endorfin13 12 Posted April 24, 2015 Kada startujem motor , pritom sve funkcioniše uobičajeno (pale se i nakon startovanja gase signalne lampice koje se i inače pale pri startovanju , kontaktu, normalno) nakon par sekundi kada pokrenem auto upali se žuta signalna lampica za grejače na instrument tabli Grande Punta 1,3 multijet (euro 4 verzija motora) pri kraju skroz desno dole , blinka nekoliko sekundi , vožnja se nastavlja bez problema uobičajeno i lampica se sama ugasi za manje od minuta. Nešto slično mi se dešavalo prošle jeseni, kada mi je jedan serviser u sloveniji ( na koga su mušterije imale pritužbe da je hohštapler) dijagnostifikovao da je samo u lampici problem -te je zamenio u uzeo 50E , dok sam reko keks. Nisam neki poznavalac auta, ali znam da su grejači kod dizela važan deo motora. Molim iskusnije kolege da me savetuju Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 991 Posted April 24, 2015 (edited) Ukoliko nije problemcic sa losim kontaktom negde kod relea ili grejaca otisao ti je jedan grejac posto nakon palenja lampica blinka.MJET bez problema pali i sa samo dva grejaca tako da nije nista hitno za zamenu. Napomeni samo majstoru da (mada ukolike se zove ili naziva majstorom to verovatno i zna) grejac moze da pukne ako se lako ne da odvrnuti. Nas partner kluba Goran ima alat i za te stvari koliko cujem a sam grejac nije skup, oko 1000 din ovisi gde i koji proizvodjac. Edited April 24, 2015 by Zvezdo Quote Share this post Link to post Share on other sites
endorfin13 12 Posted April 27, 2015 Hvala Zvezdo Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 27, 2015 Sticanja iskustva radi, pogledaj i ove dve teme:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38842-punto-13-mjet-blinka-lampica-greja%C4%8Da/https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43109-provera-greja%C4%8Da-na-dizelima/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
endorfin13 12 Posted May 27, 2015 Hvala Neshaoct Quote Share this post Link to post Share on other sites
ciklotron 0 Posted December 21, 2015 (edited) Pozdrav grande punto 2007 1.3 mjet. Nakon startovanja motora grejac na instrument tabli blinka desetak puta i tada prestane. Tako je prilikom svakog startovanja motora. Kasnije u voznji nemam nikakvih problema. Interesuje me da li je to normalno kod ovog motora ili imam neki problem. Edited December 21, 2015 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 21, 2015 Crkao ti je jedan ili više grejača. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ciklotron 0 Posted December 21, 2015 Vazi provericu to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted December 22, 2015 Ja sam prosle zime promijenio 2 grijaca. Uzeo sam Beru, 15 eura je jedan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1603 Posted December 22, 2015 Ako su grejaci u redu, proveri i centralu grejaca, nekad i ona zna da otkaze Quote Share this post Link to post Share on other sites
golf sdi 2 Posted December 22, 2015 Ako je otišao neki od grejača,vodi računa ko ih menja. Lako pucaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ciklotron 0 Posted December 23, 2015 (edited) Idem ovih dana do majstora da resimo to. Javljam. Hvala na savetima. Edited December 23, 2015 by ciklotron Quote Share this post Link to post Share on other sites
skydive11 7 Posted December 23, 2015 Pošto i mene čeka zamena grejača,da li ih je bolje odvijati na hladan ili vruć motor?Da li da naprskam par puta wd 40 pa da pokušam da ih odvijam? Nesto mi se ne skida glava Quote Share this post Link to post Share on other sites
