Jump to content
FAS Goran

weseli

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About weseli

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 02/14/1982

Contact Methods

  • MSN
    wes.eli@hotmail.com
  • Website URL
    weseli82@gmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    BG-Cerak
  1. Možda si u pravu, rekoh da ne davim ljude sa detaljima oko mojih potreba i želja Da počnem od starta onda, ideja je da se obnovi/podmladi vozni park i pređe sa stila 1.9 JTD na nešto novije i ekonomičnije, pre svega jer u poslednjih par godina auto uglavnom koristimo za gradsku vožnju kuća-posao-deciji treninzi i sl obaveze. Godišnje prođemo sa tim kolima oko 8000km-10000km od toga je maltene 8000km gradska vožnja (jedno letovanje ili zimovanje van grada). Auto obavezno sa 5-toro vrata, gepek je poželjno da ima pristojan - zato i ovo skakanje sa modela na model ali izgleda da je to malo teže ukombinovati solidan gepek i ekonomičan motor. Po gradu mi uopšte nije potreban gepek, samo za to jedno putešestvije van grada (nadam se da je moguće popakovati se i u grande puntica ). Što se tiče stila nemam nikakvih zamerki, samo mi trenutno dođe kao opterećenje na kućni budžet s obzirom na ovako malu eksplataciju. Registracija oko 28.000, mali servis oko 10.000, svaka maltene intervencija koju sam imao u poslednje vreme me nije izašla ispod 100e, u proseku na održavanje oko 500-600e godišnje a pritom se sa njim pređe svega 8000km.... Tako da u prevodu pokušavam da pronađem neku pristojnu zamenu sa ukoliko je moguće nešto manjim troškovima održavanja, u suprotnom nema smisla menjati konja za magarca...
  2. Kao što je kolega naglasio "Realno je da se prostreš koliko si širok. Ne kupuj auto koji ne možeš da održavaš. " zato i pokušavam da uvidim razliku u nekoliko popularnih varijanti 1.3 multijet-a. Potrebe: ekonomično održavanje, potrošnja, troškovi registracije, solidne performanse i udobnost. Modeli koji su uzeti za poređenje : Fiat GP 55KW, 66KW (ima po neki zalutali sa 51KW i 62KW ali baš ih je malo u ponudi pa nisam ni obraćao pažnju na njih) Fiat Idea 55KW, 66KW Opel Meriva 66KW Opel Astra H 66KW Suzuki Ignis 55KW Dosta sam toga pogledao sa strane specifikacija i nekih iskustava vlasnika i sve mi se čini da je bar za moje potrebe najlogičniji izbor GP 55KW/75HP. Naravno svaki od njih ima neke svoje prednosti i mane, u početku su mi bile zanimljive varijante minivan-a ali je Meriva po svoj prilici dosta teška i nezgrapna čak i za nešto jaču verziju ovog motora, pa su samim tim nešto slabije performanse dok je preglednost, potrošnja goriva i održavanje nešto lošije u odnosu na konkurenciju. Astra je takođe delovala primamljivo ali je tu opet nešto izraženija cena održavanja s obzirom da je opel isključivo išao sa varijantom plivajućeg zamajca i nešto teže kostrukcije. Takođe i udobnost je čini mi se daleko na strani italijana (mada moram priznati da nisam imao priliku da se vozim u novijim verzijama opela 2008+ ). Što se Ignisa tiče deluje interesantno pre svega jer podseća na neku varijantu mini terenca, što bi trebalo biti praktično za naše udobne puteve i niske ivičnjake :). Međutim jako ih je malo sa ovim agregatom u ponudi i mislim da je rađen svega par godina 2005-2007. Tako da se obrni okreni vrtim nekako oko grande puntića 55/75, troškovi eksplatacije bi trebalo da su najpovoljniji u odnosu na ostatak pomenutih, nema plivajući, skupih filterčića i novotarija, udoban je i ekonomičan sa potrošnjom goriva. Pritom se može naći dosta ponuda i varijanti godišta i opreme, a tražen je i prilikom neke dalje prodaje... Sve u svemu rekao bi neko pravi pogodak, ali pod uslovom da se probere ako je ikako moguće neki valjani primerak sa motorom koji nije pri kraju života, ispravnom turbinom, menjačem i naravno bez ozbiljnijih oštećenja na karoseriji. Moraću da angažujem neshaoct ako je raspoložen kao specijalnog savetnika/pregovarača prilikom kupovine (jer mi to nije jača strana) i ne bi trebalo da bude brige
  3. Pa pre svega jer je 80% vozila iz uvoza ili ti na našem tržištu pregazilo preko 250 000 km (u naglašenom cenovnom rangu) sa naravno podmlađenim izgledom, servisnim održavanjem, lepo upakovanom km, pričom itd... Mislim da je faktor sreće tu ipak presudniji nego neko elementarno poznavanje, nešto nisam siguran da je za neko kratko vreme moguće utvrditi baš pravo stanje vozila, pogotovo ako auto ne može van nekog placa. Pokušavam da dođem do nekih činjenica sa kojima mogu da bar izaberem neku varijantu gde iako dođe do nekih neplaniranih investicija one budu koliko toliko podnošljive. Primer: Grande punto isto godište , oprema, cena, a cifra održavanja poprilično različita Varijanta sa 55kw Varijanta sa 66kw Takođe sam čuo da i kod drugih brendova poput opela, suzuki-a važe nešto veće cene rezervnih delova, iako je navodno isti agregat unutra.
  4. Da li je realno da neki servis na vozilu sa rasponom cena 3000 - 5000e košto ovoliko: OK post je nešto stariji ali ne verujem da ni danas može da se prođe ispod 500-600e za ovu zavrzlamu, kada dodamo i veliki i mali servis ne gine nam 1000e u startu.
  5. Pozdrav, Ako ima neko raspoložen ko bih mogao da mi pojasni razlike (prednosti i mane) ovog agregata koji koliko vidim dolazi u 5 različitih varijanti i ugrađuje se u popriličan broj modela (fiat, lancia, opel, suzuki...). Na tehničku specifikaciju sam već bacio pogled, ono što verujem najviše interesuje naše vozače je pre svega cena održavanja i izdržljivosti između ovih 5 varijanti (s obzirom na naše uslove eksplatacije i platežne moći). Zainteresovan sam za prelazak sa 1.9 jtd na neku od ovih varijanti, tako da bih svaka informacija bila od velike pomoći. Ono što me najviše buni jeste koje varijante motora dolaze sa plivajućim zamajcem kao i nekim dodatnim troškovima, kao i da li je kombinacija bez zamajca bolja opcija s obzirom da sam negde pročitao da to stvara dodatne vibracije u motoru kao i neke druge nus produkte. Ukoliko neko ima konkretne primere sa cenama delova i servisa bilo bi takođe zgodno da se objavi ovde (veliki, mali servis, set kvačila sa zamajcem i bez... ) Modeli koji su meni interesantni su grande punto i opel astra, za 80% gradske vožnje i poneki odlazak van grada. Glavni problem je što nisam imao prilike da provozam ni jedan ni drugi model tako da će odluka pasti najverovatnije na osnovu pouzdanih informacija
  6. Postao sam ponosan vlasnik fiat stila (malko tjuniranog) prosle nedelje pa cu gledati da docem obavezno...
  7. Isti slucaj je i kod mena na Marei, prvo sam proverio osigurace-sa njima je sve ok, relea na marei izgleda da nema(tako svi kazu) tako da ostaje ili elektronika na samom motoru ili ablender. Ako je neko resio vec ovaj problem neka javi (kako i gde ??? )

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...