Cowboy 13 Posted January 27 Da, cijene na ebay-u se kreću od 8 do 10 €, koliko je kvalitetno ne znam. Mnogo je jeftinije naći na otpadu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Neomir 2 Posted January 29 On 1/27/2023 at 3:28 PM, Cowboy said: Ne možeš vidjeti klapnu, jer je unutar tunela klime. Jedino što se vidi jje motorić, kad njega skineš možeš vidjeti polugice koje pomeraju klapnu, zapravo klapne (ima ih dvije za levi i dvije za desni mikser). Kad polugice gurneš u donji položaj klapne su otvorene i tad radi grijanje, jer sav protok vazduha idw na radijator (mali hladnjak) a kanali8 prema klapnama za distribuciju i defroster su zatvoreni za hladni zrak. Ove polugice koje se vide na slici su od klapni za recirkulaciju, isto ih ima dvije. Zupčanici koji se vide su od klapne za distribuciju (sredina, pod) pogoni ih motorić sa žutim konektorom, drugi motorić sa crnim konektorom je defroster i on samo reguliše duvanje prema šajbi. Najdonji motorić, sa bijelim konektorom je levi mikser, on reguliše tperaturu zraka. Znaci, ako skinem skroz motorcic, mocicu tu klapnu da okrenem da duva samo toplo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted January 29 Da, tako je, podigni polugice uvis i otvorićeš grijanje a zatvoriti hladni zrak da ulazi direktno u kabinu. Samo moraš nekako fiksirati da poluge ostanu u tom položaju jer mogu prilikom vožnje pasti i zatvoriti grijanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
A. Stefan 0 Posted April 26 (edited) Pozdrav gospodo! Imam jedan specifican problem sa digitalnom klimom u mom autu - Fiat bravo 2007 god. Naime, na vozacevoj strani mi je pukao bio motorcic za regulaciju toplog/hladnog vazduha, i zakovao je bio na samo toplom vazduhu. Elem, kupim ja drugi motorcic, razbucam sve zivo da dodjem do problema, skinem stari motorcic, postavim drugi, i pre instalacije dam kontakt da proverim da li radi, kad ono gle pravog problema- klima ne staje da napinje motorcic u jednom smeru iako je fiksirana temperatura. Da sam ostavio motorcic, pukla bi opet plastika koja okrece klapnu smera vazduha.. Nakon toga, pri apsolutnoj tisini, primetim dok auto ima kontakt da klima pokusava da uradi nesto non stop, ispusti zvuk, pa stane i tako u krug non stop. Otkacim klimu sa napajanja, zvuk nestane. Moje pitanje za forum je da li postoji neko u Srbiji ko se razume u elektroniku digitalne klime da mu je posaljem da je ispita, jer je ocigledno u panelu problem, i to samo na levoj strani tj vozacevoj. Ili ako je vec imao neko slican problem, sta mi je ciniti, bez kupovine drugog panela, jer se retko nalazi u ispravnom stanju. Unapred hvala i pozdrav iz Nisa! Edited April 26 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 14114 Posted April 26 (edited) @A. Stefan Kao prvo, pozdrav i dobrodoslica na FLCS forum. Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Molba da pre otvaranja nove teme pogledas sadrzaj foruma pomocu Search, kako ne bi multiplicirali sadrzaj (a tako ces najbrze i naci odgovor, ne cekajuci da neko ponavlja isto ko zna koliko puta). Forum postoji od 2009. godine i tesko da ces, na ovih preko milion postova i 37.000 tema, konkretno za Bravo pitati nesto sto vec nije do detalja obradjeno . Naravno, za sve dalje nedoumice, tu smo da pomognemo koliko mozemo ovako virtuelno. 31 minutes ago, A. Stefan said: Imam jedan specifican problem sa digitalnom klimom u mom autu - Fiat bravo 2007 god Problem ne da nije specifican , nego je toliko tipican za Bravo/Deltu sa digitalnom klimom, da ljudi neretko pri kupovini namerno i beze od nje iz tog razloga. A ta problematika "vuce" se jos od Stila, kompletna jedinica klimatizacije je maltene identicna, i o tome pisemo deceniju i po unazad na ove 32 strane. Iscitaj malo temu, videces koji su motorici sa potenciometrom za odredjivanje polozaja (koji je cesto u problemu), koji bez njega, kako se resava, imas detaljna objasnjenja, slike, koji su servisi za preporuku (da ne reklamiram bilo koga), itd... Ljubaznocu kolege, imamo cak i ovaj tutorial za detaljni "pretres" celog sistema motorica klimatizacije: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81025-fiat-nuova-bravo-popravka-motorićaklapni-digitalne-klime/ 31 minutes ago, A. Stefan said: Naime, na vozacevoj strani mi je pukao bio motorcic za regulaciju toplog/hladnog vazduha Pretpostavljam da je pukla samo osovinica koja vezuje motoric i klapnu, tj. ovo: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-fiat-nuova-bravo-automatska-digitalna-klima/&do=findComment&comment=1671054 Edited April 26 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
A. Stefan 0 Posted April 26 Hvala na dobrodoslici! Video sam taj tutorial kada sam i sam menjao motorcic (vec sam postavljao temu oko protokomera pa sam bacio oko). Veoma lepo objasnjeno, ali je cela tabla morala da ide. Ja sam uspeo da pristupim tom jednom problematicnom motorcicu s mesta kod pedale gasa, tj tu sam nekako nasao put da dodjem do njega, iskrivim kicmu o prag, isti iskljucim i prikljucim drugi. Ali moj problem nije zamena motorcica, vec cinjenica da i sa drugim motorcicem, panel salje struju sa zeljom za konstantnim okretanjem bas tog plasticnog dela koji se moze 3D printati. :/ Kada sam video da plasticni deo pocinje da krcka od forsiranja, iskljucio sam ga, vezao vezicom klapnu da mi radi samo hladan vazduh i klima, i sklopio delove nazad. Ajde iscitacu ostalo po forumu, ako neko ima neki razlog za moj problem neka napise. Unapred hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted April 26 Pozdrav i dobro došao! Koliko vidim iz tvog opisa "problema", centrala se ponaša normalno baš onako kako treba. Te zvukove koje čuješ kad daš kontakt je tzv. samprovera klime, centrala šalje napon na svaki motorić i pomera ga do krajnjeg položaja u jednu stranu, zatim vraća u krajnji položaj na drugoj strani i onda ga namješta na zadani položaj tj. onaj koji je bio prije davanja kontakta. Drugi"problem" koji si opisao da centrala stalno okreće motorić i to je normalno, ona konstantno šalje napon na motorić i pokušava ga dovesti u njegov krajnji položaj, ako nema osovinicesa graničnikom u motoriću, on će se celo vreme vrteti u jednu stranu. Ako ima graničnik centrala će ga okrenuti do graničnika i pokušavati još 10-ak sekundi da ga okrene dalje, ako ne ide ona će isključiti napon i motorić se prestaje naprezati. Osovinica ako je iole kvalitetna ne bi smjela pući za to vrijeme. Ova radnja nema veze sa senzorima položaja, odnosno potenciometrima već sa jednim drugim postupkom, tzv. "samoučenjem klime" u dijagnostici označen kao: Flap actuators learning test. To je procedura kojom se putem dijagnostike klimi zadaje da pomjera motoriće u krajnji položaj i nako njihovog zaustavljanja odnosno porasta struje kroz motorić klima "pamti" položaj potenciometra i to bilježi kao krajnji položaj, tako isto i za drugu stranu. Bez tog samoučenja klima i pored ispravnog potenciometra neće zaustaviti motorić kod samoprovere jer to me prepoznaje kao krajnji položaj. Sve u svemu kod tebe nije problem u centrali, ona radi normalno, samo nije provedeno samoučenje klime. Možeš to ostaviti tako, osovinice ne bi smjele pucati ako su dobre. Ili možeš potraziti dijagnostiku pa odraditi samoučenje klime. 1 sibonios reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 38 Posted April 29 Stilo sa automatskom klimom. Ne ukljucuje se dioda na prekidacu za ukljucivanje kompresora. Nema gasa u sistemu, ali je ranije dioda svetlela. Kada proverim dijagnostikom, spulna na kompresoru se ukljucuje. Relej i osigurac su u redu. Sta mogu jos da pogledam pre majstora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted April 30 Ako nema gasa u sistemu, odnosno ako je pritisak u sistemu prenizak ili previsok, centrala neće uključiti kompresor da bi se izbjegla oštećenja kompresora. Za proveru LED dioda, na dijagnostici izaberi opciju "Button LED Command" i videćeš ako je neka dioda u kvaru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 38 Posted April 30 (edited) Jasno mi je to za kompresor, ali me zanima u kojim slucajevima se dioda ne ukljucuje ako je ispravna? Da li samo kada je prazan sistem ili ima jos nekih mogucnosti? Kod mene se ukljuci samo posle davanja kontakta i ukljucenja dugmeta i odmah se ugasi. Posle toga se ne moze upaliti sve do ponovnog davanja kontakta. U sistemu nema gasa - na ventilu se ne cuje nista. Da li je povezana samo sa ukljucivanjem kompresora ili je vezana i za presostat npr? Edited April 30 by sibonios Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted April 30 Očigledno da dioda signalizira da je kompresor uključen. Ona je povezana sa centralom klime, a signal sa senzora pritiska, vanjske temperature, brzine ventilatora, br. obrtaja motora itd. se šalju u centralu klime. Na osnovu tih podataka ona "odlučuje" da li će uključiti kompresor. Ako ti je sistem prazan, svaki pokušaj da pokreneš kompresor ili ustanoviš šta je i zbog čega u kvaru je uzaludan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mlnmnc 7 Posted May 15 Pozdrav. I ja kao i mnogi vozači Fiata Bravo sam imao taj problem sa motorićima, gde mi je jedna strana duvala toplo, jedna hladno. To sam rešio odlaskom kod majstora koji mi je stavio druge motoriće. E sad imam sledeći problem, da ne mogu da namestim temperaturu koju ja želim, nego tipa stavim da duva na 22 stepena a ono toplo u kabini kao da sam odvrnuo na max. Smanjim na recimo 20 ili 19, ono duva maltene skroz hladno. Uopšte nema tog postepenog prelaza, nego ili je jedna situacija ili druga. Šta mi je činiti, ima li nekoga da je imao isti problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted May 15 Da li samo jedna strana duva tako ili obe? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted May 15 (edited) Da li je majstor nakon zamene motorića izvršio podešavanje klime, odnosno samoučenje aktuatora(motorića) klapni. Ako nije, problem može biti u tome da klima ne prepoznaje ispravno signale sa senzora aktuatora. Druga mogućnost za takvo ponašanje je da je majstor uradio samoučenje klime ali na hladnom ili nedovoljno zagrijanom motoru. Zatim postoji mogućnost i da senzori temperature u samoj klimi ne rade ispravno, mada sumnjam da su svi (ima ih 4) otkazali istovremeno. Pokušaj izvršiti reset klime, ako ne pomogne onda je najbolje otići na dijagnostiku da se vidi koje su greške dovele do takvog ponašanja. Edited May 15 by Cowboy 2 mlnmnc and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 14114 Posted May 17 @Mr_Good Tema je namenjena problematici automatske klime na Stilu i Bravu. Prica o zameni osvetljenja na komandama manuelne klime, prebacena je u odgovarajucu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/57366-nuova-bravo-zamena-osvetljenja-analogne-klime/&do=findComment&comment=1681908 Quote Share this post Link to post Share on other sites
chempix 1 Posted May 24 zdravo ljudi po onome što sam shvatio za popravku, 3 su opcije goran, stefan zmaj i sale žarkovo gorana lako mogu da nađem, ali pitanje za stefana - ima li neko novi kontakt od čoveka? na onaj stari broj se ne javlja u žarkovu skidaju tablu ili mogu kao stefan magijom da zamene to bez kupusanja? i da li je bilo ko skoro rešavao ovo i kod koga? kod mene levo duva toplo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted May 24 (edited) Ako neko ima problema sa tim motorićima na Stilu, onda je to u 99% slučajeva upravo taj na levoj strani. Ja sam rešavao sam bez ikakvog kupusanja table. Skine se obloga kod nogu, zatim ona crna plastika što štiti cevi od grijanja i motorić je tu. Nije baš "na izvolte" ali može se zameniti uz malo gimnastike. Ako odlučiš sam da radiš, racunaj da će ti trebati ključ 5,5 mm, Italijani iz nekog nepoznatog razloga vole tu dimenziju pa su na klimu pozavrtali masu tih vijaka. Znači može se odraditi u garaži bez većih problema i bez mnogo kupusanja a pogotovo bez skidanja table. Menjao sam i onaj za recirkulaciju bez skidanja table i sa minimalnim kupusanjem bilo čega. Edited May 24 by Ivan Sredjen format i font 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 14114 Posted May 24 (edited) 58 minutes ago, Cowboy said: Ako odlučiš sam da radiš Znači može se odraditi u garaži bez većih problema i bez mnogo kupusanja a pogotovo bez skidanja table Covek nije napisao koji je model u pitanju, niti mu pise u avataru. Imao sam oba dugo godina, kod Stila je boza i sve je lako pristupacno. Ali ako je Bravo u pitanju, model je po prilicno pitanja ojacan i ususkan, tako da preko celog modula klime ide metalni oklop koji je veliki problem za pristup motoricima. Bukvalno jedva da se zavuce bilo sta od alata, a kamoli da se radi i menja. Tako da procedura iznad nece ici tako lako ako je Bravo u pitanju. Navodno je ovaj momak kod Zmaja taj levi mikser mogao da menja bez rasturanja bilo cega. Ne znam kakvom magijom , cena samo ruku je za sve sem motorica recirkulacije bila 3.000 din po komadu. Evo jos jednom kako to izgleda na Bravu. I kako su pojedini morali da seku (ako ne skidaju tablu), da bi uopste mogli samo da pridju. Levi mikser za temperaturu (donji od tri motorica sa vozacke strane) je u pitanju. A ovaj je jos i banja, u poredjenju sa onim ostalima iznad sa te strane (chest/feet motoric i defroster): A sve se moze videti u ovom videu koji je i ranije kacen: Edited May 24 by Ivan 1 Cowboy reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cowboy 13 Posted May 24 Da u pravu si, nije napisao koji je model auta u pitanju, ako je Bravo onda je to već problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 14114 Posted May 24 Mene samo zivo zanima kako uspeju da pristupe bilo cemu sa te leve strane na Bravu a da nista ne cacnu . Jer sam se licno zavlacio i gledao, mozda sa necim i uspes da pridjes i odsrafis - ali mesta maltene nema za bilo kakav dalji rad, zamenu, vracanje srafova, da ne pricam sto se sve radi na slepo... Bas je kao u du*etu u poredjenju sa Stilom i voleo bih da vidim kojom magijom je taj momak kod Zmaja to uspevao, a da nista ne sece ili demontira. 1 Cowboy reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
chempix 1 Posted Thursday at 08:32 AM imam deltu naravno, samo što komplikovanije i teže ako mogu da ga zavuku da ništa ne može da se lako uradi nisam vičan popravkama bilo koje vrste, tako da moram da nađem nekoga da mi to sredi 1 Cowboy reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites