Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

Upravo to Dovla, Stilo će skočiti 300€, novi Bravo 600€ itd. I zato ovo

 a niko nece ni biti na gubitku osim trgovaca automobilima.

ne pije vodu. Ja ću u konačnoj ceni obračunati to poskupljenje, država će uzimati više para, a jedini na gubitku će biti kupci.

 

Što se tiče ovog dela sa 500L... Pa sve više se priča da su ove mere upravo zbog pospešivanja njegove slabe prodaje.

 

 

@ Dovla Ja sam malo preuvelicao, namerno doduse. Svestan sam da efekat nece biti ni priblizno takav ali nek se manje proda polovnih krseva iz Evrope i ja zadovoljan.

Hmmm... Ti si srećan čovek kad možeš da priuštiš sebi nov auto. Ni mnogi Nemci ne mogu to, da ne pričamo za nas.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupac koji da za auto 300-600 eur vise ce za uzvrat dobiti cistiji vazduh, zdraviju decu jer ce biti manje losih automobila na ulicama. Ako se proda vise 500L - a zbog toga imace i bolju infrastrukturu, zdravstvenu zastitu itd u meri u kojoj ta prodaja bude bolja. Znaci kupac je i na gubitku i na dobitku! Ili taj kupac smatra da svi drugi treba da placaju porez a on da vozi na kosovske table?

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mišljenja da će kupac koji da 300-600€ više samo pospešiti zapošljavanje još partijskih kadrova u državnim službama i dovodjenje novih vlasnika pečenjara na direktorska mesta velikih javnih preduzeća.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheCityAndTheStars

Ja na 147 imam EGR koji fercera i DPF takođe. I šta imam od toga? Manju registraciju možda, jeftiniju putarinu? To što ti pričaš ima veze sa tehničkim, a ne sa uvozom polovnjaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mišljenja da će kupac koji da 300-600€ više samo pospešiti zapošljavanje još partijskih kadrova u državnim službama i dovodjenje novih vlasnika pečenjara na direktorska mesta velikih javnih preduzeća.

Nazalost tacno. Ja cu izaci na izbore i dati svoj glas protiv toga. Takodje, ako bude demonstracija, ici cu i tamo. U medjuvremenu cu uvek da zastupam stavove koje smatram ispravnim. Ako mi postane nepodnosljivo, a vidim da ce uskoro biti tako. Bacicu svoju diplomu i otici preko da vozim kamion ili berem pomorandze, ili cu otici na selo, gledati Ravnu goru i pripremati se da kao moj deda stanem na manjinsku ali casniju stranu kada za to dodje vreme.

@Coo

Ne pratim regulativu te vrste ali kao potrosac i gradjanin se nadam da ce to biti sledeci korak. Nagradjivanje onih koji ispunjavaju norme na tehnickim ili obrnuto, zestoko kaznjavanje onih koji smatraju da imaju prava da truju tudju decu.

Sto se tice da li egr i dpf imaju veze sa ovom temom. Da li si cuo da je neko kupio novi auto i iste blokirao/skinuo u recimo prvih pet godina? Zato to ima veze sa ovom temom.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ni jedno ni drugo. Samo malo talasam, da bi se razvila diskusija i makar malo promenili stavovi. Za bolje svih nas i nase dece. Znam da ce zbog mojih izjava da se na mene sruci shitstorm ali cu se drzati. :)

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the city

 

Kakva ekologija kod nas i sl

Sta su dobili ljudi koji voze na plin ?

Jedno veliko  nista -jedna taksa manje na registraciji 200-300 din  plus su sada smanjili vazenje atesta na 5 godina.

Meni je rodjak u NL sada kupio Opela Amperu na svoju firmu i na osnovu toga je platio auto 13000 eura ?! a cena je oko 45-46000e.

Uredjena drzava misli i o ekologiji.

 

A kod nas|?

 

Ovo je jos jedno klasicno guljenje koze sa ledja.

