Jump to content
FAS Goran
zokibubu

Naj naj naj najekonomičnija vožnja

Recommended Posts

Jos jednom! Moje spominjanje voznje u 5-oj brzini pri 50km/h,ima itekako veze sa zadatom temom,jedino ako u svakom postu treba napisati "...naj,naj,naj,najekonomicnija voznja...".Ko pazljivo prati-i razume tehniku voznje i princip rada motora i menjaca-,videce da takva voznja nije spojiva sa naslovom,i to je poenta mojih silnih postova! Evo-imam jedno pitanje u vezi teme! Zasto se desava pri nailasaku na uspon,u pokusaju da odrzimo NAJEKONOMICNIJU voznju,cak i kada presaltamo u nizi stepen prenosa,bord pokazuje da nam se potrosnja POVECAVA,i ako nismo dodali gas? Zar ne bi potrosnja trebala da bude ista,ako vec ne dodajem gas,a brzina mi se vec smanjuje? Isto je i na nizbrdici-ne dajem gas,auto ubrzava,a bord pokazuje smanjenje potrosnje! O cemu se tu radi,a tezim da mi voznja bude sto EKONOMICNIJA! Da li u slucaju mog JTD,ECU ipak samovoljno dodaje gorivo,ne bi li zadrzao brzinu? Napominjem da ga ne vozim u 5-oj,pa da ima potrebe za tim,vec u 4-oj,kada auto ima sasvim dovoljno snage da savlada uspon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auu sad odosmo u sitna crevca  :laughing: Mene iskreno mrzi da vozim u 5. brzini 50km/h pa da šaltam u 3. kada hoću da ubrzam, a možda bi i malo manje potrošio tako, ali kao što kaže Ivan mora malo i da se uživa u vožnji :)


Nego da ja vas pitam nešto konkretno. Jel ima šanse da vidim razliku u potrošnji kada pređem sa 16'' na 15''? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da rešimo dilemu malolitražne potrošnje 


Dejice ovaj li si ?

 

 

 

 http://www.youtube.com/watch?v=-TE92_CSoKA

Pretpostavljam da si iz ovog atara mapaindex.jpg Paracin.jpg

 

 

e sad ako odatle kreneš ka Paraćinu i posle kupovine namernica, socijalizacije vratiš se nazad teško da će to da bude graCka ili bilo koja druga vožna osim mešovita. 

Mešovita u smislu otvoren put i prolazak kroz manja naselja / sela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, 15-a je jeftinija guma.

 

U pravu si. 1500din po gumi, malo li je  :laughing:

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500*4gume = 6000din
4zime da ih vozis = 48meseci zivota = 1461dan :D
U prevodu 4,1dinar dnevno. Znaci imas flasicu koka kole svaki npr treci vikend ili paklu cigara svaki šesti vikend.... ili npr 0,827l mesecno.... to je oko 15km mesecno....
Kad pogledas sa te strane :D  :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa te strane bih stavio i 14'' i trošio možda 0,234l/100km zbog toga  :laughing:

 

Mada opet u svemu treba imati neku granicu. Mislim da je 15'' sasvim ok za zimu. Voleo bih ja 17'' MS i leti i zimi,ali ne dobija se mnogo sa tim, a košta mnoogo više

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore 15 i pevaj. Razlike u potrošnji kao i da nema. Bar moji kompleti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao je drug stila sa 17' gumama i koliko sam ja video i ovde po forumu a i kod mene sa 15', razlika u potrosnji je zanemarljiva, sto nije slucaj kod drugih vozila pokazano u praksi 100 puta. Izgleda da ovaj nas ima dosta snage u rezervi za koju nismo ni svesni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se samo da neće biti veća potrošnja zbog MS guma, a manju nešto mnogo ni ne očekujem.

Što se rezerve snage tiče to se vidi tek kad naiđe neka uzbrdica pa Stilo uzleti uz nju. I zaboravim koliko je jak dok ne sednem u Astru pa se smorim kad neće da povuče  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce ti biti veca potrosnja jer zimske obicno imaju i veci otpor kotrljanja. Cak su sad u obavezi i da pisu oznaku na nalepnici gume. 7.5% od A do G. Sta sad? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

xexe ja sam iz donjeg kraja to su gornja sela ka zajecaru  :)

a inace ima puno dejica nisam ja jedini  u mom kraju ima  dosta a i sire  :unworthy: 

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donja Mutnica ?

Pretpostavljam i ovaj sa snimka od 10 do 20 sec , bela košulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, nema me jedan dan, pa me doceka 100 postova na moju omiljenu temu, koje sam ja zakuvao... ispada, zakuvao, pa se povukao.

Zakljucak do kojwg sam ja dosao je da je najekonomicnije voziti ko 1600- 1700 obrtaja u 4.brzini. to je oko 60 km po brzinomeru, 55 po gps-u. 1.3 ima maksimalni obrtni moment od 1500 do 2500 obrtaja, ali ako ga vozim na tacno 1500 malo je "lenji" pogotovo kad usled bilo cega obrtaju padnu ispos 1500... tada cak raste I potrosnja, kada se dodaje gas (na nizim obrtajima, npr. 1200) I oseca se da se motor muci. Iz iatog razloga ne vozim NIKAD 5.brzinom 50. Ustvari, obicno ni gledam u brzinomer, vec u obrtomer. Zapamtio sam (to nije tesko) da treba voziti 1500 - 1600 obrtaja kroz naseljena mesta (kada se odrzava brzina od 50-55 km/h, ili isto 1500 obrtaja izvan grada u 5... pa koliko ispadne.

