Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Hvala @PremieRacing na postovima :thumbup:

Svestan sam procedure i znam da je prilično komplikovana. Zato se ne bih ni usudio da sve (od)radim sam na svoju ruku. Imam ortaka koji tamo živi i koji bi mo donekle pomogao,a ostatak posla bih regularno platio nekog za uslugu..

Sledeće godine će biti peta sezona da je Grande Punto kod mene i biće to vreme za rastanak i kupovinu nečeg mlađeg i drugačijeg. Nemačka mi deluje kao najbolja opcija za kupovinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ofavno bilo uvedeno da se placa ali se nije placalo. 

Sad ce morati zako da cene automobila idu opet u proseku 150€ gore. 

Na sve to jos i porez za budale ovoj agenciji mafijaskoj kao i lopovski AMSS i eto lake racunice da kola zbog toga idu oko 500€ gore. 

Jos su ukinute i povlastice tako da ce to ici jos vise gore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne pominje E3 i E4 sta sa njima od januara, navodno E3 sigurno prestaje uvoz a za E4 neizvesno, ja sam cuo da E4 ostaje bar jos sledece god.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Značajno padaju cene polovnih električnih automobila

 

vw id3 zeleni.jpg

 

Dugo smo pisali da su cene polovnih automobila izuzetno visoke, ali to se menja. Krizu sa čipovima više niko ne pominje, stabilizovala se proizvodnja novih automobila, a i sve je više polovnih električnih automobila. Procena Nemačkog autokluba (ADAC) je da se povećava broj polovnih električnih automobila na tržištu.

 

Kako navode iz ADAC-a, zbog sve veće ponude, kraćih rokova isporuke i nižih cena novih automobila, padaju i cene polovnih automobila. Dve godine star Tesla Model 3 se trenutno može kupiti za 17% manji iznos nego u jesen 2022. godine. Tada je prosečno trebalo da se plati 38.550 evra, a danas bi to bilo nešto manje od 31.900 evra. VW ID.3 u proseku košta 28.850 evra, a pre godinu dana je koštao 33.100 evra (-13%). Hyundai Kona je još više pojeftinila, odnosno 22% za godinu dana. U proseku košta 27.400 evra umesto 35.050 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pala cena polovnjaka u Nemačkoj, da li će se to pojeftinjenje osetiti i kod nas?

 

polovni tri u jedan.jpg

 

Cene polovnih automobila u Nemačkoj u padu su već sedam meseci. Međutim, taj pad je veoma mali, tako da se to nije osetilo na našem tržištu, kaže Petar Veličković, sa sajta Polovni automobili. Značajnije su, kaže, pojeftinila luksuzna vozila.

 

Prema njegovim rečima, jedan od njihovih najvećih oglasnika je uradio analizu koja je pokazala da je došlo do pada cena, ali da je taj pad veoma mali - manji od 1% u oktobru u odnosu na septembar. Značajnije su, kaže, pojeftinila luksuzna vozila, za 2.7%. Međutim, kada je reč o automobilima koje dominantno uvozimo u Srbiju, to su vozila stara između 10 i 20 godina, i taj pad je samo 0.4%, naveo je Veličković i istakao da je to nedovoljno da bi se u kratkom vremenskom periodu to pojeftinjenje odrazilo na cene kod nas. U ovom trenutku je, ukazuje, veoma nezahvalno davati prognoze kada bi to pojetftinjenje moglo da se desi i kod nas, ali, kako kaže, deluje da u nekih narednih nekoliko meseci nije realno očekivati značajni pad cena polovnjaka. ''Pre svega mislim na polovne automobile koje stižu iz uvoza, a koje dominantno kupujemo'', rekao je Veličković. Posle Nemačke, polovna vozila stižu i iz Francuske i Švajcarske i tamo cene ne mrdaju, što takođe govori da ne možemo da očekujemo da pojeftine. Kada su u pitanju vozila standarda Euro 6, došlo je do neznatnog poskupljenja.

 

Više od 80% vozila u Srbiji starija od 10 godina

U prvih devet meseci ove godine u Srbiju je uvezeno oko 90.000 polovnih automobila, a više od 80% su vozila starija od 10 godina. ''To je podatak koji je isti godinama, mi smo negde na dnu evropske lestvice po prosečnoj starosti automobila i mislim da će uskoro dostići i 18 godina'', rekao je Veličković. Postoji, kaže, i druga strana priče, a to je da kod nas polako skače prodaja novih automobila.

