Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Sta je konkretno problem kod ovog 1.0 turbo motora na fiesti i fokusu,

gomila ih je sa problemima po Svici a uvezao bih neki, moze li se to kod nas servisirati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo oko dsg menjaca nieam znao, sto se opreme tice u Mercedesu, mislim da je pristojna, za hdi motore znam.
Otprilike lomim se izmedju tog Mondea i w 204.Razlika u ceni je 2000 eur sto nije malo.


Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja shvatio, pukne im neko crevo kuda ide antifriz, i onda ostanu bez rashladne tecnosti, vlasnik ne primeti, pa onda kad pregreje, svasta bude, progori dihtung, osteti glavu, mozda cak i blok, ko zna... Takodje turbine stradaju dosta lako... E sad, to sa crevom je navodno ispravljeno od facelifta, ali ne znam sta jos ima... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus dodatno znaju da imaju problem sa krunjenjem zupčastog kaiša (kod njih je potopljen u ulju) ukoliko se ne sipa tačno propisano ulje, sa tačnim specifikacijama, a taj "otpad" zapuši sito na uljnom kanalu itd itd... tako da ga teraj u qrac generalno ako mu nisi 100% siguran u istoriju

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa uljem pokazuje koliko je često neophodno pridržavanje fabričkih specifikacija.

A za problem sa pregrevanjem i havarijama motora je rađen opoziv i rešeno je to, ali ajd' ti budi siguran da se prethodnom vlasniku nije već pregrejao i pre opoziva. Valja napomenuti da restyling nema taj problem.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 eco boost isto ima probleme sa zacepljenjem kanala kroz koje ide rashladna tecnost pa dolazi do teske havarije. Radjen je opoziv i za njih.

Uglavnom ja bih te fordove turbo benzinjare kao polovne zaobisao

Bilo je i kod nas na oglasima 1.6 Focusa sa polupanim motorima zbog navedene mane..

Edited by Boris90

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za dezintegrisanje kaisa sam cuo i za PSA 1.2 puretech, a njihov 1.6 thp je takodje pun raznih sranja (lanac, senzori, termostat, pa ako se nesto ne primeti na vreme, opet potencijalno pregrevanje, havarije, a voli potrosit i ulje, itd)... 

 

Ja ne znam, jel moguce kupiti danas normalan benzinski motor u novijem C segmentu, osim Fiata i VW-a? 

 

Ostaje eto taj 1.3 tce Renault-Daimler da vidimo kako ce se pokazati... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, horvat said:

 a njihov 1.6 thp je takodje pun raznih sranja (lanac, senzori, termostat, pa ako se nesto ne primeti na vreme, opet potencijalno pregrevanje, havarije, a voli potrosit i ulje, itd)... 

to nije njihov nego BMW-ov thp

takodje ima vise verzija ovog motora. Problematični su oni sa 150 i 156 ks. kruže priče da su kod novijih verzija su ispravili te gluposti ali mislim da nikad to nećemo doživeti u praksi jer ljudi beže od ovih motora baš zbog silnih gluposti u prvim verzijama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, ovi sa Minijem i BMW-om tvrde da je to PSA motor, tj 'peru ruke' od njega :D 

 

Koliko sam ja razumeo, radili su zajedno na razvoju, ali je BMW bio zaduzen za valvetronic, tj taj deo glave valjda... nem pojma... 

 

Da, i ja sam cuo da je onaj od 205 ks dosta bolji, a da je GTi sa 250/270 cak i najbolji, samo jbg, ti su retki jer su isli i sa jakim paketima (GT i GTi), pa su bili skupi bas svojevremeno :D 

------

Ispade da ne moz covek da kupi ~130-150ks C segment noviji auto, a da nije VW (il da nije poluraspad) :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EP6-DT is THP150 - problematican
EP6-CDT is THP156 - problematican
EP6-CDTM is THP163
EP6-DTS is THP175 - ide u rc / gti varijante
EP6-CDTX is THP200 - ide u RCZ i GTi
EP6-FDTX is THP208

 

 

21 minutes ago, horvat said:

Interesantno, ovi sa Minijem i BMW-om tvrde da je to PSA motor, tj 'peru ruke' od njega :D 

 

svojevremeno sam pratio ovaj motor ali kad sam video kakvih falinki ima, teraj dalje

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, horvat said:

Ispade da ne moz covek da kupi ~130-150ks C segment noviji auto, a da nije VW

Eto, upravo to i ja lepo pricam, posto imam tu glavolomku i nisam pametan. A vi me zaje*avate po forumu :D .

