Jump to content
Goran
neshaoct

13 najpopularnijih automobila u bivšoj Jugoslaviji

Recommended Posts

Moj prvi auto,1970 škoda 110L

Nije za usporedbu, Škoda ima mnogo bolji menjač, jako elastičan motor, mnogo bolje leži iako ima laganu prednjicu( kao gliser je po snegu),moja je imala malko manje od 50ks.Sam motor ne podnosi obrtaje.

Ima veliki gepek iza zadnjih sedišta,bio handy za šveranje goriva carinici uglavnom nisu proveravali iza sedišta 

download.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono kad imaš menjač,pa sedneš u drugi auto,a tamo menjač radi,lepo ulazi u brzine,ne promašuje prvu i treću,ubacuje u rikverc iz prve i lepo je upareni sa motorom...

Ne znam šta drugo da ti pišem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta fali Zastavinom menjacu? :D

 

 

 

 

Salu na stranu svi kukaju na Zastavine menjace jer su stipse da posle 20-30 godina uloze 20 evra i kupe novi standardni deo koji se pohabao ili zamene ulje. Ili da uloze 50 evra u unapredjen deo koji bi trajno resio problem i dodatno unapredio saltung.

 

Da prenosi nisu lepo uklopljeni ne bih se slozio kod petobrzinaca. A tu je i prilicno popularan kraci prenos za "trkace".

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

i dan danas vozim feliciju onu malu 1.3 benzinjaru. auto NIJE uporediv sa kecom (vozio sam juga prvih stotinjak hiljada kilometara vozackoga staza, i ponecijeg keca). -u korist skode, da ne bude neke zabune.
 bas sam nedavno prodao jednu posle 80ak000 km kod mene, prakticno BEZ kvara.  - juce se fino smrzoh u stilu tu po kraju/nbgd - skodica pocne da kreje oko prvog, a definitivno da greje na drugom semaforu :)

 preciznost i lakoca bockanja menjaca - ozbiljan domaci zadatak za nemali broj novijih imodernijih voz'la.
 kad sam bio mali (yu) fakat je bilo dosta skoda se vozalo i 100 i kasnije 105.
edit: moj cale (a, b, c, e kategorija - i sve to ume da vozi, znaci nije bas civil obican sto se tice voznje :) ) vozio fikusa - ono nov iz radnje - kvario se. onda je vozio 15ak godina trabanta, prakticno BEZ kvara. doduse nije ga nesto ni navozao, mislim da je imao 70ak K na cajgeru kad ga je prodao.
Ја му онда купио фелицију -ову лево из мог потписа, пошто је мене моја у том моменту већ пар пута провозала до северног мора и до азије практицно без гашенја мотора и без иједног проблема. па сам сконтао да је то добар ауто, и онда сам натерао ћалета да прода неку корсицу мајушну и брзу и купио му прави ауто за њега.

 

Edited by Bouz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno što se tiče zastavinih menjača, nikad nisam vozio juga koji je mogao u sve brzine da uđe ili da neki sinhron ne krči, osim jednog iz 2004 koji je još bio mlad pa nije stigao da se raspadne. Ja koji sam u tom trenutku vozio Bubu staru 40 godina u kojoj menjač klikće isto kao i prvog dana. Prosečan zupčasti kaiš je trajao više nego Jugov sinhron iz 90ih

Od starih auta omiljeni menjač mi je Ladin :D Lada istrune cela, pretvori se u prah al menjač i dalje precizan ko iz fabrike.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam gde ste vi to odrasli i kakva ste Zastavina vozila vozili kada ste vozili takve krševe da je Škoda iz praistorije bolja. Ko je nekada išao na more i po moru mogao je  npr. da broji pored puta pokvarene Škode (dosta njih iz Čehoslovačke) i Kečeve pa bi mu bilo jasno šta je "bolje".

 

Felicia nije "prava" Skoda, tu su Nemci već umešali prste pre kupovine fabrike i Felicia nije za poređenje sa Jugom jer nikada nisu bili ista klasa.

 

A to da motor na Zastavinim vozilima nije uklopljne sa menjačem može da kaže samo neko ko nema pojma o čemu priča. Pa neka se ljuti koliko ko hoće.

