Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

Ja moju nekadasnju astru f 1.4 karavan, razvucem trecom do 100km/h i vozim tako do zadnjeg momenta i kada je vec kasno da kocim pritisnem kocnicu i vracam naglo u drugu brzinu i kada pustim kvacilo ona zaskripi gumama kao da sam na trenutak nabo kocnicu... :smoke:  Happy times :laughing:

Jel ti sada jasno :)

@Jlz, meni stilo ne trese ni do 1000rpm ali kumova 156 na 1200rpm trese kao benzinca kada gnjavis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kad smo krenuli sa pričom ja sam se baš dosta raspravljao sa jednim taksistom oko toga. Kaže mi čovek da kočenje motorom šteti zamajcu i da on zbog toga ubaci u ler i onda na kočnicu legne. Ajde što je nebezbedno, ali kad mu već toliko znači da što više novca uštedi onda treba malo i da mućne glavom i preračuna koliko koštaju pločice koje verovatno menja jednom mesečno.

 

Ja uvek kočim motorom tako što pustim gas sa npr 90km/h u 5. brzini i onda kada padne brzina na 70-75 vratim u 4., pa na 50 u 3. i tako dalje do 30 pa onda kočim. Tako i Astru vozim već sigurno 30 000km i kvačilo je isto kao i prvog dana kada je uzeta.

@MSPK sve jasno, hvala  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam 16-tom vozio na 800 o/min i ništa nije treslo.

Sa svim komandama samo nežno i neće biti problema. Nije Stilo od papira. Getragov je to menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kočim tako što krenem da manjujem brzinu, i na 100m od semafora izbacim iz brzine i pustim ga samog uz malo kočnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1935, još mi je njegov zvuk u ušima. A tek Torque. Mator sam za takve aktivnosti na duže staze , možda samo u lokalu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najzad da se podudaraju tri misljenja vezana za 5 brzinu .... :thumbsup:  :clap: znaci moja prica ima jos sledbenika ili majstora po znanju. Ja se ne takmicima da li moj punto trosi najmanje na svetu ali evo moj board i danas na +8 pokazuje 16km/L  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da kazem da je Mala Evropa ekonomicnija u odnosu na veliku ( cisto da nisam u off-u  :laughing:

Opa 1935, pa ti si poceo sa limuzinom! Ja sam skromno, 2632 v10 :whistle:  :devil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najzad da se podudaraju tri misljenja vezana za 5 brzinu .... :thumbsup:  :clap: znaci moja prica ima jos sledbenika ili majstora po znanju. Ja se ne takmicima da li moj punto trosi najmanje na svetu ali evo moj board i danas na +8 pokazuje 16km/L  :thumbsup:

 

 

moze to jos nize....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore, kada je auto u visoj brzini na 3000, a ti ga spustis brzo u nizu i on odleti na 4500-5000, pa sve tako do najnize. Ili ne ides vise dole nego iz nize brzine pritisnes naglo i jako da ubrzas. Ili uzbrdo ides, pa cenis da ce krivina da te uspori, pa ga prebacis u nizu i dovedes u visoke obrtaje. Sve su to udari i na lamelu i na menjac, a verovatno i na motor. Jbm li ga, makar su meni rekli da tako ne treba. E, onda sam se i ja smirio, tj. proslo me i posle toga nisam unistavao menjace :)

Uzeo sam to auto sa 114.000, a prodao sa 156.000. Na 116.000 sam menjao paknove i plocice i posle nisam. Ali jesam menjac :D Posto je auto bio japanski, isao sam kod majstora za kamionske menjace da mi poprave stari. Oni nesto gledali, rekli da su se neki lezajevi sasuli, da je kontaminirano opiljcima i da ne znaju da li su se ostetili zupcanici dok ne rastave. Ja se setim da sam vozio posle prvog blokiranja tockova. Dok sam ja stigao do majstora blokirali su jos dva puta. Na semaforu nisam mogao da stanem jer ni kvacilo vise nije odvajalo, a rucica ostala zaglavljena. Policija me zaustavila, morao sam da ga ugasim da stanem. Pustili su me bez kazne, hteli da me slepaju, ali ja nisam mogao da izbacim iz brzine. Kad su otisli, ja upalim auto, on krene i polako do majstora. Na kraju sam nasao menjac kod coveka koji ima groblje Nisana. 30€ menjac, 30€ ruke i opet je isao bez problema :D

Pitao me tada majstor kako sam uspeo. Ja mu kazem da ne znam. Onda me pitao kako vozim. Kad sam mu rekao, covek crkao od smeha i pitao me s kim se trkam? Ja mu rekao: sam sa sobom. Njemu bukvalno suze krenule. Tad sam shvatio da tu negde i gresim :D Jbg, prvo auto, 21 godina itd. :)

 

Sada ga lagano usporavam, a zadnjih desetak metara pritisnem kvacilo i kocim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JLZ ti si ga baš muški i mučki usporavao motorom  :laughing: Ja vozim na nrp 2000 obrtaja pa pustim gas i onda kada spustim u brzinu niže ne pređe ni 2000 opet. Tu zabadanje u baš visoke obrtaje verujem da mu smeta itekako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što će reći da ja treba da budem presrećan što mi motor nije izleteo kroz haubu i crkao menjač, čim je preživeo dva šaltanja iz pete u drugu sa nekih 80km/h: jednom moja draga žena i jednom burazer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odletela je i meni Astra jednom na 6500, tj barem je toliko pokazala kada je prešaltana u 2. na malo preko 90. Srećom ništa nije zafalilo osim meni par godina života  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ja vozim na nrp 2000 obrtaja pa pustim gas i onda kada spustim u brzinu niže ne pređe ni 2000 opet.

Upravo tako i ja radim :thumbup:

Sacekam da se sam spusti na neke normalne obrtaje ~2000 pa onda saltanje.Nikako kocenje motorom na visokim obrtajima,zato sluzi kocnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam penzionerski vozac  i obicno izbacim iz brzine kad kocim nikad ne kocim motorom i traju mi plocice  po 50 000km  to je neka procena moja  ali ima trenuci kada saltam i na 3500obrtaja kad mi udari krv u glavu  cisto da produvam masinu  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cu malo da se nasalim sa Amladenbk,i da dodam da su mnogi ljudi kroz istoriju imali svoje sledbenike,pa znamo kako su prosle njihove ideje! Salu na stranu,to ne znaci da je tako raditi i ispravno,vec je to cisto stvar necijeg izbora,i to mu se ne moze uskratiti.Mozemo mi da polazimo i 2-brzini.Sto da ne? Sta ce nam 1-brzina,kad opet moramo da saltamo u 2.Jos ako to radimo pazljivo,lagano,nece nam menjac,a pogotovu lamela stradati tako brzo.Ali to nije ISPRAVNO,kao ni voziti u 5-brzini,50km/h,osim na auto-putu,ali ni tu nema logike.Sto rece Amladenbk,da to radi u BG,cak i na tim pravcima koje spominje,tako moze voziti JEDINO nocu od 2h do 5h,kada nema vozila,jer da bi tako krstario nije dovoljno da nema semafora i raskrsnica,vec i drugih ucesnika u saobracaju,pa se postavljava pitanje koliko desetina sekundi mozes voziti tako,a da ne dodjes u situaciju da oduzimas i dodajes gas,pa cak i kocis?! Zato je ideja koja treba da se sledi ta,da se 50km/h ISPRAVNO vozi u 3-brzini,eventualno u 4-brzini.I tako je sigurno ekonomicnije,nego u 5-oj brzini.Moze i u 6-oj,ako je neko ima,ali se tako kola NE VOZE! I sigurno,na duze staze,STETI menjacu,a i motoru.Kako benzincima,tako i dizelima,ali njima mnogo,mnogo manje,zbog same konstrukcije! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam penzionerski vozac  i obicno izbacim iz brzine kad kocim nikad nekocim motorom i traju mi plocice  po 50 000km  to je neka procena moja  ali ima trenuci kada saltam i na 3500obrtaja kad mi udari krv u glavu  cisto da produvam masinu  :)

Kako misliš da potrošiš pločice sa 13 km/h. Pa patike bi bar toliko izdržale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveću km napravim na auto-putu. Od izlaska na auto-put kod Sremske Mitrovice, pa do isključenja kod Mostarske petlje održavam brzinu između 100 i 110 km/h (osim naplatne rampe kod Šimanovaca). Pošto Marea nema bord koji meri potrošnju, prema kretanju kazaljke koja pokazuje kolilčinu goriva u rezervoaru, kontam da spustim potrošnju na 4,5-5 litara ED na 100 km.

Nakon 500 km primetim da auto počinje malo da dimi...pa ga izvezem na auto-put, "zgazim" na 140 km/h, sagorim garež i teram dalje dok ne počne jače da dimi.

Kada vozim 120-130 km/h, potrošnja mi skoči na 6,5 litara - ali nema "pojačanog" dima. Tako da, kontam da je uvek bolje malo više potrošiti goriva, nego na menjanju i čišćenju usisa, turbine i slično....

Kada sam kupio auto, očistio sam usis - prečnik cevi je bio 1 cm (od fabričkih 2) - dakle, na zidovima je bilo oko 1 cm gareži (tada je auto imao oko 190k km). Letos sam hteo da očistim usis, ali nisam imao šta da čisti :unworthy: - sa ovim načinom vožnje (menjanje u viši stepen na oko 2500-3000 obrtaja), malo žustrija vožnja, u gradu 50 km u trećem stepenu, peti stepen samo preko 80 km/h..... I tako već skoro 70k km.  :unworthy:

Napominjem da prosečnu potrošnju merim punjenjem rezervoara do vrha. Možda neko misli drugačije, ali ja mislim i tvrdim da 1.9 JTD nije za penzionersku vožnju. Prosek mu je oko 5,5-6,5 litara, sve preko i ispod je nepotrebno mučenje i naprezanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad rešim da stajem, izbacim iz brzine i kočim laganao dok ne stanem. Grešim negde ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...