Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Servisni interval / skraćivanje servisnog intervala?

Recommended Posts

Kako izgleda motorno ulje posle 36.000 kilometara?

 

ulje 36k.png

 

O važnosti motornog ulja nećemo jer to bi bilo kao da pišemo o uticaju kiseonika za život na Zemlji.

Ovde ćemo se baviti jednim konkretnim slučajem, a to je zakasnela prva promena ulja na novom automobilu nakon pređenih 36.315 kilometara. Vozilo je Subaru Crosstrek ili na evropskom tržištu Subaru XV, a vlasnica je zaboravila na redovne servisne intervale, tj. na promenu ulja i filtera ulja. Kad pogledate boju ulja i smanjenu preostalu količinu sve će vam biti jasno. Ono može pokupiti brojne nečistoće i uticati na oštećenja motora. Takođe, ako vozite na kraćim relacija preporučljivo je menjati ulje pre.

Intervali? Sve ćete čuti od prodavca kada kupujete novi automobil, a ako kupujete polovnjak dobro je zapamtiti da mineralna ulja traju kraće (do 7.000 km), a sintetička ulja će odraditi i do 25.000 kilometara. Sad pogledajte ovaj zanimljiv video:

 

 

preuzeto sa - revijahak.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uništavanje motora menjanjem ulja na 30.000 km

 

Uništavanje motora menjanjem ulja na 30.000 km

 

Odakle nam uopšte ideja da neko menja ulje na čak 30.000 km? Mnogim vozačima ovo deluje smešno.

Odgovor - mnogi proizvođači su propisali servisni interval na 30.000 km. To znači da se mali servis, odnosno zamena ulja obavlja na 30.000 kilometara. Reč je o novijim kolima koja koriste isključivo sintetičko ulje. Takođe, govorimo o automobilima koji su prešli manje kilometraže. Neki proizvođači automobila i ulja, kao i serviseri, savetuju da se skrati interval zamene kada auto pređe npr. 200.000 km.

 

Zar ovlašćenim servisima nije u interesu da češće rade male servise i tako više zarade?  
Naravno da im je u interesu. Međutim, proizvođači automobila određuju na koliko kilometara se menja ulje, a ne servisi. A jedna od strategija proizvođača automobila da povećaju prodaju jeste da kupce novih automobila ubede da će imati manje troškove održavanja. Ne zaboravite da vozači u inostranstvu obično voze više od nas, kao i da velike firme imaju čitave flote vozila i da se procenjuje koliko će koštati njihovo održavanje. Ako je servis na 30.000 km umesto na 15.000 km, ta ušteda nekoga može da privuče da kupi auto. Naprimer, ukoliko auto godišnje prelazi 30.000 km to znači da će za 4 godine samo 4 puta menjati ulje umesto 8 puta.

 

Kupili ste nov auto i radujete se zbog te uštede - mali servis na 30.000 km
Kupite nov auto i radujete se što pare za mali servis treba da dajete tek na svakih 30.000 km. Ne zaboravite da vlasnik mora da ide u ovlašćeni servis (tamo je skuplje) i to sledećih ko zna koliko godina pošto ga je verovatno uzeo na kredit. Čak i ako ga je uzeo za keš, tu su danas garantni rokovi od 3, 4 ili 5 godina. Naravno, vlasnika niko ne primorava u tom slučaju da ide u ovlašćeni servis, ali - da li je vredno rizika?

 

Uzbuna - treperi lampica za ulje!
Na novom autu posle 10.000 km počne da treperi lampica za ulje. Vi proverite nivo ulja, ima ga dovoljno. Bez brige, auto je pod garancijom. Odete u servis da reše problem. Međutim, tamo vam kažu da treba da se menja motorno ulje. ''Šta, bre, da se menja?! Mali servis je na 30.000 kilometara!'' Dobijate odgovor da je auto registrovao da je ulje izgubilo odgovarajuća svojstva i da ga treba zameniti. Naravno, o vašem trošku. ''Ma kakva, bre, svojstva - piše da se ulje menja na 30.000 kilometara!'' Ipak, serviseri su u pravu. Ako auto ''kaže'' da ulje mora da se menja, onda mora da se menja. Dobro, u ovom slučaju menjate samo ulje i filter ulja. Ne plaćate filtere vazduha i kabine.

