Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
FantomX

Pre i/ili posle povećanja snage motora (Chip tuning i uzročni kvarovi?)

Recommended Posts

Dakle sve se svodi na onu staru "Koliko para toliko muzike!"

Nego hajde recite vi meni sto se toliko hvatate za dyno? Koliko znam sva takmicenja se drze stoperice odnosno vremena pa zar nije bitniji podatak (a to se i oseti) o ubrzanju i medju ubrzanju nego o snazi izmerenoj na tocku, radilici... Pa citao sam ovde o Stilu sa HS mapom koja je nesto slabija nego druge isto renomiranih prpizvodjaca a ubrzanja i medju ubrzanja su mnogo bolja! Zar nije to cilj chiptuninga? Dakle bolja ubrzanja posebno medju ubrzanja i samim time kraca i mnogo sigurnija preticanja. Istovremeno sam imao Alfu od 150 Ks i Malog punta od samo 55 Ks sa kojim sam se mnogo puta nasao u situaciji da u sred preticanja moram moram prebaciti brzinu nize dok se je kod Alfe to resavalo samo stiskanjem gasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dakle sve se svodi na onu staru "Koliko para toliko muzike!"

Nego hajde recite vi meni sto se toliko hvatate za dyno? Koliko znam sva takmicenja se drze stoperice odnosno vremena pa zar nije bitniji podatak (a to se i oseti) o ubrzanju i medju ubrzanju nego o snazi izmerenoj na tocku, radilici... Pa citao sam ovde o Stilu sa HS mapom koja je nesto slabija nego druge isto renomiranih prpizvodjaca a ubrzanja i medju ubrzanja su mnogo bolja! Zar nije to cilj chiptuninga? Dakle bolja ubrzanja posebno medju ubrzanja i samim time kraca i mnogo sigurnija preticanja. Istovremeno sam imao Alfu od 150 Ks i Malog punta od samo 55 Ks sa kojim sam se mnogo puta nasao u situaciji da u sred preticanja moram moram prebaciti brzinu nize dok se je kod Alfe to resavalo samo stiskanjem gasa.

Sto nas opet vraca na pricu da je bolje upucati mapu neke renomirane tuning kuce koja stoji iza onoga sto kaze

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, dima je uvek bilo, samo sto ljudi pre cipovanja ne obracaju paznju na to koliko su dimili pa posle prave razne face na dim i garav gepek...

Ja za moj autom imam 5 mapa, od bezdimnih do odzacara... Ova jedna sto je vozim dimi manje od fabrike...

Nego, ajde neko sa fabrickom mapom neka snimi kolicinu dima u 4toj brzini sa klimom i pun gas sa 1500rpm, da vidimo oce li malkice da zadimi :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da svaki dizlo mora malo da zadimi, koliko kasni turbina, a mora malo da kasni. Verovatno manje dimi kada se ne pričepi odmah pun gas nego se pritiska sa malom zadrškom.

Ova moja je dimila ko blesava mesecima otkad smo skinuli DPF, ali eto sad se nešto veoma smanjilo. Najčešće ne mogu da vidim i najmanji trag dima u retrovizoru, iako dimi malo sigurno.

Do pre neki dan su oblaci dima izletali, gore nego FAP. Sramota me bilo da pritisnem gas ispred nekog. Biće da je izlazila neka stara garež što se skupljala ko zna koliko dugo. Samo gledam kako auto sve bolje ide, a sve manje i manje troši.

Mapa je Novaspeed, poprilično besna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da mora da dimi, takav je motor, svaki dizel... Dok ne krene turbina obicno je nesto veca kolicina dima, kad turbo sastavi, onda krece da sagoreva i mnogo manje dimi... A i besmisleno je u neku ruku pricati o dimu, nekada je posledica lose mape, nekada zelje vozaca, nekada skup zilion faktora, stanja motora... A ponajvise percepcije pojedinaca kada je u pitanju dim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolko sam ja upoznat tu su MAF i MAP da odrede kolicinu goriva za ubrizgavanje i nema veze turbo rupa sa dimom jer maf pegla corbu po jedinici vazduha koja predje preko njega sto dalje implicira da ne treba da ima viska goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si to sto kazes, ali kada me ne bi mrzelo da kvotujem svaki tvoj odgovor unazad dve godine na temu chip / tuning / dim, sam bi video koliko si kontradiktoran.

