Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

Bas bih voleo da sednem u auto kolege Dejice da vidim kako on obara sve rekorde u najmanjoj potrosnji benzina a ne koristi 5-u brzinu ispod 70 km/h.

Poenta ustede goriva je voziti na sto nizem broju obrtaja u sto visoj brzini zato i sluzi menjac da se brzina vozila poveca a obrtaji ostaju niski mada ja vozim ovako radi moje sigurnosti a ne radi ustede goriva.

Posle 30 godina voznje automobila promenio sam svega par lamela i to kada sam kupio auto jer nisam znao kako je prethodni vlasnik vozio.

Znaci u Beogradu Dunavskom ulicom, preko Brankovog mosta i bulevarom Nikola Tesla dva puta dnevno brzina od 50 km/h ( zbog snimanja kamerom i radarske kontrole ) u 5-oj brzini sa malo gasa RPM oko 1200 board kaze 17km/L

Ovu razdaljinu prelazim skoro svaki dan vec vise od 18 godina i za to vreme sam vozio vise razlicitih automobila kojima nisam menjao lamele posle voznje na moj nacin ( peglica, opel kadet, opel korsa, nissan, jugo 45, jugo 55 i sad Punto mk2 1.2 8v ).

A prica o opterecenju sklopova vozila je tacna ali samo kada se auto vozi kao na autotrkama, potpisivanje pri svakom startovanju, drzanje menjaca u prvoj brzini na semaforu ili guzvi, promena brzine u gornjim obrtajima motora ..... ali onda prica o maloj potrosnji pada u vodu. Zato se 5 odnosno kod nekih modela 6 brzina zovu krstarece ( ekonomicne ) brzine koje ne sluze za preticanje ( kick down i opleti od 70 do 120 ) vec za konstantnu voznju bez naglih promena brzine.

Slazem se sa ovim ali se ne slazem da je najbitnije za potrosnju voziti 5tom na sto nizim obrtajima,nekada ce manja potrosnja biti kada se vozi 4tom. Necu da ulazim u raspravu,samo sam izneo moje misljenje. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas bih voleo da sednem u auto kolege Dejice da vidim kako on obara sve rekorde u najmanjoj potrosnji benzina a ne koristi 5-u brzinu ispod 70 km/h.

Poenta ustede goriva je voziti na sto nizem broju obrtaja u sto visoj brzini zato i sluzi menjac da se brzina vozila poveca a obrtaji ostaju niski mada ja vozim ovako radi moje sigurnosti a ne radi ustede goriva.

Posle 30 godina voznje automobila promenio sam svega par lamela i to kada sam kupio auto jer nisam znao kako je prethodni vlasnik vozio.

Znaci u Beogradu Dunavskom ulicom, preko Brankovog mosta i bulevarom Nikola Tesla dva puta dnevno brzina od 50 km/h ( zbog snimanja kamerom i radarske kontrole ) u 5-oj brzini sa malo gasa RPM oko 1200 board kaze 17km/L

Ovu razdaljinu prelazim skoro svaki dan vec vise od 18 godina i za to vreme sam vozio vise razlicitih automobila kojima nisam menjao lamele posle voznje na moj nacin ( peglica, opel kadet, opel korsa, nissan, jugo 45, jugo 55 i sad Punto mk2 1.2 8v ).

A prica o opterecenju sklopova vozila je tacna ali samo kada se auto vozi kao na autotrkama, potpisivanje pri svakom startovanju, drzanje menjaca u prvoj brzini na semaforu ili guzvi, promena brzine u gornjim obrtajima motora ..... ali onda prica o maloj potrosnji pada u vodu. Zato se 5 odnosno kod nekih modela 6 brzina zovu krstarece ( ekonomicne ) brzine koje ne sluze za preticanje ( kick down i opleti od 70 do 120 ) vec za konstantnu voznju bez naglih promena brzine.

dejica nikad nedozvoljava  da mu se auto trese zbog malog obrtaja  vozim do granice normale  a jtd 1,9 nemozes da vozis 60 u 5oj jer pocinje auto da cima trazi gas prema tome  to nije punto i jugo 45 prosla su ta vremena .

jer na maloj uzbrdici ako se vozi 5om 70 bice veca potrosnja u petoj nego u 4oj na istoj brzini prema tome  netreba nikad gusiti motor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas bih voleo da sednem u auto kolege Dejice da vidim kako on obara sve rekorde u najmanjoj potrosnji benzina a ne koristi 5-u brzinu ispod 70 km/h.