 

O čemu je ovde reč?
Zaboravimo za sada ovaj primer i to šta auto ''kaže''. Stvar je u tome što taj servisni interval od 30.000 km praktično važi ako se auto vozi u idealnim uslovima. Ako se vozi u otežanim uslovima servisni interval treba prepoloviti - na 15.000 km. Ovo upozorenje piše u bukvalno svakom uputstvu za automobil, ali malo vozača to pročita. Ne piše u svakom uputstvu da interval treba prepoloviti, ali u svakom postoji napomena i objašnjenje koliko bi trebalo skratiti period između menjanja ulja, odnosno malog servisa, šta se smatra otežanim uslovima vožnje, i slično. Zato uzmite uputstvo za svoj auto i pročitajte.

 

Šta su to otežani uslovi zbog kojih treba prepoloviti servisni interval?
Proizvođači automobila u uputstvima navode razne primere za otežane uslove vožnje, kao i koliko bi u takvim uslovima trebalo skratiti interval zamene ulja. Navešćemo neke primere:

- učestala vožnja na kratkim relacijama (naročito zimi), kada motor ne stigne da se ugreje.
- gradska vožnja: što više stani-kreni vožnje, naročito pri visokim spoljašnjim temperaturama, to gore po motor.
- mnogo hladnih startova.
- mnogo rada u leru (npr. 50% vremena).
- duga vožnja pri niskim obrtajima.
- oštra/sportska vožnja.
- vuča teške prikolice.
- retko korišćenje vozila (verovali ili ne).

 

Ima još raznih primera, a i na razne načine se definišu otežani uslovi. Dodajmo i da korišćenjem dizel vozila uglavnom za gradsku vožnju dolazi do češće potrebe za regeneracijom DPF filtera. Pošto u gradu bukvalno nikada ne možete da postignete uslove za pasivnu regeneraciju, dolazi do aktivne regeneracije. To podrazumeva ubrizgavanje više goriva da bi se podigla temperatura u DPF-u. Međutim, nešto od tog goriva prolazi iz cilindra i stiže u motorno ulje. Situacija se pogoršava ako prekidate aktivnu regeneraciju npr. gašenjem auta. Dizel u velikoj meri negativno utiče na motorno ulje. Zato savremeni automobili imaju sistem za upozorenje koji javlja kada je ulje suviše zagađeno gorivom (dizelom). Problem razređivanja ulja gorivom javlja se i kod benzinaca, ali nećemo sada ulaziti u tu problematiku. Uglavnom, koliko će goriva dospeti u ulje zavisi od auta do auta, motora do motora, načina i uslova vožnje, stanja DPF-a, stanja karika...

 

Zašto su hladni startovi toliko štetni po stanje motornog ulja?
Zato što hladan motor ne koristi optimalnu smešu goriva i vazduha, već takvu koja nema optimalno sagorevanje - zbog toga se stvaraju čestice čađi, odnosno stvara ih se znatno više nego inače u zavisnosti od generacije, konstrukcije i vrste motora. Čestice čađi stižu do motornog ulja. One mogu da se ponašaju abrazivno, odnosno bukvalno šmirglaju površine kojima bi čisto ulje trebalo da obezbedi da uz što manje trenje klize jedna preko druge. Dakle, što više hladnih startova, to će više čađi završiti u ulju.

 

Skraćuje se i životni vek lanca
Koliko puta ste čuli''„ima lanac, nema veliki servis''.

Lanac ipak nije večan. On vremenom strada. Postoje i slučajevi da puca, mada izuzetno retko. Kod nekih automobila je i predviđeno da se menja na određenoj kilometraži. Međutim, ono što je važno jeste to da se lanac podmazuje motornim uljem. Ukoliko u ulju ima čestica čađi i raznih nečistoća, one se ponašaju abrazivno i vremenom dolazi do raznih negativnih efekata.

 

Kako auto zna da je vreme za zamenu ulja?
Vratimo se na primer vozača koji se razočarao kada je shvatio da će morati da menja ulje onda kada mu auto ''kaže'', a ne na 30.000 kilometara. Kako auto zna u kakvom je stanju motorno ulje?

