Jump to content
Jagodinac

Provera grejača na dizelima

Recommended Posts

Pozdrav svima!

Evo jedan savet za vozace dizela kako mogu proveriti grejace bez neke velike muke. U pitanju je Lybra 2.4 JTD ali verovatno je isto i na 1.9 JTD.

Posto je prići grejačima direktno jako tesko i nepristupacčno, možemo ih proveriti i direktno na releju za njihovo napajanje.

Prvo treba locirati relej, kod mene je to bila mala crna kutija zasrafljena pored filtera za dizel kao na slici.

AvD8A.jpg

Istu kutiju odšrafiti (matica m6) i relej okrenuti pošto su priključci sa donje strane.

AvFDJ.jpg

Sa donje strane ima 3 konektora. Ovaj šraf je direktno napajanje sa baterije, manji konektor mislim da je veza sa ECU, a nama treba srednji konektor koji je naznačen na slici.

Skinite ga sa releja.

Zatim uzmite probnu lampu i krokodil štipaljku vezite na "+" pol baterije kao na slici.

AvI7S.jpg

Pošto ste vezali probnu lampu na bateriju, drugim krajem dodirujete priključke na samom konektoru, jedan za drugim kao na slici

AvKD0.jpg

Sistem je prost. Ako lampa svetli grejač radi, ako lampa ne svetli grejač je pregoreo.

Najbolje je promeniti sve grejaše odjednom jer ako je jedan pregoreo neće ni drugi mnogo duže da rade.

Ali taj posao preporučujem da prepustite majstoru jer ne retko grejači rade i po 100.000km, pa prilikom demontaže, pošto je glava od aluminijuma, hoće da povuku navoj kada se skidaju i oštete isti. Onda vam skidanje glave ne gine.

I za kraj evo kataloški broj BOSCH grejača za JTD motore:

AvN79.jpg

Nadam se da sam ovim bar nekome pomogao ne svima jer mnogi to vec znaju, ali je red to znanje podeliti sa prijateljima na forumu. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se rukavica tice Becka skola istureno odeljenje Jagodina :)

Lepo uputstvo i lagano za DIY ... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabravio sam napomenuti.

Provera se vrši kad je kontakt iskljucen. Najbolje izvaditi kljuc iz brave da ne bi došlo do nekog kratkog spoja.

A što se tice rukavica pa m...u mu jesmo doktori ili nismo. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jagodinac! Svaka čast za u "slici i reči" objašnjenje !!!. Bojim se da se ne bih usudio sve to sam da radim...nekako nisam baš bio prisutan na nastavi na drugoj i trećoj godini kada su predavali o struji, a na faksu je nije ni bilo...tako da od iste bežim kao djavo od krsta. Medjutim znati u čemu je problem je 50% rešenog problema!! (što je najznačajnije) thumbup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

da sve je to lepo ali sta ako je grejac prespojio ili na neki nacin dobija minus jer on minus svejedno uzima sa motora...onda provera nece biti merodavna.....ja sam autoelektricar i mene kako su ucili da je namerodavnije da se grejaci proveravaju sa direktnim plusom pa po osecaju tj varnicenju kad se proverava se moze utvrditi dal su grejaci ispravni...oni u sustini povlace dosta struje...lapsa samo po sebi ima mali otpor pa se ne moze utvrditi koliko struju povlace grejaci...ne kazem da ovaj nacin sa lampicom los ali ima i svojih mana

jos jedan nacin je taj da se uzme ommetar i da se meri otpornost grejaca pojedinacno ...onaj koji ima preveliku ili premalu otpornost u odmosu na ostale je neispravan

nadam se da sam bio od pomoci sa ovim informacijama :)

Edited by kakarot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Apsolutno si u pravu kolega, ali koliko ljudi na forumu ima kuci multimetar i zna koliki je otpor istog grejaca?

Ovo je bila cisto dobronamerna pomoc svim ljudima na forumu, a nikako namera da otvaramo polemiku sta je starija jaje ili kokoska. ;)

Nadam se da te ovaj odgovor nece naljutiti i unapred se izvinjavam, jer je tvoj odgovor potpuno na mestu.

Evo jedan predlog: uzmi i ti napravi jedu temu gde ces pokazati tvoj nacin rada i od toga ce mo svi ovde na forumu profitirati.

