Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Sada sa prestankom carina, šta mislite ko je ugrožen istim ?

Polovnjaka u zemlji ima buljuk na raspolaganju sa <;=euro3 !

Mislite da će cena istima, ostati ili pasti zbog ove ev. odluke?

Ko zapravo prodaje polovnjake ako znamo da su oni jedan od većih zamajaca "privrede" u ovoj bestragiji ?

zulutapka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je više krševa domaće proizvodnje na našim putevima od onoga što se uvozi... Mislim da bi realno bilo da svako može da uveze za sebe ono što je najbolje rešenje za njegov džep, bio to auto 20 godina star ili to bio auto koji je euro4... Kakva ekologija, koliko aviona proleti danas iznad nas i koliko goriva oni sagore, kao nekoga je briga za ekologiju!? Naravno svi koji imaju auto koji je proizveden od 2005. pa na ovamo, razmišljanje će mu se svoditi na to da bi ova odluka vlade bila prava stvar, dok bi recimo meni i većini ljudi iz unutrašnjosti i lošim standardom u tom sučaju auto 2005to godište bio misaona imenica... Ljudi, pa lično ja, moji roditelji, moj brat, niko od nas četvoro u porodici nema mesečno primanje veće od 250e, a svako ima svoj auto i moj je čak ubedljivo najmlađi. Nemamo svi isti standard jbg, treba gledati i na one koji sebi tako nešto ne mogu da priušte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

niko od nas četvoro u porodici nema mesečno primanje veće od 250e, a svako ima svoj auto i moj je čak ubedljivo najmlađi. Nemamo svi isti standard jbg, treba gledati i na one koji sebi tako nešto ne mogu da priušte..

kupovina automobila nije socijalna kategorija i ne treba da ima nikakve veze sa plateznom moci stanovnistva. Takodje, voznja automobila je privilegija a ne pravo.

Držite se teme, lične finansije i uslovi života nemaju nikakve veze sa zabranom uvoza euro 3 motora.

Ko god ima želju da piše o standardu u Srbiji neka to čini u OFF podforumu.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče Euro4 norme, razumite da se Euro4 ograničenje ne uvodi samo zbog ekološke "svesti" zakonodavca, već da je to jedini ravnopravni i zakonski priznat sistem ograničenja. Ograničenje na broj godina starosti vozila nije adekvatan i zbog toga se ne primenjuje, a bio bi možda i najefikasniji. U Bosni je dugo vremena bilo ograničenje 7 godina starosti, pa je sada Euro3 upravo iz tog razloga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači na temi ne spominjati finansijski aspekt?

Dobro onda, mislim da je uredba loša i da treba zabraniti uvoz bilo kakvih polovnih automobila. Zna se kakav je auto najbolji - novi auto!

Ustvari čim izađeš iz salona auto je već polovan. Znači svaki dan kupovati novi auto, a polovne krševe ćemo da izvozimo.

Može lock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači na temi ne spominjati finansijski aspekt?

Zato sto ne pricamo o zejtinu, hlebu i struji. Kada vecina ne bude takva da gleda samo usko svoj interes mozda nam i bude bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da ima istine u tome da uvoznicima novih automobila odgovara ukidanje uvoza euro3 polovnjaka. Uostalom, udruženje to i gura...

Tačno je da čovek koji vadi iz džepa 3-4 hijada eura (ili manje koliko koštaju euro3 automobili) nije mušterija bilo kog salona novih automobila jer on ionako nema pa nema dovoljno para za bilo koji nov auto. Ali, treba videti koliko će ova mera uticati na korekciju cene automobila euro4, pa onda još mlađih.

Najbolji je sistem da se dozvoli uvoz čega god, ali na tehničkom se proveri ispravnost i ako je sve ok, država izda tablice za takav auto. Ali, dokle god ''tehnički'' bude ovakav kakav je...U tim uslovima normalno da bi svako hteo da kupi što mlađi, bolji auto. Ne treba pisanim aktima terati čoveka da kupi mlađi, bolji, sigurniji auto. Hoće on to i bez teranja...ali nema pare za njega. Kupovina euro3 automobila bi izumrla sama od sebe kad bi narod pretežno imao pare za mlađe automobile.

Pravdati ovakva ograničenja pričom o ekologiji, nekakvim evropskim standardima i sl. nema veze sa realnošću. Švaba kojem se npr. baš sviđa evropski automobil godine iz 1996. (Bravo/a) može da ga uveze iz Italije bez problema, iako je to euro2 automobil (starija godišta). Ali, mora da prođe njihov tehnički da bi ga vozio... To je evropski propis, kakve zabrane, kakvi bakrači.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U praksi, u Srbiji, ne postoji bolji nacin zabrane uvoza krseva od ovog. Naravno da je bolja varijanta provera tehnicke ispravnosti kada bi ona bila kao u normalnim zemljama. 90% automobila koji su euro 3 a uvoze se sada su lesevi, a sve zbog nize cene ka krajnjem kupcu (opet podsecam koliko puta smo komentarisali da su na nasim placevima cene nize od onih u Italiji i Nemackoj). Tome treba stati na put.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strogo gledano, kupac sa 3-4 hiljade € u džepu je idealan kupac vozila na lizing ili kredit, sa 20-30% učešća. Takav smo narod, ako imamo 3-4 hiljade € koje nas svrbe mi ih nećemo staviti u banku da se "množe" dok ne budemo imali recimo 5-6-7 hiljada za neki Euro4 već ćemo glavom bez obzira uleteti u neki kredit ili lizing kako bismo što pre svoje dupe smestili u bolji auto i kako bismo se kurčili pred komšijama koliki smo carevi. Još kad udari ta manija novog auta u glavu ihaaaa...

Hajde da pogledamo malo drugačije na celu stvar. Država uvede Euro4 ograničenje. Šta se dešava sa vozilima Euro3 koji se nalaze u Srbiji? Manja ponuda -> veća cena zar ne? Ako imamo ljude koji sada imaju gotovo bezvredna Euro3 vozila (zbog ovih nerealnih cena na placevima itd) uvođenjem Euro4 norme na uvoz automobila, dobijamo mnogo zadovoljnih prodavaca čija vozila počinju ponovo da VREDE. Možda to u samim parama ne znači 300-400-500€, ali to je povećanje cene od 30-40% što nije zanemarljivo. Kada on može da proda svoj auto 30-40% skuplje, srećan je jer mu treba manje doplate za neki mlađi, Euro4 model. Sa druge strane, Euro4 modeli mogu samo da pojeftine jer će se njihova ponuda i tražnja značajno povećati, a gde god je veći promet tu su i manje cene ;)

Šta sad? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ljudi ne bi bili toliko sebični i gledali usko samo svoj interes trebalo bi da podrze inicijativu samo iz razloga sto ce manje otpada da završi u Srbiji, sve ostalo smo vec spomenuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se džabe prepirete.

To nam je stiglo iz EU, kao i sve drugo što se dešava trenutno, hapšenja i slično. Usklađuje se priča i ceo plan sigurno već postoji, a ovo što gledamo na vestima je čisto zamajavanje nacije.

Svakako nemamo kapacitet da rešimo ono što nam je na ulicama brzo, ali rešiće se to samo od sebe sa vremenom. Ono što mogu da učine jeste da spreče uvoz krševa. Euro4 pristojni automobili već mogu da se uvezu za 4-5 hiljade eura, manje nego najjeftiniji nov auto koji postoji, tako da socijalni aspekt i nije neki problem. Ko nema tih 4-5k eura, ima sasvim dovoljno vozila već na tržištu, a siguran sam da neće da spreče registraciju vozila ispod Euro4 još deceniju barem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

malo (malo više, čak toliko da mi je teško da poverujem) si zamenio teze kada pričaš o ličnim interesima, sebični ste vi koji podržavate zabranu uvoza jeftinijih automobila, samo zato što vi (ili većina nas ovde, koji smo tu prvenstveno zbog ljubavi prema automobilizmu) imate para za skuplje i novije. Niko vama ne zabranjuje kupovinu Euro4 automobila, niti obavezuje da kupujete nagomilane krševe, tako da ne znam o kom ličnom interesu pričaš.