Ne računam Pežov motor i Zastavin menjač, to je bilo nemoguće uklopiti kako treba pa je i to bilo sasvim solidno urađeno. Znam i ljude koji su to radili i koliko truda su uložili da to urade najbolje moguće. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosecne Zastave koje nisu videle ni jedan redovan servis :D  Sinhron u mom menjacu je izgurao nekih 100.000km kad se poceo cuti, govorimo o menjacu koje je samleo deo zvona menjaca kad se razletelo kvacilo, koji je vozen na N2O kod bivseg vlasnika, koji je trpeo na hiljade saltanja na 6000+ obrtaja :D Menjac koji podnosi saltanje brze od 0.4s izmedju dva stepena prenosa.

 

Mozda, ali samo mozda vredelo bi uloziti u saltung u ulje svakih par decenija, mozda zameniti ponekad i manzetnu da ne curi ulje i ne bi se kukalo na kvalitet toliko... Mislim ponekad je malo smesno da ljudi kude Zastavu i neka resenja iako su kopije Fiatovih resenja koje je koristio u nekim vozilima i u prvoj deceniji 2000tih :D Neke komponente JTD menjaca su jednako dimenzionisane kao Yugov menjac :D 

 

Necu nikoga ubedjivati da je super i bez greske auto, sigurno nije ali malo realnosti u sagledavanju stvarnosti.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je u startu bila tema da li je prastara Škoda bolja od Golfa 1 svi bi listom tvrdili da je naravno Golf bolji. Još kada bi znali kakvu je revoliciju u automobilizmu napravio Fiat sa 128 te 69. godine možda bi znali da je Golf u stvari isto to samo prekopirano i unapređeno jer se pojavo godinama kasnije.

Kada se te 69. godine pojavio Fiat 128. Folcvagen je imao Prastaru Bubu, Opel Kadeta sa uzdužnim gibnjevima pozadi (kao kod kamiona za one mlađe koji ne znaju), Ford istog Eskorta kao Kadet... Praktično, razlika je bila kao sada običan i električni auto. Neuporedivo. 

 

Da je Zastava bila savršena, naravno da nije, nije ni trebala da bude. Ali pljuvanje od onih koji u životu nisu ni videli a daleko bilo seli u nova Zastavina vozila mi odavno idu na onu stvar. Bitno je da se pljuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 128 je ok, ali Zastavino ne valja :D  Meni su rekli da Yugo nikad ne bi bio brz kao Fiat cak i da sve delove prebacim jer je to Yugo :D

 

Pin page

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je menjac poslednjeg (kada sam ga prodao) na jugisi radio isto kao i prvog dana kada sam ga kupio (polovnog). Nisam imao nikakve intervencije, sve okej.
Felicia jeste prva skoda kada ih je vec vw kupio, ali i motor a cini mi se i menjac su socijalisticki-ceski. U dizelu mislim da je bio nemacki onaj motor iz trojke golfa.
Vozio sam nivu - novu iz prodavnice sam isterao - i kad sam dosao kuci poneo sam onaj stap/polugu gore u gajbu :). -zovem onog baticu trgovca - kome sam odmah rekao - buraz, ovaj stapic nesto je razdrkan - kaze on - vozio si onu stariju verziju - ovo je novija okej je to. -dodjem sutradan dole u servis kod onih momaka reko' buraz, lepa bezbednosna mera - ko i provali kod da otkljuca kontakt bravu, u kradju nece krenuti sa rezervnim shtapicem :)  - pita onaj momak - i sta ti je rekao ovaj nas kad si zvao? - ja mu kazem, -decko samo zakolutao ocima i resio za par minuta/promenio te neke plastikice koje su bile skrckane. -mislim sve okej - al ono - kao istreso si nemalo para kupio nov auto, pa ocekujes da ces prvo malo da ga provozas pre nego sto dodjes u servis da ti rese neki kvar :)
 Jugisa me je dakle posluzio junacki, u principu bez nekih kvarova. tipa promenio sam bio rezervoar za gorivo, i dve pumpe za gorivo (los jedan delich u njoj) - to se inace zameni za 10 minuta ako nisi mehanicar, ako jesi, verovatno za 5.  i onaj kondenzatorcic na razvodnoj ruci sam bio promenio. lamelu koliko se secam na 138K predjenih sam promenio, i tad sam ga i prodao brzo posle toga kada sam kupio nivu. -i  moj stav je bio da je jugo pojam promisljenosti i primenjenog znanja u auto industriji za nivu. na nivi se bukvalno na svemu video sovjetski pristup - a to je ono vrlo slicno i jugovicima dok smo bili sfrj - a to je - bol one stvari po svakom parametru. ono "lako cemo, a i bole me uvo".
 Inace su mi mnogi tada objasnili da cu u dogledno vreme da ostanem bez bubrega u nivi (nisu se nikada ni provozali u njoj, je l'). - onda kad sam ih provozao - kao -pa nije ovaj auto neudoban kao sto se prica... -ajde?
 za jugisu su mi rekli aaa, to je onaj auto sto si vise pod njim nego u njemu - ja to za 100tinak K vozanja nisam primetio, bas naprotiv. inace pretezno gradska-beogradska voznja.
 E sad to sto srbi vole da kupe auto od 900 kubika po ceni auta od 900 kubika, i pokusavaju da ga voze kao da je ispred ako ne dvojka, ali makar kec per tog devetsto - sto naprosto nije moguce - sta da se radi.
 da tako kazem - za reli - mozda i nije neki, kao ni za trke, a za vozanje po gradu - sasvim okej. lim je doduse kilav i ono nazad kao trap koji bese nije trap... to je bila slaba tacka.
 Sto se menjaca tice, meni od svega u sta sam seo najvise se svidja onaj majusni na mecki 123jki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poredite dve stvari koje nisu za poredjenje a to je skoda 110 koju niko od vas (nas) nije vozio novu i jugice i sl. koje smo svi vozili sto nove sto polovne a koji su ipak generacijski dosta novija vozila, ma koliko zastava bila krs i nije inovirala nista tokom svih decenija ne mozes sesti u nov jugo i skodu staru 30 godina i uporediti ih jer je prosto neuporedivo, moraju se porediti dva potpuno nova vozila iz fabrike pa onda donositi zakljucke. Postojali su nekad u auto magazinu uporedni testovi vozila verujem da ima nesto i na temu zastava vs skoda 

 

Moj deda je kupio novu skodu kupe 110R kad su se pojavile 74. godine, bilo je pitanje izmedju z101 i skode, deda i otac su gledali i probali oba auta i naravno skoda je prevagnula, malo skuplja ili cak ista cena kao z101 ali neuporedivo bolji auto u to vreme, jaci motor, bolja oprema, atraktivna sportska kupe linija za to vreme retkost medju jeftinim vozilima, bolje se vozila, mnogo toga je bilo na strani skode, tako su mnogi pricali pa i meni otac koji je najvise i vozio taj auto. Secam se i da je hvalio i taj skodin menjac naspram zastavinog kako se to lepo, meko i precizno saltalo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A još je gluplje da neko ko nije vozio ispravan Zastavin auto tvrdi da je to krš zato što je vozio ispravnu Škodu ili neki drugi auto.

Koliko god nekome čudno zvučalo, za neke stvari ne moraš da probaš, vidiš, osetiš... da bi znao kakve su. U mašinstvu su mnoge stvari poznate i zna se kako funkcionišu pa još ako imaš iskustva sa svim tim stvarima (kao što dobra većina ovde to nema i nema pojma o čemu piše) onda baš i ne moraš da voziš nešto da bi znao kako je. Inače nisam u kući nikada imao prastaru Škodu (noviju jesam) ali znam dovoljno onih koji su je imali i zašto je ono "1000 MB" bilo u stvari "1000 malih briga". Kao dete bio sam oduševljen Kupeom (bilo ih je po gradu) ali mi nije padalo na pamet da ga kupim kada porastem zato što je "Škoda bolja od Keca", svi su znali da nije. Ne bukvalno Kupe nego Škoda generalno. Da je to tada neko tvrdio, proglasili bi ga ludim. To je kao da sada tvrdiš da je Golf 1 bolji od električnog Golfa. Ko ne može da shvati kolika je tada bila tehnološka razlika između Škode i Zastave, tolika je bila. 