Poenta ustede goriva je voziti na sto nizem broju obrtaja u sto visoj brzini zato i sluzi menjac da se brzina vozila poveca a obrtaji ostaju niski mada ja vozim ovako radi moje sigurnosti a ne radi ustede goriva.

Posle 30 godina voznje automobila promenio sam svega par lamela i to kada sam kupio auto jer nisam znao kako je prethodni vlasnik vozio.

Znaci u Beogradu Dunavskom ulicom, preko Brankovog mosta i bulevarom Nikola Tesla dva puta dnevno brzina od 50 km/h ( zbog snimanja kamerom i radarske kontrole ) u 5-oj brzini sa malo gasa RPM oko 1200 board kaze 17km/L

Ovu razdaljinu prelazim skoro svaki dan vec vise od 18 godina i za to vreme sam vozio vise razlicitih automobila kojima nisam menjao lamele posle voznje na moj nacin ( peglica, opel kadet, opel korsa, nissan, jugo 45, jugo 55 i sad Punto mk2 1.2 8v ).

A prica o opterecenju sklopova vozila je tacna ali samo kada se auto vozi kao na autotrkama, potpisivanje pri svakom startovanju, drzanje menjaca u prvoj brzini na semaforu ili guzvi, promena brzine u gornjim obrtajima motora ..... ali onda prica o maloj potrosnji pada u vodu. Zato se 5 odnosno kod nekih modela 6 brzina zovu krstarece ( ekonomicne ) brzine koje ne sluze za preticanje ( kick down i opleti od 70 do 120 ) vec za konstantnu voznju bez naglih promena brzine.

Dejica vozi na dizel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadovezao bih se na jednog od clanova,u vezi voznje V brzinom 50km/h.I ako je u pitanju benzinac,ne bih se bas slozio da se to moze nazvati krstarecom brzinom,jer ta brzina ne prija vecini benzinaca,pa i dizelima,mada sve zavisi od samog menjaca i snage motora.Verovatno i obrtnog momenta.A tek se to ne moze nazvati krstarecom brzinom u Beogradu.Mozda na auto putu,ali bilo gde u BG-nikako,jer malo,malo-pa naidje semafor ili nas neko vozilo ukoci,sto ima za posledicu promenu brzine,a samim tim i stepena prenosa.Mislim da je ekonomicnije voziti III-brzinom 45km/h,nego V-brzinom 50km/h.Mozda gresim,ali je tako kod mog Stila JTD.Zaista ne znam kako je kod slabijih benzinaca.Mozda oni zaista mogu da podnesu takvu voznju,ali Stilu JTD to sigurno ne prija.I zbog menjaca,zamajca,a mislim i podmazivanja! To je isto kao kada biste polazili III-brzinom i vozili njome 10km/h.Ne kazem da to za posledicu ima momentalni otkaz pomenutih sklopova,ali im se tako sigurno skracuje zivotni vek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ovaj cica bi brzo sa svojom brzinom od 50 na sat sa  5on brzinom skrsio ceo auto ne samo motor i mrnjac vec bi se motor iscupao i izasao iz skoljke od muke.  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je ekonomicnije voziti III-brzinom 45km/h,nego V-brzinom 50km/h.Mozda gresim,ali je tako kod mog Stila JTD.Zaista ne znam kako je kod slabijih benzinaca.

Ako verujemo boardu, kod benzinaca, barem kod svih onih koje sam vozio i obraćao pažnju, je ekonomičnije voziti višom brzinom da bi se ona održavala.

Čak i kod ubrzavanja, drastično manje skače trenutna potrošnja na boardu kad se ubrzava iz pete ili šeste, nego iz recimo treće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ovaj cica bi brzo sa svojom brzinom od 50 na sat sa  5on brzinom skrsio ceo auto ne samo motor i mrnjac vec bi se motor iscupao i izasao iz skoljke od muke.  :laughing:

Ako se ovo citirano odnosi na mene onda ti svaka cast  :clap: .

Ja ipak imam postovanja prema drugim ljudima i njihovim misljenjima mogu da se slazem sa njima a i ne moram ali ako neko ispod svog avatara napise:  

"imam puno iskustva sa fijatovim modelima mogu pomoci uvek imam savet"  i doda :

"  to nije punto i jugo 45 prosla su ta vremena"  i ovim si izjednacio Zastavu i Fiat i uvredio sve koji voze automobile marke FIAT a najvise one koji voze PUNTA.  :no

A uz to savetodavci su nas i doveli doovde a ima ih mnogo.

