Jump to content
FAS Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

EU odlaže uvođenje stroge Euro 7 norme do 2030. godine

 

jeep avenger p01.jpg

 

Evropska Unija je odlučila da odloži uvođenje mada ublaženog, i dalje strožeg Euro 7 standarda emisija do 2030. godine, čime se daje značajan predah automobilskim proizvođačima. Ovo odlaganje dolazi kao olakšanje nakon dugotrajnog pritiska i nesigurnosti koju su proizvođači osećali zbog planova Evropske komisije s naglom elektrifikacijom. Takođe, na ovaj način se eliminiše i potreba za drastičnim povećanjem cena novih vozila u skorom periodu.

 

Očigledno je da se glasovi iz industrije napokon čuju. Kritike su se posebno odnosile na rigorozne zahteve koje je predstavljao novi standard i forsiranje prelaska na električna vozila, bez dovoljno uvažavanja realnih kapaciteta proizvođača i tržišta, u stvari bez uvažavanja ičeg osim političke odluke. Dalje, investicije potrebne za usklađivanje s novim homologacijskim standardima i prihvatanje električnih automobila, u svetlu globalnog trenda koji predvodi i Kina, stvorile su atmosferu neizvesnosti i zabrinutosti. Međutim, sazrevanjem svesti o kompleksnosti ciljeva koji se žele postići unutar decenije, evropske institucije su preispitale svoje ambicije. Odluka o odlaganju Euro 7 standarda pomerene s 2026. na jul 2030. godinu, i za teška vozila godinu dana kasnije, napokon pokazuje promišljen pristup Unije.

 

Zanimljivo je da su se u raspravi našle i kritike na račun opasnosti od značajnog poskupljenja manjih modela vozila zbog strožih testova u realnim uslovima vožnje. Priče poput one o mogućem nestanku popularnih modela zbog nemogućnosti prilagođavanja bez povećanja cena za nekoliko hiljada evra, ilustruju težinu situacije. Stefan Hartung iz Boscha, predstavljajući globalnu perspektivu, istakao je bi potpuna elektrifikacija svih vozila na svetu mogla da potraje između 30 i 35 godina. Ova izjava potvrđuje da iako ambicije prema elektrifikaciji i smanjenju emisija treba da se nastave, realno planiranje i prilagođavanje kapaciteta su ključni za uspeh.

 

Odlaganje Euro 7 standarda nije samo olakšanje za automobilsku industriju; to je prilika za temeljitije planiranje i razvoj tehnologija koje će omogućiti postizanje ekoloških ciljeva bez nepotrebnog opterećenja proizvođača i potrošača. Dok se svet kreće prema održivijoj budućnosti, ključno je uspostaviti ravnotežu između ekoloških ciljeva i ekonomske izvodljivosti.

Napokon su to shvatili i u Briselu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno na ovo uticu i druge lepe vesti... Kao sto je vec primetan pad procenta udela strujasa u ukupnoj prodaji vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pricah jos davno, da je cela prica zestoka utopija. Stoji i ovde crno na belo godinama unazad - pocev od sirovina, proizvodnje i odlaganja baterija, cene zamene istih, pa problema dostupnosti i kapaciteta mreze punjenja kada krene mas-produkcija, dostupnosti iste te mreze u razlicitim regionima... Na kraju krajeva i drugacijim zeljama ne malog procenta kupaca.

Pisah vec, za moju logiku, pravi pristup razvoju ima npr. Toyota (a koja je jos i prva krenula sa hibridima). I koja shvata i drugacija trzista, njihovu razvijenost, navike i prilagodjava se tome sa svojim novim tehnologijama (i struja i vodonik i jos uvek klasicni ICE motori u kombinaciji sa prethodnim). Kapa dole.

Nisam protivnik elektrifikacije, naprotiv, ali ne suludim nametanjem po svaku cenu, maltene iskljucivo politickim odlukama.

Bilo je samo pitanje vremena kada ce evropski proizvodjaci udariti glavom u zid sa takvim pristupom, svako razuman je to video.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Kineze mozda i nije tolika utopija kao za nas u EU. Koliko sam ispratio tamo se i za 10k € moze kupiti novo vozilo poput Donfeng Namija, BYD Dolphin Minija... 32kWh LFP baterija 260-330km domet, od 30% do 80% se puni za 30 minuta uz garanciju 5-7 godina sasvim ok prica. Da je tako nesto dostupno u Srbiji po navedenoj ceni kupio bih i sebi i roditeljima po jedan primerak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sad ja da budem veciti kontras, ali SUS alternativa je sve tuznija sto je mladja. Sve neka problematicna resenja - dpfovi, adblue, varijabile i klapne, polozaj razvoda da moras MALECNI motor da cupas napolje da bi zamenio i pritom pola motora raskopas, lanci i lancanici od decijih igracaka, daunsajzing motori, karike tanke ko dlaka, stanjena kucista i kolicine materijala svega, zamene ulja jednom u nikad, za ostalo i ne napisu da se menja, komponente optimizovane da krepaju prvom prilikom po isteku garancije, a onaj ko ih menja da pominje inzinjera koji je to projektovao i mamu mu i tatu... Imam utisak da sve sto je valjalo od motora je predstavljeno tu negde do 2005e,sve nakon toga ide nizbrdo sto se pouzdanosti tice.

