Welcome to Fiat-Lancia Club Serbia Forum

fb nalog 02.jpg

Za pisanje u bilo kojoj temi na Forumu neophodno je da se ulogujete. Ili tako što napravite svoj korisnički nalog na Forumu (klik na Sign Up i popunite polja), ili još lakše tako što se povežete sa Vašim Facebook nalogom.

Opet klik na ''Sign Up'', onda izaberite ''Sign In with Facebook'', izaberite da li želite na Forumu da koristite ime sa Facebook-a ili želite neko drugo ime, i to je to. Sve ovo klikćete samo prvi put, svaki sledeći put Forum je to automatski upamtio.

 

Povezivanjem na Forum dobijate mogućnost da učestvujete u diskusijama, postavljate slike, video klipove, dobijate notifikacije kroz Browser (da, isto kao na FB-u :) ), šaljete/primate privatne poruke, ''tagujete'' druge ljude kako bi odmah videli Vaš upis... Kao da ste postali deo jedne veeeeelike FB grupe sa trenutno preko 15.000 ljudi sa kojima razmenjujete stavove. :) 

neshaoct

I pranje automobila je priprema za zimu / pranje auta tokom zime

pranje%20automobila.jpg

Dubinsko ili samo osnovno pranje automobila kao priprema pred nastupajuću zimu, kao i koja je najbolja zaštita od korozije, pitanja su koja ''muče'' vozače ped svaku zimsku sezonu. Takozvano pranje ''spolja i iznutra'' može se priuštiti za 500 do 600 dinara. Ali dubinsko (hemijsko) pranje automobila je potpuno druga priča. Ono podrazumeva mnogo više od usisavanja unutrašnjosti vozila. Mašinama, praškovima i autokozmetikom ovakvim pranjem moguće je otkloniti fleke sa sedišta, tapacirunga, mebla... Vreme potrebno za ovakvo pranje je oko tri do četiri sata, a košta najmanje 3.000 dinara. Nanošenje kompletne zaštite protiv rđe kod autolimara, u zavisnosti od veličine vozila, košta između 5.000 i 15.000 dinara, a u servisima za pranje i podmazivanje vozila upozoravaju vozače da iskoriste tople i suve dane kako bi zaštitna sredstva imala pravi efekat.

Automobili novije generacije, recimo od 2000. na ovamo, imaju pocinkovan lim i garanciju i do 12 godina (možda neki i više) da se neće pojaviti korozija na limariji, ako nije oštećena. Međutim, stručnjaci savetuju i da se na spoljašnjost novijih modela makar nanese vosak kao preventiva. Za različite delove na vozilu postoje različita zaštitna sredstva koja doprinose njihovom nerđanju. Za podnu zaštitu koristi se antikorozivno sredstvo na bazi bitumena koje je crne, sive ili bele boje i uglavnom se nanosi običnom četkom, ali se preko njega pod ne može se farbati. Za sajtne, rubne i delove kod točkova najbolju zaštitu pružaju sredstva koja se sastoje od plastičnog PVC materijala dok se vosak koristi pre svega za unutrašnje delove vrata, ispod tapacirunga.

''Vrlo je važno da se sredstva na bazi PVC i voska nanesu pomoću specijalnog pištolja i kompresora u servisu kako bi se na pravi način zaštitom popunile sve rupe na vozilu'', kaže Vladimir Mitić, automehaničar i dodaje da se svaka zaštita nanosi u dva ili tri sloja.

Veruje se da je podna korozija prvi znak da je vozilo zrelo za otpad. Međutim, iskusni kažu da postoji rešenje i za najgore situacije kad se na četvorotočkašu uhvati dubinska rđa.

''Ako zaštitu probije rđa, onda se na tom delu automobil mora obrusiti brusnim kamenom ili čeličnom četkom. Onda se nanosi antikorozivno sredstvo i sačeka se pola sata kako bi ono ''pojelo'' rđu. Potom se taj deo vozila čisti šmirglom sve dok lim ne počne da se sjaji'', objašnjava Miroslav Jeremić iz auto-servisa.

