Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

On 4/27/2020 at 7:15 PM, vagenovac said:

Nije bitno koliko kosta, vec je bitno da kosta, a to "kostanje" mora da opravda onom ko placa :) 

 

Meni recimo siber nit smrdi nit mirise, imao ga na 2 auta, sve to ok, ali ne bih ni evra doplatio za njega, a nekim ljudima je must-have, a ima i onih koji ga mrze. 

 

ja sam imao Stila sa onim pokretnim šiberom i sve to lepo izgleda kad se otvori, filing, sunce peče u glavu i slično ali potpisujem što si rekao, više ga ni ne razmatram po pitanju auta niti bi dao koji euro više za njega

 

On 4/28/2020 at 10:31 PM, totti said:

Robot u Picassu emoji3.png

 

tvoj "omiljeni", toliko puta si ga spomenuo na forumu da ćemo te venčati sa njim :D

 

On 4/29/2020 at 7:46 AM, Elra said:

Mercedesovi automatski mjenjači (7G, 9G), Aisin 8AT, ZF automatici 8S, VAG DSG/S Tronic dok se ne pokvari :) 

Stari Audi Tiptronic koji je isao u A6 3.0 TDI je bio pouzdan 

da dodam i Aisin 6AT za nas sa jeftinijim ulaznicama

 

 

On 4/27/2020 at 10:17 AM, totti said:

B92: Manuelni ili automatik: Koji je menjač bolji i zašto? ANKETA http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2020&mm=04&nav_id=1678585

 

image.thumb.png.b746eab95cb276905ee675d6b61aa17d.png

 

327 komentara  :ball:

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, srdjos said:

da dodam i Aisin 6AT za nas sa jeftinijim ulaznicama

Napušten je taj A6, ako ne grešim. Prešlo se na noviji AT8 kod Aisina. Ne znam koliko su sada vlasnici BMW-a sa prednjim pogonom srećni da potpuno isti menjač koriste, recimo, Citroen Berlingo, Opel Corsa ... i BMW 1 (F40) ili X1 sa FWD, 2AT i mnogi drugi iz te štale. Svakako, to bi "sutra" svima njima trebalo da olakša i pojeftini eventualnu opravku AT-a. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pomenu bmw sa prednjim pogonom, setim se price kako ne mozes da kupis pezo 2.0hdi bez automatika, e tako i ovo, ne mozes vise kupiti C segment sa zadnjim pogonom, nije dovoljno ljudi bilo spremno da doplati zadnji pogon, a jos su i imali zamerke, manje mesta nazad, manji gepek, skuplji je itd. 

 

Nije im dovoljno znacio ZF8 automatik koji ide u bentley, rolsrojs, aston martin, maserati itd. izvoli lepo aisin8 (koji je skroz ok menjac).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

Moguće ako je neki stariji i manji model u pitanju. Npr, PSA je aktuelni 308 prebacio na 8AT pre možda 2 godine, ali je 6T i dalje bio ostao u prethodnom 208 (dok on nije "nestao"). 

Citroen je npr. aktuelni C4 Picasso/Grand Picasso takodje u slično vreme prebacio na AT8. Ali i ja sada vidim da je npr. C3 "ostao" na AT6. Šta više, vidim da je HDI 100 u verziji manuelnog, ostao čak i na 5MT.

Očito je da PSA "škrtari" malo kod Citroena.

@vagenovac

2,0 HDI ne može bez AT8 negde od jeseni 2018. 6MT je izbačen uz taj motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, moron said:

@srdjos

Moguće ako je neki stariji i manji model u pitanju.

 

pre posta proveriti šta kaže Google, to je sad bar lako,

kod Citrusa Aisin AT6 ide u sledece modele:

 

Citroën C4
Citroën C5
Citroën C6
Citroën DS3
Citroën DS4
Citroën DS5
2010–2016 Citroën Jumpy
Citroën C Elysee

 

https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC#PSA_Peugeot_Citroën

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

Ja bih pre ipak proveriо šta kaže sajt Citroen.rs o tome šta sada postoji u ponudi :) Ja sam rekao da je pre oko dve godine AT8 zamenio onaj stari AT6, a posle se ispravih da je to tako, osim kod starijih ili jeftnijih modela. Jer, od onoga što si pobrojao:

- ne postoji više u ponudi C4 (samo C4 AirCross, a on uopšte u ponudi trenutno nema AT).

- C5 i C6 nisu više u ponudi

- za C3 Elysse se slažem, on ima AT6, ali, on jeste ono što sam rekao ( i stariji, i jeftniji model),

Za DS bih mogao da se kladim da može da ima samo bolje manjače od pežoa, a ne i gore. A kako pežo koristi AT8 (osim u 301), ne verujem da može DS da koristi AT6.

Sada sam i pogledao sajt DS za Sloveniju, postoje u ponudi samo DS3 Crossback i DS7 Crossback. Nemaju AT6

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

Nisam mislio ništa loše. Sve je to značajno i za kupce polovnjaka. Ali, i za kupce novih vozila, Npr, ti imaš na oglasima i "nov" (salonski) mondeo 2,0 TDCI sa 180 ks iz 2018, ali je on sa starim AT6.

Kao što imaš i nekih "salonskih" iz 2016 (drugih brendova), koji su sa AT8.

A ko traži polovnjaka, starog 2-3 godine, kod odredjenih brendova (pa i kod PSA), biće u prilici da bira da li želi primerak sa AT6 ili sa AT8, a iz iste godine ( prelazne za taj model, u smislu promene menjača). Kao što u istoj godini proizvodnje može da bira npr. da li će 2,0 HDI sa 181 ili 177 ks. Sve je to naizgled toliko slično, ali, i toliko različito. 

Zato mislim da sve to čovek treba znati, u granicama brendova i/ili modela koje potencijalno cilja, nove ili polovne, bez razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, srdjos said:

i realno, ko ce ovde na forumu da kupi to najnovije sa njihovog sajta?

Forum nisu samo ljudi koji pišu i/ili ljudi koji se međusobno poznaju.

Npr. prošle godine je 1.2 miliona ljudi posetilo ovaj Forum, od čega je njih preko 90% došlo tako što je guglalo nešto o automobilima, izašao im link ka Forumu i oni su kliknuli na njega. Svi ti ljudi koristili su ovaj Forum kao izvor informacija o onome što ih je zanimalo. Da li je realno da među njima nema kupaca novih automobila? ;) 

Naravno da ih još kako ima, pa je samim tim i svaka informacija o ponudi novih vozila korisna. :thumbup: 

 

2 hours ago, moron said:

Zato mislim da sve to čovek treba znati, u granicama brendova i/ili modela koje potencijalno cilja, nove ili polovne, bez razlike.

:thumbsup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen objasnio zašto novi Golf 8 GTI i dalje ima ručni menjač

 

volkswagen_golf gti 01.jpg

 

Volkswagen je početkom marta predstavio novi Golf 8 GTI, verziju koju su mnogi automobilski entuzijasti sa nestrpljenjem čekali. Nažalost, zbog situacije oko pandemije koronavirusa nismo imali priliku da ga vidimo uživo na salonu u Ženevi gde je bila zakazana premijera, već samo putem digitalnih kanala.

 

U razgovoru za Autoblog, Klaus Bischoff šef dizajnerskog tima Volkswagena je izjavio da postoje određena pravila kada se dizajnira novi GTI: ''Postoje neke stvari koje možete, ali i neke koje ne možete da radite. Nakon što pogledate poslednjih 7 generacija Golfa GTI, imate dobru predstavu o tome u kome smeru će ići vizuelni razvoj 8-ice GTI''. Vizuelno se model ističe posebnom crvenom lajsnom koja povezuje prednja LED svetla, a tu su i agresivnije dizajnirani branici i pragovi. Što se tiče specifikacija, ispod poklopca se nalazi klasični 2.0 TSI od  244 KS i 370 Nm obrtnog momenta. Ručni 6-stepeni menjač dolazi standardno dok je 7-stepeni DSG menjač sa dva kvačila opcija.

 

''Za GTI verziju vam ne treba dodatni moment koji bi se dobio sa elektro motorom'', izjavio je predstavnik marke i tako objasnio zašto je GTI zadržao ''čistokrvnog'' benzinca. Sa druge strane, ko želi dodatak struje može da odabere GTE verziju koja donosi istu snagu i nešto više momenta, ali i veću masu. ''U proseku, što je više KS ispod poklopca, to je manja potražnja za ručnim menjačem. Kod GTI verzije i dalje vidimo značajnu potražnju za ručnim menjačem i zbog toga on ostaje u ponudi'', zaključili su iz Volkswagena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam sve, ali i dalje mi nije jasno kuda vodi dosadašnja diskusija...

Pa bih ponudio svoje mišljenje...
Kupiti i voziti ono što svakome lično odgovara. I tačka.
Niko ovde nema znanja i iskustva da napiše šta je trajno ili šta nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/12/2020 at 7:12 PM, arnage said:

Kupiti i voziti ono što svakome lično odgovara. I tačka.

 

To se u trgovini zove preferencije potrošača i ovde je da se dobije koja informacija o proizvodima a ti za svoje pare kupuj šta više voliš

 

Elem, pitanje, zašto niko ne spominje Renault EDC menjače, sa više strana sam čuo da su se dobro pokazali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pominjao sam ih ja negde ranije. Jesu dobri, jedino što im je set kvačila sa zamajcem poprilično skup, a remonta nema (barem pre godinu dana nije bilo).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par pitanja :-)

Zbog zene cu vjerovatno morati da uzimam automatik jer manuelni nije za nju (ili ja vise nemam zivaca da strecam) a iskreno i meni bi valjalo da ne saltam nego da odmaram. Najradije bi uzeo neki DSG jer ne bih mogao neki od onih starih automatika dje salta posle 3 sekunde :-)

Dakle da li u fiat-alfa-lancia grupaciji ima neki dobar automatski tipa lancia delta 2010g, alfa 159 2007g itd da salta dobro i da se dobro pokazao, da ne crkava kao prethodna generacija fiatovih automatika? Ne bih nesto skupo jer ce zena da se uci a ne bi ni nesto sto ce mi uz odrzavanje izaci znacajno skuplje. Unaprijed hvala ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas solidan aisin automatik u Alfi 159, ide i uz 1.9 16v cini mi se. Odrzavanje pesma, nemas plivajuci, ne kvari se, jedino treba povremeno odraditi ispiranje i zamenu ulja. Saltanje je vecini ok, ja nisam relevantan to da komentarisem...

Mislim da taj isti automatik ide i u Lanciu Deltu 1.8 200 ks, ali ne znam kakav je automatik uz 1.6 multijet. Da li je robotizovani manuelac ili pravi, planetarac...

Te robotizovane manuelce, sa jednim kvacilom, koliko sam shvatio, treba izbegavati. Jer nit su robustni, nit prijatni za voznju. Sa duplim kvacilima vec druga prica.

Takodje imas u Fiat Tipu 1.6 multijet, automatik sa duplim kvacilom, zove se ddct (valjda), i to bi trebalo da je isti menjac kao u Alfi Giulietti gde se zove TCT i tamo ide uglavnom uz 2.0 jtdm. Tct je prijatan za voznju, brzo salta ali ne mogu reci da je bullet proof bas... nista strasno i neresivo, ali ume da se pokvari.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvari se taj aisin iz alfe 159 i remont kosta oko 1500e.

Nema neke specijalno izrazene mane, ako su prethodni vlasnici redovno odrzavali menjac moze se ocekivati makar 200-300kkm pre remonta.

Isao je taj menjac u insigniju, staru mazdu 6, stari 508 pezo, pa u razne volvo modele itd.
Solidan menjac, poznat majstorima, nije egzotika i nije problem za odrzavanje redovno i remont.

Salta malo sporije, ali prihvatljivo, mislim oko 1000ms sto je cela sekunda, ali i rucno saltanje je u rangu od 500-1000ms zavisi od vozaca najvise.


Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam puno. Je li to onaj koji je fabricki deklarisan da se dozivotno ne mjenja ulje? Znaci klasicni tork konvertor automatik? On mora sporo da salta, dzaba.
Izgleda ce ipak biti DSG jer mi je on vrhunac sto se tice saltanja.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, klasican tork konverter.
Dosta takvih menjaca je u principu deklarisano da ima "dozivotno ulje" jer u principu izguraju 150-250kkm bez kvara bez da im se ikad zameni ulje.
U zavisnosti od toga u kakvom stanju je bio menjac pre nego sto se pocelo sa zamenama ulja zavisi i koliko se moze produziti zivotni vek.


Vecina tih menjaca dozivi prvu zamenu ulja na recimo 150kkm kod drugog/treceg vlasnika i posle nekoliko godina, a tu pitanje stoji koliko menjac ima "oziljaka".


Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas zbog toga i pitam. Ako prvi vlasnik nije bio u obavezi zbog garancije onda tesko da ga je svojevoljno mjenjao. A kad predje 100-200k bez zamjene onda to moze da bude ozbiljan delikvent :-)
Da li onda ima jeftinije a bolje varijante automatika od DSG u kombinaciji sa 1.9tdi motorom vw grupacije?
Tu do 4-5k evra?


Послато са SM-N975F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran pravo da ti kazem, upravo i ja gledam automatike u tom rangu, zamenio bih 147 za automatik i vagam sve opcije.

Dsg tu sa jedne strane pored mehatronike ima set kvacila i zamajac, ali sa druge strane su u neku ruku nezavisni sistemi, pa je moguce da se pokvari samo zamajac ili mehatronika i da menjas taj deo.

Kod klasicnog automatika gde je sve povezano uglavnom ako mu ode bilo koji deo lancano povuce ceo remont menjaca.

Ne racunam sad krpljenja razna, vec kod renomiranih servisa automatika daju garanciju na klasican tork konverter samo ako se odradi ful remont, dok dsg moze i parcijalno da se radi po garancijom.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bas retko cuo da nekom ode planetarac, tako skroz. Dok dsg/tct vec mogu da nabrojim primera...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

jedino treba povremeno odraditi ispiranje i zamenu ulja.

Šta znači "ispiranje" ulja automatskog menjača?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod klasicnog automatika ne mozes samo ispustiti ulje nego veliki dio ulja ostane unutra. Pa se radi proces zamjene i moze da se naspe tecnost kojom se radi flush-ispiranje i onda se naspe novo ulje.

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...