeo C4 pa sam brze bolje kupio dok nije otisao). Neispravan termostat i los trap nije bilo moguce primetiti u test voznji zbog temperature i upravo zavrsenih radova puta proverom servisa je utvrdjeno da je uradjen veliki servis pre 15000km i da ne garantuju dalje za radove. Pocetno ulaganje od oko 200e za mali servis, stabilizatore i prednje plocice je zvucalo nestvarno. Nakon toga rucna se "rascvetava", glavi i unistava celjusti i plocice. Nepredvidiv trosak i ode 200e. Odem na put i nesto skripi. Vratim se i skripi pumpa za vodu koju su zaboravili na zamene na velikom servisu (i uredno dokumentovali isto, samo niko nije gledao). Uz to se menja i jos koji deo i opet ode 100+e. Akumulator nije preziveo zimu i pri crkavanju uspeva i alternator da ubije - jos 100+e. Par godina kasnije (a moglo je bilo kad da se desi) probija semering spojnicke menjaca i motorno ulje unistava kvacilo. Posto ne ide novo kvacilo na stari zamajac ode jos 500e za novo kvacilo, zamajac i druk lager. I to da nisam dobio popust bilo bi preko 600e. Da ne nabrajam dalje eto kako moze da lupi jtd po usima i kada je "sve u redu". A u pitanju je bio odlicno odrzavan auto, uzet na preporuku sa ganc novim gumama, pravom kilometrazom i uradjenim velikim servisom. Da ne pominjem sto je od lekara koji je imao sluzbena kola i vozio Stilom decu na more Edited December 1, 2017 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sava 92 Posted December 1, 2017 Posto ne ide novo kvacilo na stari zamajac ode jos 500e za novo kvacilo, zamajac i druk lager. Igore, ovo nije pravilo, nigde ni u jednom ovlacenom servisu ni po kojem uputstvu ili pravilu ne ide jedno sa drugim za zamenu. Fabricki zamajac moze sigurno da prodje 2-3 seta kvacila, zavisno od nacina voznje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 2, 2017 9 hours ago, Markobgd said: Nit možeš sa svakim od prodavaca da razgovaraš na isti način nit možeš da očekuješ da će neko za svaku stavku koja je neispravna ili zrela za zamenu na autu da očekuješ spuštanje cene u vrednosti iste te popravke ili dela. Izvini, ali ako očekuješ polovan auto (pri tom auto koji neko nije ni vozio već je samo uvezao kao dobar primerak) a bez ijedne mane ili ulaganja onda si baš optimističan. Ili pak da svaki kvar ili nedostatak koji pronađeš na autu da ti prodavac plati (umanji cenu) u toj vrednosti mislim da se zanosiš. Da naravno da ćeš cenu probati i verovatno uspeti da smanjiš za određeni iznos ali da ćeš sve buduće troškove u startu kod pregovaranja uspeti da refundiraš kod prodavca...... e to je bajka. Nije napisano da će svi budući troškovi uspeti da se prebiju preko prodajne cene, već jedan njihov deo, a da jedan deo troškova i ne može da te tek tako iznenadi jer ipak proveravaš auto pre kupovine. U primeru je napisano da postoji (od ulaganja) mali i veliki servis, plus još npr. 400 evra preko toga. To je ukupno bilo oko 750 evra ulaganja za neki imaginarni 1.3 MJet. Nije napisano da prodavac treba da umanji cenu za svaki nedostatak (ulaganje) koje auto traži. Napisano je da se od prodavca ne može tražiti da spusti cenu zato što treba uraditi mali, veliki servis i registrovati auto, plus je napisano da od ostalih ulaganja zavisi koliko može da se spusti cena. U nekom imaginarnom primeru od gore gde je trebalo uložiti oko npr. 400 evra (preko malog/velikog servisa i registracije), a cena je spuštana za otprilike pola od tog iznosa. Smatram da je skroz realno da se oko polovine vrednosti ulaganja odrazi na cenu u vidu njenog spuštanja. Zato i