Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

+1

Moje misljenje je da bi drzava trebala malo vise da poostri tehnicke preglede. Jer ovde moze da se registruje sve zivo.

Naravno ima kola koja su stara i po 30 godina a da su u boljem stanju od nekih koja su 6, ili 7 godina stara. To nije diskutabilno, samo krajnje je vreme da se nesto ucini povodom toga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačnije imamo tri automobila, Samaru '91, Jugo '97 koji zajedno vrede dve prosečne Srpske plate i Punto '01 i svako vozi samo svoj auto i svima je auto potreba prvenstveno zbog posla, jer ćale i burazer rade u različitim pravcima i ne mogu da koriste jedan auto za odlazak na posao, druga stvar, ćale je stalno na terenu po celoj Srbiji i ne može svoje kutije sa alatom da vuče taksijem i autobusom ili da recimo radi u Kuršumliji do 20 jer tad ima poslednji autobus koji ide za Ts, pa da sutra opet čeka autobus da bi se vratio tamo na dva sata i da bi dovršio šta je započeo... Ja recimo živim u dva grada koji su 70km jedan od drugog, još mi je pored toga auto takođe potreban za posao, jer mi je on osnovno sredstvo za rad... Ja ne gledam svoju korist, već sagledavam stvari iz ugla ljudi koji su u sličnoj finansijskoj situaciji kao što sam i ja, i u interesu svih ljudi je da za što manje para kupe što mlađi auto. Evo sagledaj konkretno šta se vozi na forumu i koji procenat ljudi ima auto mlađi od 2005. godišta? Možda 7-8 posto ljudi.. Poslednja stranica u predstavljanju automobila ima samo jedan auto mlađi od 2005 od 3o predstavljenih... Da se ne lažemo, svi bi smo mi voleli da vozimo nov auto, a taj zakon neće da izveze iz države krševe koji su već uvezeni, oni će tako samo još lakše doći do novog vlasnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woodoo, aj' ubacite Poll u temu, zivo me zanima koliko ce se ljudi izjasniti oko ovoga i kakav je generalno stav forumasa po ovom pitanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država i svi mi treba da se bavimo ljudima. Sve ostalo bi došlo na svoje mesto. Svako bi sa svojom platom kupio nov Euro 16 ili 17 auto i pevao po ceo dan (ne znam nikog ko ne bi da ima i može kupio nov auto). Ovako ovi bizmismeni (lepo sam napisao) i patriote drže ljude kao robove po 16 sati ,7 dana u nedelji i daju im neku crkavicu od 17 000 din. E time treba da se bavimo.

I ja sam za euro 21, ali nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država i svi mi treba da se bavimo ljudima. Sve ostalo bi došlo na svoje mesto. Svako bi sa svojom platom kupio nov Euro 16 ili 17 auto i pevao po ceo dan (ne znam nikog ko ne bi da ima i može kupio nov auto). Ovako ovi bizmismeni (lepo sam napisao) i patriote drže ljude kao robove po 16 sati ,7 dana u nedelji i daju im neku crkavicu od 17 000 din. E time treba da se bavimo.

I ja sam za euro 21, ali nema.

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug Stari je rekao da su studenti u pravu!

Kao sto ce @MS PK da pojasni u sledecem postu.

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da ima istine u tome da uvoznicima novih automobila odgovara ukidanje uvoza euro3 polovnjaka. Uostalom, udruženje to i gura...

Tačno je da čovek koji vadi iz džepa 3-4 hijada eura (ili manje koliko koštaju euro3 automobili) nije mušterija bilo kog salona novih automobila jer on ionako nema pa nema dovoljno para za bilo koji nov auto. Ali, treba videti koliko će ova mera uticati na korekciju cene automobila euro4, pa onda još mlađih.

Najbolji je sistem da se dozvoli uvoz čega god, ali na tehničkom se proveri ispravnost i ako je sve ok, država izda tablice za takav auto. Ali, dokle god ''tehnički'' bude ovakav kakav je...U tim uslovima normalno da bi svako hteo da kupi što mlađi, bolji auto. Ne treba pisanim aktima terati čoveka da kupi mlađi, bolji, sigurniji auto. Hoće on to i bez teranja...ali nema pare za njega. Kupovina euro3 automobila bi izumrla sama od sebe kad bi narod pretežno imao pare za mlađe automobile.

