genca 2 Posted December 9, 2014 Videcemo.....on je trazio.A i sam zna i za pistaljku i za male crnce u ecu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 9, 2014 Pa to, aj sto sam ja 250km od tebe pa znam a on ti kum pa se zamlacuje jos nesto nego pusti ga da se poraduje malo hahahaha Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted December 9, 2014 Pa ne razumem i ovako sta bi hteo. Tdi 105 vs jtd115 i to u alfi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted December 9, 2014 Da proba covek Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 9, 2014 Jedino ako je nesto oko motora radjeno na toj octavii, chip, druga turbina nesto pa da se pustaju, ovako ne razumem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Noćni 0 Posted December 9, 2014 (edited) Kum kupio posle alfe Skodu Octaviu tdi 1.9 od 105kskum ti je napravio odlican izbor,moj covek Edited December 9, 2014 by Noćni Quote Share this post Link to post Share on other sites
genca 2 Posted December 9, 2014 Octavia je klot frket.Cista fabrika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted December 9, 2014 Izgleda i tvoj kum u mozak :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 11, 2015 Majka TDI motora, Steyr M1 motor prvi za koji znam da ima Pumpe Duse tehniku ubrizgavanja. Našao sam stari broj časopisa Auto Motor und Sport 10 / 1987.godine i tu ima tekst za taj motor koji je ubačen u Jaguar XJ6. Karakteristika tog motora pored PD sistema za ubrizgavanje je i monoblock tj blok sa cilindrima i glavom iz jednog odlivka. Koliko sam provalio Stayr je krenuo 1991. godine sa serijskom proizvodnjom tog motora uparen sa elektronskom kontrolom uglavnom namenjen za plovila. Očigledno da je i dalje u proizvodji jer je zadržao identičan prečnik i hod 85,00 mm x 94,00 mm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr Sidious 156 Posted January 11, 2015 kopija posta sa prethodne teme Dr Sidious, on 02 Jan 2015 - 12:05, said:Pumpa-dizna je pala na ekologiji, sto su strozi standardi za emisiju izduvnih gasova to je bilo teze uklopiti ove motore u iste.Inace common rail ima bitne predosti u odnosu na PD: mirniji i tisi rad, preciznu kontrolu ubrizgavanja, ne arci bregastu, lakse pali. Prednosti PD su bile niza potrosnja, manja osetljivost na kvalitet goriva i agresivniji rad-bolji odgovor na papucici gasa ali su one u odnosu na novu generaciju CR sistema istorijske. Dalje PD je skuplji u proizvodnji od CR. Najbitnija prednost PD za VW grupaciju bila je sto je to njihov motor, nisu nikom placali za koriscenje patenta, cim je VW grupacija presla na CR jasno vam je koliko ima sati i koji sistem je u celini bolji bili vagenovac, alfista, fiatista, hondista, djokista , mikista i sl. PD je koliko se sećam projekat austrijskog Steyr-a i njihov M1 motor i to sam video osamdeset i neke godine. Šestak ugrađen tada u Jaguar XJ 6 3,2 l i tada impozantnih 165 KS. Zanimljivo da je imao cilindre i glavu izlivene iz jednog dela. Sistem gde svaki injektor ima pumpu visokog pritiska datira od 30ih godina proslog veka, dosuse koristen samo za velike motore. Negde sam nasao da je Volvo FH 12 1993g imao prvi motor sa elektronskom kontrolom ubrizgavanja. Kada je krenula pomama za CR motorima, da bi izbegao placanje naknada za patent Volkswagen je resio da im Bosch dalje razvije vec postojeci sistem ubrizgavanja koji su zastitili pod imenom Pumpe duse. Prvi auto je bio Pasat B5 85kW 1998 godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 11, 2015 Koliko se seća prvi motor sa elektronskom kontrolom je bio DAF-ov 1987.godine tu negde je i BMW sa Steyr-om predstavio DDE Digital Diesel Electronic. Opet ispada da je Steyr pre vagena krenuo sa PD.VW čak bacio 240 mil evra i otvorio sa Siemens-om fabriku PD. Postoji i varijacija koja je našla mesto u kamionskim motorima Pumpe Leitung