Neki automobili rade to ovako: njihov kompjuter uzima u obzir razne faktore vožnje i na osnovu njih procenjuje kada je vreme za zamenu ulja. Među te faktore spadaju npr. pređena kilometraža, varijacije temperature ulja i vreme rada motora sa određenom temperaturom ulja, spoljašnja temperatura, vreme rada u mestu, broj hladnih startova... Ali, postoji i način da se direktno proverava stanje ulja uz pomoć senzora. Ovi senzori mogu da provere kontaminiranost ulja česticama čađi, gorivom, viskoznost, prisustvo vode... Proizvođači koriste različite načine da reše ovaj problem, a mnogi koriste kombinaciju procene kompjutera i podatke sa senzora.

 

Kada auto proceni da je vreme za zamenu ulja, obavestiće vozača npr. treperenjem lampice za nizak nivo ulja. Ako ignorišete treperenje lampice, nakon nekog vremena ona će početi konstantno da svetli, možda i uz prateću poruku kao ''Change Engine Oil Soon''. Auto može da ode i u ''safe'' mod, tj. naprimer da ograniči broj obrtaja na 3.000 obrtaja da bi se zaštitio motor. Ako ste i dalje tvrdoglavi, nakon određenog broja kilometara maksimalan broj obrtaja može da padne na 1.500 obrtaja. Kod nekih automobila možete da vidite procenu koliko vam je još ostalo do sledeće zamene ulja na osnovu vašeg stila i uslova vožnje, kao i drugih faktora. Naravno, da bi ovo funkcionisalo, svaki put kad se menja ulje mora da se obavi resetovanje.

 

Šta je sa onim kolima koja ne upozoravaju kada treba da se menja ulje?
Ostaje na vozaču da sam proceni na osnovu svoje vožnje kada bi trebalo da menja ulje. Mnogi se čvrsto drže ''obećanih'' 30.000 kilometara, drugi prepolove period zamene ako mnogo voze po gradu i u drugim teškim uslovima. Uglavnom, tako može doći do situacije da je samo 4 puta menjano ulje na automobilu koji je prešao 120.000 km zato što vlasnik nije pročitao uputstvo, već je slepo pratio savet o 30.000 km, a njegov auto nije imao nikakav sistem upozorenja.

 

Zaključak
Menjanje ulja na 30.000 km je verovatno potpuno ''bezbedno'' ukoliko uglavnom vozite na otvorenom putu, pri konstantnoj brzini i broju obrtaja, koristite kvalitetno originalno ulje i izbegavate sve stavke koje smo nabrojali kod otežanih uslova. Ali, retko koji vozač je te sreće. Dakle, ne postoji univerzalna/idealna kilometraža na kojoj treba menjati ulje. Da ne bi bilo nesporazuma, uzmite uputstvo za svoj auto i pročitajte deo o servisiranju, odnosno o menjanju motornog ulja. Pročitajte pažljivo do kraja. I da naglasimo - sada govorimo o iole novijim automobilima sa ispravnim motorom. Ne diskutujemo o tome kada treba preći sa sintetike na polusintetiku, da li koristiti drugo ulje kada motor počne da ga troši, itd. To je potpuno druga tema.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe za češćim menjanjem ulja od onog koji je propisao proizvođač.

Jednom godišnje, najbolje pred zimu i to je to.

Samo kvalitetna ulja i filter i nema greške.

Proizvođači ulja, pored proizvođača automobila unapređuju svoje proizvode, decenijama, tako da ta priča o tome, kako će mu nešto biti, ne pije vodu.

Recimo, kada je motor dobar, nov ili tek remontovan, ništa mu se sigurno neće dogoditi ako se koristi kvalitenije ulje, tj sintetičko, ređe, neće ga trošiti više nego što bi trošio neko jeftinije ulje.

Po mom mišljenu, veći je problem vremenski interval, odnosno, duže od godinu dana, jer je to ipak problem sa promenama temperature u uslovima korišćenja.

Ja uvozim rezervne delove za belu tehniku, tv i sve kućne aparate. Šta mislite da li postoje različiti delovi za različita tržišta??? To su gluposti, jer se to radi u serijama, velike količine i kada nešto otpadne zbog nekog felera, mnogo bi biše koštalo da to neko sortira, označava da je za drugo tržište itd negod uništi i da nastavi normalno sa proizvodnjom. Jer, recimo, kada izađe loša serija, niko ne može da zna koliko je loša i gde sve može da bude problem upotrebom manje kvalitetnih delova.

