Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

9 minutes ago, MS PK said:
Kod mene duvaju na 2b , to im je po default-u default_D.gif

I dalje na 99% pumpi zateknem zadatu vrednost od 2.0 kad svratim na proveru
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 185 60 14 duvam napred 2.5,a pozadi 2.0,što znači da bi 18 gurao na 4 komotno :lol:

 

Šalu na stranu Riken all season ima tu manu da ako se drži na ispod 2,5 skida ivice kao blesav,tako da trpim što je tvrd i ćutim :lol:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, totti said:

I dalje na 99% pumpi zateknem zadatu vrednost od 2.0 kad svratim na proveru emoji3.png
 

A ja pre neki dan 4.5 bar... Glrdam, razmisljam, mozda neko bajs (drumasa) doterao... Ma jok opet je to slab pritisak za njih i hladno je, mislim se na kolima samo ako su neke besne dimenzije... I kaze tip sa pumpe bio teretni Iveco Daily natovaren pa dopumpavao :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kod mene na privatnom 14-ice sa dimenzijom 185/60 držim 2.1  - 2.2 bara oduvek dok na službenom 195/50 R15 na 2.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38863-uputstvo-fiat-grande-punto/

A tebi od toga treba: https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/GrandePunto_SRB.pdf

 

Po fabrici 2.3 napred, 2.1 Bar pozadi za normalno i 2.3/2.3 Bar za puno opterecenje. Za zimske gume i voznju na otvorenom standardno ide preporuka da se dopumpa desetu ili dve. Pa kako ti odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38863-uputstvo-fiat-grande-punto/

A tebi od toga treba: https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/GrandePunto_SRB.pdf

 

Po fabrici 2.3 napred, 2.1 Bar pozadi za normalno i 2.3/2.3 Bar za puno opterecenje. Za zimske gume i voznju na otvorenom standardno ide preporuka da se dopumpa desetu ili dve. Pa kako ti odgovara.

Hvala Ivane,otprilike tako i drzim pritisak,hteo sam da proverim jos jednom.A za otvoreno definitivno pomaze dopumpavanje,jer potrosnja zna da se spusti zbog toga i do neverovatnih 0.4 lit

Edited by milandjbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi da ne prepumpas, jer onda samo sredina gume gazi asftalt. Može doći do neravnomerne potrošnje gume. Isto tako nizak pritisak troši ramena gume. Najviše  do 0.2 bara povećati pritisak za zimsku vožnju. Ako je auto sa više tereta, pratiti uputstvo fabrike, pa korigovati pritisak. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, milandjbg said:

A za otvoreno definitivno pomaze dopumpavanje,jer potrosnja zna da se spusti zbog toga i do neverovatnih 0.4 lit

Mani se praćenja potrošnje na autu koji troši 4L na otvorenom :D zgazi bre to nekad, šta ga štediš toliko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo vise puta pominjanih varijacija pritiska u gumama, na nagle promene spoljne temperature...

U onom hladnijem intervalu sam napi*anio sve 4 gume na fabricki deklarisanih 2.3 Bar. Vidim danas mi gume "zvone" :) na neravnom. Izvadim manometar cisto da sacnem iz radoznalosti kada sam krenuo sa posla - sve 4 gume na skoro 2.6 Bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci dal sad kad je oko 0 da dopumpam gume na recimo 2.3 bara ( pitam za 14ce i 15ce ) ili treba guma da bude meksa sad kad je ladno na recimo 2.1...
Vodi se neka polemika uz pivo pa reko da pitam...
Pozdrav.

 

Edited by Ivan
Prebaceno, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je hladno onda dompumpas na fabricki predvidjen pritisak guma u tvojoj dimenziji za tvoj auto, uglavnom imas tu nalepnicu na B stubu kada otvoris vozacka vrata ili nekad na poklopcu rezervoara sa unutrasnje strane.

 

Jedino sto se menja sa padom temperature jeste da opadne pritisak u gumama, otprilike 0.1 bar za svakih 7 stepeni, tako da ako si zadnji put duvao gume na +14c sada na 0c bi manometar prikazao 0.2 bara manje pritiska jer se vazduh zgusnuo.

 

Tako da ukratko uvek guvas dume na predvidjen pritisak nezavisno od temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oket...ja reko da pravim neke kerefeke posto ja generalno volim kad su mi na kolima tvrdje gume...mrzim kad je spustena mekana a kao naduvana kako treba...ako nije kamen ne priznajem da je naduvana
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj i sta kaze uputstvo za tvoj auto. Pisali smo vec vise puta, preporuka je npr. u Fiatovim manualima, pa kako kome odgovara:

On 12/4/2020 at 2:40 PM, Ivan said:

Za zimske gume i voznju na otvorenom standardno ide preporuka da se dopumpa desetu ili dve.