Duse , pumpa odvojena za svaki cilindar , kratak vod i dizna. Ništa toliko značajno a verovatno da bi u glavi imalo više prostora za smeštaj četri ventila.Malo istorije http://www.disa.it/pdf/01HystoryOfDieselFuelInj.pdf Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr Sidious 156 Posted January 11, 2015 (edited) Da ne bude zabune ja pricam o Pumpe Duse motoru kao brendu VW, tj sistemu koji nije izmislio VW ali ga je malo unapredio i krstio kao Pumpe Duse i naravno zastitio to ime. To ne znaci da je VW izmislio princip, napisah da motori sa direktnim ubrizgavanjem dizela i posebnom pumpom po injektoru postoje od 30ih godina.Koji je to DAF-ov motor, cisto me zanima, vidim na netu da je GM sa benzincima eksperimentisao jos pocetkom 80ih godina. Edited January 11, 2015 by Dr Sidious Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 11, 2015 EDC je imao DAF ali za klasičnu Boš rednu pumpu, a Volvo je u FH daleko posle 1993.godine ubacio PD sistem. Mislim da je bila 2005. i to u motor D13A. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danijel55 700 Posted April 14, 2015 Jel poredio neko vw golf5 1.9tdi 105 ks sa Lybrom 1.9jtd sa 116ks? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted April 14, 2015 Ja ih nisam direktno poredio, ali ti mogu reći da taj Tdi sa 105 konja ide začuđujuće sasvim dobro Čak i Passata solidno nosi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted April 15, 2015 Sinoc sam se vozio u Pasatu B6 sa tim motorom od 105ks... ide super, i povlaci sa baaas niskih obrtaja... mislim da su tu negde, jedino sto tdi ranije povlaci, ili se meni bar cini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted April 15, 2015 Po meni je PD sistem razlog za to povlacenje. Mada zato i zamajci odlaze jako brzo. Ja sam u Octavii 1.9tdi stekao utisak da vise lepi nego sto zaista ide, ali u svakom slucaju totalno korektan motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted April 15, 2015 Tdi zalijepi trenutno ali ne cupa kao jtd do 4000rpm-a dok jtd ide kao lud cijelo vrijeme. Imam i tdi i jtd :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted April 23, 2015 Veceras smo bas probali kolega bingodalton cipovanog grande punta 1.9mjet sa 131 na nekih 170ks protiv stock superba 2.0tdi 170ks i superb je brzi.Definitivno je eksplozivniji i bolje vuce u visljim obrtajima, pogotovo posle 4000rpm (gde je stock mjet pre bio mrtav maltene).Razlika nije velika, u voznji na prvo davanje gasa superb odskoci za duzinu-dve svaki put i posle toga nastavi bas lagano da se udaljava.Svakako odlicno imajuci u vidu da je superb preko 300kg tezi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted April 23, 2015 Svakako sramota za punta, koji očito nema 170KS, ili superb ima više od 170KS Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2015 Definitivno onda nije izvučeno tih 170 KS.Grande oko 1200 kg dok Škoda 1500 kg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted April 23, 2015 Nije mereno, tako mu je rekao ciper (safechip), kolega sa puntom nema razloga da laze.Posle smo probali i sa mojim puntom i tu je slicno kao superb, nemamo reper kada sam imao kraci menjac jer tada on nije imao cip. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted April 23, 2015 Neka ode u Krnjaču da sredi tog puntaća, da ga malo osole i odime, ne ide bre da ga dobija grdosija od superba - nečipovana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted April 23, 2015 (edited) P.s. superb po saobracajnoj ima 1605kg, gp je skoro 1300kg (1285).Inace njegov puntac skoro da ne dimi, definitivno kulturnije nego kod mene gde na zustrije davanje gasa izbaci manji oblak Mada ni onaj crveni grande sport iz krnjace nije isao nista bolje, ali isto nije dimio. Edited April 23, 2015 by vagenovac Quote Share this post Link to post Share on other sites