Jump to content
FAS Goran
filipovic

Slike automobila bez posebnog razloga...

Recommended Posts

30k eura integrale evo u Italiji.
baš gledao oglase pre neki dan.Ali i Ferari 328 gts je slične cene...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Delta S4 (moze i Stradale verzija), uvek pre Integralke :) .

Integralka jeste bila sestostruki uzastopni WRC sampion, daleko medijski ispracenija - ali i bukvalno igracka naspram monstruma od Delte S4, koja se takmicila u cuvenoj Group B do njenog ukidanja.

Za mene zlatne godine i F1 i WRC. Obratiti paznju na broj gledalaca oko staze i fanatizam kojim prate vozace - monstruozna S4 u akciji:

 

IrVSPUP8SbCOz_EwST78YQ.jpg.b2eb44d3e7152d726cb628a41ec8d7a1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evoluzione II je bila prva verzija Delte koja fabricki uopste nije ni bila prepravljana u pravi rally automobil, a samim tim ni homologovana za WRC.

Radjene su 1993. godine, a Lancia se kao fabricka ekipa povukla iz takmicenja jos 1991. Doduse, Delta je u WRC "zivela" jos i sledece 1992. ali pod Martini timom, cak su stigli i do titule, sto je bila 6. uzastopna. Ali onda krece dominacija Japanaca skoro celu deceniju (Celica, Impreza, Lancer Evolucija), pa iza njih Francuza (206, Xsara, C4, DS3)... Otprilike negde tada sam i prestao da pratim WRC kao i F1, odavno vise to nije bilo to.

A evo ko jeste bio homologovan za WRC :D - gore pomenuta Delta S4, u Stradale (putnoj) verziji:

 

lancia-delta-s4-stra-4.thumb.jpg.2562659a4ef29fcebb62c55b9a2f7c4d.jpg nsjjjista73t8miuyhgu.thumb.jpg.28d9e097720305b7e8f473283da84028.jpg U_tJ8OkgRxq9yatC-Chs6A.thumb.jpg.6b522f2325c2af4f20b51b7e94e2d111.jpg 082487600_1240328289.thumb.jpg.8d190d797b640a157b39e8ed941245ee.jpg 

 

1985-lancia-delta-s4-interior.thumb.jpg.0fd1d23f8518ca96f2766abe2b03aade.jpg 1985-lancia-delta-s4-stradale-10.thumb.jpg.7a697b2aa1728c6abdcdefbd26e70206.jpg unnamed.thumb.jpg.8bf0d66367c6e4f2c9a7021224a07192.jpg

 

U mom potpisu ima i kako su zvucale WRC verzije Delte S4 (tandrljanje na leru :D i simfonija 500 konjica u punoj turazi):

https://www.youtube.com/watch?v=dTH4EysaCuo

A kada me neko pita zasto nisam ljubitelj modernih digitalnih tabli, bele boje i touch ekrana (a volim da gledam kako auto "dise", preko klasicnih cajgera u crvenoj/narandzastoj) - pa ostalo urezano od detinjstva :D :

 

lancia-delta-s4-stradale-interior.thumb.jpg.16adbf0607bf557164082dc4b32d99ce.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam istoriju, al za mene i moj ukus, ne postoji auto (putnicki) poput Delte Integrale. Postivam S4, ali Delta mi je posebna na nacin na koji ni jedan drugi auto nije. To mi je kraj. Steta sto je bila tako svilena, teska za odrzavanje u citavom stanju, inace verujem da bi ih bilo malo vise na ulicama. 

 

Vise puta tokom istorije sam se ponadao da cu videti u nekim drugim autima to sto vidim u njoj, npr Focus RS, pa evo i sad Yaris GR four, ali za sada ni jedan jedini auto nije ni priblizno dotakao tu 'auru' posebnosti ... To je ono nesto sto samo Italijani umeju, ne znam bas ni da objasnim najbolje, ali znam da sam poceo nekontrolisano poceo da skicim kad sam je jednom video u NS na ulici :D 

 

A npr. kad sam bio na 'Cars & Coffee' u BG, ne znam, devojka me vec pocela vuci za rukav sa recima "ovaj auto si slikao vec 15 puta, ajmo dalje" ... A ne umem ja sad da objasnim zasto je to tako, jednostavno je tako, i nema smisla da se opirem i/ili objasnjavam :D 