jeste neki polovnjak jeftiniji od drugog, i obrnuto. U suprotnom bi svi koštali isto (ako su isto godište sa istim motorom), a ne koštaju. Za svaki auto sa placa treba spuštati cenu. Ako je previše lako spuštati cenu (ne znaš na šta pre da se pozoveš kao razlog za spuštanje cene ) , onda treba zaobići taj auto. U suprotnom je odlično, tj. ako nemaš iz prve 10 razloga da pomeneš, nego se ''mučiš'' da pronađeš, e to je auto koji treba terati u servis na proveru. Nisu zarade placeva na autima koji se prodaju po oko 5.000 evra svega par stotina evra od toga (pa da nema nekog prostora da se spušta), nego su mnooogo veće. Još kako ima prostora za spuštanja, samo ih treba opravdati... Ima placeva koji krajem meseca budu mnogo raspoloženiji za obaranje cene jer su npr. kilavo prodavali tokom meseca, a imaju potrebu da očiste određeni broj automobila sa placa jer već stiže nova tura...pa još kako skidaju i one stotine evra koje nisu hteli samo 20 dana pre toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3285 Posted December 2, 2017 10 hours ago, Sava said: Igore, ovo nije pravilo, nigde ni u jednom ovlacenom servisu ni po kojem uputstvu ili pravilu ne ide jedno sa drugim za zamenu. Fabricki zamajac moze sigurno da prodje 2-3 seta kvacila, zavisno od nacina voznje. Ne napisah lepo. Zamajac je bio nacet i majstor je rekao da ce sigurno stradati od novog kvacila. A bio je fabricki i pre toga fabricko kvacilo. Kilometraza oko 220-230 000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanStilo 2 Posted December 4, 2017 On 12/1/2017 at 1:31 PM, neshaoct said: Na autima za koje prodavac traži 2.000-2.500 evra, obara se oko 200 evra. Na automobilima za koje prodavac traži oko 5.000 evra, obara se 500 evra, može i malo preko toga (sve zavisi). Što je auto skuplji, to se više obara cena i to je skroz normalno, ne znam šta je tu bajka... Pa, na nov auto iz salona koji košta npr. 25k evra se dobijaju ''popusti'' od par hiljada evra čim vide da si ozbiljan kupac, a kamoli na polovnjacima iz uvoza. Brate 500e mozes da spustis samo ako je u pitanju neka teska krsina, pa ne kupujes auto od 15.000e pa da se nadas da ce ti spustiti covwk 500e. Hahaa Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 5, 2017 8 hours ago, MilanStilo said: Brate 500e mozes da spustis samo ako je u pitanju neka teska krsina, pa ne kupujes auto od 15.000e pa da se nadas da ce ti spustiti covwk 500e. Hahaa Na svakom placu imaš prostora da se cenkaš oko 10% od svake prodajne cene kolika god da je ona...i 2k evra, i 5k evra, i 15k evra. I to je normalno. Kad spustiš toliko to nije nikakav poseban uspeh, već je to spuštanje cene sa kojim je i prodavac računao. Preko tih 10% je uspeh. Nije valjda da veruješ da prodavac na autu koji je oglasio na npr. 5.000 zarađuje tek nekih 400-500 evra, pa eto...pola zarade se odrekne kada tebi spusti 200-250. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13178 Posted December 5, 2017 5 hours ago, neshaoct said: Na svakom placu imaš prostora da se cenkaš oko 10% od svake prodajne cene kolika god da je ona...i 2k evra, i 5k evra, i 15k evra. I to je normalno. Kad spustiš toliko to nije nikakav poseban uspeh, već je to spuštanje cene sa kojim je i prodavac računao. Preko tih 10% je uspeh. Nije valjda da veruješ da prodavac na autu koji je oglasio na npr. 5.000 zarađuje tek nekih 400-500 evra, pa eto...pola zarade se odrekne kada tebi spusti 200-250. Daj bre Nešo... 1 beli_Punto reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 5, 2017 @totti Šta ''daj