Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

šta da se radi. verovatno na trekkingu šire gume dodaju još malo na potrošnju u odnosnu na običan L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srećna Nova godina!

Evo, došao i taj dan - isprobao sam 500L trekking na snegu, jutros nešto pre 8h.
Imamo jednu nezgodnu uzbrdicu kod nas na Ćalijama (iznad Karaburme) kojom se inače teško (nemoguće) uspeti kad padne sneg pa sam testirao na ovih nešto ispod 10 cm snega (ili tu negde).

Pre mene, po tragovima, niko se nije uspeo, ali se jedno vozilo spustilo.

Iz prvog pokušaja sam se zaglavio na pola uzbrdice (nije ona duga, možda cca 40 - 50m), pa sam se vratio unazad i u drugom pokušaju konstantno pomerajući volan levo - desno uspeo da se uspnem.

Na displeju se konstanto pali gasi ESC natpis i traction+ tu nešto definitivno odrađuje. Žurio sam tako da nisam pokušao da uspon uradim sa isključenom traction+ funkcijom, ali vrlo, vrlo sumnjam da bi usepo da se u tom slučaju uspnem.

Naravno, imam originalne, fabričke Goodyear Vector all seasons gume 17 inč (prešle 8860 km).

Siguran sam da bi sa užim i baš zimskim gumama to išlo još bolje, pa ću za sledeću sezonu razmisliti o kupovini čeličnih felni (16 inč) i pravih zimskih guma.

Sve u svemu ... zadovoljan sa prvim testom i srećan što više plaćen trekking u odnosu na osnovni model ipak nisu bile bačene pare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto sumnjam da je taj sistem puno doprineo, verovatno samo dopusta limitirano proklizavanje, sto ASR ne bi dozvolio. Isto bi postigao pazljivijom nogom na gasu i sa iskljucenim ASR-om. To je olaksica, kao recimo pomoc za kretanje na uzbrdici.
Trekking lepse izgleda i to je to. Ne znam jel nesto visi, to je prednost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milan_B

 

Još iskustava sa tim sistemom na 500L:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/63519-fiat-500l-traction-sistem/

 

Quote

Ključno svojstvo novog modela Fiat 500L Trekking je Traction+, inovatini sistem kontrole (uključen u standardnu opremu) koji poboljšava oslanjanje na neravnim, klizavim površinama. On je ujedno i jeftiniji i ima manju emisiju izduvnih gasova u odnosu na konvencionalni pogon 4×4, a pokazao se i kao efikasniji u svakodnevnoj terenskoj upotrebi. 
Novi Traction+ sistem koristi napredan hardver koji je prisutan na automobilima opremljenim sa ESC funkcijom, ali predstavlja mnogo više od proste nadogradnje osnovnog sistema. 
 
Kontrolna jedinica koristi posebne algoritme za kontrolu i upravljanje kočionim sistemom kako bi elektronski stimulisala samo-blokirajući elektromehanički diferencijal. Optimizovan softver i činjenica da se sila primenjuje preko redovnog (hidrauličkog) kočionog sistema, čini dejstvo sistema naprednijim u odnosu na konvencionalne sisteme. Iako se performanse mogu lako uporediti, sistem nudi prednost mnogo manje težine. Ovim sistemom se upravlja pomoću prekidača na instrument tabli i isti može da radi na brzinama do 30 km/h.
Kada bilo koji od pogonskih točkova ima nisko, ili nulto oslanjanje, kontrolna jedinica opaža proklizavanje pogonskog točka i daje komandu hidrauličkom sistemu da zakoči točak sa najslabijim oslanjanjem, na taj način prebacujući pogonski obrtni momenat na točak koji se najjače oslanja na put. To olakšava upravljanje vozilom, održava stabilnost pravca i kontrolu i obezbedđuje najbolju moguću vuču, čak i na neravnim terenima sa slabim oslanjanjem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/3/2017 at 11:25 AM, Milan_B said:

Srećna Nova godina!
 