Na nov auto 500 e i nije neka cifra ali na vozila kojima ce skociti cena na osnovu ovoga i do 20% je poprilicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam pronasao, ako neko zna na osnovu cega se odredjuje min. odnosno max. procenjena vrednost vozila prema kojoj seracuna porez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coo

Ne pratim regulativu te vrste ali kao potrosac i gradjanin se nadam da ce to biti sledeci korak. Nagradjivanje onih koji ispunjavaju norme na tehnickim ili obrnuto, zestoko kaznjavanje onih koji smatraju da imaju prava da truju tudju decu.

Sto se tice da li egr i dpf imaju veze sa ovom temom. Da li si cuo da je neko kupio novi auto i iste blokirao/skinuo u recimo prvih pet godina? Zato to ima veze sa ovom temom.

 

Na mojoj Alfi je menjan preko 2011 EGR, stavljen drugi nov jer je bila ALD lizing u Italiji. Tebi kada auto izađe iz garancije, ti bi kao kupio ordži EGR ili DPF i stavio ga?

Sada da baciš godinu-dve star 500L na oglas i Pasata TDI CR 2008-o, pitaj me šta bi za keš pre otišlo? Šta ima veću utrživost? Nije baš novo vs. polovno tako jednostavno u državi gde je zvanična prosečna plata 400e i gde se skidaju ratkapne sa tog istog 500L i gde ako ostaneš bez posla, drugi nećeš naći...

BTW za 500L imam utisak da je safety car na ulicama postao, iza njih je uvek kolona, valjda da uštinu potrošnju :harhar:  :D. Tamno sivi 500L mi je najlepši...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislis jaci motor- veci porez ili....

 

Ne mora da znači, ali ako je za jači motor bila veća novonabavna vrednost onda je i sada veća osnovica. Dakle, taj raspon koji je pojavljuje je u zavisnosti od novonabavne vrednosti vozila, a ona zavisi od motora, paketa opreme, da li je limunzina ili karavan itd. Takođe, ne postoji "tamo neko" ko otprilike određuje vrednost nego u tim katalozima ima tačno napisan (kad sam gledao za kasko) spisak svih kombinacija motora i paketa opreme i godišta tako da se za određeni automobil pronađe tačna vrednost prema karateristikama koje ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites




@Coo
BTW za 500L imam utisak da je safety car na ulicama postao, iza njih je uvek kolona, valjda da uštinu potrošnju :harhar::D. Tamno sivi 500L mi je najlepši...


To je zato sto je svima lepo da voze iza novog auta, ima najmanje izduvnih gasova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledajte ovo povecanje cena sa vedrije strane, Srbija ce u znacajno manjoj meri biti auto otpad Evrope a niko nece ni biti na gubitku osim trgovaca automobilima. Ko ima 3.000-8.000 eur da plati za auto koji je presao 300k km, imace i para da kupi novi 500L na vise nego povoljan kredit. Porodica 500L ce se povecavati, radnici u Kragujevcu ce praviti decu. Od poreza iz FAS-a ce se graditi autoputevi, porodilista, skole.... Mozda, kada se desi rast prodaje 500L, FAS odluci da pocne proizvoditi jos jedan model u Kragujevcu pa ce bivsi kupci polovnjaka imati mogucnost da biraju izmedju dva modela.... E da, zaboravih.... :) 10.000 500L - sa najnovijim 1.3 mjet motorima ce mnogo manje zagadjivati okolinu nego 10.000 komada kojima je dusa izvadjena u Italiji sa skinutim dpf, blokiranim egr.... Tako da ni zdravstveni boljitak nije zanemarljiv. Koliko kosta makar jedno dete manje sa astmom?

i sta je bilo kad si se probudio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polovni automobili iz Evrope sve skuplji u Srbiji

 

83056-ford%20fiesta.jpg

 

Carina na sve vrste automobila uvezene iz Evropske unije nema od Nove godine, ali korišćena vozila ne mogu da zaobiđu poskupljenje. Dileri polovnih vozila i špediteri za to okrivljuju Upravu carina jer umesto stranih kataloga, na osnovu kojih se vrši procena vrednosti vozila, sada primenjuje vrednosti iz kataloga Auto-moto saveza Srbije! Dejan Marjanović, iz špedicije ''Tufna'', objašnjava da je katalog AMSS namenjen domaćem tržištu, odnosno da se primenjuje kod prenosa prava vlasništva, a da se oni bave uvozom vozila sa inostranih tržišta, pa bi stoga osnova trebalo da bude ona cena koja je stvarno plaćena u inostranstvu. Prilikom uvoza vozila sada se plaća samo porez na dodatu vrednosti (PDV), a za njegov obračun se kao osnovica uzima katalog AMSS, koji je po mišljenju trgovaca polovnim vozilima - nerealan.