 

Počeo i uvoz vozila iz Norveške

Na našem tržištu bi mogla da se nađe veća količina vozila iz Norveške, s obzirom na to da tamošnja vlada subvencioniše prelazak na električna vozila. ''Činjenica je da sve više skače uvoz polovnjaka iz Norveške, a jedan od razloga jeste taj povraćaj sredstava na ime poreza. Ne znam da li su baš direktne državne subvencije, ali znam da postoji povraćaj sredstava koji za neke modele iznosi preko 40%, što je automatski dobar signal našim trgovcima da mogu tamo da uzmu automobil, da dobiju taj povraćaj i da ga ovde prodaju'', rekao je Veličković. Videćemo, kaže, kako će se to u narednom periodu odvijati. ''Interesovanja svakako ima i polako Norveška postaje jedno tržište iz koje stiže sve veći broj polovnih automobila'', rekao je Veličković.

 

Najavljen je i uvoz polovnih vozila iz Amerike, ali tu je problem cena transporta

''Sigurno košta nekoliko hiljada evra da se automobil dopremi iz Amerike na naše tržište. Samim tim, ako pričamo o nekim jeftinijim polovnjacima koji su stari deset godina, te dažbine su toliko visoke da ne vidim da će trgovci imati interes da ih uvezu. Idealnije je očekivati da se uvoze luksuznije modeli koji koštaju po nekoliko desetina hiljada evra'', rekao je Veličković.

 

Subvencije za zamenu automobila

Na pitanje da li bi na tržištu moglo da dođe do potresa s obzirom na najavljene subvencije za zamenu automobila, Veličković kaže da je to jedna od oblasti za koju se čeka da se vidi kako će izgledati procedura, kako će se ti automobili reciklirati. ''Radi se o tome da će država subvencionisati sve one ljude koji imaju stare dizel automobile normi Euro 1, Euro 2, Euro 3, da taj automobil recikliraju i dobiju subvencije od 2.100 evra za kupovinu mlađeg polovnjaka ili možda čak i novog vozila ukoliko ta promena bude usvojena'', naveo je Veličković. Ostaje, kaže, da se vidi koliko će to biti stimulativno za ljude.

 

''Od momenta kada se ta najava pojavila u medijima, prošao je priličan vremenski period i u međuvremenu su cene polovnjaka kod nas malo skočile'', rekao je Veličković. U svakom slučaju, ističe, svaka subvencija, svaka pomoć države je dobrodošla, ali moramo da sačekamo zvanične informacije, pa da vidimo kako će tržište reagovati. Nije nemoguće da dođe do blagog poskupljenja tih polovnjaka koji će biti dostupni, ali kažem moramo da sačekamo i da vidimo'', naveo je Veličković.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/6/2023 at 8:19 AM, OMP said:

Niko ne pominje E3 i E4 sta sa njima od januara, navodno E3 sigurno prestaje uvoz a za E4 neizvesno, ja sam cuo da E4 ostaje bar jos sledece god.

Ne ostaje. Danas mi spediter javio, Samo E5 i navise. Dakle od 01.01.2011. Moze i malo stariji E5, ali ce morati homologacija , tj dokazivanje da je E5.  Hvatam zadnji voz za Type S MY2005 i kolega za Merc A210 iz 2003.  I to je to od dvehiljaditih. Sad ce kultni automobili iz tih godina da poskupe kod nas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam i ja skoro da se ukida ali navodno od 01.01. ce se znati i zvanicno tj konacno za sad nije konacna info.

Skocice verovatno cene svih e3 i e4 automobila kod nas jer to sto je uvezeno to je to nemas vise mogucnost da cekad da naleti nesto novo na oglasu sem ovih koji su registrovani pa se pojave na oglasu.

 

Sta znaci malo stariji E5? od 2010. su krenuli, desi se po neki 2009. ali vecina ih je 2011. god pa na ovamo ako u stranoj saobracajnoj pise da je euro 5 to je valjda validno i za nas? Homologaciju svakako radis kao i do sad za svaki auto

 

 

 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

Skocice verovatno cene svih e3 i e4 automobila kod nas

Samo vi podje*avajte, a @MS PK samo zadovoljno trlja ruke i prati razvoj situacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, OMP said:

Homologaciju svakako radis kao i do sad za svaki auto

Plaća se dodatno utvrdjivanje da je auto E5. Kao što je skoro kolega za Mitsubishi Pajero 2001. EUR 3 platio dodatno da se potvrdi da je zaista EUR 3. Da je datum proizvodnje posle 01.01.2002. automatski se priznaje da je eur3. 

Analogno tome, za sva auta starija od 01.01.2011. Radiće se dodatno utvrdjivanje.

11 hours ago, OMP said:

ako u stranoj saobracajnoj pise da je euro 5 to je valjda validno i za nas?

