vagenovac 4533 Posted March 2, 2021 Kod kupovine novog automobila treba gledati i postprodaju, jer utice na cenu, nije isto dal ces auto od 16.000e prodati za 6 ili 10. A takodje na cenu utice koliko je "stara" generacija nekog modela, kad neki model prestane da bude aktuelan, bilo da je izasao naslednik ili ukinut skroz cena polovnjaka opada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted March 2, 2021 (edited) 22 hours ago, neshtry said: Kupi Fiat 500x ili Jeep Renegade dok su na akciji Nešto oko 16k eura za 1.0 GSE motor https://www.fiatsrbija.rs/promocije/ prvo procitati kako ide taj auto/potrosnja sa tim motorom pa onda se odluciti nema bas dobre kritike 47 minutes ago, vagenovac said: A takodje na cenu utice koliko je "stara" generacija nekog modela, kad neki model prestane da bude aktuelan, bilo da je izasao naslednik ili ukinut skroz cena polovnjaka opada. onda su samo Nemci i Skoda u igri kao novi Edited March 2, 2021 by srdjos 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14869 Posted March 2, 2021 Ja vozim drugarovo Renegade ponekad, extra je autić za civilnu upotrebu... Fiat 500x u Jeep koži Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted March 2, 2021 Da, svaki model jednom prestane da se proizvodi (i ne bude više aktuelan model), ali, ne bih rekao da samim time polovnjacima tog modela zbog toga odjednom padne cena. Samo pogledajte oglašene cene polovnjaka 500L, te početne (oglašene) cene nisu uopšte niske (a ni ispod onog kataloga AMSS-a), a kada poredim sa nekim drugim modelima (koji su kao novi imali sličnu nabavnu cenu), čak bih rekao da 500L i bolje drži cenu od nekih. Načelno posmatrano, eventualni pad cene polovnjaka posebno sada ne deluje mi logično i moguće, kada su svi novi modeli (naslednici) značajno skuplji od prethodnika. Nov model (naslednik) cenovno postaje baš teže dostižan i onaj stari nema razloga za neki dodatni pad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
johnnyb 8 Posted March 2, 2021 Iskreno, da razmisljam o postprodaji geldao bih neki VW, ali me to ne interesuje. Meni se ovaj novi Fiat Tipo Cross svidja i to je jedan od najbitnijih razloga... Mislim, svidja mi se i obican Tipo... S druge strane, da sam razmisljao o postprodaji, a ne o tome koliko mi se svidja auto koji vozim, ne bih vozio Alfu GT do skoro... Inace, Jeep bas drzi cenu kao polovan, bar mi se tako cini... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 2, 2021 Pa eto ima automobila osim vw koji odlicno drze cenu, jeep, japanci, pa neki koreanci, neki modeli francuza itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted March 2, 2021 Najbolje videti polovan renegade... Neshvatljivo drze cenu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted March 2, 2021 Rekao bih, svaki SUV/Crossover drži cenu iznad proseka. Zašto - pojma nemam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14869 Posted March 2, 2021 Jeep je extra... Moj drug je ušao u prodavnicu da kupi Tipo,pa mu svideo 500x u salonu(tamno zelena metalik ) ,pa nije imao love, otišao kući po lovu i vratio se sa Renegade... Extra je autić...Ima negde na forumu i slika 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted March 2, 2021 6 hours ago, moron said: Rekao bih, svaki SUV/Crossover drži cenu iznad proseka. Zašto - pojma nemam. pa zato sto vlada pomama za njima, svako trece vozilo po gradu ispadne da je neki SUV Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10884 Posted March 3, 2021 15 hours ago, moron said: Da, svaki model jednom prestane da se proizvodi (i ne bude više aktuelan model), ali, ne bih rekao da samim time polovnjacima tog modela zbog toga odjednom padne cena. Samo pogledajte oglašene cene polovnjaka 500L, te početne (oglašene) cene nisu uopšte niske (a ni ispod onog kataloga AMSS-a), a kada poredim sa nekim drugim modelima (koji su kao novi imali sličnu nabavnu cenu), čak bih rekao da 500L i bolje drži cenu od nekih. Načelno posmatrano, eventualni pad cene polovnjaka posebno sada ne deluje mi logično i moguće, kada su svi novi modeli (naslednici) značajno skuplji od prethodnika. Nov model (naslednik) cenovno postaje baš teže dostižan i onaj stari nema razloga za neki dodatni pad. njima se ne žuri, pa počinju sa jakim cenama, ako malo pogledaš, cene su bar 20% višlje, a kada vidiš najnižu cenu, za neku godinu, znaj da kada dođe do situacije "pare na sunce" da te cene idu još par stotina eur niže... tako da prodajna cena je bitno niža od oglašene Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted March 3, 2021 Ima sa L drugi problem. To su uglavnom domaca vozila sa malo km i jednim vlasnikom. I sad je tog vlasnika auto izasao na kredit recimo 14000e i “boli” ga da proda za 7000e 5god star. Ali nov je sad 10900e u zameni i eto problema. Isto kao kada sam ja razmisljao o prodaji Leona. Auto tek sad ima 50kkm i stvarno vredi, ali mi dzabe kada leš istog godista, bez opreme i sa 1.2 motorom prodaju za 8000e. Ko ce moj auto da pogleda za 12000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
zunto 517 Posted March 3, 2021 i ja stvarno raisljam ponovo o renegedu,doduse polovnom,dizel...pa videcemo.Ako se sklope kockice.Mene zanima kakav je na autoputu,buka i slicno...Licno mislim da je vrlo kvalutetno uradjen. 2 bglion and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted March 3, 2021 25 minutes ago, igor0511 said: Ko ce moj auto da pogleda za 12000 Verovatno oni tipovi ljudi koji daju i 6,5K ojra za golf 5...Leon FR je ipak neki drugi tip auta od 500L, što opremom, motorizacijom i uopšte klase vozila. Ovo za L kod nas a uzet preko kredita je tačno, dodše važi za bilo koji drugi auto. Čim auto izađe iz salona komotno može 15% niža cena. 2 neshtry and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 3, 2021 Zivis u nekim proslim vremenima, retko ko hoce da da 6.5k za golfa 6, bas na jedvite jade ako je neki izuzetan primerak, a ne za peticu Bukvalno golf 7 trenutno krece od 7000e za 2014, doduse karavani, al opet, za jedno hiljadu e vise moze da se nadje hecbek sa servisnom istorijom. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14869 Posted March 3, 2021 On 3/3/2021 at 8:22 AM, zunto said: i ja stvarno raisljam ponovo o renegedu,doduse polovnom,dizel...pa videcemo.Ako se sklope kockice.Mene zanima kakav je na autoputu,buka i slicno...Licno mislim da je vrlo kvalutetno uradjen. Isto kao na 500L i 500x sa tim motorom.I buka i potrošnja.Kutija na točkovima.... Extra je urađen autić,biraj opremu (mada je lepo opremljen i u nižim paketima opreme) Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted March 3, 2021 On 3/3/2021 at 7:29 AM, shuxx said: njima se ne žuri, pa počinju sa jakim cenama, ako malo pogledaš, cene su bar 20% višlje, a kada vidiš najnižu cenu, za neku godinu, znaj da kada dođe do situacije "pare na sunce" da te cene idu još par stotina eur niže... tako da prodajna cena je bitno niža od oglašene Kada sam 2014-2015. "tražio" nova kola, želja mi je bio 308 SW mk2 (kao neka "prirodna zamena" za mk1, sa kojim sam bio oduševljen). Ali, mk2 mi je (kada sma ga video, u njega seo, provozao) bio