djape1977 32 Posted February 17, 2011 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted January 27, 2015 Kako je ovo meni uvek bio lep auto. Koliko je upicanjen na ovom videu izgleda vrhunski! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted January 27, 2015 Moj deda je imao nekoliko komada, i one prve i posle zadnju seriju novog kupio i cuvao do pred kraj zivota. Odlican auto, za to vreme je bio klasa! Jedino sto je trosio dosta, barem ovaj nas 1300cm3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted January 27, 2015 Trošio jeste ali i gorivo nije bilo skupo. Matori mi je pričao da je sa svojom šegrtskom platom tada mogao da kupi preko 3000l goriva. Sa svojim "kecom" kojeg je kupio novog je za oko 2god ubio 100kkm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted January 27, 2015 3t goriva od jedne segrtske!? Leeele, koliku li je onda imao moj deda ko direktor A meni se folirao nesto kao nema i to.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted January 27, 2015 Učio zanat a kasnije radio u jednom od prvih TV servisa u gradu! Ubijali se od posla i bakšiša Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun 1 Posted January 30, 2015 Auto na kome sam naucio da vozim.Auto 1972 god i 1500 ccm,nisam znao da li je siri ili duzi kada sam prvi put seo za volen,jbg klinac 7 god.Ne mogu da nadjem nekog samo da ga provozam da me mine zelja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan81 24 Posted January 30, 2015 Pogotovo onog sa rucicom menjaca na volanu,ja sam tog vozio kao klinac! Quote Share this post Link to post Share on other sites
paun 1 Posted January 30, 2015 Ovaj na kome sam ja ucio da vozim imao je rucicu kod volana ali je prepakovana dole.Auto za duza putovanja vrh,udobnost i komfor extra.Karburator sa dva grla potrosnja 10 do 12 u gradu ako ne i vise pa se vozilo samo tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted January 31, 2015 Imam jedan ocuvan primerak na prodaju...prvi vlasnik.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 21, 2017 Vrele Gume video: Fiat 1300 - Zastava 1300/1500 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 21, 2018 20.12.1979. u Kragujevcu proizveden poslednji Tristać (Zastava 1300/1500) Licencna verzija Fiata 1300, koji je na evropskom tržištu izdržao tek pet godina, 1960-ih je u bivšoj državi bio statusni simbol i direktorski auto, proizvedeno ih je 201.160. U Torinu je Fiat 1300 predstavljen 1961. godine, a licencna proizvodnja u Kragujevcu je počela gotovo odmah. Automobil je prodavan kao Zastava 1300, bez Fiatovih oznaka, a u narodu je vrlo brzo stekao nadimak ''Tristać'', pod kojim je poznat i upamćen i dan danas. Zanimljivo, karavanska verzija se značajno razlikovala od italijanske, odnosno bila je izvedena iz karavanske Lade 1200/1300 (Žigulija). Proizvodnja je u Italiji zaustavljena još 1966. godine, tako da su kasnije izmene specifične samo za Zastavine modele. Tokom 1960-ih je bio ''teška šminka'' i prepoznatljiv auto direktora i političara. Ostao je popularan do samog kraja, zanimljivo, upravo poslednja godina proizvodnje, 1979., bila je i rekordna, sa čak 16.750 proizvedenih primeraka. Ipak, malo ko je zažalio, tada je to već bio zastareli model, a domaći hit je bio Stojadin (Zastava 101). U Kragujevcu je od 1961. do 1979. proizvedeno 201.160 primeraka Tristaća, trećinu ukupne serije Fiata 1300/1500 (izvornih i licencnih). preuzeto sa - Auto Blog 2 Ivan and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 6007 Posted February 5, 2019 @Ivan Što mi staješ na muku!!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 2, 2020 ''Tristaće'' je vozila milicija, ali su ipak bili statusni simbol Kada se sedamdesetih godina prošlog veka na našim drumovima pojavio Fiat 1300 bio je pravi statusni simbol. Popularni ''tristać'' je u to vreme bio prava atrakcija na našim drumovima, a i gotovo pola veka kasnije poneki se još nađe u saobraćaju. Kako prenosi RTS, pune 43 godine Zrenjaninac Radovan Moldovan, ili kako ga komšije zovu Rača, druži se sa svojim ''tristaćem''. Kada ga je kupio imala ga je Milicija i retki Zrenjaninci. Rača je tada bio glavni u društvu. Kako onda, tako i danas, samo je razlika u godinama, jedan i drugi su stariji za 43 godine. ''Bio je maj 1976. godine kada sam ga isterao iz bivšeg Remonta, našeg. I onda sam, pošto je sijalica za gorivo sijala jako crveno, prvo gorivo