Gore od toga je sto ne znas relaciju o kojoj govorim jer ocigledno nisi iz Beograda i da ti objasnim: to su tri najduza pravca u Beogradu koji nisu ispresecani semaforima ali naravno sta te briga ti si video napisano brzinu od 50km/h i 5 brzinu i odmah si se dao na komentarisanje .... o meni i mom nacinu voznje a nemas pojma ni ko sam, ni sta sam, ni sta radim, ni gde radim ..... tuzno .... verovatno vozim vise nego sto imas godina zivota i verovatno sam presao kilometara nego sto ces ti ikada.....

Citam onaj tvoj prethodni post gde pricas o plivajucem zamajcu i pitam se da li ti imas pojma sta je to :

 http://www.youtube.com/watch?v=t0zOuP_Gz4k  

:thumbsup: 

Činjenica je da su motori i pored manjih radnih zapremina i manjeg broja cilindara sve jači i sa sve više specifične snage po jedinici zapremine. Sve jače motore bi trebalo da prate i sve jači i izdržljiviji menjači koji će moći da prenose snagu motora pouzdano tokom dugog niza godina, i koji bi bili sposobni da trpe velika naprezanja na koja ih ti jaki motori stavljaju. Medjutim, to bi podrazumevalo povećanje menjačkih sklopova, njihove veće gabarite i povećanje težine, a povećanje težine je nešto što proizvodjači ni po koju cenu ne žele kako bi smanjili potrošnju a sve u skladu sa sve rigoroznijim ekološkim zakonima

Plivajući zamajac je odnedavno jednostavno rečeno "nužno zlo", odnosno to je manipulativni potez proizvodjača automobila kojim oni jednostavno sebi štede dosta novca tako što trošak koji bi oni trebalo da snesu tokom procesa proizvodnje "prebace" na mušterije koji će da plate . U principu, to je podvala automobilskih proizvodjača kupcima ali ko te pita... 

Plivajući zamajac je dakle tu da sačuva menjače na automobilu koji nisu dorasli sve jačim motorima, naročito turbodizelima sa ogromnim obrtnim momentima, ali zbog toga je upravo zamajac taj koji strada i koji se tretira kao običan potrošni deo. I sve je to OK dok vlasniku ne bude saopštena cena njegove zamene..

;)

Ljube BG Bravo

Ovim zavrsavam i vise se necu ukljucivati sa komentarisanjem ubuduce  :smoke:

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dejica ume ponekad da pretera,iako je vise puta upozoren za to. Nemoj ga shvatiti za ozbiljno,kao sto ga mi ne shvatamo. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Zaista ne znam kako je kod slabijih benzinaca.Mozda oni zaista mogu da podnesu takvu voznju,ali Stilu JTD to sigurno ne prija.

Ni moj ne podnosi takvu voznju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amladenbk,nisam razumeo ono "Ljube BG Bravo",pretpostavljam da se odnosilo na mene,osim greske jer treba VG,ali ne razumem sta je poenta? Nisam zaista ironican,vec mi nije stvarno jasno,jer je moj komentar zaista bio dobronameran,i samo sam izneo svoje misljenje,bez da bilo kome nesto "skresem u lice"! Potpuno se slazem za clanak o plivajucem zamajcu,sto se vidi u praksi da nam sve redje crkavaju korpa i lamela,jer je on tu kao posrednik-sto bi se reklo! Bilo kako bilo,i dalje smatram da je ta voznja V-brzinom 50km/h,SIGURNO manje ekonomicna nego IV-brzinom 50km/h.Evo i primera! U slucaju da se desi,a desice ti se sigurno,i ako nemas semafore na toj deonici kojom ides (mada me cudi,jer kolika je ta deonica,a da nema nijedne raskrsnice),da barem JEDANPUT sklonis nogu sa gasa,i u tom slucaju,ce ti trebati MNOGO VISE gasa da bi opet dosao na istu brzinu.Sto nije slucaj sa-recimo IV-brzinom.Tako da mi malo deluje nelogicno voziti krstarecom brzinom BILO GDE u Beogradu.Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mada svako ima  svoj stil voznje a to se  tesko menja jer svako vozi kako je navikao i to podrzavam  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa neće biti turbodizelu da se konstantno vozi u 5. ili 6. stepenu prenosa 70-80 Km/h...to je ionako oko ili ispod 2.000 obrtaja kad su 1.9 mašine u pitanju.

Jedino što se kod njih izbegava je patosiranje gasa iz zone maksimalnog obrtnog momenta (ili neposredno pre te zone)...i to kod ovih naših polovnjaka koji su ko zna koliko prešli do sada. Kod novog auta se ne bih toliko trudio da baš nikada to nemam...već bi mi se sigurno ''omaklo'' par puta mesečno, ali ni tada sigurno ne svaki put. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljube VG
Ako verujemo boardu, kod benzinaca, barem kod svih onih koje sam vozio i obraćao pažnju, je ekonomičnije voziti višom brzinom da bi se ona održavala.
Čak i kod ubrzavanja, drastično manje skače trenutna potrošnja na boardu kad se ubrzava iz pete ili šeste, nego iz recimo treće.
Na ovo sam mislio zato sam rekao bravo.Izvinjavam se za pogresan nik .... 
A sto se tice pravca mog kretanja otvori plan plus sajt evo ti link koji direktno otvara pravac kretanja
http://www.planplus.rs/default.aspx?lang=null&z=5&mx=176596&my=160010&setp=y
i prati crvenu liniju preko mosta ka novom beogradu pa posle mosta prvo skretanje desno pa ces videti koliki je pravac i o cemu sam pricao prvi semafor je kod ulice Tresnjinog cveta. Moze tuda da se oplete i 120 ali policija ...... hm i tu se ide 5-om bez problema 50 na sat. O tome sam pricao a ne kroz guzvu u Beogradu 5-om .......
Ko razume shvatice ....
Sale

Dejica ume ponekad da pretera,iako je vise puta upozoren za to. Nemoj ga shvatiti za ozbiljno,kao sto ga mi ne shvatamo

Ma iznerviralo me ono cica  :no volim sve sto vole i mladi  :thumbsup:

Edited by amladenbk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim V  60 (oko 1300 o/min) čak i 50 km/h kad god mi dozvoljavaju uslovi puta, saobraćaja .

Menjaču ništa neće faliti kada se vozi na malom broju obrtaja motora.

Patosiram gas kad god imam potrebu i kad ja hoću i plivajući ne mrda ni milimetar već 2 i kusur godina (ko zna koliko ima odranije).

Najmanja potrošnja se ostvaruje na što manjem broju obrtaja i uz što tečniju vožnju. Bez naglih ubrzanja i sa što manje stajanja.

 

Najviše štete menjaču i celokupnoj transmisiji (kao što Amaldenbk reče) kada se kida, oštro daje gas (uz udare) / pušta itd itd.

Godinama vozim i nijedana lamela nije stradala a o menjaču neću ni da pričam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce je kod benzinca,zato sam i napisao da nisam siguran,ali je barem kod mog JTD,obrnuto,i sugurno mi treba manji pritisak na pedalu gasa da krenem iz IV,pa cak i iz IIi-brzine pri 50km/h,nego ako sam u V-brzini.A sto se tice ulica u BG,samo se nismo razumeli.Ti govoris o PRAVCIMA,i ono zaista nisu ispresecani,ali se sami pravci spajaju raskrsnicama,i ja sam na to mislio.Stavise,BG odlicno poznajem,jer sam dugo radio kao trgovacki putnik,i poznajem skoro svaku ulicu u BG,pa cak i njihove nazive.Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak i kod ubrzavanja, drastično manje skače trenutna potrošnja na boardu kad se ubrzava iz pete ili šeste, nego iz recimo treće.

To je tacno ali tad ubrzanja gotovo i da nema.Tj kad bi krenuo da ubrzavam iz 5. pri przini od 50 km/h trebala bi mi 2 kilometra da obidjem nekog :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljube VG

Ako verujemo boardu, kod benzinaca, barem kod svih onih koje sam vozio i obraćao pažnju, je ekonomičnije voziti višom brzinom da bi se ona održavala.

Čak i kod ubrzavanja, drastično manje skače trenutna potrošnja na boardu kad se ubrzava iz pete ili šeste, nego iz recimo treće.

Na ovo sam mislio zato sam rekao bravo.Izvinjavam se za pogresan nik .... 

A sto se tice pravca mog kretanja otvori plan plus sajt evo ti link koji direktno otvara pravac kretanja

http://www.planplus.rs/default.aspx?lang=null&z=5&mx=176596&my=160010&setp=y

i prati crvenu liniju preko mosta ka novom beogradu pa posle mosta prvo skretanje desno pa ces videti koliki je pravac i o cemu sam pricao prvi semafor je kod ulice Tresnjinog cveta. Moze tuda da se oplete i 120 ali policija ...... hm i tu se ide 5-om bez problema 50 na sat. O tome sam pricao a ne kroz guzvu u Beogradu 5-om .......