Da, da. Si ti zaboravio gde živimo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pitam,

 

Mađarska nam je blizu, ima veći PDV, ko gleda povraćaj. Valjanu auto industriju imaju...fin vozni park....

i sad Pitanje

 

Zašto se ne uvoze polovnjaci iz Mađarske....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi,blizu granice se i drznemo,mada,koliko sam shvatio,papirološki je komplikovano i cene su im jake.I oni dugo voze aute kao i mi,osim sjajnih izuzetaka nisu baš petrolhedi-suzuki,opel i vw.Ali imaju jaku oldtajmer scenu

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Znaci, prati se Hasznaltauto :D

I mene je zanimalo identicno pre godinu i po, kada sam gledao DS5 po stranim oglasima (posto sam tacno zacrtao sta sve hocu, a ovde se nikako nije pojavljivalo). Cak sam i nasao primerak "kao da sam ga crtao" za sebe. Mesto Szekesfehervar, jugozapadno od Budimpeste. Stupim u kontakt sa prodavcem, engleski ne pricaju nikako (pa je radio Google Translate). Cela prica mi pije vodu i krecem da jurim nekoga da mi uveze. 

Bukvalno niko nije hteo ni da cuje za uvoz iz Madjarske, pocev od ovih sto rade sa kolima. Pitao sam usput i ljude sa foruma koji uvoze, kontaktirao i Borka (Premie), znamo svi za njegovu avanturu dovoza Avantime :)Preko drugara dobijem preporuku za par speditera - ista prica. Jedini ko je hteo, ali samo da doveze auto, bio je Don Sped Subotica. Cena za dovoz je bila nesto smesna, plus bi uradili papire. 

Za bilo kakvo gledanje i kontrolu, naravno da bih morao prvo sam da odem, to tek niko ne zeli da preuzme. A bukvalno 2-3 nedelje pre toga sam prosao maltene pored tog auta :), vracajuci se privatno iz Budimpeste ka Baji.

Dok sam "kontao" da sam skoknem sa drugarom za proveru, nije daleko, 350 km cini mi se - iskoci mi maltene identican primerak, od dugogodisnjeg vlasnika, ovde pod nosom u BG. Koji sam na kraju i pazario. 

Tako da je moje iskustvo identicno, dovoz iz Madjarske jedino u svojoj reziji. Ili da bar sam pogledas, sve dogovoris i onda platis Don Spedu da ti dovezu i urade papire. Deluju izuzetno profesionalno, korektne cene, a dobio sam preporuku i od vise ljudi za njih.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nekoliko godina sam se valjano napalio da kupim Suzuki SX4, a on valjano skup kod nas naravno polovan. Moja logika, proizvodi se u Mađarskoj, neki ga kupe povoljnije... i dobra je ponuda. I fine su cene bile, naravno kada bi se kupio od pravnog lica, dobio povraćaj njihovog PDVa, koji je kolliko se sećam, bio, 27%. 

 

ALI, malo se raspitujući, ukapiram da su mađari veoma teški za komunikaciju, saradnju, znaju da zajebu, a tek carina....to je posebna avantura.

 

ALI i pored svega toga, mi je čudno da se neki polovnjaci ne uvoze iz Mađarske koja nam je tu iza ćoška

 

pa rekoh da potražim mišljenje cenjenog auditorijuma FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti razlozi kao i za RU, BG, HR, GR, manje-više SLO...:

15 hours ago, neshtry said:

...cene su im jake.I oni dugo voze aute kao i mi.

 

+ ponuda nije velika, nema razvijene preprodaje kao na pravom zapadu i tako...

 

Svede se sve na mogućnost da kupiš i uvezeš ali pojedinačno, primerak koji nađeš da odgovara. To rade fizička lica. Uvoznici i preprodavci idu dalje od regiona zato što rade na angro i rade mnogo lakše.

Ja sam lično kupio auto za sebe i iz SLO i iz BG, a dovezoh i motor iz GR. Carinio bez prblm, registrovao neki privremeno, neki trajno. Sve to funkcioniše  bez problema ali na mnoooogo manjoj skali nego li 'zapad' pa su svi naviknuti na to. Papiri, procene, komunikacija, sve je lakše kad nešto radiš svaki dan, nego kad ti jednom u nikad iskoči auto iz mađarske ili grčke pa ne razumeš šta je šta od papira. Mislim na špediciju, carinu, ams, policiju - sve one koji znaju da ti zakomplikuju inače jasnu i jednostavnu proceduru uvoza. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene polovnjaka rasle i prošle godine - šta nas čeka u 2024?