Dobre aluminijumske felne omogućavaju automobilu bolji odziv na kočenje i ubrzanje, što znači preciznije upravljanje vozilom i bolje ponašanje u krivinama. Da bi sačuvali felne od nečistoće i korozije potrebno redovno prati i to ručno, mekim četkama i sunđerom. Najvažnije je prvo dobro oprati grubu prljavštinu, bez sunđera. Felne se ne peru sredstvima koja sadrže kiselinu i kaustičnu sodu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre aluminijumske felne omogućavaju automobilu bolji odziv na kočenje i ubrzanje, što znači preciznije upravljanje vozilom i bolje ponašanje u krivinama. Da bi sačuvali felne od nečistoće i korozije potrebno redovno prati i to ručno, mekim četkama i sunđerom. Najvažnije je prvo dobro oprati grubu prljavštinu, bez sunđera. Felne se ne peru sredstvima koja sadrže kiselinu i kaustičnu sodu.

preuzeto sa - Auto Blog

Najbitnija stavka, po meni, samo da su felne citave. Sto se tice dubinskog, takodje podrzavam.

Ostalo spada pod "automobilhipohondriju".

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam garazu a auto mi je prljav toliko da mi ga je muka gledati. Verovatno ste primetili da perionice ne rade uopste, a i da nadjem neku verovatno bi mi se auto smrzo skroz. Kako oprati auto po ovom minusu?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikako, cuti i cekaj da otopli :) ne cackaj mecku, posle ces da kukas kako ti se svasta nesto zaledilo, pocev od vrata i prozora :) od stroke jos niko nije umro, gledajuci samo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, u sopstvenoj reziji dok ovo malo ne popusti ne pokusavaj nista. Ja pre neki dan krenuo samo da operem stakla, kako predjem krpom odmah ledi. Zamisli tek da zveknes neku vecu kolicinu vode na auto.

Ostaje nam samo da uzivamo u avataru koji je postavila Irokanji i cekamo priblizno takve vremenske prilike :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) U perionicama u tržnic centrima. Zira znam da ima, a Ušće i Delta City nisam siguran. Opereš i ostaviš ga kod njih par sati ili ceo dan da se osuši.

2) Suvom parom kod Džonija koji je jedan od partnera Kluba.

3) Gorenavadena dva predloga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ili da se auto pere slanom vodom... :question: :question: :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pranje cetkama na OMV koje ima sushenje toplim vazduhom na kraju? Mada verujem da se voda zavuce po raznim kanalima, kederima i gdesvejosh ne..

Edited by dvla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji i perionica u Imo centru na nivom beogradu,u garazi.tamo sam prao auto proslih zima,mada je uvek guzva kod njih. Ja ga oprah u perionici u kraju.topla voda i posle suve krpe i auto blista.malo bolje obrisati oko vrata i bravica i nema da ledi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja posle idem kod Dzonija u steam, zvao jutros kaze rade regularno :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja svoj danas oprao detaljno sve iznutra ,auto bio upaljen a ja uzeo aktivnu penu u spreju i naprskao sve tepihe i sedista(prevrnuta koza),sacekao 15-tak minyta ,uzeo vlaznu magicnu krpu i sve istrljao. zatvorio auto i ostavio da radi pola sata sa grejanjem na max,otvorio sve usisao,prebrisao ,naprskao siikonom ,ubacio dve nove jelkice. nakon toga sam ga prao na zetone ali samo do visine prozora nisam hteo iznad da ne zalede stakla i brave,a ovako sam oprao so i alu felne koje su bile pune leda pa je tresao volan kada vozim preko 80km. to je to ,ja zadovoljan jer mi je najbitnije bilo da je unutra cist.

pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja razmisljam da moje cudo operem odozdo i da ocistim blatobrane od snega i soli posto se nakupilo katastrofa... Sta mislite da li je to pametno na ovim minusima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ja tako prao pa mi se navatao led na rameninima,morao sam u garazi cekicem da skidam....sad imam sneg koji mi se pretvorio opet u led. Znaci svaki put moram u garazu da cistim....ocisti samo nemoj vodu, veliki je -

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već godinama praktikujem da operem auto odozdo kad prođe zima. Ali, da idem da ga perem po ovom kijametu i minusu, neka hvala. Preživeće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now