 

Daleko od toga da je Škoda iz tih 60-70 tih bila loš auto, nije, ali to je praistorija automobilizma i nemoguće je porediti je sa Kecom, Golfom...  Može sa Fičom, Tristaćem, Ladom i slićnim vozilima iz praistorije. 

Edited by zarekg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se mene tice uopste nije poenta da li je Skoda bolja od Zastave ili nije, licno nisam vozio, sedeo sam ko klinac u njoj, poenta moje price je da ljudi pricaju o Zastavinom menjacu kao da je najgora moguca stvar bazirano na nekom neodrzavanom autu jer je neko bio stipsa da ulozi par desetina evra. Vozio sam mnoge novije aute koji nisu nista specijalno vau u odnosu na ispravnu Zastavinu, a takodje mnoge rucice su jednako razdrndane bile kad ih isto nisu servisirali ko i kod Zastave.

 

Sto se tice brzine auta, moje drusvo tu kad smo imali 18-20 godina je dosta vozilo te aute sa kraja 80ih, cele 90te i poneki sa pocetka 2000tih i konstantno smo se trkali na 402m, Yugo, Fica, Felicija, Golf 1 i 2, Civic EF, Punto 1 i 2, Clio 2 za istu kubikazu nista nije bilo brze od Yuga. Ja sam se sa kao malo doradjenim 1.1EFIjem vec natezao i sa 1.2, 1.3, 1.4 i 1.6 varijantama nekih modela sa solidnim rezultatom tj samo 1.6 16v motore nisam mogao bas nikad da dobijem.

 

Sto se tice vesanja, Zastavino je medju kompleksnijim i samim tim prilicno osetljivo na neispravnost i sa nesto nizim kvalitetom izrade od proseka slazem se da zahteva cesce odrzavanje. Ali upravo zato sto je nezavisno vesanje na sve cetiri tocka je jedno od najpogodnijih za modifikovanje od tih starijih auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi smo kao narod uvek obožavali da poredimo babe i žabe. Upoređujemo 2 auta čija se dužina razlikuje 40-50 cm pa ovaj veći "bolje" leži. Pa naravno da "bolje" leži jer je veći i samim tim udobniji. A da li je to "ležanje" koje je za većinu u stvari udobnost u krivini bolje i bezbednije zanima i najbitnije je malom procentu ljudi. 

 

1.1 Fiatov motor je u stvari od starta u osnovi napravljen kao trkačka mašina, kao suprotnost svim tadašnjim a i kasnijim "kvadratnim" motorima i normalno je da je bio brži ;). To jeste jedan od razloga zašto nije trajao kao Nemci koji su radili "kvadratne" motore a drugi mnogo veći je neodržavanje. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z101 je bio puno moderniji auto u svakom smislu (128 je čak je bio i auto godine),ali Škoda nastavak tradicije udobne vožnje kod Čeha,ometana od sovjetskog režima, pravljenja od strane vrhunskih Veoma zastareo već kada se pojavio,ali veoma lep za vožnju 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam lično poredio čisti kvalitet izrade Zastave, a ne Fiat tehnička rešenja. Verujem da je originalni 128 bio dobar ali  Zastavi to nikako ne ide u prilog. 

 

To što je jugov menjač odličan kad je nov al mu menjaš sinhrone pre nego zupčasti kaiš meni nije nikakav argument.

 

Moji su imali nov Confort iz 1979. I njemu je menjač izdržao 25 godina, koliko je trajao i auto ali taj kvalitet i kasniji su jako različiti. 

 

 

Škode nisam vozio, ovako spolja mi nisu odavale utisak kvaliteta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da menjas sihrone pre zupcastog je laz tako da ako cemo pricati o kvalitetu mogli bi onda poceti prvo od objektivnosti u sagledavanju toga.

 

 

 

Evo cak i Amerikanac kaze da valja rucica menjaca, a eto slucajno znam sta se tamo vozi.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, zarekg said:

 

 

Daleko od toga da je Škoda iz tih 60-70 tih bila loš auto, nije, ali to je praistorija automobilizma i nemoguće je porediti je sa Kecom, Golfom...  Može sa Fičom, Tristaćem, Ladom i slićnim vozilima iz praistorije. 

A ko je poredi sa golfom?? Ne mozes je porediti ni sa fićom jer nisu ista klasa to je kao da poredis polo i pasat, sa tristacem i ladom da, a ja ti kazem konkretno da su moj otac i deda probali tada i keca i skodu i odmah se odlucili za skodu, prevagnuo je tad i dizajn ali i ono sto je skoda vise nudila a to je bolja oprema , sedista sa naslonima za glavu, obaranje naslona sedista, obrtomer, jos neki dodatni satic koji kec nije imao dal pritisak ulja ili sta bese, 4 fara napred, aluminijumske ratkapne, svetlance kad otvoris vrata, itd. za to vreme vrlo napredni detalji koje su imala samo bolja i skuplja kola a neka ni to nisu imala.... Kazu i da je bolje isla ali je i bila i par konja jaca od keca, o izgledu da ne pricamo, mada je to stvar ukusa ali mog caleta su bukvalno ljudi svuda gde parkira startovali da pitaju koji je to auto, dal mogu da pogledaju , sednu, kaze da je bas bila bum pogotovo u manjim mestima poput Kruševca gde nije postojala ni jedna kupejka u to vreme, cak su mnogi pitali jel to porse :) a i u Srbiji generalno ih nije bilo tada jer su u balkaniju u Beogradu stigle samo 7 kupejke tada i odmah rasprodate munjevitom brzinom, tek su kasnije stizale jos. Neosporno je da je kecev tj fiatov motor bio odlican, to mozda ne bih ni poredio skodin motor sem eto sto je kao malo bolje isao, ali ostatak auta mislim da je mnogo vise isao u prilog skodi jedino sto je bila kupe pa nije bila porodicna ali to i nije bio smisao tog auta nego atraktivan izgled, za porodicni si imao klasicnu 110.

 Iskreno stare skode nisam nikad voleo, ali kupe bih danas rado posedovao----nas kum je imao novu 120 kad se pojavile to se kvarilo svaki cas nesto secam se da se ćale cudio kako se on lepo navozao sa kupeom bez ijednog bitnog problema a ova se toliko kvarila.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo me podseca kao dedu i caleta, cale kupio Z101, deda da pokaze da je on gastarbajter kupio Poloneza jer je veci auto, veci motor, strani model... Dedu kad pitas nema boljeg auta, udobno brzo, vuce prikolicu. Caleta kad pitas nema goreg auta, sporo, trosi, nikad nisu radile sve cetiri kocnice istovremeno, lenj u krivinama :D E onda kad je cale omatorio isto je tvrdio za Reno 11, velik, udoban, brz, dobro koci, a ja sam uzeo Yuga :lol: Ipak na kraju sad kad ima ponovo Yuga jeste bolji u svemu sem velicini i malo na udobnosti ali Renol je imao mrtve amortizere :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa poredite je sa Golfom jer je Golf nastao na tehničkim rešenjima Fiata 128, kao i gomila automobila posle toga. Da je Golf umesto Keca svi bi rekli Golf je bolji a ni oni nisu ista klasa. Ja samo kažem da su to neuporediva vozila zbog ogromne tehnološke razlike. 

 

Ti porediš Skodu Kupe sa običnim Kecom. Uporedi je sa 1100 Super ili 1300 Special sa kojima treba da se poredi tj. sa sportskim varijantama pa vidi onda ko je jači, brži, ko je fabrički spušten i sa kojim aluminijumskim felnama i gumama je dolazio, kakva sedišta je imao, koje obrtometre i satiće je ugrađivala Škoda a koje Zastava. To svetlo kada se otvore vrata ne znam na šta misliš ali svaki kec je imao svetlo i to 2 komada na svakom B stubu pored prednjih sedišta kao što su sva sedišta imala obaranje od prvog dana. I nije to bila nikakva dodatna nego standardna oprema.

 

A da je Kupe lepši nego Kec jeste, meni je i dalje jedan od najlepših starih automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...