Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

I pranje automobila je priprema za zimu / pranje auta tokom zime

Recommended Posts

Prebrisacu malo stakla na pumpi do tada. Verovatno kakda bih ga oprao sada, ni glicerin ne bi pomogao.

 

Meni jutros telefon javlja -11, a kola kazu -7.5, tako da ni ja ne verujem da ce biti bas toliki minus kako najavljuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pranje - ok, ko voli.

Ja imam garažu i nije mi problem da u lokalnoj perionici operem i pravac - garaža i po najvećem minusu. :rolleyes:

 

Nije da redovno perem auto, ali, generalno ne volim kad je ono, ceo celcijat musav, prljav od zimske ulične prljavštne. Onda operem.

 

Ali, pranje kao zaštita od korozije  - u 21. veku ?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Ne znam gde je u Beogradu merni centar, ali recimo u Novom Sadu je skroz van grada i uvek javljaju nižu temperaturu. Drugo, vesti na radiju kasne i obično ide podatak od pre sat - dva.  I meni je danas na kolima pokazivalo koliko i tebi, a pričali su o minusu. Samo za vikend mislim da će stvarno da bude gadno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da zaštitite automobil od soli?

 

160266-zima.jpg

 

Srbija je zavejana, a putari se protiv klizavih puteva bore, između ostalog, i tonama soli. Kako to utiče na naše automobile?

So je dragocena, kada je otapanje leda u pitanju, ali znajte da ima "zube", i da to najbolje osete naši atumobili, ali i obuća. Zato je važno da obuću očistimo čim se izujemo, a automobile peremo što češće možemo, barem jednom u sedam dana. Od soli prvo propadaju nezaštićeni delovi, a onda i sva ona mesta na karoseriji na kojima se zadržavaju voda i blato. Najosetljivija mesta su:

 

- rubovi krila

- spojevi na haubi i na krilu

- donji deo vrata

- spojevi na zadnjoj haubi i pragovi

 

Osim redovnog pranja, šta još možemo da uradimo?

Za efikasnu zaštitu od korozije automobila koriste se specijalni lakovi, a neophodno je i prskanje donjeg dela karoserije i prostora oko motora proizvodima na bazi voska. Pitajte na benzinskoj pumpi da liimaju te proizvode, ili tražite u svom servisu da vam zaštite automobil od soli. Takođe, takvi proizvodi treba da se mažu i na plastične delove ispod vrata, unutrašnji deo blatobrana i rubove. A kada zima prođe, i kada zimske gume zamenite letnjim, obavezno svoj automobil odvezite u servis na čišćenje prostora motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče mi je rađen veliki servis pa sam gledao auto i s donje strane. Skroz je bio beo, znači pod, auspuh, karter, trap, ma sve. Strašno! Danas sam ga malo prao dole, prešlo nulu, pa dok se može. Ostalo ću da vidim kad prođu snegovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu, zato trule sporije, ali ipak nisu večiti. A moj recimo ima 16 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2017 at 11:58 AM, Mijailović P. said:

Sve je to MrAkEtInG. Kakva more SO.
Pa nisu to yugići i trte-mrte kante.
'Ajte molim vas...

fiat ne truli. :lol:

 

20150801_134718.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prešli smo nulu, sad treba ići na pranje ko nije već otišao. Ako ste ovih dana vozili bar malo računajte da vam je auto odole beo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao da si mene slikao. Doduše nemam kuću, tako da sam prepušten perionicama, ali sad ih srećom samo u NS ima bar 10 gde možeš sam oprati kola. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to, izvini, nisam te sinoć razumeo. Živim u zgradi, tako da nemam uslova da polivam auto, naročito ne toplom vodom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trikovi da se na autu ne zalede stakla, retrovizori, brava..

 

sneg zima

 

Ne čekajte jutro da bi se uhvatili u koštac sa zaleđenim automobilom. Život će vam biti mnogo lakši ako pripazite na neke stvari i napravite određene poteze koji će to sprečiti. Tu je osam saveta kako da vam se ne zaledi ni staklo, ni vrata, a ni brava i šta da radite ako se to dogodi.

 

Birajte istok

Imate li mogućnosti, uvek automobil parkirajte tako da prednji deo bude okrenut na istok. Tako će prvi jutarnji zraci polako otapati led na vetrobranskom staklu.

 

Pomažu alkohol i sapun

Napravite tečnost za odleđivanje stakala koju ćete ujutro samo poprskati po ledu. U bocu stavite litar alkohola, decilitar vode i deterdžent za pranje posuđa. Dobro promućkajte. Postoji još jedan recept - ulijte u bocu sa raspršivačem alkohol i vodu u promeru 2:1 (dve trećine alkohola i trećina vode).