 

U praksi bolje dobar Euro4 nego djubre Euro6, ali papir kaze drugacije.. a papir trpi svasta.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se u svemu, i bas u nekoj temi pisao o tim komplikacijama sa novim motorima.

Da ne preterujemo bas sa 2005. ;) , ima dobrih dizel motora i zadnjih 10 godina , ali su od Euro 6 dobili taj teret AdBlue, posle prethodnog DPF.

Ima danas i dobrih benzinaca, a Japanci tu prednjace, eto npr. Mazda se odprla downsize-ingu i malim turbacima, imas njihove 2.0 Skyactiv G atmosferce...

A problem sa tim starim, pouzdanim motorima je sto ih nose vec matore karoserije i ostale komponente. I treba lepo uloziti da bi to vremenom trajalo, neki vec i u trecoj deceniji. Dvadeset godina star auto je napravljen vec 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas ni Skyactive od juce, evo vec mu ima 12 godina, vreme neumitno gazi.

A za problem stare karoserije se slazem, ali ne mogu da nude te motore u novim karoserijama...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pozdrav svima. Zanima me, posto vidim da kod nas izbor fiat brava 1.4 tjet od 120ks je goli ocaj, a dizelja top top top od samo *150-200km* ima puno, interesuje me spedicija, tj neka debelo gruba procena koliko bih novca trebao izdvojiti. Puno vidim na mobile.de 2008-2009 godiste sa 180-200k km za oko 3k eura. Razumem da cena zavisi i od spedicije, od kilometraze, od pogona, od kubikaze itd, ali recimo tipa ako sam ovde imao budzet 4500-5000 eur, da li bih onda trebao gledati po inostranstvu bravca od 3500, a 1000-1500 da ostavim za spediciju i carinu? Nemam vala apsolutno nikakvog iskustva, te nemojte mi zameriti ako sam nalupao ovde neke stvari koje nisu tacne. Hvala unapred.

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Bule222

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o uvozu vozila iz Evrope.

Ako placas dovoz, zavisi i iz koje zemlje auto stize. U principu ne bi trebalo da bude vise od tvoje gornje navedene cifre.

Ako ti je od pomoci, sebi sam pre 2 godine gledao da uvezem DS5, posto je ovde izbor takodje bio slab. Dovoz iz Madjarske je bio 250 EUR, iz Svice izmedju 500 i 600 EUR, itd...

A sto se tice papirologije, bila je oko 960 EUR (EUR1, PDV, skladište, ocitavanje brojeva i usluga agencije), plus 140 EUR za AMSS pregled. Znaci, oko 1100 EUR za nekoliko godina mladji 2.0 dizelas.

Slobodno pusti pitanje i Don Spedu iz Subotice, iz mog iskustva su izuzetno ljubazni. Rade i komplet papirologiju i dovoz: https://don-sped.rs/

Ima i kolega ovde koji se bave uvozom, pa ce se pretpostavljam dopisati.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
23 minutes ago, Ivan said:

iz Svice izmedju 500 i 600 EUR, itd...

 

Bilo nekad, kamo srece da je i sad, sad ispod 700 jako tesko i to nemacki kantoni, sve dalje od toga ide 750 pa i 800e sto vecina trazi, ima nekih koji kao rade za 600-650 ali to je samo u prici ja ne znam nikog konrketno, sve za koje znam traze 700 pa na vise, u sustini oni prate jedni druge sa cenom.

 

@Bule222

Okvirni troskovi carine tj poreza za bravo su oko 800e jer npr. fiat 500 kosta 750, panda 650-700 kao i grande punto i to pricam za 2009. godiste konkretno i cena je sa eko taksom koja je oko 150e u proseku (16,5 din/kg), novija godista su malo skuplja tako da osim cene samog auta tih 1500e sa strane ce od prilike zavrsiti posao za dovoz i papirologiju.

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vidim jako puno modela sa izuzetno pristojnom kilometrazom srazmerno ceni, i to uglavnom sto sam vidjao stoji kao "privatno lice" koliko je verovati tome?

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa ako pise privatno lice uglavnom bude tako ali ne mora da znaci a to se lako provali, vidi se kad su kola od preprodavaca i placeva sto po slikama sto u kontaktu sa prodavcima

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, OMP said:

Bilo nekad, kamo srece da je i sad

Znam da je otislo uvis, kao i sve ostalo, a koliko ne pratim detaljno vec neko vreme, od zavrsene kupovine.

Bas zato sam se i ogradio i napisao da je to bilo pre cca 2 godine. Mada i tada je Don Sped imao solidno jeftiniji dovoz automobila od nekoliko njih koje sam takodje pitao, a koji su se bavili uvozom na sitno. Organizuju turu i kupe redom, tako da moze da potraje i nekoliko dana, ali je i cena bila OK. Jedina "mana" je sto nisu zeleli na sebe da preuzimaju odgovornost pregleda auta. Znaci sve se dogovara sa vlasnikom, a oni idu, isplacuju i preuzimaju auto, dovoze ga i zavrsavaju kompletnu papirologiju. 