sipao. I kada sam sve sabrao koštao me je pet i po hiljada. Došao sam kući i od onda sam krenuo da se vozim sa njim, kako po gradu našem, tako po našoj staroj Jugoslaviji, ali i po velikom broju država iz Evrope. Rumunija, Mađarska, Bugarska, Italija, čak do Francuske sam bio sa njim. U Grčkoj sam bio i fala bogu, šta mi je drago, da me nikada nije ostavio. Ja sam ga održavao, čuvao. Ja ga volim'', iskren je Radovan. Iako je ''tristać'' prestao da se proizvodi osamdesetih godina, još uvek mogu da se nabave rezervni delovi, a što se tiče popravke, kako Rača kaže, sam ga održava u 95% slučajeva. ''Oko mehanike, i lekar, i medicinska sestra, sve sam ja njemu. A što se tiče limarije tu imam jednog starog prijatelja, to je moj komšija Milenko Berić, on je doktor za limariju'', dodaje ponosni vlasnik ''tristaća''. Ako se vozi brzo, objašnjava Radovan, njegov ''tristać'' onda troši mnogo goriva. Kada je bio nov na otvorenom putu je trošio oko 8 litara benzina, a sada troši oko 9, ali u gradu ume da potroši i do 12, 13 litara, ali taj problem je rešen tako što mu je ugrađen plin. Račin ''ljubimac'' je prešao oko 350.000 kilometara i veruje da će ga služiti dok god on bude mogao da vozi. Smatra da je za kola najvažnije da budu garažirana. A ako u ove zimske dane ima problema sa paljenjem, to reši na prost način. Podigne haubu, uzme čekić i udari u dva tri određena mesta i ''tristać'' upali, kaže u šali, a možda i ozbiljno, zrenjaninski Flojd. preuzeto sa - Auto Blog 2 bane1321 and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grafit 1073 Posted February 3, 2020 Ima jedna priča iz vremena kada je to bio aktuelni model. Ljudi su tada pokrivali svoje automobile ciradom i ostavljali na parkingu. Tako je jedan matorac, ponosni vlasnik Tristaća krajem jedne jeseni pokrio auto ciradom da ga sačuva do proleća. Znali su to lokalni mangupi i urade sledeće: - ukradu pandurima jednog njihovog Tristaća - ukradu matorom Tristaća i zamene im mesta - siti se navozaju privatnim Tristaćem - u međuvremenu pandurima fali jedan Tristać i ne znaju kome da se ”žale” - na proleće matorac skida ciradu i ima šta da vidi - odlazi u pand. stanicu da prijavi krađu/pronalazak 2 Woodoo and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
037 179 Posted October 10, 2020 (edited) @djape1977 Vidim u pregledu delova za »1300« neke odvojive distancere/distancijale za disk-kočnice. Koliko se ja sećam, "Tristać" je imao iste diskove kao »101« (takođe bez distancijala). Kako je to fabrički išlo? Jesu li promenjene i prednje kočnice kada se 1970. prešlo na diskove pozadi? Edited October 14, 2020 by neshaoct dodao tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted October 14, 2020 (edited) @037 Prva generacija tristaca ima napred diskove 250mm i troklipna kljesta a nazad velike doboše. Druga generacija ima sva 4 ista diska 227mm koji su se koristili na mnogim modelima do debelo u 2000te godine. Distanceri su 5mm fabrički, valjda im je tako bilo lakše nego da prave duže viljuške i zadnje osovine Edited October 14, 2020 by neshaoct dodao tag 2 2 neshtry, Woodoo, 037 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 4, 2023 TestAutomobila: 1975. Zastava 1300 Registrovana i u voznom stanju, prva fabrička boja, nikada varen auto, bez rđe. Hrom u odličnom stanju, a automobil nije garažiran. Stoji tu gde je snimljen preko cele godine, pomera se samo kada se vozi do grada. Ukupno je ovih vozila Fiatovih i licenciranih proizvedeno preko 1.900.000, a samo u Srbiji nešto preko 201.000 komada. 3 dach@, Mijailović P. and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted January 4, 2023 Ujak je kupio nov bilo je uživanje voziti se u njemu dosta udobnije od Zastava i Lada u to vreme. Nisu ga nikad prodali dok je ujak mogao da vozi posle je ostao u garaži 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 4, 2023 6 hours ago, neshaoct said: a automobil nije garažiran. Stoji tu gde je snimljen preko cele godine @shuxx Vidis li kako se konzervira auto . 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10890 Posted January 4, 2023 Imao sam Fabiju I, kod mene od njene 6 do 13te god, farba ko nova. Ali Z10 je sav ispucao lak na krovu. Pa mi ga zao. Naucio sam lekciju Sent from my SM-A536B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 19 VreleGume: 1976. Zastava 1300 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites