Jump to content
FAS Goran
ГоранР

Fiat 500L - Traction+ sistem

Recommended Posts

Pozdrav.

Kao ponosni vlasnik Trekinga probao sam tokom ove kilave zime da proverim kako funkcioniše Traction+ sistem. Rezultat polovičan, u nekoliko navrata sam osetio razliku u vuči a opet u nekoliko sam gledao da li sam ga uopšte i uključio. Ove druge situacije su bile na ledu skoro kao na klizalištu. Kakva su Vaša iskustva?

Druga stvar koja me interesuje postoji li neko zvanično upustvo kako se taj sistem koristi. Sve što znam o tome saznao sam posredno preko auto magazina i internet testova. Upustvo koje sam dobio uz auto zapravo je za standardni 500l. Znam da i nije neka razlika između 500l i Trekinga ali eto, ta jedina funkcionalna razlika se nigde ne pominje.

Pitam se da li bi bilo pametno držati ga stalno uključenim - to je samo elektronski sklop koji je u funkciji do određene (niske) brzine, posle toga ništa. Al' opet što ga onda Italijani ne bi stalno tako i držali? Šta Vi mislite?

Pozdrav,

Goran

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa kako si osetio razliku u vuci? jel nije proklizao ili povukao bolje ili.....ne znam ni kako radi, nisam se interesovao....

Ja i ne znam kako rade svi ovi sistemi na 500L jer meni slajfa kad krecem isto ko i punto MK2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povukao bolje. U pitanju je pomoćni put do zgrade pod blagim nagibom - delimično ugažen sneg / tanka ledena pokorica / delimično prosušeno. Vozio sa isključenim Tracton+ i znatno češće su točkovi proklizavali nego kada sam ga uključio.

Pozdrav,

Goran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga stvar koja me interesuje postoji li neko zvanično upustvo kako se taj sistem koristi. Sve što znam o tome saznao sam posredno preko auto magazina i internet testova. Upustvo koje sam dobio uz auto zapravo je za standardni 500l. Znam da i nije neka razlika između 500l i Trekinga ali eto, ta jedina funkcionalna razlika se nigde ne pominje.

Pitam se da li bi bilo pametno držati ga stalno uključenim - to je samo elektronski sklop koji je u funkciji do određene (niske) brzine, posle toga ništa. Al' opet što ga onda Italijani ne bi stalno tako i držali? Šta Vi mislite?

Traction+ sistem

Ključno svojstvo novog modela Fiat 500L Trekking je Traction+, inovatini sistem kontrole (uključen u standardnu opremu) koji poboljšava oslanjanje na neravnim, klizavim površinama. On je ujedno i jeftiniji i ima manju emisiju izduvnih gasova u odnosu na konvencionalni pogon 4×4, a pokazao se i kao efikasniji u svakodnevnoj terenskoj upotrebi. 

Novi Traction+ sistem koristi napredan hardver koji je prisutan na automobilima opremljenim sa ESC funkcijom, ali predstavlja mnogo više od proste nadogradnje osnovnog sistema. 

 

Kontrolna jedinica koristi posebne algoritme za kontrolu i upravljanje kočionim sistemom kako bi elektronski stimulisala samo-blokirajući elektromehanički diferencijal. Optimizovan softver i činjenica da se sila primenjuje preko redovnog (hidrauličkog) kočionog sistema, čini dejstvo sistema naprednijim u odnosu na konvencionalne sisteme. Iako se performanse mogu lako uporediti, sistem nudi prednost mnogo manje težine. Ovim sistemom se upravlja pomoću prekidača na instrument tabli i isti može da radi na brzinama do 30 km/h.

Kada bilo koji od pogonskih točkova ima nisko, ili nulto oslanjanje, kontrolna jedinica opaža proklizavanje pogonskog točka i daje komandu hidrauličkom sistemu da zakoči točak sa najslabijim oslanjanjem, na taj način prebacujući pogonski obrtni momenat na točak koji se najjače oslanja na put. To olakšava upravljanje vozilom, održavastabilnost pravca i kontrolu i obezbedđuje najbolju moguću vuču, čak i na neravnim terenima sa slabim oslanjanjem.

Odavde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/53251-fiat-500l-500l-living-500l-trekking/?p=923827

Sam uključuješ kada smatraš da će ti biti koristan (takav je teren ili uslovi puta po kojem voziš).

Do 30 radi, preko toga ne radi bez obzira da li je preko dugmeta uključen ili nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je dobro radio. Situacije u kojima sam ga koristio, za sta je i pravljen, su kada jedan tocak prokliza a drugi ima rakciju. Tada ukljucis traction+ koji zakljuca dif i omoguci da tocak sa trakcijom povuce
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se kontrole trakcije tiče imamo dva sistema mehanički i elektronski. Mehanički vezan za blokadu diferencijala, bili 100 % ili manje / tu postoji dosta varijacija. Čisto mehanički i torsen , frikcioni i viskozni , mislim da nijednu vrstu od toga 500 nema.

Dalje elektronske koje recimo kod proklizavanja točka ili više njih koriguju snagu motora/ smanjuju gas ili u saradnji sa kočionim sistemom koče točak i samim tim prebacuju obrtni momenat na točak sa boljim gripom. Generalno elektronski sistemi koriste senzore ABS , kompleksniji imaju i žiroskope/ akcelerometar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...