Na displeju se konstanto pali gasi ESC 

 

 

sledeci put pritisni jednom dugme kod menjaca ASR

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. trekking nema ASR dugme ... ima Traction plus dugme (to se valjda može negde isključiti ali nisam gledao gde i ne znam kako se ponaša kad je aktivna traction plus funkcija)

2. tja, nakon ovih nekoliko snežno hladnih dana, ja uz moju uzbrdicu ni uz pomoć mašte ne mogu da se uspnem

2. ispred mene moja supruga, Zastava 10 odeeeeee ... a ja u rikverci pa okolo naokolo. Živ nisam od zezanja :P
Za vas iz BGD, to je na Ćalijama kad se iz Prominske skrene u Laze Stefanovića. Kratka, ali mnogo zeznuta uzbrdica.

 

PITANJE ZA SVE VLASNIKE trekkinga:

da li u zimskom periodu stavljate uže felne i zimske gume (npr. 16") umesto GoodYear Vector All Season

da li ste uzeli one  Michelin easy grip lance (šta god) i kakva su iskustva ... da li pucaju ako se naleti na led ili asfalt?
ili su i čarape koje mogu da se kupe već za 3500RSD dovoljne (mada za njih znam da pucaju na asfaltu, ne znam kako je na ledu).
Pitam zbog radi uspona na Kopaonik.

Bez nekog pomoćnog sredstva džaba mi traction plus funkcija

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Milan_B said:

 

PITANJE ZA SVE VLASNIKE trekkinga:

 

 

Ostali ce cutimo :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma neee, ali moram da pitam vlasnike trekkinga obzirom da postoje neke razlike u odnosu na običan L (širina felni, taj truć broć traction control itd.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/4/2017 at 8:36 PM, Zhorz said:

 

sledeci put pritisni jednom dugme kod menjaca ASR

 

Vidi stvarno, nema ASR vec ESC off:

 

Screen_Shot_2017_01_13_at_11_18_25.jpg

 

Mada ovo je američka verzija, možda je evropska drugačija. Kako je kod tebe @Milan_B

Edited by Deda Jung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodje godina očas posla :(

Uradjen danas prvi servis, na predjenih 11407 km u servisu Auto Kole, Zemun
Sipali SHELL 5W-40 A HX7 ECT ATK

Ukupan račun s dodatnih 1L ulja za dosipanje: 9376,64

Pomalo smešno ... na računu iskazuju posebno RESET SERVISNOG INTERVALA 180 din + PDV!!!


Kukao sam ranije kako trekking dosta troši!
Medjutim, za prvomajske praznike išli na malu turneju: BGD - Kučevo - Kladovo - Donji Milanovac (plus vožnja po lokau oko Milanovca) - BGD. Umerena vožnja i suprise suprise ... kafućinac troši 6,3L / km

Kad bih mogao tako lagano da vozim i na auto putu!? :unsure:
 

Kad sam već bio kod Koleta, seo malo u TIPO karavan ... lep prtljažnik .... izgledom je malo lepši od sedana, ali ... ne dopada mi se baš unutrašnjost. Nekako mi materijali deluju jeftiniji od ovih kod trekkinga. Veroatno zavisi od nivoa opreme.

Takodje, 500X ... u unutrašnjosti napred lep (nadam se da će uraditi slično kod restilizovanog 500L), ali je zadnja klupa mnogo lošija i prtljažnik manji. I na zadnjoj klupi viši čovek baš i nema mesta ni za noge, a ni po visini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milane na koliko obrtaja u 6 toj ide 80, 90, 10, 110 , i 120 km na h. Intereseje me zbog mog 500 l obicna verzija isti motor. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

za obrtaje nemam pojma. nikad to ne gledam. znam samo da mu se potrošnja drastično povećava kad se vozi preko 110km/h, a kako ja na auto putu vozim 130-140 odoh na 8-8,5L

ovaj njegov motorčić najveću manu pokazuje baš na uzbrdicama na autoputu. tu uvek prebacim u petu, pa čak i u četvrtu da ne bih previš gubio brzinu, pa nek troši kol'ko troši :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala...kad budes isao na neki put pogledaj ako mozes...inace auto ti je prelep i personalizovan skoro max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vratio se sa drugog putovanja do Grčke i nazad.