takvo razočaranje, na nikako nisam mogao da ga progutam. Onaj i-cocpit NIKAKO, a ni još neke meni jako bolne izmene (za mene teška "unazadjenja" u odnosu na mk1 ). A imao sam par ponuda, pa mi je tako nudjen u martu 2015 paket Style, uz neke opcije ( panorama i sl. ), sa HDI 120, za 21.630. Nisam mogao ... "Gledao" onda astru karavan, Zafiru (sve sa 1,6 CDTI 136) ... Sa željenim opcijama, Astra je bila malo skuplja od 308 SW, a Zafira pogotovo (25-26k). Nisu mi pare bile problem, ali, sve mi je to nekako bilo "falično". Nije me oduševljavalo, dok me je 308SW mk2 baš teško razočarao u odnosu na moja očekivanja (i mk1, koji je za njega bio kralj ponude prostora). Kad slučajno sedoh u 500L (tada mi je AK Kompresor bio maltene u komšiluku), raspametih se, koliko prostora, a tek svetlosti u panoramskoj verziji. Videh cenu za 1,6 MJ "sa popustom" 14.400 i rekoh sebi: "A, što da ne, kao neko privremeno, dodatno rešenje,uz onaj mk1 ..." Elem, te 2015. godine, panoramski 308 SW mk2 1,6 HDI je bio skuplji 7.000 od tog panoramskog 500L 1,6 MJ. A, danas, posle 6 godina, kao polovnjaci ... Pa, ako su početne oglašene cene na "Polovni automobili" bilo kakav reper, ta dva vozila danas kao polovna imaju sličnu početnu oglašenu prodajnu cenu. On 3/3/2021 at 8:22 AM, zunto said: i ja stvarno raisljam ponovo o renegedu,doduse polovnom,dizel...pa videcemo.Ako se sklope kockice.Mene zanima kakav je na autoputu,buka i slicno...Licno mislim da je vrlo kvalutetno uradjen. Buku tog dizela nećeš čuti pri iole većim brzinama. Pri manjim brzinama možda (ako su obrtaji veći), ali, sitne vibracije motora šanse nema da nećeš osetiti. Taj dizel je prosto neugladjen u odnosu na neke druge dizele slične zapremine. Ali, vrlo brzo se na to navikneš. I nećeš ni primećivati. Ono što nema šanse da ne primetiš, jeste "MOĆ" tog motora na nižim obrtajima, zbog veoma visokog obrtnog momenta. Čini mi se da taj motor ide uzbrdo a da mu se i zvuk ne promeni, niti na brzini izgubi. I kada to osetiš, kažeš: "Ma, šta me briga za buku i vibracije, kada ovako lepo leti" 2 Ivan and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted March 3, 2021 (edited) 11 hours ago, igor0511 said: Ima sa L drugi problem. To su uglavnom domaca vozila sa malo km i jednim vlasnikom. I sad je tog vlasnika auto izasao na kredit recimo 14000e i “boli” ga da proda za 7000e 5god star. Ali nov je sad 10900e u zameni i eto problema. To jeste apsolutno tacno, ali opet trziste i uvozni polovnjaci to "nivelisu". Drugo, 500L puni vec 8 godina, tako da je cenama vec tu negde npr. sa krstenim Bravom i Deltom tih (za te modele izlaznih) godista. Ima ih vec i za ispod 5.000 EUR (pocetni Nacionale), pa navise, a vidi se da je najveci deo tih cena vec snizavan. Trece, sto "kolje" traznju i prodaju 500L kao polovnih - nase trziste je uglavnom naklonjenije ili klasicnim modelima (SubCompact, Compact, Midzise) ili ovoj novoj pomami za Crossoverima. A MPV je izuzetno prakticno vozilo, ali nazalost ga je i generalno gledano maltene sa'ranio ovaj SUV trend. I cetvrto, polako ce i u polovnjake stici daleko atraktivniji i bolji facelift 500L. Videh vec par ganc novih, koje prodaju ovi koji su ih nedavno osvojili na nagradnoj igri sa racunima . 