JankelA 3 Posted June 17, 2020 (edited) Imam problem sa klimom, kad upalim grejanje/hladjenje jedna polovina duva toplo druga hladno ili obrnuto, zimi kad kad pustim grejanje leva polovina duva toplo a desna hladno, tek kad pojacam brzinu na maksimalno i temperaturu na 27 ili vise stepeni posle par sekundi nesto lupi u sredini i krenu sva 4 izlaza da greju, medjutim kad snizim temperaturu (da duva hladno) leva polovina krene hladno dok desna ostaje vruca i dalje. Da li zna neko u cemu moze da bude problem i kako da skinem onaj sredisni deo gde se pale sva 4 zmigavca? Edited June 17, 2020 by Ivan Prebaceno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13448 Posted June 17, 2020 (edited) @JankelA Pitanje je prebaceno u odgovarajucu temu o digitalnoj klimi. Mozes i na prethodnim stranama da procitas o cemu se radi, pisemo o tome celu deceniju unazad . Ukratko - standardan i ne tako redak problem sa digitalnom klimom na Stilu. Imas problem ili sa aktuatorima (motoricima) ili klapnama ili plasticnim elementima koji ih povezuju. Ima ih vise vrsta u zavisnosti sta regulisu, a od toga ce zavisiti i gde su okaceni i koliki je problem da im se pristupi. Imas i cene i kontakte gde to mozes da sredis, ako nisi vican samostalnim popravkama. 39 minutes ago, JankelA said: tek kad pojacam brzinu na maksimalno i temperaturu na 27 ili vise stepeni posle par sekundi nesto lupi u sredini i krenu sva 4 izlaza da greju Po ovome deluje da su ti popucale veze izmedju aktuatora i klapni. Tj. kada pojacas ventilator na vecu brzinu, izgleda da vazduh povuce klapne i one lupnu. Skoro sam bas kupovao za kolegu taj set za reparaciju kod ovlascenih, doduse za Nuova Bravo: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/70084-fiat-nuova-bravo-problem-sa-klapnommotorom-recirkulacije/&do=findComment&comment=1552207 PS: Takodje savet - kada je sve ispravno, nikada se ne menja smer duvanja sa pojacanim ventilatorom, upravo da bi se te plastike pricuvale. Znaci smanjiti brzinu ventilatora, promeniti smer, pa pojacati ventilator po potrebi. Edited June 17, 2020 by Ivan 1 bit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
duploh 1 Posted July 23, 2020 (edited) Zdravo raja, novi sam na forumu, nedavno sam kupio Fiat Stilo 1.8 benzin. Ima automatsku klimu, sa elektronskim dugmicima za prebacivanje na šajbu, noge i srednji dio. Kad pritisnem bilo koje dugme i dalje samo svom snagom puše prema šajbi, nešto malo ide na noge i srednji dio. Šta mislite vi u čemu je problem? Do elektronike, ili možda da klapne ne otvaraju dobro? I također me zanima panorama krov kad se otvara tapacirung ko da zapinje na nekim dijelovima, da li samo podmazati malo ili treba detaljno očistiti? Edited July 24, 2020 by Ivan Spojeno 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13448 Posted July 24, 2020 @duploh Pozdrav i dobrodoslica na forum! Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom, tako da ces ovde naci sve sto ti je potrebno u vezi sa problemom o kome se ovde pise vec vise od decenije . Treba da vidis da li je problem do motorica klime/plasticne veze/same klapne i koja je u pitanju. Vrati se malo unazad, imas sve sa slikama do detalja objasnjeno u temi. Ukratko, konstrukcijski lose reseno na Stilu, poznat problem, a nazalost preneli su isto to resenje i kasnije na Nuova Bravo/Delta. Takodje, pravilo foruma je da od tema ne pravimo kupusare i u njima pitamo sve sto nas zanima. Jedna tehnicka tema - tacno odredjena tematika definisana u naslovu. Za pitanja oko panorame, pogledaj i po potrebi se slobodno dopisi u ovu temu. Naravno da je, kao i za sve ostalo na kolima potrebno periodicno odrzavanje, ciscenje, podmazivanje, provera zapusenosti odvoda vode (kroz A stub), itd.: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41926-stilo-panorama-krov/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Top 8 Posted July 25, 2020 @duploh Da li cujes neki zvuk iz centralnog dela kada das kontakt? Nesto kao zujanje na svakih par sekundi. Verovatno ti je otisao motoric za usmeravanje vazduha koji se nalazi sa vozaceve strane iznad motorica za regulaciju temperature. Motorici se vide kada skines plastiku koja ide sa strane kod nogu od pedala ka rucnoj kocnici. Odmah da ti kazem jako je nepristupacan i nije ga lako zameniti. Predpostavljam posto duva samo na sofersajbnu da ga je mozda i prethodni vlasnik iskljucio i blokirao da duva samo u tom pravcu jer je verovatno crkao. Ti motorici su problem jer vremenom potenciometar u njemu se pokvari i onda pokida plastiku koja okrece klapne. Motoric moze biti Bosch ili Denso. Isti Bosch motor se koristi i u nekim Audi i Skoda vozilima samo sa drugacijim nastavkom na kraju tako da to nije boljka koja je vezana samo za Fiat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
