Jump to content
FAS Goran
stilo jtd

JTD vs TDI

Recommended Posts

Videcemo.....on je trazio.A i sam zna i za pistaljku i za male crnce u ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kum kupio posle alfe Skodu Octaviu tdi 1.9 od 105ks

kum ti je napravio odlican izbor,moj covek ;)

Edited by Noćni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octavia je klot frket.Cista fabrika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majka TDI motora, Steyr M1 motor prvi za koji znam da ima Pumpe Duse tehniku ubrizgavanja. Našao sam stari broj časopisa Auto Motor und Sport 10 / 1987.godine i tu ima tekst za taj motor koji je ubačen u Jaguar XJ6. 

Karakteristika tog motora pored PD sistema za ubrizgavanje je i monoblock tj blok sa cilindrima i glavom iz jednog odlivka. Koliko sam provalio Stayr je krenuo 1991. godine sa serijskom proizvodnjom tog motora uparen sa elektronskom kontrolom uglavnom namenjen za plovila. Očigledno da je i dalje u proizvodji jer je zadržao identičan prečnik i hod 85,00 mm x 94,00 mm.

 

cxcv721.jpg  cxcv722.jpg
 
cxcv723.jpg  cxcv724.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kopija posta sa prethodne teme

 

Dr Sidious, on 02 Jan 2015 - 12:05, said:snapback.png

Pumpa-dizna je pala na ekologiji, sto su strozi standardi za emisiju izduvnih gasova to je bilo teze uklopiti ove motore u iste.

Inace common rail ima bitne predosti u odnosu na PD: mirniji i tisi rad, preciznu kontrolu ubrizgavanja, ne arci bregastu, lakse pali. Prednosti PD su bile niza potrosnja, manja osetljivost na kvalitet goriva i agresivniji rad-bolji odgovor na papucici gasa ali su one u odnosu na novu generaciju CR sistema istorijske. Dalje PD  je skuplji u proizvodnji od CR. Najbitnija prednost PD za VW grupaciju bila je sto je to njihov motor, nisu nikom placali za koriscenje patenta, cim je VW grupacija presla na CR  jasno vam je koliko ima sati i koji sistem je u celini bolji bili vagenovac, alfista, fiatista, hondista, djokista , mikista i sl.

 

PD je koliko se sećam projekat austrijskog Steyr-a i njihov M1 motor i to sam video osamdeset i neke godine. Šestak ugrađen tada u Jaguar XJ 6 3,2 l i tada impozantnih 165 KS. Zanimljivo da je imao cilindre i glavu izlivene iz jednog dela.

 

Sistem gde svaki injektor ima pumpu visokog pritiska datira od 30ih godina proslog veka, dosuse koristen samo za velike motore. Negde sam nasao da je Volvo FH 12 1993g imao prvi motor sa elektronskom kontrolom ubrizgavanja. Kada je krenula pomama za CR motorima, da bi izbegao placanje naknada za patent Volkswagen je resio da im Bosch dalje razvije vec postojeci sistem ubrizgavanja koji su zastitili pod imenom  Pumpe duse. Prvi auto je bio Pasat B5 85kW 1998 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se seća prvi motor sa elektronskom kontrolom je bio DAF-ov 1987.godine tu negde je i BMW sa Steyr-om predstavio DDE Digital Diesel Electronic. Opet ispada da je Steyr pre vagena krenuo sa PD.

VW čak bacio 240 mil evra i otvorio sa Siemens-om fabriku PD. 

Postoji i varijacija koja je našla mesto u kamionskim motorima Pumpe Leitung Duse , pumpa odvojena za svaki cilindar , kratak vod i dizna. Ništa toliko značajno a verovatno da bi u glavi imalo više prostora za smeštaj četri ventila.


Malo istorije  http://www.disa.it/pdf/01HystoryOfDieselFuelInj.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude zabune ja pricam o Pumpe Duse motoru kao brendu VW, tj sistemu koji nije izmislio VW ali ga je malo unapredio i krstio kao Pumpe Duse i naravno zastitio to ime. To ne znaci da je VW izmislio princip, napisah da motori sa direktnim ubrizgavanjem dizela i posebnom pumpom po injektoru postoje od 30ih godina.

Koji je to DAF-ov motor, cisto me zanima, vidim na netu da je GM sa benzincima eksperimentisao jos pocetkom 80ih godina.

Edited by Dr Sidious

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDC je imao DAF ali za klasičnu Boš rednu pumpu, a Volvo je u FH daleko posle 1993.godine ubacio PD sistem. Mislim da je bila 2005. i to u motor D13A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih nisam direktno poredio, ali ti mogu reći da taj Tdi sa 105 konja ide začuđujuće sasvim dobro

Čak i Passata solidno nosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc sam se vozio u Pasatu B6 sa tim motorom od 105ks... ide super, i povlaci sa baaas niskih obrtaja... mislim da su tu negde, jedino sto tdi ranije povlaci, ili se meni bar cini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je PD sistem razlog za to povlacenje. Mada zato i zamajci odlaze jako brzo. Ja sam u Octavii 1.9tdi stekao utisak da vise lepi nego sto zaista ide, ali u svakom slucaju totalno korektan motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tdi zalijepi trenutno ali ne cupa kao jtd do 4000rpm-a dok jtd ide kao lud cijelo vrijeme. Imam i tdi i jtd :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veceras smo bas probali kolega bingodalton cipovanog grande punta 1.9mjet sa 131 na nekih 170ks protiv stock superba 2.0tdi 170ks i superb je brzi.

Definitivno je eksplozivniji i bolje vuce u visljim obrtajima, pogotovo posle 4000rpm (gde je stock mjet pre bio mrtav maltene).

Razlika nije velika, u voznji na prvo davanje gasa superb odskoci za duzinu-dve svaki put i posle toga nastavi bas lagano da se udaljava.

Svakako odlicno imajuci u vidu da je superb preko 300kg tezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako sramota za punta, koji očito nema 170KS, ili superb ima više od 170KS :geek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno onda nije izvučeno tih 170 KS.


Grande oko 1200 kg dok Škoda 1500 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mereno, tako mu je rekao ciper (safechip), kolega sa puntom nema razloga da laze.

Posle smo probali i sa mojim puntom i tu je slicno kao superb, nemamo reper kada sam imao kraci menjac jer tada on nije imao cip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka ode u Krnjaču da sredi tog puntaća, da ga malo osole i odime, ne ide bre da ga dobija grdosija od superba - nečipovana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.s. superb po saobracajnoj ima 1605kg, gp je skoro 1300kg (1285).

Inace njegov puntac skoro da ne dimi, definitivno kulturnije nego kod mene gde na zustrije davanje gasa izbaci manji oblak :D

Mada ni onaj crveni grande sport iz krnjace nije isao nista bolje, ali isto nije dimio.

Edited by vagenovac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...