I plus treba da nadjes dizajn eksterijera/enterijera, na koji ce srce da zaigra :) . Mission impossible da sve uklopis.

A jos nisam gadljiv ni na benc, ni na dizelske turbake.

49 minutes ago, horvat said:

Interesantno, ovi sa Minijem i BMW-om tvrde da je to PSA motor, tj 'peru ruke' od njega :D 

:D , tacno tako... Gledam, ima ih prilicno u DS4 kod nas na oglasima, valjda se ne prodaju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, totti said:

A za problem sa pregrevanjem i havarijama motora je rađen opoziv i rešeno je to, ali ajd' ti budi siguran da se prethodnom vlasniku nije već pregrejao i pre opoziva

pa ako ga je bivsi vlasnik sredio, trebalo bi da radi, ne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ređi su oni koji će to ljudski da odrade i neće da gledaju cenu popravke po knjizi

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor su zajedno razvili, komponente proizvodi psa, a bmw sklapa motor za sebe.

The engine's components are produced by PSA at their Douvrin, France, facility, with MINI and BMW engine assembly at Hams Hall in Warwickshire, UK

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, dekirs said:

Taj motor ima vise problema nego zdravstvo u Srbiji :D

 

Ali je godinama zaredom proglasavan motorom godine. Sta ti je marketing

 

Nego, da pitam sve, jesu li poboljšali onaj 1.6 Hdi, Tdci Pug/Citro/Ford motor u novijim generacijama ili još uvek pati  još od istih boljki?

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

75000 dinara je registracija za w204 e 200/220 ,pa oni stvarno nisu normlani

Послато са MI 9 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Ali je godinama zaredom proglasavan motorom godine. Sta ti je marketing
 
Nego, da pitam sve, jesu li poboljšali onaj 1.6 Hdi, Tdci Pug/Citro/Ford motor u novijim generacijama ili još uvek pati  još od istih boljki?
Ako nije problem, koje boljke ima?

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

Eto, upravo to i ja lepo pricam, posto imam tu glavolomku i nisam pametan. A vi me zaje*avate po forumu :D .

I plus treba da nadjes dizajn eksterijera/enterijera, na koji ce srce da zaigra :) . Mission impossible da sve uklopis.

A jos nisam gadljiv ni na benc, ni na dizelske turbake.

:D 

 

Ne treba biti gadljiv ni na 'hot' varijante - ST, GTi, RS... :D Malo je skuplje, ali tu ima sveee :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, srdjos said:

Nego, da pitam sve, jesu li poboljšali onaj 1.6 Hdi, Tdci Pug/Citro/Ford motor u novijim generacijama ili još uvek pati  još od istih boljki?

Ja sam imao baš taj, Euro 4, skoro 11 godina i 185 kkm i nikakvih problema. Euro 5 jeste bitno drugačiji (izmedju ostalog, on je 8V, Euro 4 je bio 16V), digli su mu samo malo snagu ("par konja"), ali više moment ( u jačoj verziji sa 240 na 270Nm ), a dobio je po nekima najbolji (najskuplji i najpouzdaniji) start&stop sistem (sa Euro 6 su otišli na klasičnu, jeftinu varijantu S&S, koju koriste skoro svi).

Euro 4 je potencijalno "imao problem"  samo ako je bio kupljen nov napolju, ali ne i u Srbiji. U Srbiji je u početku imao servisni interval za ulje 10 kkm, dok je napolju inicijalno imao servisni interval za ulje 30 kkm i dve godine, a kada se onima "napolju" javio problem (da zbog predugog servisnog intervala kod nekih dolazi do nakupljanja naslaga na situ uljne pumpe, i da zato slabi pritisak podmazivanja) za sve TDCI/PSA motore 1,6 HDI (mazda, volvo, PSA i Ford, mislim i "Mini" ) , servisni interval je napolju skraćen na pola (godina i 15 kkm ). I više niko potencijallno nije bio u riziku. Tada je u Srbiji interval produžen na toliko :)

Ti predugački servisni intervali za zamenu lja su bili uzrok mnogih problema ne samo kod Ford/PSA, već, baš kod mnogih. Dve godine i 30 kkm je van svakoga razuma. I danas Ford za 1,5 TDCI ima interval godinu i 15 kkm (za 1,0 i 1,5 Ecoboost jednu godinu i 30 kkm), dok PSA opet "svira" sa marketingom  ( za 1,5 im je 25 kkm, ali, godina ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, djomla said:

Ako nije problem, koje boljke ima?

 

Pa iz posta @moron (zašto ovakav nadimak neka ostane misterija) video si jedan deo, sito na pumpi i sito u karteru i koje probleme naprave. Rešava se sa kraćim servisnim intervalima ili na drugi način što se ta sita povade i teraj

 

- verzija sa 90ks ima izdržljiviju turbinu (bez promenjive geometrije) nego verzija sa 110ks (sa promenjivom), čitaj manje je crkavala

- tegljenje lanaca između bregastih osovina usisnih ventila

- gomila motora je otišla na 150-170 kkm, odu stubline, sjebucka se radilica i onda radiš generalnu ili polugeneralnu

- curenje na diznama

 

Najbolje su se pokazale verzije sa 90ks jer nemaju DPF i imaju izdržljiviju turbinu

 

Moj Ford je inače sa motorom od 90ks i trenutno ima 222 kkm, ja sam ga kupio na 179 kkm i od tada nisam imao nikakvih problema, ali iz servisne istorije se vidi da je motor rađen. Sad mi se trenutno pokazuje curenje na jednoj dizni pa to moram sređivati.

 

Vidim da sad imaju varijante 92/112 ks i 95/120ks tih motora, zato sam i postavio pitanje.

 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/22/2020 at 3:58 PM, zunto said:
75000 dinara je registracija za w204 e 200/220 ,pa oni stvarno nisu normlani

Ako je vise od 2000 ccm, ne znam sta se cudis :)

Nego, jel Mondeo automatik ili manuelac?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

Vidiš, za te ostale navodne probleme Euro 4 1,6 HDI/TDCI koje si pomenuo ( npr. tegljenje lanca izmedju bregastih ... ) nisam zaista nikada čuo. Jer da jesam, "likvidirao" bih ga barem pet godina ranije :) Što se tiče DPF-a, ja nikada nisam imao ni najmanji problem. Tačnije, tokom 185 kkm nikada mi se nije ni upalila signalna sijalica da je došlo do zasićenja DPF-a u meri zbog koje bi bilo potrebno da ga vozim (bez gašenja ) dok on ne završi regeneraciju. Nikada. Jednom sam "menjao aditiv" za DPF (na 120 kkm, i to nisam ni čekao da se upali signalna sijalica, već sam do zamenio "opreza radi" i pre roka i trebalo bi da sam "bio miran" narednih 120 kkm), ali mi se na 180 kkm (kod Trebinja) upalila signalna sijalica koja je govorila da "nema aditiva" (što bi značilo da je potrebno da se dospe u dogledno vreme). Pošto sam išao u HN, otišao sam tamo u "Škoda servis"  (to je ranije bio Citroen servis), gde su i vizuelno proverili, bilo je aditiva u njegovom rezervoaru do pola, ali, napravljena je očito greška pri onoj zameni na 120 kkm, utoliko što je u računar vozila učitana pogrešna dosuta količina (rezervoar za DPF nema plovak, već računar broji regeneracije, zna se koliko aditiva ide po jednoj regeneraciji i kada računar u smislu započetih regeneracija "izbroji" da je sve potrošenom on signalizira da nema - iako ima ), pa su samo učitali u računar preostalu postojeću količinu.

A po mom mišljenju, u odnosu na Fiatov 1,6 MJ, taj HDI ima genijalno rešenu regeneraciju. Tačnije, ona na 1,6 MJ me nekada dovodi do ludila. Kod HDI-a, kada se javi potreba ( svakih 600 do 700 km dok je bio noviji ) i kada se steknu uslovi, on "započne", ali, čim se eventualno izgube uslovi, tj. "izgubiš temeperaturu" DPF-a ili na duže potreban pritisak izduvnih gasova (jer, krenuo si na duže nizbrdo ili si stao na semafor  ili si ga ubacio u ler na iole duže), on će da prestane regeneraciju. Ne može da se desi da ti stojiš na leru, a da on regeneriše, pa tako ne može ni da se desi da ugasiš motor pod započetom regeneracijom - ona je svakako prestala pre nego si ugasio motor. Što ima svoje velike prednosti ( ne može ni da "zalije" gorivo nakon gašenja, pa da dodje do slivanja goriva u karter i mešanja ulja i goriva).

A "prokleti fiat" ... Jbt, ko li je ono onako smislio ... Voziš, on (ako mu treba) počne da regeneriše, a ti zbog uslova saobraćaja "staneš", sa bilo kog razloga ili kreneš nizbrdo, ti si time uništio potrebne uslove za kvalitetnu regeneraciju. To nemaš potreban protok vrelih izduvnih gasova kroz DPF, pa nemaš ni potrebnu temperaturu DPF-a. I bilo bi logično ( a posebno, bilo bi veoma zdravo i za motor, ali, i za taj nesrećni DPF), da se u tim uslovima ( "kada više nema uslova" ) automatski prekine regeneracija. Ali - "djoka". On će da "regeneriše" i na leru (da mumla i brunda ), ako treba, i "pola sata". A ako ga pri tome ugasiš - imaš rizik da "zalije" i pomeša ulje i gorivo ( baš zato i ima posebnu kontrolnu sijalicu za taj "slušaj" - kada se desi ) i tada "pravac servis". Po meni, onaj ko je smislio "alogoritam regeneracije" kod 1,6 MJ (i da on "održava" započetu regeneraciju i onda kada apslutno ne postoje potrebni uslovi za iole uspešnu regeneraciju), treba da bude obešen. I to za onu stvar ... Debilnije nije moglo da se smisli.

Ne kažem da je bilo nužno da "prekopiraju" od PSA (mada, bilo bi jako pametno), ali, postoje veoma dobra rešenja tog problema, koja sprečavaju da se regeneracija započne i odvija u onim uslovima kada uslovi za regeneraciju uopšte i ne postoje. Što nisu, npr, "prepisali" od Forda, kod koga preko bord kompjutera bukvalno možeš "ručno" da isključiš automatsku regeneraciju (baš za te slučajeve kada nemaš uslove za uspešnu regeneraciju) i da sačekaš sa regeneracijom do trena kada se steknu optimalni uslovi.

Onako kako je smislio Fiat, to POTENCIJALNO uništava i motor, ali i DPF (ako čovek nije svetan gde je "zajeb"). Ako je to bio cilj, nema šta drugo do - bravo, uspeli su ...

 

Inače, što se tiče toga da li turbina sa varijabilnim ili fisknim lopaticama ( da li HDI 90 ili 100, da li HDI 92 ili 112, da li 99 ili 120 i "danas" da li 102 ili 130 ), imao sam HDI 90 i mislim da je HDI 110 za njega "čudo" i to "čudo" po dva osnova.

 

Prvi je upravo varijabilna turbina, koja obezbedjuje bolju krivu obrtnog momenta, mnogo bolji ugodjaj u vožnji ( HDI 90 je "mrtav" na malim obrtajima ). I ta razlika izmedju te dve turbine se po meni odnosi na sve pomenute motore.

 

Drugi osnov je 6MT, koji je mnogo boljih prenosnih odnosa od 5MT, što u kod 5MT u kombinaciji sa fiksnom turbinom zna biti iritantno ( lako se nadje u zoni loših obrtaja, iz kojih ne izadje tako lako, zbog većih "koraka" u smislu razlike prenosnih odnosa dva susedna stepena prenosa ). Doduše, danas, kao Euro 6.2, HDI 102 je takodje 6MT, ali, HDI 90, 92 i 99 su 5MT. A i sama preciznost ručice kod tih 5MT i dužina hodova menjača je meni veoma iritantna. Vozio sam to preko 100 kkm i baš me je nerviralo, odnosno, preporodio sam se kada sam prešao na 6MT, koji je veoma kratkih hodova i precizan u odnosu na 5MT, i sami prenosni odnosi su bitno drugačiji. 5MT ne možeš da ubaciš u petu ispod 85 km/h a da se ne guši, a 6MT može u petu već na 65 km/h ( na 85-90 je već, ako želiš, u šestoj ).

 

Za mene, HDI 110 je za preticanja po regionalnim putevima daleko prijatniji i bezbedniji od 1,6 MJ. Jer, 1,6 MJ ne voli visoke obrtaje (samo se odjednom "ukopa" i daljeg progresa nema i baš je zajeb kada ti se to desi na pola preticanja ), dok se HDI 110, ako ti baš zatreba, pri preticanju (koje bi nije krenulo kako treba) zavrti maltene kao benzinac.

 

p.s. što se tiče nika, greh je da ga menjam, moj je bar 15 godina, a i sa razlogom :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...