bre Nešo''? Za onih par automobila što sam te zvao jer su neki ljudi pominjali da žele da kupe takve modele, a plac na kome radiš ih je imao u ponudi...koliko je ono obaranja cene bilo? Sećam se za onaj poslednji, neki japanski SUV beše...kada si rekao da treba da pitaš, pa onda me zvao malo kasnije i rekao da može ta i ta cena... Pravi se nekakva fama oko toga, nemam pojma zašto. Da, cene se spuštaju, čak i onaj auto za koji piše ''fiksna cena''. Kada se prodavac uveri da je kupac ozbiljan, tj. da ima želju da kupi konkretan auto, i da ima sve pare odmah, cena ide dole i za auto koji navodno ima fiksnu cenu. Slažeš se? Da, cene se više spuštaju (u evrima) što je auto skuplji. Nema cenkanja u istih 200 evra i kada se gleda auto oglašen na oko 2.500 evra, i kada se gleda auto oglašen na 5.000 evra, ili 10.000 evra, ili 15.000 evra. Slažeš se? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13178 Posted December 5, 2017 Ajde se ti seti da li je za taj auto što si pitao (cena beše bila nekih ~ 14000€) bilo obaranje cene 1500€ Ja što mogu da ti garantujem je da nama zarada na tom autu od 15.000€ nije ni tih 10%. Za druge neću da tvrdim, ali znam da neće sigurno spustiti cenu 1.500€ Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 5, 2017 @totti Ne reče mi je l se slažeš da se cena obara kada vidiš da kupac želi konkretan auto, i ima sve pare kod sebe? I, ne reče mi je l se u istih oko 200 evra kupac treba cenkati i kada gleda neki auto oglašen na 2.500, i kada je auto oglašen na 5.000, ili 10.000 evra? Ne sećam se koji je konkretan japanski SUV bio, znam samo da kada mi je rečeno koliko para kupac hoće da plati, i na koliko je oglašen na PA, nisam isprva ni hteo da te zovem jer sam mislio da je to nerealno. Ipak, nazvao sam te i ispostavilo se da je ponuđena cena bila realna, nakon što si se konsultovao. Verovatno znaš da sam skoro obilazio placeve zbog ovog i ovog auta, i na oba je spuštanja bilo. Isto kao i prošle godine na Puntu 1.2 koji sam gledao za oca. Još na njemu i više od 10%... Sad mogu (jer sam pratio oglase) da dam linkove za par Alfi 159 sa placeva gde su prodavci u međuvremenu sami korigovali cene na niže za par stotina evra, iako su obnavljali oglase sa novijim datumom. A, opet im i nakon tog samoinicijativnog korigovanja nisu fiksne cene... Pa, na novom autu gde ne možeš da se ''uvatiš'' za bilo šta da je potrošeno jer je nov auto, pa opet dobiješ popust čim vide da si ozbiljan i da imaš pare. A, kamoli na polovnjacima... Još kad se pogodi da prodavac baš želi da proda (treba malo da ''očisti'' plac kako bi napravio mesta jer mu dolaze novi automobili, ili kraj je meseca i nisu se baš proslavili sa prodajom do tada, ili mu auto već dugo stoji jer nije posebno tražen, ili...), još lakše ide obaranje. Bitno je samo da prodavac vidi da nisi danguba, nego si ozbiljan kupac koji je rešio da kupi auto i ima pare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13178 Posted December 5, 2017 Evo da ti kažem kako je kod nas - ima automobila i od 20.000+ € na kojem ti neću spustiti cenu ni 50€ (bukvalno ni 50) ako je cena u startu odlična i daleko niža od ostalih. I to ne bi bio prvi put da smo tako uradili, stvar principa . Opet kažem, za druge neću garantovati. A tih 200 koje sad pominješ apsolutno nije isto na cenu od 2.000 i cenu od 15.000. Ali voditi se pravilom od 10%, od toga nema ništa Honda CR-V je bila u pitanju i cena tebi je sa 14.400€ bila spuštena na 14.000€. Nekom nepoznatom nema šanse toliko Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted December 5, 2017 Ma u toj priči nema pravila. Zavisi i od samog auta a zavisi i od prodavca. Ako je u auto dosta uloženo, tehnički i fizički je besprekoran a prodavcu se ne žuri, odstupanje od prvobitne cene je minimalno. Ako prodavcu "gori", obaranje će biti značajnije. Moje neko pravilo je da kada kupujem auto i raspolažem sa npr. 3000eur.., auto ne smem platiti više od 2500eur. Nije pravilo ali mogu da se češkam i gde ne svrbi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 5, 2017 15 minutes ago, totti said: A tih 200 koje sad pominješ apsolutno nije isto na cenu od 2.000 i cenu od 15.000. Ali voditi se pravilom od 10%, od toga nema ništa... Pominjao sam ih još nekoliko puta pre... Dobro je da koooonačno dođosmo da se cena više obara što je auto skuplji, i obrnuto. Ne sećam se stvarno, nije ni bilo skoro oko te Honde...nešto ne znam zašto sam onda oklevao da te zovem za samo 400 na tu cenu...al' ti bolje pamtiš konkretan auto sigurno. Plac na kome radiš obuhvata manje od 20% potencijalnog tržišta jer se kod nas najviše kupuju euro3 i euro4 polovnjaci (oko 80% ukupnog uvoza polovnjaka), a takvi automobili su retkost na placu na kojem radiš. Zbog toga možda primer prakse na tom placu nije merodavan za najveći broj kupaca polovnjaka u Srbiji. 10% smatram da može da bude dobar okvir. Ne znači da će uvek biti okruglo 10%, nekada će se dobiti i malo preko toga, nekada malo manje od toga, ali na osnovu svog iskustva sa cenkanjem, to je dobar okvir. Takođe i na osnovu saveta više prodavaca polovnjaka i na osnovu saznanja za koliko kupuju takve automobile i koliko ih na kraju sve izađe. Za aute kojima je prodajna cena između 4.000-5.000 evra, potpuno je ok da se spusti 300-500 evra... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Smireni 530 Posted December 5, 2017 Nisam kupovao auto skuplji od 7000 e i moja neka shvatanja cele situacije, iz dosadasnjeg iskustva su bliska ovome sto @neshaoct prica. Sad naravno da nece biti isto skidanje cene za auto od 2000 i 20000 a da li je to bas 2000e.... ne deluje mi realno... ne znam. Nadam se da cu nekad doci u situaciju! Najbitnija stvar je ovo sto je podvukao. Kad dodjes na plac da pogledas je jedna prica. Kad dodjes sa majstorom, tad je ozbiljnije... Kad dodjes i pokazes novac, onda saznas kako stvari stoje. Opet, dosta toga je do prodavca, koliko procenjuje da moze da izvuce iz tebe, a koliko mu je stalo da proda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 710 Posted December 6, 2017 On 12/5/2017 at 3:52 PM, neshaoct said: 10% smatram da može da bude dobar okvir. Ne znači da će uvek biti okruglo 10%, nekada će se dobiti i malo preko toga, nekada malo manje od toga, ali na osnovu svog iskustva sa cenkanjem, to je dobar okvir. Takođe i na osnovu saveta više prodavaca polovnjaka i na osnovu saznanja za koliko kupuju takve automobile i koliko ih na kraju sve izađe. Za aute kojima je prodajna cena između 4.000-5.000 evra, potpuno je ok da se spusti 300-500 evra... To je stara matematika koja vise ne vazi. 500€ zarada je moguca naravno ali ne i 1000 pa da spustis cenu 500€. Zamisli sad da spustis cen na autu od 12000 za 1200? To ne da ne moze nego mozes da sanjas takvo spustanje. Sve to zavisi od auta do auta i ako neki auto ima mana i to prodavac zna on ce ga spustiti i na nabavnu cenu samo da ga ne gleda i da ne mora da ulaze. Ja sam licno zvao neki plac gde je drugar hteo da kupi auto i spustili su cenu svega 50€ tako da je to fokaz da ta teorija od 10% apsolutno nije