I ove, kao i prošle godine, Pelion.

Što do Peliona, što po njemu uzduž, popreko, pa uz planinu (na 1200m nv) predjoh tačno 2008 km (trenutno sam na 14650 km).

U odnosu na prošlu godinu zaista se smanjila potrošnja. 

Dve osobe u kolima plus prtljag.

Na putu prema Grčkoj 7,3 l / 100km, a u povratku 8,2 l/100km (realna potrošnja čep čep ... board pokazuje za 6-7% manje). U Srbiji sipao obogaćeniog95 na OMV-u, u Makedoniji 98, a u Grčkoj dosuo 30L njihovog 95. Subjektivan osećaj da  mi je najbolje išao sa obogaćenom OMV 95 peticom. Makedonski 98 sipan na Gevgeliji mi nešto nije legao.

Brzina kroz Srbiju i Makedoniju prosečno 135km/h, a kroz Grčku 140 (brzina po brzinomeru).

I dalje stoji činjenica da mu putni board laže u prikazivanju trenutne brzine i to baš dosta. Verujem da je razlog u širim gumama (17 inč) i da tu ne rade dobar proračun trenutne brzine.

Npr. Ako podesim tempomat na 137-138 km GPS pokazuje da vozim nekih 128-129 km/h.

Sa svim ostalim ... do sada vrlo zadovoljan.
Neko me ranije pitao za obrtaje .... na tih 137-140 km/h vrti se na 3100 obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš ga gaziš :) Juče sam bio do Grčke i nazad (često idem), po bordu 5.8 L na 100 Km, dakle realno bi bilo 6.3 L. Ali ne gazim ga toliko kao ti, lagano 110 - 120 Kmh na autoputu, prosečna bude oko 80 Kmh za ceo put.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Deda Jung said:

Baš ga gaziš :) Juče sam bio do Grčke i nazad (često idem), po bordu 5.8 L na 100 Km, dakle realno bi bilo 6.3 L. Ali ne gazim ga toliko kao ti, lagano 110 - 120 Kmh na autoputu, prosečna bude oko 80 Kmh za ceo put.

Uh... valjalo bi da se još malo smanji brzina što sam ja i uradio. Ranije sam Ford Mondea gazio 150-160. Brzinski rekord je 205 u HR negde ispred SL. Broda. Bijah 10 god mladji i ponešto ludji :D. Ono prvo polako odlazi, a ovog drugog mi još poostalo. ;)

Probam ja da smanjim na ispod 120, ali  mi onda vrlo brzo postane dosadno i moram da podignem tako da mi je kompromis oko 135-140 po brzinomeru.

Nego, koliko vama laže brzinomer u odnosu na GPS?
Meni baš mnogo.

37 minutes ago, Zhorz said:

Meni sa krovnim koferom 8.3-8.5 cep cep ...ali takodje gas patos....

Pa to mi zvuči sasvim OK obzirom na kofer.

Meni je ove godine u odnosu na prošlu dosta pala potrošnja na auto putu. Skoro litar na 100 km, tako da sam sad manje više zadovoljan s ovom potrošnjom. 

Obzirom na visinu, oblik, širinu guma ... OK je ovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Milan_B said:


Nego, koliko vama laže brzinomer u odnosu na GPS?
Meni baš mnogo.

 

 

do 80kmh malo..mozda 3-4kmh, 100-120 laze za 6-7kmh

na 150kmh laze 9kmh...bar moj

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zhorz said:

 

do 80kmh malo..mozda 3-4kmh, 100-120 laze za 6-7kmh

na 150kmh laze 9kmh...bar moj

ovaj moj kad predjem 127km po GPS-u pokazuje na brzinomeru cca 9-10 kom viška tako da ja podešvam tempomat na 135-140 km/h i tako vozim auto putem.

bitno je da znam šta je realno pa se onda tome prilagodim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...