Svakako se slazemo, kao sto i napisah, da bi max gornje navedena cifra trebala da mu zavrsi posao za Bravo benzinca tog godista (papiri+dovoz).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hvala puno nisam znao!

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kad sagledam sve, lakse mi legne da me Svaba zajebe nego naš :D, najvise se nadam realnoj kilometrazi (da znam makar sta me otprilike ceka), trazicu brojeve sasija pa cu na sugavi car vertical. 

Edited by Bule222

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih ja previse sumnjao u realnost km, to se kod nas vraca a tamo jako tesko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vraca se i tamo ako kupujes od turaka ili nasih balkanaca.. Ali suptilno, jednom godisnje kad dodju na odmor skinu kojih 10-20k da ih ne ukebaju sto su odjednom skinuli 100k.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ostoja said:

Vraca se i tamo ako kupujes od turaka ili nasih balkanaca.. Ali suptilno, jednom godisnje kad dodju na odmor skinu kojih 10-20k da ih ne ukebaju sto su odjednom skinuli 100k.

Gledacu onda vise od privatnih lica nego dilera, vidim da privatna lica cesto lepo dodaju ostecenja, navedu ih gde i kad i slike postave, nasi bi to izgitovali, vratili kilometrazu na magicnih 150-180km i rekli top top top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tu vazi ono "gledaj stanje a ne km". Od dilera/auto kuce mozes dobiti varijantu sa povratom poreza, nemoj izbegavati...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 hours ago, ostoja said:

Vraca se i tamo ako kupujes od turaka ili nasih balkanaca.. Ali suptilno, jednom godisnje kad dodju na odmor skinu kojih 10-20k da ih ne ukebaju sto su odjednom skinuli 100k.

Kako je moguce kad i tamo na tehnickom upisuju km? jedino ako ne planiras vise da radis tehnicki tj registrujes pa prodajes auto ali iskljucivo za izvoz

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vrlo je moguce. Ti godisnje predjes npr 20-30kkm. Dodjes na Balkan na godisnji, vratis 10 ili 15kkm (usput uradis i mali servis) za dosta manje para nego u DE. Ili ne mora Balkan, poljaci slicno rade.

Nazad u DE kad se vratis i odes na tehnicki ti i dalje imas vise km nego na prethodnom tehnickom, ali samo 10-15kkm vise umesto realnih 20-30kkm.

 

E sad, ako je neko lud, pa vrati 100kkm odjednom, normalno da ce u bazi tehnickih u DE da bode oci jer ima manje km nego na prethodnom. Zato se radi vise puta po malo nego jednom "po puno", da se vidi konzistentan rast kilometraze.

 

Vracanje km je prevara, da se razumemo. Cista kradja, vestacko budzenje cene vozila, laz. Nazovi kako god. Cilj je da kupcu uzmes vise para nego sto auto trzisno vredi.

A radi se jer automobili koji su manje presli dosta vise kostaju od identicnog sa vise km. Ili zato sto ti je uslov lizinga npr da ne smes da predjes vise od 120kkm za 4 god.

I onda imas ove kerefeke goreopisane. Zato samo malo vise paziti kad kupujes on ne-nemca u Nemackoj. Sumnjam da ce ovo raditi na Reso Kliu ili Pandi ili tako nesto, ne isplati se, ali ako gledas neki premium kome je razlika u ceni izmedju izakanog i ne izakanog veca, obratiti paznju...

 

Rekla-kazala je, znam. Ne moras da mi verujes, ali ima toga i u Nemackoj... Svakako dosta manje nego kad kod nas uvezu, pa odmah posle carine skinu jedno 100k, ali ima i onih kojima je u startu skinuta km preko grane...

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Belgija recimo ima Car-Pass gde ti ovlasceni i neovlasceni pri svakoj intervenciji na kolima unose km u centralizovani sistem, cak i vulkanizeri kad krpis gumu, plus pri obnovi registracije, pa i tamo i dalje ima prevara sa km. Samo sto je procena da su sa 100000 "budzenih" slucajevi spali na oko 2000 jer ako si mehanicar mozes da izbegavas time sto se sam servisiras.

 

Pricamo o prevari koja na nivou EU "kosta" ili "donosi" nekoliko milijardi eura razlike izmedju realne cene i "nabudzene".

 

Opet, ovo "cimanje" je vise izrazeno kod skupljih autmobila, retko kod jeftinih gradskih. Zato mozemo da zamenimo ovaj kilometar pisanja sa moje strane "gledaj stanje a ne km"... Za ovo imam primer sluzbenog auta kod nas u firmi, imali smo pre 10ak godina "zadruzni" GrandePunta koji vozio ko je stigao (u rotaciji 24/7/365) i koji je srkao litar ulja na 1000km, a duplo manje je presao po km od drugog koji je presao boga oca, ali jedan vozac koji je cesto imao duge ture, ali je pazio auto kao svoj...

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...