9 hours ago, moron said: Ono što nema šanse da ne primetiš, jeste "MOĆ" tog motora na nižim obrtajima, zbog veoma visokog obrtnog momenta. Čini mi se da taj motor ide uzbrdo a da mu se i zvuk ne promeni, niti na brzini izgubi. I kada to osetiš, kažeš: "Ma, šta me briga za buku i vibracije, kada ovako lepo leti" Jeste trunku brundaviji (u odnosu na HDi npr.), ali Fiat je godinama performansama lepo upeglao taj 1.6 . U odnosu na prvobitnu verziju primetno lepse ide. Ne samo da je torque podignut na 320 njutna, nego ima i primetno bolji odziv iz bunara sa obrtajima. Dodatno, cuo sam vec par prica da je taj (nominalno 120) motor na valjcima izbacivao 130 KS. Kao tema za razmisljanje - zadnji Fiatov 1.6 MultiJet je zvanicno, fabricki na 130 KS ... Kod prvobitnih 1.6, kriva obrtnog bila je poprilicno pomerena u vise obrtaje. Edited March 3, 2021 by Ivan 2 shuxx and igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14869 Posted March 3, 2021 Kod mene se jako voli mpv format (može da stane puno poljoprivrede u gepek) Ali najviše kupuju Zafiru mk2, Citroënove mpv-ove i VWove... 500L samo novi se kupuju... A suv samo 4x4,da može u atar po vojvođanskim blatu. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 4, 2021 (edited) On 3/3/2021 at 7:16 PM, Ivan said: Dodatno, cuo sam vec par prica da je taj (nominalno 120) motor na valjcima izbacivao 130 KS. Kao tema za razmisljanje - zadnji Fiatov 1.6 MultiJet je zvanicno, fabricki na 130 KS ... Ovo su skoro sigurno mitovi i legende, ne samo da ne izbacuje 130ks, nego su vrlo cesto izbacivali i oko 110ks umesto 120ks na valjcima, ali je zato na valjcima imao uglavnom tih maksimalnih 110ks od 2500-4000rpm sto je vec impresivno, daje osecaj da je jaci nego sto jeste, jer u odnosu na druge motore slicne snage ima DALEKOOO vise snage na 2500-3500rpm, tek se tamo na 4000rpm poravnaju. Svakako drasticna razlika u odnosu na prve verzije tog motora koje su dosta kasnije razvijale obrtni i maks snagu, a ranije krenule da umiru. Evo npr. Edited March 16, 2021 by neshaoct prebacio slike na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted March 4, 2021 Ja ne znam koliko se može "pokloniti vera" tim rezultatima "na valjcima". Na HCS sam gledao ove dijagrame za jednog civica 1,5T, testiranog pre i posle "čipovanja" i ono "očitavanje" ( dijagram ) koji se odnosio na stanje pre "čipovanja", nema blage veze sa fabričkim deklaracijama ( i zvaničnim dijagramima snage i momenta ), a u pitanju je bilo vozilo sa predjenih svega oko 13 kkm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted March 4, 2021 1 hour ago, vagenovac said: Ovo su skoro sigurno mitovi i legende, ne samo da ne izbacuje 130ks, nego su vrlo cesto izbacivali i oko 110ks umesto 120ks na valjcima Moja prica je bila vezana za ove zadnje verzije Tipa (posto je o njemu tema), tj. poslednje verzije 1.6 motora sa 320 Njutna. Koliko vidim sa grafika koje si okacio, ti govoris o 1.6 sa 300 Njutna (222 ft lb)? Ima i ljudi koji su ranije bili aktivni na forumu, a sa kojima sam u kontaktu, vlasnici zadnjih verzija Tipa. Pa ako nekada budu voljni, dopisace pricu iz prve ruke, posto su bili znatizeljni da provere. Naravno da ne mogu brojno da ocenim , probao sam vise komada, i sto i ti kazes - ta masina ide primetno lepse. Da su merenja posebna prica, takodje se slazem. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 4, 2021 A vidis da je ovaj iz tipa izbacio 340nm i 110ks umesto 320nm i 120ks, ali vidis i gde je snaga . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted March 4, 2021 Ja od opisa videh samo prvi graf za Alfu 1.6 i to starija verzija motora, pa sam to i prokomentarisao . Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 4, 2021 Namerno sam okacio stari i novi da se vide razlike, jer je bilo reci i o tome, da novi nisu kao stari. Quote Share this post Link to post Share on other sites