Zbog nasih vajnih puteva, licno se (za istu dimenziju guma) drzim istog pritiska i zimi.

Jedino dodajem za neku brzu voznju na otvorenom ili kada je auto pod opterecenjem.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolisanje tačnosti manometara na benzinskim pumpama

 

pumpanje_guma.jpg.c076a84c83b62c24933d71b9c0ee35c8.jpg

 

Ispravan pritisak u gumama je izuzetno važan kod svakog automobila. Pritisak utiče na:

- potrošnju goriva
- kočenje
- ubrzano i nepravilno habanje guma
- ubrzavanje
- ponašanje u krivinama, naročito pri oštrijem skretanju i pri višim brzinama
- itd.


O tome smo detaljno pisali u tekstu: Zašto je toliko važan pritisak u gumama

 

Da li benzinske pumpe moraju da imaju manometre i kompresore za naduvavanje guma?
Ne moraju.

Međutim, ako ih imaju, onda manometri na njima moraju da budu baždareni – overeni od strane ovlašćene laboratorije.

 

Da li manometri kod vulkanizera moraju da se overavaju?
Ne, manometri kod vulkanizera ne moraju da se overavaju. To ne znači da vulkanizeri ne mogu samoinicijativno da pozovu ovlašćenu laboratoriju da im proveri tačnost manometra i da potvrdu da je manometar tačan, odnosno praktično da ga overe.

 

Manometri moraju da se overavaju jednom godišnje
Pravilnikom o vrstama merila koja podležu zakonskoj kontroli propisano je da vremenski interval periodičnog overavanja manometara za merenje pritiska u pneumaticima iznosi jednu godinu.

Inače, manometre proveravaju i overavaju (stavljaju žig) ovlašćena tela (laboratorije/firme, kao npr. Centar za motorna vozila AMSS) koja su dobila odobrenje od Direkcije za mere i dragocene metale.

Međutim, ta tela, tj. laboratorije ili firme idu da proveravaju manometre samo kad ih pozovu sa benzinske pumpe – ne mogu da idu da ih proveravaju samoinicijativno, bez poziva.

„Direkcija za mere i dragocene metale“ između ostalog vrši proveru da li su manometri na pumpama overeni.

 

Kako da znam da je manometar overen?
Overen manometar na sebi mora da ima žig, tj. nalepnicu kvadratnog oblika – ona je podeljena u četiri manja kvadrata, pri čemu svaki predstavlja po jedan kvartal u godini, a godina je napisana u sredini.

Kvartali su obeleženi rimskim brojevima, a nalepnica (tj. žig) je važeća do kvartala koji umesto rimskog broja ima kružić.

 

Kada overa (žig) prestaje da važi?
Žig (overa) prestaje da važi ako je:

- istekao rok na koji je manometar overen
- na manometru izvršena prepravka, odnosno popravka koja može uticati na njegove metrološke karakteristike
- manometar oštećen na takav način da je mogao da izgubi neko svojstvo bitno za overavanje
- žig uništen, uklonjen ili na bilo koji drugi način oštećen
- manometar promenom mesta ugradnje izgubio svoje metrološke karakteristike


Manometar čiji je žig, odnosno uverenje o overavanju, prestao da važi ne sme se upotrebljavati.

 

Ko vrši kontrolu da li su manometri na pumpama overeni (žigosani)?
Nadzor nad manometrima vrši „Direkcija za mere i dragocene metale“, u skladu sa odredbama Zakona o metrologiji, Zakona o inspekcijskom nadzoru i planovima nadzora, a u zavisnosti od procene rizika.

Pitali smo kakvi su bili rezultati kontrole u 2019. godini i dobili sledeći odgovor:

„U 2019. godini ovlašćena tela overila su 2.485 manometara, dok je zbog nedovoljnog nivoa tačnosti odbijeno, odnosno, žig nije dobilo 23 manometara. Od navedenog broja, 826 manometara overeno je na benzinskim pumpama, a odbijeno je overavanje 19 manometara.

Napominjemo i da je Direkcija za mere i dragocene metale u 2019. obavila meterološki nadzor nad ukupno 179 manometara u upotrebi, a da je kod 6 pronađena neusaglašenost.“

 

Kome vozači mogu da se obrate ukoliko posumnjaju da manometar nije ispravan, primete da nije overen (nema žig) ili je rok overe istekao?
Vozači koji posumnjaju u ispravnost manometra ili primete da manometar nije propisno žigosan mogu da se obrate Direkciji za mere i dragocene metale na mejl: office@dmdm.rs

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...