 

edit: mozda je bas cinjenica da ona nije pravi homologacijski auto, jedan od razloga koji je cine tako posebnom. Znaci nisu morali da je naprave, ali ipak jesu :D Jer, tako su bili u mogucnosti :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je tacno, ima jos puno ljudi slicnog misljenja koje postujem. Zato i kazem da je Integralka medijski ispracenija i daleko poznatija. I zbog tih 6 titula (tehnologijom preuzetom upravo sa revolucionarnog prethodnika, tj. Delta S4 modela). A i zbog toga sto Integralka jeste u osnovi putnicki auto, homologovan za WRC, a imalo ih je i prilicno.

Kod Delte S4 je bilo obrnuto :) - morali su da naprave 200 putnih verzija (Stradale) kako bi mogli da se homologuju za Group B u WRC. Koliko znam, samo 70 komada je izaslo iz fabrike i zavrsilo na putu, kolekcionari ih cak znaju i po broju sasije i gde je koja po svetu. Inace je auto kao nov kostao 5 puta vise nego bilo koja najskuplja Integralka (cini mi se oko 100 miliona lira). Danas na aukcijama opusteno dostizu cenu i do milion $ :blink: .

Daleko ispred toga mi je tehnologija koja je po prvi put upotrebljena na S4, a bila je i test za razvoj mnogih stvari koje ce kasnije biti masovno primenjivane. Po prvi put na Lanciji pogon na sva 4 tocka (posle Lancie 037 koja je imala pogon pozadi), centralno postavljen 1759 ccm motor, twin-charge, itd... Zato mi je tehnoloski biser i raritet, za razliku od Integralke. Pri tome je putnicki prostor Stradale verzije S4 bio cak i "luksuzan", u to vreme oblozen alkantarom, sa klimom, sportskim sedistima...

Sto se svih rally automobila tice - za mene je "Sveti gral" naslednik Delte S4 - a to je Delta ECV Evo 87 (Experimental Composite Vehicle). Terminator na tockovima, karoserija i tockovi od karbona, sa Triflux motorom, inicijalno projektovana na 600 KS i 540 Njutna, a po recima glavnog inzenjera Lombardija i na preko 700 KS. Sprint 0-100 km/h za trunku preko 2 sec, 0-200 km/h za oko 8 sec, maksimalna brzina blizu 300 km/h. Tada je bila prica da je Miki Biasion na testiranjima na stazi u Estorilu vozio krug neznatno sporiji od bolida F1. Pri tome se radilo o rally vozilu :D i gotovo sigurno buducem terminatoru u WRC .

Nazalost napravljena je samo u par primeraka. Slag na tortu je sto je za WRC sezonu '86-'87 bilo planirano da bude u sponzorskim Martini bojama, ali sa crvenom podlogom (za razliku od dugogodisnje bele podloge). Jos jedan detalj zasto je toliko izuzetna:

 

afd.thumb.jpg.55a22999ab4e8a46335314a754b42f59.jpg 5c0.thumb.jpg.bbfb98326747a2d2ba0b0e4c8537b979.jpg f4.thumb.jpg.8254a9b9522576ef5abed3ed9a6348eb.jpg c4e7.thumb.jpg.2ce650a7e95469fe85ddbeade65fe051.jpg

 

Pisao sam na temi o ovom autu - kada je zbog smrtnih slucajeva ukinuta Group B i vozila morala da budu redukovana sa performansama, vecina razvoja i testiranja se prebacila sa Delte ECV, na tada novu Deltu Integralku. Vozaci koji su izlazili iz Integralke (a pre toga su vozili Deltu ECV), zacudjeno su pitali inzenjere "Zasto auto ne ide?" i "Sta je problem sa motorom?" :lol:.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto ja vozim musavu,a kad vidim znak na volanu,sve mislim da vozim deltu ovakvu:D,tj jednom sam i provozao deltu mk2 dok je jos Marko,tj podvarak nick njegov imao deltu,oko 190 konja je imala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo da sam ja video ukupno 3 novije Alfe (Giulia i Stelvio, od kojih su dve bile brendirane od strane dilera) za svo vreme provedeno u Nemačkoj.
Možda im je omiljena samo u priči

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...