tacna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 821 Posted December 6, 2017 Moze se autu spustiti cena i 15%, ali stanje je upitno i sve ono sto ne znas, a prodavac zna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 12, 2017 On 12/6/2017 at 6:20 PM, Dule 021 said: To je stara matematika koja vise ne vazi. 500€ zarada je moguca naravno ali ne i 1000 pa da spustis cenu 500€. Zamisli sad da spustis cen na autu od 12000 za 1200? To ne da ne moze nego mozes da sanjas takvo spustanje. Sve to zavisi od auta do auta i ako neki auto ima mana i to prodavac zna on ce ga spustiti i na nabavnu cenu samo da ga ne gleda i da ne mora da ulaze. Ja sam licno zvao neki plac gde je drugar hteo da kupi auto i spustili su cenu svega 50€ tako da je to fokaz da ta teorija od 10% apsolutno nije tacna. Provereno u praksi u poslednjih godinu dana 3 puta, i sva 3 puta je važila. Razumem da niko ko prodaje aute neće potrčati da kaže javno da može da se spušta oko 10% od cene. To ne znači da će za svaki auto uvek biti 10%, za neki će biti malo manje, a za neki i malo više (kao što kažete da zavisi od konkretnog auta i još par okolnosti). Verujem da ovde niko nije toliko ograničen da misli da je uvek 10, jedino 10, i ništa osim 10%. Dobro je imati taj procenat u glavi kada se počne pričati oko cene polovnjaka sa prodavcem. Uostalom, evo ljudi koji čitaju ovu temu, nek' se stave za trenutak u ulogu prodavca automobila koji imaju, i ako odrede da im je poslednja cena 2.500 sigurno u oglas neće staviti taj iznos, nego će staviti par stotina evra preko. Naravno da tako rade i placevi. Samo sam hteo da ukažem da priča kako se oko istih 200-250 evra imamo cenkati (kao kupci), i kada kupujemo auto od 3.000, ali i kada kupujemo auto oglašen na 5-6k evra, ili na 15k evra - ne pije vodu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4828 Posted December 12, 2017 Moje znacajno i nepristrasno iskustvo kaze da 10% moze uglavnom kod fizickih lica, jer kada prodaje uglavnom se zuri, cak i kada je da predje u bolji/skuplji auto, a 100-200e mu ne znaci nista na recimo 4 godine koliko zadrzava auto. Naravno uvek ima izuzetaka. Dok su placevi mnogo tvrdji i hoce uglavnom da spuste recimo 200-250e za registraciju recimo, cak i na autima od 3000e, ali ce na autu od 10-15.000 hteti spustiti 300-400. To sto neko spusti cenu posle 3 meseca, jbg video da se zajebao, sad mu gori ili nesto trece, ne znaci da bi ga 3 meseca ranije dao za te pare. Takodje jeste istina da se moze dobiti fin popust u salonu na kupovinu novog automobila, ali zavisi kakvog, kojeg modela itd., koliko ljudi je sa ovog foruma pokupovalo kg puntice i 500l bez popusta. Sto bi neko davao popust za trazenu robu koja ide, jedino da ucine starom kupcu npr., plac koji je jak i ima dosta vozila moze da cega pravog kupca mesecima. itd. ima x varijabli da ne sitnicarim vise 2 totti and Markobgd reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13178 Posted December 12, 2017 Apsolutno si sve u pravu Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted December 19, 2017 K'o da su znali za ovu našu priču, pa su na najvećem domaćem sajtu za trgovinu automobilima 13.12.2017. uveli info o spuštenoj ceni. Time su ljudi sa PA dosta pomogli kupcima da lakše uvide koliko prodavci sami spuštaju cene, a bez potrebe da neumorno prate oglase za određeni model iz dana u dan. Koliko primećujem, važi samo za oglase postavljene posle tog datuma, i ne znam da li prodavac ima pravo da bira hoće li se videti taj info ili ne kada menja