S62 0 Posted October 14, 2020 On 11/7/2012 at 6:19 PM, marybo said: kod mene na vozacevoj stani duva uvek hladno a na suvozacevoj okrece toplo i hladno...problem sam resio tako sto sam zalegao ispod volana poskidao sve motorcice i zaglavio ih da duva u noge i soferku i naravno topao vazduh dok je zima, cim otopli okrenucu na hladno i necu se maltretirati i davati ogroman novac majstorima za malo muke eto od mene toliko, inace su mi svi motorcici bili ispravni samo su se pokidale osovinice na zupcanicima Pozdrav , prelistao sam ceo forum i ne mogu da resum problem . Isto mi kod vozaca duva hladno desno toplo. Otvorio sam kod menjaca onu olastiku i jedan motor visi pukli su mu drzaci i naravno onaj zglob visi i ne moze da menja klapnu inace pukao je i onaj beli zubcanik na koji ide taj zglob. Ocu da zaglavim klapnu da mi duva sada stalno toplo a posle cu oromenim hladno. Pokusavam da je vucem gore dole nista se ne menja pricam o belom plasticnim zglobu da ga tako nazovem. U kom bi on polozaju trwbao da bude zna li neko? Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Top 8 Posted October 14, 2020 Ovako nekako bi trebalo da se postavi za toplo ako ti je ista od ovih polugica u zivotu. 2 neshaoct and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
S62 0 Posted October 14, 2020 Hvala , ta poluga je dobro nemam na sta taj vrh poluge da stavim jel je ostao deo u motorcicu ali mogu da je zaglavim u taj polozaj. Evo do malopre sam cackao nesto ali bezuspesno. Probacu ponovo . Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 26 Posted October 21, 2020 (edited) Posto se ovih dana zezam sa motoricima klime, evo male pomoci. Ako je problem nabaviti plasticne osovine koje pokrecu klapne, odstampajte ih u 3d. Na slici se vidi modifikacija originalne osovine, tj uzi deo je potpuno ispunjen, pa bi trebalo i da je otporniji na pucanje. Nisam jos vratio motorice, pa ne znam kako se ponasaju. Ovo je link za download fajla za 3d stampu: https://www.upload.ee/files/12415605/klp.stl.html. Gotov model sam morao malo da prilagodim turpijom, tako da kazete kada vam neko stampa da smanji sve mere za 0.3mm. Edited October 21, 2020 by Ivan Sredjene slike 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 2885 Posted October 21, 2020 Pohvale za trud. Iz moje perspektive to neće mnogo pomoći jer je i dalje prelaz slaba tačka. Svakako je na ovaj način malo jača veza ali se onda dovodi u pitanje sam motorić/aktuator a svakako je skuplja stavka. Na kraju, dovodi se i u pitanje cena izrade u 3D štampaču. Ipak, svaki ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 26 Posted October 21, 2020 (edited) Toliko je cimanje skinuti motore, proveriti sve da li je ok, nabaviti druge delove, zameniti, vratiti sve na mesto i sve podesiti da radi, pa ako se i pokvare motori lakse je ne popravljati dva puta, nego ih rucno postaviti u zeljeni polozaj. Namestio sam i polomljene osovine, a supljinu sam ispunio sodom bikarbonom, pa zalio super lepkom. Slike su u prilogu. Tako je ojacana struktura. Koliko je otporna na cimanje u realnim uslovima, ko zna? Ovo sve pisem da ukazem na mogucnosti popravke u kucnim uslovima, za entuzijaste. Kod proverenih majstora ovo se resava bez problema. Ko kako hoce i moze. Zezam se sa ovim na parkingu, kad stignem, kad je vreme pogodno, tako da nisam jos sklopio sve. Mene je 3d stampa kostala 350din po komadu, a moze i jeftinije da bude. Edited October 21, 2020 by Ivan Sredjene slike Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 26 Posted October 21, 2020 (edited) Treba mi informacija o tacnom polozaju potenciometra i zvezde sa druge strane motora, tj zupcanika iza potenciometra, jer nisam obelezio kada sam skidao. Vidim da na potenciometru ima broj 1 i strelicu, ali ne znam koji mu je pocetni polozaj. Na slikama je slikano kako je kod mene, ali je vadjen potenciometar i okretana zvezda. Ako moze neko ko sigurno zna da obelezi na slikama polozaje. Ima slika ranije, ali se ne vidi bas najbolje. Edited October 21, 2020 by Ivan Sredjene slike Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 2885 Posted October 21, 2020 Nem tu šta da se pogreši. Na samim spojnicama/osovinama postoji graničnik koji se "poklapa" sa graničnikom na kućištu aktuatora ne dozvoljava grešku. Samo dovesti motor u poziciju negde između Min-Max i kasnije uraditi kalibraciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Top 