 

prosecne cene 2023.jpg

 

Prosečne cene polovnih automobila u Srbiji porasle su u prošloj godini za 19%, pre svega usled globalne nestabilnosti, rasta inflacije u mnogim evropskim državama, ali i povećanih troškova uvoza polovnjaka u našu zemlju. Da li je realno očekivati da se trend rasta, koji traje preko dve godine konačno zaustavi u narednim mesecima i šta o tome misle kupci i prodavci, otkriva tradicionalna godišnja analiza sajta Polovni automobili. Istraživanje je obuhvatilo prodajne rezultate u 2023. godini, kretanje cena polovnih vozila, kao i anketu o stavovima i prognozama stanja na tržištu, sprovedenu među 6.152 korisnika sajta, odnosno potencijalnih kupaca i 133 trgovaca automobilima.

 

Cene rasle iz meseca u mesec

Analizom prosečnih cena svih oglašenih polovnih automobila na portalu (trenutno je oglašeno više od 73.000 putničkih vozila) dolazi se do podatka da su polovnjaci u prošloj godini poskupeli za 19% u odnosu na 2022. godinu. Ipak, činjenica je da trend godišnjeg rasta polako usporava. Podsetimo, pretprošle godine prosečna cena svih polovnih vozila oglašenih na sajtu Polovni automobili bila je veća za 24% u odnosu na 2021. Takođe, nastavljen je još jedan trend iz 2022. godine, a to je kontinuirani rast cena polovnih vozila iz meseca u mesec. Tako je prosečna cena svih putničkih automobila u januaru prošle godine iznosila 8.454 evra, da bi u decembru dostigla 9.981 evro, što je rast od 18%.

 

Zašto cene nisu pale?

Nema sumnje da uzroke ovakvog kretanja cena treba tražiti u ukupnoj geopolitičkoj situaciji u svetu, novim ratnim sukobima, skoku inflacije u nekim državama iz kojih uvozimo automobile. Svi ovi faktori uzrokovali su nesigurnost kod potencijalnih kupaca, što potvrđuju i rezultati ankete sprovedene sa posetiocima sajta Polovni automobili. Naime, preko 55% ispitanika, navelo je da su privremeno odustali od kupovine automobila, dok je nešto manje od 10% učesnika ankete potpuno odustalo od kupovine. Međutim, tu su i ''domaći'' faktori koji su uticali na cene polovnjaka, a to su povećani troškovi samog uvoza. Podsetimo, cene obaveznog ispitivanja vozila porasle su septembra prošle godine za preko 70%, a tu je i naplata ekološke takse, koja iznosi 12.34 dinara po kilogramu. To u praksi znači da su izdaci prilikom uvoza porasli za najmanje 200 evra po vozilu, a kada se na to dodaju i veći troškovi transporta, jasno je da taj iznos može biti i znatno veći. Zato i ne iznenađuje podatak da je u anketi sprovedenoj sa trgovcima polovnih vozila više od 44% ispitinika navelo povećane troškove uvoza kao glavni izazov sa kojim se suočavaju u poslovanju.

 

Očekivanja za 2024. godinu

Jedan od najvećih evorpskih oglasnika, sajt Auto1.com sproveo je nedavno veliko istraživanje sa više od 9.000 prodavaca polovnih vozila u više evropskih država, kako bi se utvrdilo kretanje cena na tržištu EU. Prema dobijenim podacima oko 61%  trgovaca očekuje pad cena polovnih automobila u ovoj godini. Ovaj stav je posebno izražen kod italijanskih i nemačkih prodavaca, gde 72%, odnosno 64% očekuje pad cena. Niže cene očekuje i više od polovine ispitanika u Francuskoj i Holandiji.

 

Anketa sajta Polovni automobili proverila je kakvo je raspoloženje kod domaćih trgovaca polovnjacima. I dok se u Evropi očekuje pad, više od 50% naših prodavaca veruje da će cene rasti i u 2024. godini. Oko 30% anketiranih smatra da će cene ostati iste, dok tek nešto manje od 19% učesnika ankete veruje da će doći do pada cena. Razlika u očekivanjima domaćih i evropskih trgovaca ne predstavlja iznenađenje, jer je na našem tržištu najavljeno nekoliko velikih promena, pre svih potencijalna zabrana uvoza polovnih automobila, standarda Euro 3 i Euro 4. Ipak, uprkos rastu cena polovnjaka, rezultati ankete su pokazali da je veliki broj posetilaca sajta Polovni automobili zainteresovan da u ovoj godini kupi automobil. Konkretno, više od 57% od preko 6.152 anketiranih potencijalnih kupaca navelo je da će u ovoj godini kupiti polovnjak.

 

Da li je ovo naznaka, boljih prodajnih rezultata u 2024 godini, ostaje da se vidi. Umereni razlozi za optimizam svakako postoje sudeći i po poslednjim informacijama iz Evrope. Naime, prema podacima sajta Autovista24, u pet najvećih tržišta polovnjaka (Nemačka, Italija, Francuska, Španija i Velika Britanija) zabeležen je rast prodaje u poslednjem kvartalu prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...