Pravdati ovakva ograničenja pričom o ekologiji, nekakvim evropskim standardima i sl. nema veze sa realnošću. Švaba kojem se npr. baš sviđa evropski automobil godine iz 1996. (Bravo/a) može da ga uveze iz Italije bez problema, iako je to euro2 automobil (starija godišta). Ali, mora da prođe njihov tehnički da bi ga vozio... To je evropski propis, kakve zabrane, kakvi bakrači.

Sve je receno jos u ovom postu, sa kojim se verujem 99% ljudi slaze! :unworthy: Nemozes da silom teras nekoga da nesto kupuje novo, barem ne ovakvim glupostima! Sta bre E3, E4 i ostale gluposti??? Svako ce iovako i onako zeleti i kupovati sve neovije i bolje vozilo, nece ici na stariji i veci krs sigurno! Takav je jednostavno i nas mentalitet. U celoj toj EVROPI ove gluposti o e.normama nepostoje, vozis sta ti se svidja, samo imas tehnicki pregled koji moras da prodjes, i ako prodjes mozes gde hoces! E, oni e.normu resavaju na kulturni nacin: manji je porez, razne takse, neplacas ulaze u uze centre grada, beneficije pri kupovini, itd... Neka smanje takse i dazbine na uvoz mladjih auta, neka smanje registracije i poreze, neka daju neke beneficije i podsticaje za uvoz mladjih i kupovinu novih auta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vostani Serbije :laughing: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta je bre bilo vise, vreme je da se digne kuka i motika :laughing: Nema nam ga nesto Beli Punto, inace kada bude video ovo, Lom ce da napravi :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj malo, slazes se sa Neshom ili ne?

Nemozes da silom teras nekoga da nesto kupuje novo, barem ne ovakvim glupostima!

Tačno je da čovek koji vadi iz džepa 3-4 hijada eura (ili manje koliko koštaju euro3 automobili) nije mušterija bilo kog salona novih automobila jer on ionako nema pa nema dovoljno para za bilo koji nov auto.

Pa molim tebe i ostale:

I opet, svako ko opet poveze zabranu uvoza euro 3 vozila sa povecanjem kupovine novih automobila neka da objasnjenje kako na kupovinu novih moze da utice deo trzista red velicine 3-4 hiljade evra.

Dakle, smanjite filozofiranje i dajte konkretne odgovore.

Woodoo, aj' ubacite Poll u temu, zivo me zanima koliko ce se ljudi izjasniti oko ovoga i kakav je generalno stav forumasa po ovom pitanju...

Ii sta da pitam u pollu? Da li ce ukoliko vecina bude za nastavak kupovine euro otpada to znaciti da je vecina u pravu? Do sada se uvek pokazivalo da je u srba vecina uvek debelo omasivala.

U celoj toj EVROPI ove gluposti o e.normama nepostoje, vozis sta ti se svidja, samo imas tehnicki pregled koji moras da prodjes, i ako prodjes mozes gde hoces!

Ovo nije tacno, itekako se vodi racuna o euro normama i izduvnim gasovima, zagadjivaci ne mogu da se voze a ako zelis da ih vozis placas dobre penale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh konkretno, barem ja, drzava da "olaksa" maximalno kupovinu novog vozila, ima raznih nacina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treci i poslednji put, auto (polovan, nov) je luksuz, ovde, u EU, u svetu.

Prvi i poslednji put, šta te čini kvalifikovanim da tako samouvereno daješ ovakve ocene?

za nekoga kao sto je kolega sikter koji ima u familiji 4 automobila, a pri tom plata clana porodice ne prelazi 250 evra, mogu samo da pomislim da gleda svoj licni interes kada se buni protiv ovakvog predloga jer u mojoj familiji nas 4 tj 5 imamo dva automobila a svako ponaosob ima veca primanja od 250 evra.

Svaka čast za plate, znači da ste našli svoje mesto pod suncem u ovoj državi..nažalost mnogi nisu..

A bezobrazni Sikter, sram ga bilo.. :angry: pa naravno da gleda svoj interes!

I ja gledam njegov interes.

Ti ne gledaš njegov interes, a on ni ja n ugrožavamo tvoj.