 

- Na našem tržištu cena Ford Fieste dizel  iz 2010. je više od 6.500 evra po njihovom katalogu, a ja tu istu Fiestu, sa još boljim paketom opreme, platim u Italiji od tri do tri i po hiljade evra, pri čemu dobijem i popust na količinu - objašnjava jedan uvoznik iz Šapca. - I umesto da platim (porez 20 odsto) maksimalno 700, treba da izbrojim 1.300 evra. Za toliko će i na placu biti skuplji polovnjaci. U Upravi carina potvrđuju da od prvog dana 2014. kao reper za proveru vrednosti uvezenih automobila koriste katalog Auto-moto saveza Srbije kako bi bile sprečene obmane, ističući da je netačno da su vrednosti u tom katalogu nepovoljne po kupce. U saopštenju Uprave carina se navodi da će faktura, odnosno prijavljena vrednost i dalje biti osnovni izvor informacija o vrednosti vozila i da će korišćenjem kataloga kao repera za proveru vrednosti biti onemogućene obmane.

 

- Jasno je da će se priznavati profaktura na kojoj je cena približno ista kataloškoj, ali neće ona po kojoj je vozilo koje košta desetak hiljada evra, plaćeno 2.000 evra, a bilo je i takvih slučajeva - objašnjava za ''Novosti'' jedan od carinika. Uprava carina napominje da je prema analizi rada službe ustanovila da se praksa prilikom carinjenja vozila razlikuje od carinarnice do carinarnice u zavisnosti od izvora informacija koji se koristi kao reper za proveru vrednosti vozila. Da bi uslovi za carinjenje bili jednaki za sve, Uprava je donela odluku da se ubuduće koriste isključivo podaci iz raspoloživog domaćeg kataloga, a to je katalog AMSS.

 

Porez na porez

Svaki put kada polovno vozilo promeni vlasnika, plaća se porez na prenos apsolutnih prava, ili kako je to kod nas odomaćeno ''porez na prenos vlasništva polovnog automobila''. Izuzetak je samo kada je prodavac pravno lice i PDV obveznik. Ta poreska stopa iznosi 2.5 odsto i plaća se po vrednostima iz kataloga AMSS. Tako ćete za pomenutu For Fiestu dizel iz 2010. godine, vrednu oko 5.000 evra platiti ''prenos vlasništva'' između 11.906,75 i 18.379,46 dinara!

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Upravi carina potvrđuju da od prvog dana 2014. kao reper za proveru vrednosti uvezenih automobila koriste katalog Auto-moto saveza Srbije kako bi bile sprečene obmane, ističući da je netačno da su vrednosti u tom katalogu nepovoljne po kupce. U saopštenju Uprave carina se navodi da će faktura, odnosno prijavljena vrednost i dalje biti osnovni izvor informacija o vrednosti vozila i da će korišćenjem kataloga kao repera za proveru vrednosti biti onemogućene obmane.

 

Kako ih nije sramota da ovo napišu i ovako lažu! Realne fakture će MOŽDA priznavati kao merodavne i osnovni izvor informacija tek kad uvide kakvu su pi*dariju napravili...

 

Inače, ovih dana je baš baš velika navala. Da li je to povezano sa ovim, ne znam. Danas su mi otišla 4 komada, a što je prema mom lageru i veličini placa impozantno.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ste ovo vi uvoznici smislili da biste navukli ljude da pokupuju lager koji ste napravili, a onda cete da se vratite na staro i eto... :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompletna ludnica, ne znam sta da kazem vise za ovu propalu zemlju. Dodje mi da odem, u stvari otisao bih bilo gde. I zakljucak: do iole pristojnog auta sada jos mnogo teze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...