Ili ima ili nema - dima. Ima ga, svakako, negde manje, negde vise. Ajmo dalje.

Od posledica tjuninga zasada nemam nista, vec 12.000km sa raznim mapama, jedino sto je stradalo su kocnice, i to je to. Korpa radjena kod Malinica (zajedno sa obradom zamajca) i dalje drzi ko blesava, ne popusta i dalje. Za sve preporuke momci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni čak ni kvačilo nije rađeno pa i dalje ide, evo već 20.000km sam prešao od kad imam auto, od drugog dana je čipovan, prvih par meseci vožen sa optimalnom mapom, poslednjih godinu i kusur sa maksimalnom, bez protokomera, bez lonaca, gažen po Mišeluku svaki vikend, peglan autoput NS-BG-NS sa 170+km/h bez puštanja gasa bar 20 puta, nema ni najmanjih problema, uprkos oblacima dima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

101 KS fabrički, ta optimalna bi navodno trebala da bude oko 125 KS ali to nije nikad izmereno, nego onako odokativno, nego kažem optimalna u odnosu na ovo što sad vozim već godinu i kusur, gde je turbo dignut sa 1.05 na 1.48 (MAP ima limit na 1.5 pa nismo više dizali), svi mogući pritisci i količine goriva na maksimumu u bukvalno celom opsegu obrtaja, Fantom je gledao mapu pa može bolje da objasni, nisam se toliko zanimao time. Uglavnom, ova mapa je dala 152 KS na radilici (uz korekciju naravno) kad smo merili u Miloševu na valjcima. Da li su valjci tačni ili ne ne znam, ali na osnovu svih potezanja do sada, mogu samo da konstatujem da jesu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si to sto kazes, ali kada me ne bi mrzelo da kvotujem svaki tvoj odgovor unazad dve godine na temu chip / tuning / dim, sam bi video koliko si kontradiktoran.

To sto je meni sa razlogom potreban dim, t.j. veca kolicina neiskoriscenog goriva ne znaci da to tako treba da bude. Malo dima, cisto da se primeti je ok ali da ostavlja dimne zavese iza sebe to je suludo trosenje goriva radi par konja MANJE. Na svakom tipu motora bogata smesa smanjuje snagu, da li je to 1 konj, 0.5 konja ili 20 konja sve zavisi od motora i smese. Kod benzinaca bogatija smesa ima zastitnu funkciju protiv gorenja klipova sa losijim gorivom, dok kod dizela toga nema tako da je sve protiv mnogo dima kod dizela, pocevsi od novcanika. Sa druge strane, kod nas se voze kola kakva se voze i svi znamo da nista od tih kola nije u savrsenom stanju pa malo dima na saltanju i pri davanju gasa mozemo pripisati tome. Samim tim smatram da je ne bismo trebali vise da raspravljamo o dimovima jer je sve receno u par postova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 mjet 69ks ne dimi nista na patosiranju. Na plus 18-20ks opet skoro nista ne dimi. Na plus 30ks mora da dimi. Ako se pretera sa gorivom i dimom stvarno se dobije slabiji rez na stoperici. Ja sam sebi redukovao maxbrend mapu da bi dobio manje dima i bolji rez na stoperici.