Odgovorno tvrdim, u mojoj branši, tj. u mojoj firmi, svi delovi koji se prodaju, istog su kvaliteta iz istog magacina, praktično iz istih kutija, kao i za potrošače u Nemačkoj, Španiji, Poljskoj, Hrvatskoj, Srbiji ... 

 

Što se ulja tiče, ima ih raznih na tržištu i ima dosta kvalitetnih ulja po pristupačnim cenama što naravno ne znači da treba da se menja svakih par hiljada km jer, eto, nije skupo a ne može da šteti.

 

Ako se vozi pretežno po gradu, km će biti do 15 000 km godišnje i to je ok za zamenu ulja. Ako se vozi kombinovano, biće do 25 - 30 000 i to je takođe OK za zamenu i sigurno motoru neće biti ništa. A svaki motor preko 300 000 km u normalnoj upotrebi, pritom ne mislim na taksite, razne firme tj komercijale, renta kar agencije i sl. će biti spremni za osvežavanje, ako ne karike i obradu ono bar za čišćenje usisa, gumice ventila, čišćenje kartera itd. Te u tom smislu, svaka češća zamena ulja je praktično bačen novac, jer uvek dolazite u isto vreme na istu stvar.

A tek što se tiče ekologije, to je posebna tema. Gde to ulje završi? Ko se greje na to ulje i zašto to niko ne kontroliše? 

Naravno da će serviser da ti kaže, slobodno češće menjaj ulje, pa čovek od toga živi!? Lakše mu je da ti uzme 2000 dinara za servis 2 puta godišnje nego jednom u 10 godina da skida glavu, čisti, drnda za 80 - 100€. 

Samo da dodam, pre 10 ak godina, kada smo kupili nov Punto, u Delti je auto bio na servisu i ja sam 99% siguran da nije zamenjeno ulje ni filter! Ulje je bilo crno, potpuno, posle zamene, bukvalno je automobil samo dovežen do kuće. Ali, to je praktično nemoguće dokazati, tako da je ostalo na tome. Posle sam menjao kod Radulovića, dok su još bili u Višnjičkoj i nisam primetio da ulje bude takvo posle zamene. Stim, što je, čini mi se, moglo da se gleda kroz prozor kada menjaju ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, ortakov said:

Nema potrebe za češćim menjanjem ulja od onog koji je propisao proizvođač.

Jednom godišnje, najbolje pred zimu i to je to.

Prva rečenica ti je u suprotnosti sa drugom. :) 

 

Ne može se reći ''jednom godišnje i to je to'' jer to nije u skladu sa predviđenim servisnim intervalom bilo kog auta koji napravi bilo koja fabrika na svetu. Kad fabrika napiše npr. ''servisiranje treba uraditi na svakih 20.000 km ili 12 meseci'', to ustvari znači da se servis radi kad se ispuni jedan od ta dva uslova...tj. šta prvo nastupi. Ne treba parcijalno čitati vlasničku knjižicu, već čitati sve što u njoj piše. Ima tamo i kad se skraćuje servisni interval.

 

Npr. u knjižici za Fiat 500L za veliki servis piše:

bez obzira na pređeno rastojanje, zupčasti kaiš morate zameniti svake četiri godine kod posebno zahtevnog korišćenja vozila (hladna klima, gradska vožnja, dugi periodi praznog hoda).

Fabrika u istoj knjižici za isti 500L kaže da se zupčasti menja na 5 godina...al' eto ima deo i kad se menja na 4. A, ima i da se menja na 140.000 kilometara. Mora sve da se pročita, a ne samo jedna od tih stavki koja nam najviše odgovara.

 

Ili, za mali servis...Fiat za isti 500L piše i:

''stvarni intervali za zamenu ulja i filtera motornog ulja zavise od uslova korišćenja vozila, a na njih upozorava lampica upozorenja ili poruka na instrument ploči, ili u svakom slučaju to je svakih 12 meseci.'' Dakle, tu Fiat kaže da nemaju veze ni kilometri ni vremenski interval, nego ako se upali lampica i poruka onda mora da se ide u servis, a i bez paljenja lampice i poruke mora najkasnije na 12 meseci. Npr. ako se prešlo 12.000 kilometara i prošlo je 9 meseci od malog servisa....i upali se lampica sa odgovarajućom porukom - po knjižici mora da se ide u servis i obavi redovan servis, i nema pozivanja ni na to što nije prošlo 12 meseci, ni na to što nije pređeno 20.000 kilometara.