Posto drzava nije sposbna da tehnickim i drugim merama kontrolise uvoz krseva (koliko puta je nekome od vas progledano kroz prste na tehnickom pregledu) ogranicenje na euro 4 je najefikasnija mera trenutno.

ovo sam već komentarisao, svaki put po leđima prosečnog građanina zbog nesposobnosti države... :(

U deficitu spoljnotrgovinske razmene najvise ulaze automobili i delovi za iste, a brine me i otpad koji se iz EU u velikoj meri sliva u Srbiju (100.000 polovnjaka u prosloj godini je bas ogromna kolicina otpada u skorijioj buducnosti). I kad stavim po strani niske cene polovnjaka koje opet uzrokuju uvoz jos vecih lomova jer ocuvaniji teze nalaze put do kupca opet su moji motivi da podrzim ovu ideju mnogo manje sebicni od tvojih i ostalih koji se protive.

Opet sam ja i oni koji se protive sebični.. <_< Stvarno si pobrkao sve... :mellow:

Okej, onda, neka bude i da sam sebičan..više ne mogu da čitam šta sam sve pisao pa ako sam te nečim uvredio, izvini pošto mi je bila namera.

Neću da se ova tema pretvori u našu raspravu, pa da završim..tvoje mišljenje o zabrani uvoza Euro3 za mene je prihvatljivo.

Razlozi za takvo mišljenje i neki stavovi i razmišljanja koje si izneo ovde nikako nisu. Pozz. :sleeping:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi ovi što se brinu o nama bili manje gladni (puno manje) mi bi svi bili siti i kupovali nova kola svakih 6-7 godina. Ovako se oni brinu samo za sebe i svoje.

Rešenje samo proizvodnja i normalne plate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka mi firma da platu od 1000 eura(minimum trajanja otplate kredita) odma kupujem 500L ....Ovako mislim da je rano za ukidanje Euro 3...Kad budem palio bus jedno jutro snimiću pa ću okačiti da vidite šta izlazi iz auspuha autobusa starog 30 i kusur godina! Prvo usavršiti tehničke preglede, da se krševi nemogu registrovati pa onda regulacija normi za uvoz....ali ovo je Srbija međ šljivama tako da ništa nije nemoguće i ništa ne iznenađuje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hajde da pogledamo malo drugačije na celu stvar. Država uvede Euro4 ograničenje. Šta se dešava sa vozilima Euro3 koji se nalaze u Srbiji? Manja ponuda -> veća cena zar ne? Ako imamo ljude koji sada imaju gotovo bezvredna Euro3 vozila (zbog ovih nerealnih cena na placevima itd) uvođenjem Euro4 norme na uvoz automobila, dobijamo mnogo zadovoljnih prodavaca čija vozila počinju ponovo da VREDE. Možda to u samim parama ne znači 300-400-500€, ali to je povećanje cene od 30-40% što nije zanemarljivo. Kada on može da proda svoj auto 30-40% skuplje, srećan je jer mu treba manje doplate za neki mlađi, Euro4 model. Sa druge strane, Euro4 modeli mogu samo da pojeftine jer će se njihova ponuda i tražnja značajno povećati, a gde god je veći promet tu su i manje cene ;)

Šta sad? :)

Pošto niko nije odgovorio na ovo, može sledeće pitanje:

Omogući se uvoz svih vozila bez obzira na godinu, Euro normu itd. a uvede se stroga i rigorozna kontrola vozila na tehničkom pregledu (u suštini sprovede se zakon koji nalaže kamere u tehničkim pregledima) gde SVE mora biti ispravno i kočnice i volan i trap i gume i izduvni gasovi itd itd. Dakle izbacuju se tamići, autobusi od 30god, ali i Jugo, raspali Puntići i Bravci... Šta onda? Hoće li onda biti "e super sad je ravnopravno prema svima" ili će biti "opet udaraju na sirotinju koja nema da kupi disk pločice"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba da se omogući uvoz svih vozila, bez obzira na godine. U tom slučaju bi se uvozila masa vozila iz 90-ih, ili ne daj Bože 80-ih, jer koštaju u inostranstvu po par stotina eur-a. Ili da se ošine neki dodatni porez ili carina toliko da uvoz bude neisplativ.