Veliki pozdrav za sve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mi se dopada: tema, obrada i odziv foruma. Bravo Jagodinac, to je saradnja. Da i ja doprinesem: neko reče da retko ko ima multimetar a to je šteta. Ne govorim o profesionalnim kakve i ja imam u radnji - kupio sam drugaru kod kineza pristojan za 250din. Odličan je.Sve meri a ima čak i sondu za merenje temperature (meri do 850 stepeni zamislite!!!!). Mislim da sveko to može sebi da dozvoli i treba da ima u kolima. Naprimer sumnja u punjenje akumulatora, izmeri i vidi, ako je 14V do 14.5V dobro je. Ovde može da se izmeri otpor grejača (između mase i grejača) pa da se vidi koji je drukčiji od otalih taj nije dobar. Izmeriću na 1.3mjt (ne mogu sada vruće je) pa ću javiti. Upotreba je višestrana a jednostavna. Drugara sam naučio da rukuje dok smo popili pivo a nikad ga nije ni video.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicno objasnjenje,a evo i jedno pitanje u vezi sa tim :question:

Dok sam vozio Mareu JTD,posle jedno dve godine voznje,palila mi se ona lampica za grejace :whistle: (zuta u obliku federa) otisao sam do majstora gde je ustanovljeno da je ptisao jedan grejac od cetiri i kompjuter je to registrovao i palio lampicu,naravno stavio sam sva cetiri Bosch-ova,pa se onda pitam jel ova provera u sustini pokazuje isto kao i kad auto sam upali lampicu za kvar grejaca?

Naravno osim sto se proverom tacno moze utvrditi koji grejac ne valja,ali i onako ih treba menjati u kompletu,jer kad rikne jedan oce i drugi za njim :X .

Mozda ce moje pitanje nekom zvucati smesno :lol: ,ali ne verujem :no da moze da se desi da jedan ili vise grejaca crkne :( a da automobil to ne pokaze paljenjem lampice za neispravnost grejaca,ili :huh: ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to i meni ima smisla i nije smešno pitanje. Ipak smo mi za automehaniku amateri i nemamo iskustva kao profesionalci jer znamo samo neka naša kola. Odlična ideja je da se menjaju sva 4 grejača - najpouzdanije. Inače kompjuter ne greši. Tačno meri potrošnju struje i reaguje. Pre će se desiti suprotno - da zbog loših kontakata ili slabih masa, ne meri tačno pa prijavi grešku i kad je nema. To imamo često sa svetlima, ne znam da li je to neko imao sa grejačima. U svakom slučaju ćemo ih proveriti. Ne znam gde se taj konektor nalazi kod Punta 1.3mjt? Zna li neko ?

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

desava se kod stila i punta2 i kasnijim modelima da prijavi kvar grejaca, pa se izgubi samo od sebe jer se to desava zbog loseg kontakta dzeka koji se kopca na grejac.

Moguce je da crknu jedan, dva ili retko i tri grejaca za za kratko vreme. Inace, nisam pristalica zamene svih grejaca kad jedan crkne a to najcesce objasnjavam pitanjem-koliko ce ti trajati novi televizor kad ga kupis?kod elektro delova retko postoji neki rok trajanja pa se dogodi da zamenjeni grejac traje krace od starog

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Mrtva trka Miki.Uvek se moze naci objasnjenje da ti mozes da odranis svoj stav a isto tako i ja mogu da nadjem argumente da odbranim svoj stav.

Mada iskreno tvoj stav je za dole potpuno opravdan u toj sumi rezernih delova koji stizu iz ko zna kog podruma i ja bih tako radio.

Ali ovde je jos uvek kvalitet kontrolisan pa ja kad ih menjam menjam ih sve kompletno.

Kad vec pisemo koliko je ovaj grejac dole ja sam ih ovde placao po 14eura komad i to sa dobrim rabatom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja moje grejace,za Mareu JTD,uzeh ovde :yes

http://www.trigema.rs/onama.html

Pise da su ovlasceni zastupnik i prodavac Boscha,vec 11 godina,ako oni lazu lazem i ja :huh:

Uglavnom,prodadoh Mareu :( ,jos su na njoj i sljakaju :p

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu slagali jer secam se jos pre nekih sedam,osam godina moj kolega je u jagodini potpisao ugoor za servisiranje BOSCH akomulatora.

Ostadoh ti duzan jedan odgovor ona spirala ne znaci kod svih auta isto na primer kod VW koncerna kada ona blinka znaci da ECU prijavljuje gresku.KOd renoa kad crkne grejac ta spirala uopste ne reaguje jedino automatsko verglanje kad pritisnes taster vise ne radi nego moras da drzis pritisnut taster dok auto ne upali.

KOd merzedesa prijavljuje na spirali kvar grejaca itd,itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjanje svih grejača kad jedan crkne je isto što i menjanje svih sijalica u kući kad jedna pregori ! ("I ostale će uskoro ...") Ne vidim ama bsš ni jedan razlog za zamenu (i bacanje) sasvim ispravnog grejača ! Svaki od četiri (ili već koliko koji motor ima) grejača radi za sebe, nezavisno od drugih. Niko ne može da predvidi i tvrdi da će nakon jednog i svi ostali U KRATKOM VRMENSKOM ROKU da pocrkavaju. Slažem se, ništa nije večito, ali kad koji crkne - tad ga treba zameniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... poređenje ti je loše jer se ne koriste sve sijalice u kući podjednako, a grejači se koriste... ako je jedan radio (lupam) 5 sati ukupno, onda su i ostala 3 radila 5 sati i ako su sva 4 od istog proizvođača onda bi trebalo da su i istog kvaliteta i da traju približno isto vreme... da je zamena grejača nešto što se može uraditi za 10min (kao zamena sijalice npr) i da je to nešto što može da uradi bilo ko bez preteranog cimanja onda bi zamena grejača jednog po jednog imala smisla... ovako ja platim jedan radni sat majstoru i on zameni sve grejače, a ako bih menjao jedan po jedan platio bih radni sat za svaki pojedinačni grejač, a pritom lako bi se desilo da se ne stave isti grejači i onda belaj...

Kupio sam auto pre tri godine i nikada do sada nisam promenio grejače, a prešao sam skoro 100 000km... za to vreme i za tu kilometražu ja sam zadovoljan, i kada crkne jedan, sa zadovoljstvom ću zameniti i sve ostale, jer želim siguran i pouzdan auto, a ne da svako jutro strepim da li će mi crknuti sledeći grejač ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu, treba izvagati cenu grejača i cenu rada za zamenu grejača, tj. pre svega cenu pripremnih radova, da bi se moglo pristupiti zameni grejača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas kupio jedan grejac (ngk 25e), jer mi je prijavljivao gresku. Odradim onaj gore sistem da vidim koji je crko kad ono tri komada ne rade :veryangry: , samo prvi radi, a pali normalno mada je jos uvek toplo. Moram to da izmenjam pre nego sto stegne hladnoca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomenuto je par puta da se grejači menjaju svi u kompletu jer čak i da zameniš samo jedan ostala tri su takođe blizu dotrajalosti pa bi ti se desilo vrlo brzo i ostale da menjaš. To možda jeste izdatak, ali bićeš miran sigurno 3-4-5 godina ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas kupio jedan grejac (ngk 25e), jer mi je prijavljivao gresku. Odradim onaj gore sistem da vidim koji je crko kad ono tri komada ne rade :veryangry: , samo prvi radi, a pali normalno mada je jos uvek toplo. Moram to da izmenjam pre nego sto stegne hladnoca.

Prijatelju taj ima dobru kompresiju kad je palio lako samo na 1 grejacu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio grejace, doduse 3kom, onaj jedan nek jos radi dok moze :thumbsup: . Sam sam ih zamenio jer je ipak to pipljiv posao. Na srednja dva treba samo skinuti vodove sa comon rail-a do brizgaljki jer smetaju a ostalo je pedanterija. Odvrcu se lako, kao i obicne svecice recimo, jedino sto je malo prostora pa treba imati pincetu ili onu sipkicu na razvlacenje sa magnetnim vrhom za hvatanje navrtke i podloske sa grejaca. Pri zavrtanju lagano koliko moze rukom cisto da se oseti da je navoj uhvatio u dobrom pravcu a posle nekoliko krugova moze se nastaviti polugom. Stegnuti lagano bez preterivanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×