Što se tiče teme, ovo gore što je Neša napisao (iako je pominjao i zabranjeni finasijski aspekt) je kompletan odgovor na temu, nemam šta da dodam :)

kao i ova rečenica: Sto ne obrate paznju sta se registruje, a ne sta se uvozi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislite da ako ukinu uvoz euro3 vozila, da će normalan Punto da košta više od 2.000e koliko košta sada? Ja lično smatram da to nema šanse da se desi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se za Nesin post, a na ovo pitanje mi niko nije odgovorio:

Mislite da se ovde nece za najmanje pare opet dovoziti sada Euro 4 krsevi? Tu se nece resavati svog djubreta?

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina.

I za 7-8 godina (koliko su stari Euro4 automobili) može dobro da se skrši auto. Jedina je razlika što ćemo onda krševe plaćati skuplje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja zamenio teze, pogledaj moju garažu pre nego što tako samouvereno donosiš zaključke. Sebični su svi oni koji na ovo gledaju sa socijalno ekonomske strane. Ti i svi ostali shvatite jednom za uvek, ni u Srbiji niti bilo gde u svetu vožnja automobila nije pravo već privilegija. Bez auta se može, bez struje i hrane ne.

Takođe, koliko sam protiv uvoza euro 3 krševa, isto toliko sam protiv registracije istih i žmurenja na neispravnosti na tehničkim pregledima.

Držite se teme, lične finansije i uslovi života nemaju nikakve veze sa zabranom uvoza euro 3 motora.

Ko god ima želju da piše o standardu u Srbiji neka to čini u OFF podforumu.

Hvala

Znači na temi ne spominjati finansijski aspekt?

Čitaj malo šta piše, nema razloga za nervozu. ;)

Istina.

I za 7-8 godina (koliko su stari Euro4 automobili) može dobro da se skrši auto. Jedina je razlika što ćemo onda krševe plaćati skuplje :)

Ovo je tvoja proizvolja konstatacija. Mogu i euro 5 da se "skrše" ako ćemo već tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kriza kod nas nikada nije ni prestajala a kada je zapravo pocela ni ne zna se...

Nazalost Srbija postaje Evropsko smetiste a ova uredba je zamisljena da se situacija dalje ne pogorsava koliko je to moguce.

Sprovodjenjem ove uredbe nitko nece biti ostecen!

Drzava ce vise zaradjivati na ime nameta, u ponudi ce biti vise vozila starosti do 8 godina a onih starijih na placevima ima i onako previse tako da ce im cena dalje padati. Svi auti sa placeva ce se jednog dana ili vratiti na njih ili zavrsiti u ponudi na auto pijacama tako da ce auta biti za svaciji dzep kao i sada.

Ukoliko je drzavi zaista stalo da podmladi vozni park ili ga ucini sigurnijim treba znatno postroziti teh. preglede i zestoko kaznjavati sve one koji pod gotovo nov automobil prodaju aute sa totalkom i vracenom kilometrazom, dakle sve manipulacije zestoko kaznjavati!

Nista se ne moze preko noci ali se mora jednom poceti zbog toga ja ovu uredbu pozdravljam. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja zamenio teze, pogledaj moju garažu pre nego što tako samouvereno donosiš zaključke. Sebični su svi oni koji na ovo gledaju sa socijalno ekonomske strane. Ti i svi ostali shvatite jednom za uvek, ni u Srbiji niti bilo gde u svetu vožnja automobila nije pravo već privilegija. Bez auta se može, bez struje i hrane ne.

Takođe, koliko sam protiv uvoza euro 3 krševa, isto toliko sam protiv registracije istih i žmurenja na neispravnosti na tehničkim pregledima.

Jesi zamenio teze, nisam ja sebičan nego ti (nemoj da se uvrediš, ne kačim ti to kao osobinu već mislim na tvoje mišljenje o ovoj temi). Ti bi da zabraniš ljudima da dođu do jeftinijih automobila. Nije vožnja automobila ni privilegija niti pravo, već za mnoge potreba. Vožnja novog ili skoro novog automobila je privilegija. Za mene je svojevrstan način uživanja. %29.gif

Seti se samo šta se vozilo i kakva je bila situacija na tržištu kada su Euro3 automobili koštali malo više? Pre samo nekoliko godina je golf 2 star 20 godina koštao kao sad prosečan stilo. Jel treba sad stila da vozimo dok ne napuni 20 godina? Gledajući na ulici automobile mislim da se vozni park generalno popravio, zahvaljujući pojeftinjenju Euro3 automobila mnogi su dobili mogućnost da zamene golfove nekim daleko boljim i novijim autom. Šta se dešava i ko dalje vozi te dvojke, i u kakvom stanju, neka se lepo kontroliše na tehničkom.

Ali da je nekome stalo do ispravnosti vozila,uveli bi konačno onu dugo najavljivanu obavezu od 2 tehnička pregleda godišnje za starija vozila. Pa neka uvedu i više ekološke takse pri registraciji za starija vozila.

Postoji nekoliko načina da se stimuliše kupovina boljih automobila, ali "stručnjake" mrzi da razmišljaju. I jako me NERVIRA što svaka uredba koju ova država propiše direktno utiče na standard običnog građanina, umesto da iskontrolišu uvoznike i zabrane im uvoz krševa, bilo da su Euro3,4,5,9.. <_<

Ovo je tvoja proizvolja konstatacija. Mogu i euro 5 da se "skrše" ako ćemo već tako.

Mogu, naravno, i šta nam onda znači ograničenje uvoza po ekološkom standardu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko možda može da se seti koje godine je uvedena zabrana uvoza automobila koji nemaju Euro3 motor? Koliko su beše tada bili stari automobili 2001. godište?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uredba je doneta krajem 2005.Decembar mesec,cini mi se...

Jeste, 2005.godine. Do tad ej bilo, koliko se sećam, dozvoljeno samo uvoziti kola koja nisu starija od 3-4 godine čini mi se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treci i poslednji put, auto (polovan, nov) je luksuz, ovde, u EU, u svetu. Bez auta se moze, da nije tako ne bi postojao taxi, autobusi, drugi vidovi transporta, a u krajnju ruku ne bi postojale ni kazne zabrane upravljanja vozilima za prekrsaje u saobracaju. Ne moze se bez hrane, vode, struje, cak i osudjenici za najteza krivicna dela nemaju uskraceno pravo na ovo sto sam nabrojao.

Prema tome, vlada, drzava, institucije... nisu u obavezi da prilikom donosenja odluka od viseg interesa za gradjane jedne zemlje vode racuna o tome da li je za tebe auto zadovoljstvo (za nekoga je i marihuana zadovoljstvo ;) ). Takodje, za nekoga kao sto je kolega sikter koji ima u familiji 4 automobila, a pri tom plata clana porodice ne prelazi 250 evra, mogu samo da pomislim da gleda svoj licni interes kada se buni protiv ovakvog predloga jer u mojoj familiji nas 4 tj 5 imamo dva automobila a svako ponaosob ima veca primanja od 250 evra.

Iz tog razloga ne dozvoljavam spominjanje licnih finansijskih problema i socijalne situacije na ovoj temi. Nigde nisam napisao da o teskom zivotu u Srbiji ne moze da se pise u drugim temama.

Takodje, nemoj vise da mene stavljas u kontekst da nekome branim da kupi jeftin automobil, otkud znas da i ja ne bih kupio nesto jeftino?

Posto drzava nije sposbna da tehnickim i drugim merama kontrolise uvoz krseva (koliko puta je nekome od vas progledano kroz prste na tehnickom pregledu) ogranicenje na euro 4 je najefikasnija mera trenutno.

U deficitu spoljnotrgovinske razmene najvise ulaze automobili i delovi za iste, a brine me i otpad koji se iz EU u velikoj meri sliva u Srbiju (100.000 polovnjaka u prosloj godini je bas ogromna kolicina otpada u skorijioj buducnosti). I kad stavim po strani niske cene polovnjaka koje opet uzrokuju uvoz jos vecih lomova jer ocuvaniji teze nalaze put do kupca opet su moji motivi da podrzim ovu ideju mnogo manje sebicni od tvojih i ostalih koji se protive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...