Stilo 115 i 140 imaju turbincinu povecu i sa krilima leptira sa kojom mozes upumpati daleko efikasnije i vise vazduha pa je lakse potrefiti idealno stanje gorivo/vazduh kod njih nego kod punta jtd 80/86, brava jtd 105 itd

Dobra brend mapa ne mora kostati u EU vise od 500 eur a ista kod nas 250

Share this post


Link to post
Share on other sites

69 tki kad prsnes malo ranije ubrizgavanje i dizna ti je otvorena 20 posto duze uz pokoji limiter povisen dobijes 20 kmh vise, ako sam dobro shvatio pitanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je da dima bude malo...i to na trenutke prilikom ubrzanja da ''prdne'' malo, to je ok. Da dimi kao lokomotiva, to niko ne može da me ubedi da je normalno, i nije. Dva JTD-a sam imao, kod punta nikad nisam primetio dim u retrovizoru, a drugi su mi govorili koji su bili iza mene dok se ganjamo, da je na trenutak znao da izbaci malo čađi i to je to.

Kod ovoga sada, doduše multijeta, ne mogu apsolutno nikako da stvorim dim. Verovatno na to utiče dosta i DPF, ali eto to su moja iskustva...

Moje iskreno mišljenje je, da ako nije preka potreba da za remapiranjem, da se to ne radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde malo da osvezim temu :D

Trkaci, pretpostavljam delovi na menjacu, su pojedeni i na chipovanom automobilu (moj Bravo 1.9JTD) i trebalo bi da se zamene. Nuspojava pojedenosti istih su vibracije pri najvecem obrtnom momentu. Ovo moze da se izbegne punim gasom ili laganim gasom preko kriznog momenta najvece sile.

Interesuje me koliko je komplikovana zamena tih "trkaca" i podrazumeva li skidanje menjaca? I koliko moze da kosta cela akrobacija? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre će biti da su ti te vibracije zbog nečeg drugog: nosači motora zamajac, krstaci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada citam nesto, zna majstor sta je sve radjeno, zamajac i set kvacila perfektni, nosaci provereni.

Moj majstor je na odmoru, ovaj se zadesio tu, tj. moj auto kod njega. Kaze covek da su trkaci, a koliko sam ja razumeo to je krst poluosovine kod menjaca, sa desne strane.

Ako su krstaci, to je to, ne?

Krstaci - trkaci - zglobovi polusovine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvacilo je problem. Ja sam jednom imao taj problem sa malinicevim kvacilom i resio sam problem kupovinom valeovog seta. Sad imam iste te vibracije ali samo u 1. Kada krecem sa laganim gasom.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja napisah sta je problem. Problem su trkaci iliti krstaci na poluosovinama, verovatno desni do menjaca. Mora da se skida i zameni. Ja sam samo pitao koliko posla ima i koliki je problem zameniti to...

Tapatalk

http://avala.biz/uputstva/Uputstvo_za_montazu_zgloba_sa_trokrakim_krstom.pdf

Stavka br. 2 :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se bre žalite na vibracije :D

Ja sam jedno shvatio, ako sa fabričkom mapom ne trese, a sa nekom jačom trese znači da ta mapa nečemu valja :) i da ide bolje!!

I meni trese, ali minimalno. I baš mi se zdrav xxebe da se oko toga sada potresam. I dimi fino, danas se jedan BMW X5 na Ibarskoj fino nagutao dima :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tako tražio šum-vibraciju za koji su dobri majstori pretpostavljali da je u menjaču-diferencijalu pa sa skinuo menjač i ništa nije nađeno sumnjivo. Jedna sumnja je bila na hardijev zglob koji ima lufta, zamenjen je i ništa boljle se ne čuje. Moguće da sam nešto deformisao prečipovanim obrtnim momentom ali zasad ne vidim načina da otkrijem uzrok. Kao kaznu sebi i lokot da ne vozim čip kupio sam tanke i visokoprofilne gume, auto je postao divokoza i vozi se stock.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja napisah sta je problem. Problem su trkaci iliti krstaci na poluosovinama, verovatno desni do menjaca. Mora da se skida i zameni. Ja sam samo pitao koliko posla ima i koliki je problem zameniti to...

Tapatalkhttp://avala.biz/uputstva/Uputstvo_za_montazu_zgloba_sa_trokrakim_krstom.pdf

Stavka br. 2 :whip:

Samo menjaj trkace i zglobove i hardi gume...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...