 

U istoj knjižici za 500L, Fiat je napisao i ovo:

 

Teški uslovi korišćenja vozila

Ukoliko se vozilo uglavnom koristi pod jednim od sledećih uslova:

  • za vuču prikolice ili kamp kućice;
  • po prašnjavim putevima;
  • za kratke, ponovljene vožnje (kraće od 7-8 km) po spoljašnjim temperaturama ispod nule;
  • motor je često u praznom hodu ili se voze duga rastojanja sa malim brzinama ili dugi periodi praznog hoda;

treba češće uraditi sledeće kontrole nego što je to predviđeno u dinamici planiranog servisiranja:

.

.

.

- proveriti i, ukoliko je potrebno, zameniti motorno ulje i filter za ulje; 

- proveriti i, ukoliko je potrebno, zameniti filter za polen;

- proveriti i, ukoliko je potrebno, zameniti prečistač vazduha;

 

Na takve stvari skreće pažnju tekst.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, neshaoct said:

Prva rečenica ti je u suprotnosti sa drugom. :) 

 

Ne može se reći ''jednom godišnje i to je to'' jer to nije u skladu sa predviđenim servisnim intervalom bilo kog auta koji napravi bilo koja fabrika na svetu. Kad fabrika napiše npr. ''servisiranje treba uraditi na svakih 20.000 km ili 12 meseci'', to ustvari znači da se servis radi kad se ispuni jedan od ta dva uslova...tj. šta prvo nastupi. Ne treba parcijalno čitati vlasničku knjižicu, već čitati sve što u njoj piše. Ima tamo i kad se skraćuje servisni interval.

 

Dobro, majku mu, koliko ljudi poznaješ a da nisu taksisti, komercijalisti i sl. a da prelaze godišnje više od 25 000 km!? 

O tome ja pričam, to je ta jedna godina.

Moj tast, vozi opel corsa c - 1,7 DI (nije turbo) i čovek godišnje pređe do 10 000 km. Ulje menja svake druge godine, automobil ima 18 godina, 220 000 km i motor je u savršenom stanju, ništa ne dimi, ne troši ulje itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to je normalno (da menja svake druge godine) po tebi?
Ja predjem 5-6k godisnje i menjam svake godine.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, ortakov said:

Dobro, majku mu, koliko ljudi poznaješ a da nisu taksisti, komercijalisti i sl. a da prelaze godišnje više od 25 000 km!? 

Sebe. :D 

Od kraja septembra 2019. do pre neki dan skoro 20.000 kilometara.

 

10 minutes ago, ortakov said:

O tome ja pričam, to je ta jedna godina.

Razumem da pričaš da retko ko pređe godišnje više od tih 15 ili 20 hiljada kilometara, i da se onda svede na jednu godinu. Sve je ok tu. :thumbup: 

Jedino što ne treba tu da se završi čitanje vlasničke knjižice u vezi servisnog intervala, nego je čitaš dalje:

 

- Prva ograda od npr. 20k kilometara ili godinu dana (šta prvo nastupi), tiče se ''teških uslova korišćenja vozila'' kada ide skraćivanje servisnog intervala.

- Druga ograda od npr. 20k kilometara ili godinu dana (šta prvo nastupi), tiče se paljenja odgovarajuće lampica i poruke. Tada mora mali servis bez obzira što niti je prošlo godinu dana, niti je pređeno 15 ili 20 hiljada kilometara (već je pređeno manje od toga). Tu lampicu ćeš imati u svom 500L-u, i ona ti je važnija od bilo kog drugog slova u vlasničkoj knjižici.

 

Bezveze je praviti se da te fabričke ograde od opšte preporuke (npr. 20k kilometara ili godinu dana - u zavisnosti šta prvo nastupi) ne postoje, tj. praviti se kao da nisu napisane....i držati se zato samo 20k kilometara ili godinu dana. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Čak i ti, ako pogledaš, imaš skoro 20 000 km za 10 meseci. Ostalo ti je još 2 meseca do godine i ako uzmeš prosek za ovih 10 meseci, nećeš preći još 10 000 km, da j.b. oca :) 

 

Naravno, ako se ispuni neki od ovih uslova, da se vozi po gradu, kratko, pa sistem prepozna da je vreme za zamenu, onda OK, ali, opet kažem, za 90% vozača, u normalnoj upotrebi, nema potrebe bacati novac i prljati okolinu češćom izmenom motornog ulja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ispravan nacin a imas i ostale na svoju ruku, pa kako hoces. Tvoj auto, tvoja stvar :D Ako planiras da ga menjas po isteku garancije onda nista ne moras da menjas do tada, sem eto tih malih servisa dok je u garantnom roku, a ako hoces da ga cuvas i posle toga onda mu bitno skracujes radni vek i tu nema dileme.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, ortakov said:

Ostalo ti je još 2 meseca do godine i ako uzmeš prosek za ovih 10 meseci, nećeš preći još 10 000 km, da j.b. oca :)

Tačno, jer ne daju u Grčku :D sa tom kilometražom bilo bi taman malo preko 25k.

Datumi poslednja dva mala servisa: 27.09.2019. do 11.07.2020. = 17.544 kilometara. I to je preterano kilometara (lično mišljenje) jer sam u junu slučajno pogledao servisnu, kad ono... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex

Ja mislim da je zamena ulja jednom godišnje, u normalnim uslovima korišćenja, više nego dovoljno. 

 

@MS PK

 

Pa ovo što ja kažem je ispravan način upotrebe vozila. Tako je proizvođač propisao i tako se koristi. Traje 10 godina ili 300 000 km i posle se može popraviti ili baciti. 

 

@neshaoct

 

Pa to je to, kad se vratiš zameniš ulje i sve radi :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije loš klip.Vredi pogledati,čisto da se vidi u kakvom su stanju delovi posle 10 godina i preko 80 hiljada kilometara 

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klip je svakako koristan, samo mislim da se nije ''pokajao'' zato što je uradio veliki servis posle 10 godina. Odnosno, nije dovoljno jasno naglasio da tako nikako ne treba da se radi.

Zato će ko zna koliko ljudi da odloži svoje velike servise jer eto...videli su ovaj klip i to nije ništa strašno ne raditi i po 10 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/19/2020 at 11:50 AM, Flex said:
I to je normalno (da menja svake druge godine) po tebi?
Ja predjem 5-6k godisnje i menjam svake godine.

Ma ti bas i nisi neki reper...

PS "Can't touch this..."

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, alfini0507 said:
Ma ti bas i nisi neki reper...

 

PS "Can't touch this..."

Ne volim ja da iskusavam srecu i produzujem intervale. Evo i ovaj A4 sto uzeh, covek nije uradio ni jedan veliki servis za 12 godina (147600km) sto je van svake pameti i prvo sto sam uradio je bilo upravo to. Na moje iznenadjenje pumpa je bila kao nova a na kaisu se tek po malo poznavalo da su ga stigle godine.

Nisam gledao klip (lik mi je zestoko iritantan) ali ni najgorem neprijatelju ne bih rekao da 10 godina ceka na veliki servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2020 at 5:37 PM, Ivan BG said:

......Postavicu kasnije kako izgleda zubcasti

kais posle 45.000km, nema tragova umora, i on je bio iz originala.

Evo kako izgleda:

 

20201006_180242.jpg 20201006_180252.jpg

 

 

Kais iz je originala (Mopar), star skoro 45.000km, ili 3.5 godine.

Zamenjen je novim takvim.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo ti rekoh (a i logicno je) sta ces zateci :) . Ostavljao sam ti slike mog OEM seta posle cca 60.000 km koji sam bas bespotrebno menjao na bivsem Stilu. A znao sam i da ce ici polako na dobos - budale na okupu :D , sta drugo reci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta bi radio sa novijim folcikama gde se kajs menja na 220 i vise hkm. Licno sam se vozio sa prvim vlasnikom jednog tiguana, 216hkm na satu i sprema se polako za v.servis :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo budala moze da ceka 220k da odradi veliki servis. Fabrika kaze i za neke da se mali radi na 30k pa posle nekog vremena problema koliko hoces zbog predugog intervala.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...