 

Zaštitite brave od leda

Tu pomaže WD40. Ušpricajte ga u brave na automobilu i neće se zalediti preko noći.

 

Da se vrata ne zalede

Vrlo je jednostavno, sve što treba da uradite je da premažete gumu oko vrata automobila nekom masnoćom. To može biti glicerin, vazelin, jestivo biljno ulje itd. Uradite to čim izađete iz vozila kako bi naredno jutro bez problema otvorili vrata.

 

Snađite se

Ako se nađete negde u gradu, stakla vam se zalede, a kod sebe nemate ni sprej, ni toplu vodu ni strugalicu - posegnite za kreditnom karticom i ostružite led. To će ići malo sporije, ali ipak ćete nakon nekog vremena moći da sednete u auto i odvezete se kući.

 

Čarape na brisače

Da, dobro ste pročitali. Navucite stare čarape na brisače kako ih ujutro ne biste našli ''zalepljene'' za zaleđeno staklo. Ili, jednostavno ih dignite da ne stoje na staklu pa se neće ni zalepiti.

 

Zaštita za retrovizore

Spoljni retrovizori na automobilu neće se zalediti ako na njih stavite plastične kese. Možete ih omotati i gumenom trakom.

 

Stavite karton na stakla

Ovo je odličan način prevencije da se stakla na autu uopšte ne zalede. Umesto kartona možete staviti i stari peškir. Zaleđena stakla nikada ne polivajte vrućom vodom jer mogu popucati, posebno ako već imaju manja oštećenja, upozoravaju stručnjaci. Pametniji izbor je mlaka voda koju na staklo nanesete krpom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kladim se da nešaoct nije ni čitao tekst, nego daj samo copy-paste da ima nešto  :lol:

Dokon sam pa sam malo obradio predloge... dodao šta fali...:

14 hours ago, neshaoct said:

Trikovi da se na autu ne zalede stakla, retrovizori, brava...

 

Birajte istok - parkirajte na obali mora gde vam auto nije zaklonjen zgradama

Pomažu alkohol i sapun - alkohol popijete kako bi lakše podneli zimu a sapun namažite na gume

Zaštitite brave od leda 

Ušpricajte WD40 u brave na automobilu - SVAKO VEČE, i neće se zalediti preko noći. U proleće iscedite WD40 iz vaših vrata na vozilu i vratite u bocu za sledeću zimu.

 

Da se vrata ne zalede

Vrlo je jednostavno, sve što treba da uradite je da premažete gumu oko vrata automobila nekom masnoćom. To može biti SVINjSKA MAST, glicerin, vazelin, jestivo biljno ulje itd. Uradite to SVAKI PUT čim izađete iz vozila kako bi ste uvek kvalitetno umastili garderobu prilikom sledećeg ulaska u vaše vozilo.

 

Snađite se

Ako se nađete negde u gradu, stakla vam se zalede, a kod sebe nemate ni sprej, ni toplu vodu ni strugalicu - POLOMITE STAKLA ili posegnite za kreditnom karticom i ostružite led. To će ići malo sporije, ali ipak ćete nakon nekog vremena moći da sednete u auto i odvezete se kući, ALI NOVAC SA BANKOMATA VIŠE NIKADA NEĆETE MOĆI DA PODIGNETE. 

 

Čarape na brisače

Da, dobro ste pročitali. Navucite stare čarape AKO VAS NIJE SRAMOTA (stare, ali oprane i čiste, zbog onih koji vas poznaju i koji će sigurno da slikaju i objave sliku na net-u) na brisače.

 

Zaštita za retrovizore

Spoljni retrovizori na automobilu neće se zalediti ako na njih stavite MASNE plastične kese. Možete ih omotati i gumenom trakom. ?!?  :blink:

 

Stavite karton na stakla

Ovo je odličan način prevencije da se stakla na autu uopšte ne zalede. KARTON DOBRO UKROJITE PO OBLIKU VAŠEG VETROBRANSKOG STAKLA. Umesto kartona možete staviti i stari MASNI, PRLjAVI peškir. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC: Da li zimi treba ići u auto perionice?

 

209713-perionica.jpg

 

Ako ste ljubitelj svog automobila, verovatno ni zimi ne odustajete od poseta auto-perionicama. Treba imati na umu na to nije uvek dobra ideja. Postoje različita mišljenja o pravilnoj nezi automobila u zimskim uslovima. Od saveza da automobil zimi treba prati češće, zbog soli i prljavštine, do onih koji kažu da auto-perionicu zimi treba izbegavati. U svakom od ovih saveta ima istine. Ukoliko se držite nekoliko principa, na koje je ukazao nemački auto klub ADAC, pranje automobila zimi ne mora imati negativne uticaje na automobil.

 

Koliko često treba prati automobil zimi?

Onoliko često kao u letnjim mesecima. Nesporna je činjenica, da se čist automobil bolje vidi od prljavog, posebno u lošim vremenskim uslovima. Međutim, uvođenjem dnevnih LED svetala, ova prednost čistog automobila je polako izbledela.

 

Da li je tačno da so oštećuje automobil zimi?

Da i ne. Tvrdnja da so agresivno deluje na koroziju karoserije nije u potpunosti tačna. So je štetna samo na mestima gde je lak automobila oštećen, na primer zbog ogrebotina. Međutim, besprekorne površine se lako nose sa napadima prljavštine i soli. Čak je i šasija automobila na modernim automobilima dobro zaštićena. Donji delovi su dobro zaštićeni zaptivkama, zaštitnim premazom šasije, kao i upotrebom pocinkovanog lima. Dakle, to je problem koji važi samo za stare automobile.

 

Kada zimi ne treba ići u auto-perionicu?

Ako temperatura padne ispod -10 stepeni, onda nije dobro ići u auto-perionicu. Lak automobila je poput kože čoveka, osetljiv na ekstremne fluktuacije temperature. Takav toplotni udar takođe oštećuje gumene i plastične komponente automobila. Temperatura vode u auto-perionicama se kreće od 10 do 30 C stepeni. Ako takva voda udari u automobil koji se do pre samo nekoliko sekundi kretao na ekstremno hladnom vremenu, to sigurno neće imati pozitivan uticaj na automobil. Oštećeni ili naknadno ofarbani delovi biće posebno osetljivi na termički udar.

 

Na šta zimi treba obratiti pažnju u perionici?

Kao i leti, i zimi se trebaju poštovati osnovna pravila. Zatvoriti dobro prozore i otvore na krovu, proveriti poklopac rezervoara za gorivo, isključiti brisače vetrobranskog stakla, posebnu pažnju obratiti ako ima senzor za kišu, preklopiti spoljašnje retrovizore i odvrnite krovnu antenu. Zimi postoji i jedan specifičan uslov. Ne zaboravite da uklonite sve tragove snega i leda sa karoserije. Delovi leda na automobilu, nakon delovanja četki za pranje, deluju kao brusni papir.

 

Koji su programi zimi najprikladniji?

Izbor pretpranja koje uklanja najgrublju prljavštinu sa površine karoserije posebno je korisno zimi. U suprotnom rizikujete ogrebotine. Prednost pretpranja je i činjenica da se tokom zime tako ublažava temperaturna razlika između spoljnog okruženja i boje. Za savremene automobile nisu potrebni programi poput nanošenja vrućeg voska ili pranja oslanjanja, dok za starije automobile može biti korisno.

 

Šta je bolje - pranje na portalima ili ručno pranje automobila?

Test ADAC-a za pranje automobila je pokazao da prednost ima manuelno pranje automobila. Ne zbog četki, jer su one napravljene od nežnog polietinela. Nije ni zbog sredstava za čišćenje, jer su takođe slični. Glavna razlika leži u ručnom pretpranju vodom pod visokim pritiskom, koje uklanja prljavštinu čak i tamo gde četke iz portala ne mogu da priđu. Zimi je ova prednost manuelnog pranja još izraženija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Ako temperatura padne ispod -10 stepeni, onda nije dobro ići u auto-perionicu. Takav toplotni udar takođe oštećuje gumene i plastične komponente automobila. Temperatura vode u auto-perionicama se kreće od 10 do 30 C stepeni. Ako takva voda udari u automobil koji se do pre samo nekoliko sekundi kretao na ekstremno hladnom vremenu, to sigurno neće imati pozitivan uticaj na automobil. Oštećeni ili naknadno ofarbani delovi biće posebno osetljivi na termički udar.

Dodao bih samo da je na nagle promene temperature verovatno najosetljivija soferka. Znam za vise slucajeva pucanja "zdravih", a ako su vec imale ostecenja da ne govorimo. Ili kada "strucnjaci" polivaju zaledjenu soferku toplom vodom, kako bi led ili ledena kisa popustila :) ... Bukvalno da gledas kako se na tvoje oci rascvetava i kako ti par stotki izlece iz dzepa...

Isto vazi i kontra - za pranje hladnom vodom leti, pogotovo auto koji je bio izlozen suncu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije mi jasan vlasnik koji opere auto na temperaturama ispod nule, pa ta voda zađe svugde, a tek kederi kako mogu da zamrznu, sačekaj lepši dan, temp u plusu, sunce, i sa zadovoljstvom operi auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...