cenu. Naravno, postavljanjem novog oglasa prodavac uvek može da izbegne da se to vidi, ali to nije baš isplativo raditi kada su u pitanju oglasi za koje je već plaćeno da budu istaknuti, da budu XL, ili neki drugi vid ''ubrzavanja'' prodaje. Sve je to po ugledu na pojedine strane sajtove gde takođe postoji info o spuštenoj ceni kao što znamo. Zbog toga još uvek nema puuuuno oglasa pored kojih stoji info o sniženoj ceni, a i verovatno je realnije da će taj info pre svega početi da se pojavljuje za istaknute oglase...dok će oni sa besplatnim samo biti obnavljani, tj. brisan stari i postavljan novi sa novom cenom i novim datumom...sve dok i prodavci ne provale da je i njima bolje da se vidi taj info. Pa, evo...da pogledamo kako to po placevima nema spuštanja cena koje sam pominjao ranije u ovoj temi: - VW Passat B6 2.0 TDI R line 2008. godište, spušteno sa 7.900 na 6.999 evra (11%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna, tj. može se još spuštati od strane ozbiljnog kupca. - Škoda Octavia 1.4 TSI 2015. godište, spušteno sa 13.550 na 11.555 evra (15%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Opel Insignia 2.0 dizel, Sport, 2014. godište, spušteno sa 12.495 na 10.995 evra (12%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - VW Golf 6, 1.6 TDI 105KS, 2012. godište dioda, spušteno sa 10.200 na 9.290 evra (9%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - VW Golf 6, 1.6 TDI 105KS DSG, 2010. godište, spušteno sa 8.950 na 7.950 evra (11%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Ford Focus 1.6 tdci 116KS, 2012. godište, spušteno sa 7.450 na 6.850 evra (8%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Renault Captur 1.5 dCI 90KS, 2014. godište, spušteno sa 13.300 evra na 11.555 evra (13%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Fiat Bravo 1.6 MJet, 2012. godište, spušteno sa 6.600 na 6.200 evra (6%) Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Audi A3 Sportback 1.6 TDI 110KS, 2015. godište, spušteno sa 16.000 na 13.900 evra (13%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Audi A4 2.0 TDI 140KS, 2011. godište, spušteno sa 9.999 evra na 9.350 evra (6%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Citroen C4 1.6 HDI Exclusive, 111KS, 2011. godište, spušteno sa 8.750 na 7.950 evra (9%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - BMW 520d 2.0 163KS, 2014. godište, spušteno sa 23.600 evra na 22.380 (5%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... - Mercedes C200 136KS, 2015. godište, spušteno sa 24.500 na 23.000 evra (6%): Posle spuštanja, cena i dalje nije fiksna... Da ne ređam sada printscreen za svaki (ako neko izrazi sumnju, može za svaki koji se zatraži ), evo još par primera: - Peugeot 308 1.6 eHDI 92KS, 2011. godište, spušteno sa 6.300 na 5.555 evra (12%). Cena i dalje nije fiksna. - Audi A3 1.6 TDI 105KS Attraction, 2012. godište, spušteno sa 10.400 na 9.880 evra (5%). Cena i dalje nije fiksna. - Audi A3 Sportback 2.0 TDI 150KS, 2013. godište, spušteno sa 14.200 na 13.000 evra (8%). Cena i dalje nije fiksna. - Audi A3 2.0 TDI 150KS, 2014. godište, spušteno sa 13.300 na 12.400 evra (7%). Cena i dalje nije fiksna. - Renault Clio 1.5 dCi 75KS, 2012. godište, spušteno sa 4.900 na 4.400 evra (10%). Cena i dalje nije fiksna. - Renault Megane GT 1.5 dCi 110KS, 2011. godište, spušteno sa 6.700 na 6.290 evra (6%). Cena i dalje nije fiksna. - - - Možete sami na PA da pretražite malo takve oglase...a, biće ih vremenom sve više. Quote Share this post Link to post Share on other sites