Dakle izbacuju se tamići, autobusi od 30god, ali i Jugo, raspali Puntići i Bravci... Šta onda? Hoće li onda biti "e super sad je ravnopravno prema svima" ili će biti "opet udaraju na sirotinju koja nema da kupi disk pločice"?

Neće biti "opet udaraju na sirotinju".

Neka granica mora da se postavi. Pločice i kočnice moraju biti ispravne. Ko ne može da obezbedi tehničku ispravnost ne treba da vozi i da bude učesnik u saobraćaju. Znači kočnice, gume, svetla, izduvni gasovi, pojsevi, karoserija da nije u raspadu. Ovo sve može da se obezbedi i na starijim vozilima od Euro3, tako da nema razloga ograničavati uvoz na Euro4, što se tiče tehničke ispravnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi tehničkih pregleda: moj komšija i dalje redovno i bez problema prolazi tehnički iako je zatamnio prednja bočna stakla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad budu resili stanje gsp-a da budu vozila euro 5 onda nek ogranice uvoz na taj standard...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od necega mora da se krene :thumbup: ali drzavi je najednostavnije i najprofitabilnije da krene od gradjana. :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li onda biti "e super sad je ravnopravno prema svima" ili će biti "opet udaraju na sirotinju koja nema da kupi disk pločice"?

Naravno da ce biti opet da udaraju na sirotinju jer ovom narodu je u genima da u svakom drugom trazi izgovore i krivca a nikada u sebi.

A mogu da se kladim da svima koji se pozivaju na detaljan tehnicki pregled prilikom uvoza polovnjaka u ovom trenutku nesto fali na kolima i isti ne bi mogli da prodju.

Od necega mora da se krene :thumbup: ali drzavi je najednostavnije i najprofitabilnije da krene od gradjana. :thumbdown:

Naravno da se kreće od građana, pa neće da krenu od krava i volova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogu da potpisem da je moj Jugo bio ispravniji od mase otpada koji se uvozi , a drugo je to sto tehnicki pregled "prolaze" kojekakvi krsevi tj ni ne vide ga , za 1000 din vise ne moras ni da teras auto na tehnicki ,

Takodje se slazem sa Nesinim postom , problem je to sto ljudi koji kupe polovan auto na placu ili od preprodavca misle da su kupili nov auto i odma po gasu nit provere tehnicku ispravnost , "uvezen preko nije vozen kod nas" ,

I da ogranice uvoz na euro 4 , mislim da bi mogao i stariji auto od 2005 god da se uveze , jer npr moj Punto 1.3 MJET 2003god ima euro 4 motor , nisam ga nasao nigde na listi euro 3 motora , kao sto je bilo i starijih automobila od 2001 a da imaju euro 3 , samo sto u zakonu stoji da svaki automobil proizveden posle 2001 ima euro 3 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ima neko da okaci koja vozila spadaju u Euro 4 standard? Da ne nagadjamo na cemu bi ostali :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"otpad" kako ga neki od vas zovu se uvozi jer ste vi to sami trazili-verovali ili ne! Hocete jeftino a dobro i tako dobijate otpad a nece niko da kaze "Ej trgovcu,uvozniku,preprodavcu ja necu krs hocu auto u top stanju i nije problem da ga platim!" nego svi gledaju da za sto manje para dobiju sto bolji auto i tako dolazimo do toga da cak i kola koja vrede daleko vise ne mogu da postignu cenu jer je neko uvezao auto sa 700k km i prodaje ga za smesne pare sa 150k km na satu.

Sto se tice euro3 motora znajte da dosta automobila ima i sa euro4 a da su iz 2001 godine.To su benzinci ali generalno se danas prodaju isto kao i dizelasi zbog plinskog uredjaja.

Niko ne moze da me natera da kupim nov auto ako ja para za to nemam tako da povodom toga to je jedna velika odvala da ce se zbog toga poboljsati prodaja novih automobila. Ako se uvede euro4 onda ce cena euro3 automobila mozda cak i skociti za nijansu a ocit dokaz za to je Golf II koji je i dan danas 1000 eura iako moze da se uzme preko za 150-200 eura ali se ne moze uvesti.U najgorem slucaju dugo ce drzati cenu.

Ja licno nisam za ukidanje euro3 norme jer ce zbog toga narod trpeti i to onaj kog je najvise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...