8 Posted October 21, 2020 (edited) @sibonios Posto sam vec duze u ovoj problematici, fora i jeste da bude oslabljena plastika i da ona pukne u slucaju kvara. Ojacavanjem ovog dela samo moze da se desi da se polomi klapna i napravi skuplja steta. Ja sam isto stampao ovaj deo i onda ga busio i rasekao da izgleda kao original. Ovaj deo nikada, ali nikada ne puca zato sto je slab vec zato ne valja potenciometar u motorcicu i bez njegove zamene problem nije resen. Ponekad kratkotrajno resenje bude ciscenje, ali na duze staze jedino zamena pomaze. Ovako izgleda set za bosch motorcic: Edited October 21, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 26 Posted October 21, 2020 (edited) Zamenicu i potenciometre jer ih imam ako kazes da treba. Da li je polozaj potenciometra i trouglica, za pocetno namestanje, kao na slikama ok? Edited October 23, 2020 by Ivan Sredjene slike Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 2885 Posted October 21, 2020 Ne može drugačije. Nakon završetka obavezno uraditi kalibraciju dijagnostikom ili ručno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sibonios 26 Posted October 21, 2020 Ok. Hvala za objasnjenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nedo2905 14 Posted March 16, 2021 (edited) Pozdrav, pitanje vezano za Lancia Deltu III 2010 godište. Ne pali se kompresor klime, plin je pun, javlja greške B1919 (defrost sensor - open circuit/short circuit to +battery) i B1928 windscreen Mist up sensor (open circuit/short circuit to +battery). I još daje pollutin sensor (shor circuit to ground) Slike su u prilogu. Kako nema dijelova za naručiti još mjesec dana da se to zamjeni, ima li netko kakvu ideju gdje se nalazi ti senzori da ih pogledam / odnesem elektroničaru? Ili je moguće da je cijeli snop žica koje povezuju te senzore u kratkom spoju? Edited March 16, 2021 by Ivan Sredjene slike i formatiran tekst Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5014 Posted March 16, 2021 Moja neka pretpostavka je da je Windscreen Mist up sensor onaj na sredini table ispod crnog cepa, a za Defrost sensor sam veoma siguran da se nalazi na isparivacu klime, sto znaci da mora tabla napolje i ceo taj deo sa klimom da bi se doslo do isprarivaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5014 Posted July 7, 2021 (edited) Saleta? To Žarkovo? Ja sam zimus kod Gorana radio. Edited July 8, 2021 by Ivan Prebaceno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13448 Posted July 7, 2021 (edited) Sta je bio problem? Motoric klime, ona bela osovina, koliko repa, jesu li skidali tablu? Ti poceo kao @Mijailović P. - 100 godina ste tu a moramo da vas propitujemo za korisne informacije . To ti je otisao jedan ili oba miksera toplo/hladno. Ako je desni suvozacki mikser, mogao si i sam, pristupacan je. Levi je pod onom metalnom sinom kod pedale gasa - pa ili se uglavnom na njoj pravi prorez ili mora tabla dole. PS: Ima i onaj jedan fakir kod TC Zmaj - kazu da covek sve menja bez demontaze table. Kako je to moguce, nemam predstavu. Edited July 7, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 4018 Posted July 7, 2021 Kuuuuuume, pa ja mogu da ti kažem samo kakva je i koliko košta kafa i klopa u restoranu Pink koji je blizu Saleta... i to je sve 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5014 Posted July 7, 2021 Znači Žarkovo A Pink nije skup a dobra klopa. Zvao sam i ja Saleta ali nisam mogao da se usaglasim oko vremena sa njim pa sam zakazao kod Gorana. Cena im je bila tu negde, Goran za nijansu skuplji. Meni je rečeno ovako kod Saleta ruke 100 eur šta god bilo + 50 eur po motoriću, kod Gorana je bilo 6000 ako je neki sa leve strane + 50 eur po motoriću i 2500-2700 po setu, a ako se skida cela tabla onda je 14000. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 2885 Posted July 7, 2021 Ja samo mogu reći da sam izuzetno konkurentan/kurentan! 3 Ivan, MS PK and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Macvanin 79 Posted July 7, 2021 12 minutes ago, andreja.micovic said: Znači Žarkovo A Pink nije skup a dobra klopa. Zvao sam i ja Saleta ali nisam mogao da se usaglasim oko vremena sa njim pa sam zakazao kod Gorana. Cena im je bila tu negde, Goran za nijansu skuplji. Meni je rečeno ovako kod Saleta ruke 100 eur šta god bilo + 50 eur po motoriću, kod Gorana je bilo 6000 ako je neki sa leve strane + 50 eur po motoriću i 2500-2700 po setu, a ako se skida cela tabla onda je 14000. Naopako! Svako ima pravo da ceni svoj rad, al toliko za nesto sto se vuce jos od Stila... Quote Share this post Link to post Share on other sites