Inace, tvrdim da je kod 500l 1.3 dizela ekonomicnije voziti u 4.brzini pri 1500 obrtaja nego u 5.pri isitim obrtajima. Verovatno zbog aerodinamickog otpora, koji raste sa brzinom. Moguce da je za aerodinamicnija kola obrnuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim ovako kako vozim lamela je iz prve ugradnje a presla je 136000.

Evo tek jutros na +2 board je pokazao 15.5km/L tj povecanje potrosnje sto je normalno jer je zahladnelo ....

U Beogradu je opste ogranicenje brzine 50 km/h a u pojedinim delovima i 40 i 30 na sat sto znaci menjac nista preko 3 brzine i ako bih postovao kako neki govore u 5-tu tek na 90 km onda bih za sobom morao da vucem i cisternu benzina  :smoke: .....

Ne vaze ista pravila voznje u svim delovima Srbije ....

Dodjite u Beograd u petak oko 16 h i kada pada kisa i probajte da sa Novog Beograda odete do Slavije preko Brankovog mosta pa kad posle jedno sat vremena voznje kreni stani stignete do Slavije pogledajte board SOKIRACETE SE .....

Znaci iz prakse u Beogradu ako hocete bar malo da ustedite gorivo ne gine vam 5 brzina gde god moze samo uz obavezno postovanje ogranicenje brzine  na maksimalnih 50 km/h  :harhar:

Sto se tice aerodinamike evo linka

http://www.vijesti.me/vijesti/najmanji-koeficijent-otpora-vazduha-ima-auto-star-66-godina-clanak-120026

 

a evo jos jednog

http://www.pobjeda.me/2013/02/11/mercedes-cla-najaerodinamicniji-serijski-automobil-na-svetu/#.Uk9GM9Lp2S0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno kako stignes da presaltas pet puta do sledeceg semafora :laughing:  a da ne govorim da treba vratiti u nazad jos toliko pre kocenja :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno kako stignes da presaltas pet puta do sledeceg semafora :laughing:  a da ne govorim da treba vratiti u nazad jos toliko pre kocenja :yes

Sekvencijalni menjac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salu na stranu,svako vozi svoju voznju,nego da budemo ozbiljni,ja sam postavio jedno pitanje na pocetku prethodne stranice,pa me stvarno zanimam da li neko ima odgovor? 


 

Zasto se desava pri nailasaku na uspon,u pokusaju da odrzimo NAJEKONOMICNIJU voznju,cak i kada presaltamo u nizi stepen prenosa,bord pokazuje da nam se potrosnja POVECAVA,i ako nismo dodali gas? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostavno - smanjuje se brzina, time I predjeni put pri istom gasu. Nizbrdo obrnuto, vise predjenog puta sa istim gasom => manje goriva po kilometru.

Zbog istog razloga u prvoj brzinu trosi najvise. Najveci je broj obrtaja motora po kilometru, pa zbog vecih obrtaja motora vise trosi.

Ono sto je interesantno je da je pored otpora kotrljanja, otpor motora dominantan pri malim obrtajima (kompresija - drugi takt). Na vecim obrtajima procentualno veci udeo ima aerodinamicni otpor, koji raste sa kvadratom brzine, od otpora kotrljanja koji je linearno zavisan od brzine. E sad tu treba naci optimum...

Obicno je najvisa brzina najekonomicnija, ali u slucaju 500l nije. Na 1500 obrtaja u 5.brzini izgl

leda da mu je vec prevelik otpor oblika, pa da mu je manji ukupni otpor (motora, kotrljanja I aerod.) Nego 20 tak km brze, kada je veci porast aerod.otpora nego smanjenje otpora motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ata.Bunilo me je to sto je gas uvek isti,pa je i kolicina goriva (trebalo bi) uvek ista koja se u bilo kom trenutku ubrizgava u motor,pa sam smatrao,da na bordu uvek treba da bude ista vrednost,a da se samo menjaju uslovi puta.E sad,ako je tako,onda bord "nije realan"? Hocu reci,potrosnja se ne povecava-niti smanjuje,vec samo uslovi puta,jer je dovoljna "kazna" sto mi se brzina smanjuje na usponu,pa jos i da mi poveca potrosnju,a NISAM dodavao gas da bih savladao taj uspon za istu brzinu kojom sam se pre uspona kretao! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosnja automobila nije isto sto i potrosnja motora. Motor bi trosio uvek isto goriva pri istim obrtajima i istom gasu - na sat... kao sto se deklarise za vanbrosdske motore ili brodove - potrosnja na sat (oni ne mogu po razdaljini jer je velika razlika da li se koriste po stajacim vodama, uzvodno ili nizvodno)... analogno tome i za automobile - ako motori trose npr. 5 litara na sat, pri 1500 obrtaja, i 30% gasa, oni trose isto gorva NA SAT u svim brzinama, ali u cetvrtoj predju najveci put, pa je potrosnja manja.

 

U petoj trosi vise nego u cetvrtoj pri 1.500 obrtaja - pretpostavljam da mu treba vise snage da bi odrzavao vecu brzinu (zbog vecih otpora vazduha), pa mu treba dodati veci gas... :( Sad mi je ustvari jasno zasto 1.3 nema 6. brzinu... u njoj bi verovatno trosio jos vise nego u 5. :wallbash:

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...