Ko razume shvatice ....

Sale

Dejica ume ponekad da pretera,iako je vise puta upozoren za to. Nemoj ga shvatiti za ozbiljno,kao sto ga mi ne shvatamo

Ma iznerviralo me ono cica  :no volim sve sto vole i mladi  :thumbsup:

xexe i deda bi sine  izvini ako sam te uvredio ali cenim da si dosta stariji covek od nas ali ja to postujem  i zato  pisem sa svima ko da smo ravnopravni izvini za ono cica   i  podrzavam  to sto volis sto vole i mladi xexe  :D  :)

 

Ljube VG

Ako verujemo boardu, kod benzinaca, barem kod svih onih koje sam vozio i obraćao pažnju, je ekonomičnije voziti višom brzinom da bi se ona održavala.

Čak i kod ubrzavanja, drastično manje skače trenutna potrošnja na boardu kad se ubrzava iz pete ili šeste, nego iz recimo treće.

Na ovo sam mislio zato sam rekao bravo.Izvinjavam se za pogresan nik .... 

A sto se tice pravca mog kretanja otvori plan plus sajt evo ti link koji direktno otvara pravac kretanja

http://www.planplus.rs/default.aspx?lang=null&z=5&mx=176596&my=160010&setp=y

i prati crvenu liniju preko mosta ka novom beogradu pa posle mosta prvo skretanje desno pa ces videti koliki je pravac i o cemu sam pricao prvi semafor je kod ulice Tresnjinog cveta. Moze tuda da se oplete i 120 ali policija ...... hm i tu se ide 5-om bez problema 50 na sat. O tome sam pricao a ne kroz guzvu u Beogradu 5-om .......

Ko razume shvatice ....

Sale

Dejica ume ponekad da pretera,iako je vise puta upozoren za to. Nemoj ga shvatiti za ozbiljno,kao sto ga mi ne shvatamo

Ma iznerviralo me ono cica  :no volim sve sto vole i mladi  :thumbsup:

xexe i deda bi sine  izvini ako sam te uvredio ali cenim da si dosta stariji covek od nas ali ja to postujem  i zato  pisem sa svima ko da smo ravnopravni izvini za ono cica   i  podrzavam  to sto volis sto vole i mladi xexe  :D  :)

jer ja imam drugare  i drugarice od 7 do 77godina  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Čak i kod ubrzavanja, drastično manje skače trenutna potrošnja na boardu kad se ubrzava iz pete ili šeste, nego iz recimo treće.

To je tacno ali tad ubrzanja gotovo i da nema.Tj kad bi krenuo da ubrzavam iz 5. pri przini od 50 km/h trebala bi mi 2 kilometra da obidjem nekog :laughing:

 

Ok, naravno, kad zatreba brže obilaženje, šalta se u niže brzine. Ovo sam naveo kao primer kod opuštene vožnje i opuštenog i bezbednog preticanja :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skrsio 2 ili 3 menjaca. Razlog: kocio u autu kao sto bih kocio na motoru. Kocenje uglavnom motorom, neretko u kombinaciji sa kocnicom bez odvajanja. To su sile koje menjaci ne podnose. Ovo 5.-a i 70 sam vozio kad moze tako na vrh gasa kada moram da usporim zbog saobracaja ispred...

 

Jel' vama ne trese dizel kad ga spustite na niske obrtaje? 1200?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skrsio 2 ili 3 menjaca. Razlog: kocio u autu kao sto bih kocio na motoru. Kocenje uglavnom motorom, neretko u kombinaciji sa kocnicom bez odvajanja. To su sile koje menjaci ne podnose. Ovo 5.-a i 70 sam vozio kad moze tako na vrh gasa kada moram da usporim zbog saobracaja ispred...

 

Jel' vama ne trese dizel kad ga spustite na niske obrtaje? 1200?

 

 

Može neko pojašnjenje ovog? Ja uvek kočim motorom, tj spuštam lagano 5-4-3 brzina i onda na kočnicu. A ne trese na 1300-1500 obrtaja, ispod toga zaista nisam probao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me kako kočenje motorom šteti menjaču :) Znam da možda zasmeta zamajcu, ali to je kod onih koji koče motorm tako što drže pun gas pa brzo vrate u brzinu niže. Ne vidim nikakvu vezu sa menjačem oko ovoga  :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kocenje motorom steti celom autu kad kocis 3-com brzinom 500 metara I onda nabijes pun gas u sledecih 30 metara... tako je I skrsio menjace...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...