golf sdi 2 Posted December 23, 2015 Naprskaj sprejom i probaj,ako ide lagano odvijaj,ako neće, teraj kod majstora,a za zalomljene grejače postoje servisi koji specijalnim alatom vade iste bez skidanja glave. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted January 6, 2016 (edited) Dobar dan i lijep pozdrav! Od nedavno sam vlasnik Grande Punto Sportinga, model 1.3 Multijet sa 90 konja i imam par pitanja... Je li normalno da pri prvom paljenju na hladan motor treba čekati lampicu grijača da se izgasi jedno 3-4 sekunde? Vani su temperature uglavnom od 5 do 10 stupnjeva. Također, čini mi se da nema neke razlike u paljenju hladnog ili toplog motora, nešto duže vrti nego veliki dizeli koje sam navikao voziti.. I još jedno pitanje za kraj, auto mi ima dosta nelinearnu papučicu gasa, kad stisnem papučicu gasa recimo do određene granice, recimo da je 40%, motor slabo nabire okretaje, i nakon toga dobijem više snage, je li to tako treba biti s obzirom da se nisam često susretao s Grande Puntom s tom motorizacijom. Hvala unaprijed i nadam se da nisam previše dosadan s pitanjima. Edited January 6, 2016 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
shomispc 832 Posted January 6, 2016 Nisam bas neki strucnjak, ali kontam da se ukljuci turbina na odredjenom broju obrtaja pa zato imas takav utisak Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 6, 2016 Verovatno je malo slabiji akumulator, mozes da ga istestiras negde, nije nista za brigu sto se tice grejaca i verglanja. Sto se tice papucice gasa odziv zavisi ne samo od toga koliko je pritisnuta vec i kojom brzinom, recimo nabodi 20% odjednom i osetices kako zustrije reaguje nego 40% lagano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted January 6, 2016 Hvala na savjetima u rekordnom roku! Akumulator je novi, tako da nije do njega. Znači, to je sve u redu, pretpostavljao sam da se radi o (pre)maloj kubikaži potpomognutoj velikom turbinom da se izvuče više konja, pa da zato sa zadrškom reagira na gas. @shomipsc: Nema razlike da li sam na 1500 okr/min ili 2400 okr/min kad je turbina već zaspoolala, turbo rupa je jedna druga priča na ovom motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted January 6, 2016 Sto se tice toga sa papucicom gasa normalno je, sto se tice lampice grejaca proveri u servisu dal su svi ispravni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted January 6, 2016 Turbina je mala i pritom je varijabilna, tako da treba da ima dobar odziv kroz obrtaje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted January 6, 2016 Jesi čekao da se lampice grejača ugase pre paljenja?I na Stilu treperi lampica 6-7s i onda se ugasi nakon čega treba zaverglati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted January 6, 2016 Misliš gori 6-7 sekundi pa se ugasi?Kod mene ne treperi već konstantno gori. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted January 6, 2016 Sto se tice toga sa papucicom gasa normalno je, sto se tice lampice grejaca proveri u servisu dal su svi ispravni. Hvala! Bio je u mehaničara specijaliziranog za Fiate i nije mi ništa napomenuo, tako da mislim da su ispravni jer se to događa isključivo na potpuno hladan motor, a u najgorem slučaju, nisu preskup dio za zamjenu. Turbina je mala i pritom je varijabilna, tako da treba da ima dobar odziv kroz obrtaje. Da, motor veselo nabire okretaje do gotovo 4000 za razliku od većine malih dizela koje sam probao... Jesi čekao da se lampice grejača ugase pre paljenja?I na Stilu treperi lampica 6-7s i onda se ugasi nakon čega treba zaverglati. Naravno, nakon tog prvog paljenja se lampica od grijača gotovo odmah ugasi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted January 6, 2016 Kod mene samo upali i ugasi za 2-3sekDruze, to sto te buni kod paljenja na Gp-u, tako je kod Mjt motora. Treba im malo vremena dok stvore pritisak u diznama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted January 6, 2016 Misliš gori 6-7 sekundi pa se ugasi?Kod mene ne treperi već konstantno gori.Moja greška, pobrkao sam lampicu grejača i žutu za airbag.Eto vidiš kakav ti auto prodajem kada nisam morao ni da znam šta signalne lampice znače Quote Share this post Link to post Share on other sites