Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Poenta je laznog osecaja kod dizela, tacnije nije taj osecaj lazan vec kratko traje, a kada su dva auta na crti tek onda vidis gde je ko. Primera radi drug je vozio leona 1.8t cipovanog na 200ks, dok sam ja imao 330d sa 184 i osecaj u dizelu je bio jaci ali kad stanu jedan pored drugog nije bas takvo stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam siguran ni kako vas toliko zavara osećaj

. Generalno ako auto ide oseti se pa na koje god gorivo išao. Vidi se po cajgeru, znam otprilike koju brzinu na kom delu puta postignem,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je laznog osecaja kod dizela, tacnije nije taj osecaj lazan vec kratko traje, a kada su dva auta na crti tek onda vidis gde je ko. Primera radi drug je vozio leona 1.8t cipovanog na 200ks, dok sam ja imao 330d sa 184 i osecaj u dizelu je bio jaci ali kad stanu jedan pored drugog nije bas takvo stanje.

Točno, jedina konkretnija razlika između dizela i benzinca slične težine, snage, i s dobrim prijenosnim omjerima bi bila u tome što prvoga moraš šaltati na 3500 okr/min, a drugog na 6500 okr/min. Okretni moment zavarava, ali dobro dođe kad si lijen vratiti dvije brzine niže da bi prešao auto ispred sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze da se kaze da dizlo puni u rasponu od 3000rpm, od 1.5-4.5k, a honda oko 1500rpm tj kolko je vec vtec aktivan :D

Da se ne sprdamo za performanse se oba drze u zadnjih ~1000rpm, a ima stvarno ljudi koji dizela presaltaju na 3500rpm, a maks snafa na 4000rpm na skoro svakom, dok se vecina u zadnjih 20g vrti do 4500rpm, noviji skoro svi do 5000rpm, neki cak i nesto preko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda je jedini auto koji ima turbo rupu, a nema turbinu. :D

 

Na kraju balade, jedino je bitan broj konja i tu nema pretjerane razlike bez obzira da li su konji benzinski ili dizelski.

Edited by DiscoVolante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da ova tema manje više služi samo za zezanje, ali...

 

Ljudi, dobio sam potpuno novu Fiestu za službenjaka, znači nov auto iz salona, ja skinuo foliju sa sedišta. 1.25 motor, ne znam koliko konja ima, 25-30 ja mislim, benzinac. Meni uopšte nije jasno kako vi možete da vozite takve motore, tu nema performansi, ustvari ima recimo negde oko 2000rpm u jednom momentu se nekada pojavi jedna performansa, pa kao nešto kao da se zabaguje pa malko povuče, u ostatku tog vašeg OPSEGA obrtaja postoji upravo samo opseg, snage nema, obrtnog momenta nema, apsolutno se ne dešava ništa u bilo kom položaju pedale gasa, ja bih ovo zabranio i proglasio nebezbednim za vožnju u saobraćaju, kao što zaprežna kola isključuju iz saobraćaja, tako i ovo treba, ne daj bože nekog da treba da obiđeš ili se popneš na neki uspon gde postoji saobraćaj i gde nisi potpuno sam pa da uhvatiš zalet... Kukala mi majka, pošto ću taj auto da vozim u narednom periodu. Izvestiću nakon nekog vremena kako se snalazim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je samo bitan broj konja ne bi postojali dizel motori u automobilima.

 

Samo da ti dam primjer, svojevremeno smo u društvu imali Passata 2.0 TDI sa 140 konja i BMW-a E36 is (136 konja ako se ne varam). Stalno se potezala priča kako Passat  leti, kida vrat, lomi sve živo i neživo dok je BMW anemična kanta koja ne mrda s mjesta, dok nisu stali jedan kraj drugog. Na brzoj cesti su gotovo paralelno ubrzavali do cca 160 km/h i bili su li-la, mislim da je BMW čak bio malo ispred. 

Broj konja je relevantan, ali osobno sam izabrao dizela zbog male potrošnje i bolje upotrebljivosti u uvjetima svakodnevne vožnje. Da biramo auto isključivo za gušt, mislim da bi se malo tko odlučio za dizela...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel fabricki slicne snage kao i benzinac na otvorenom nema nikakvu prednost, proveravao vec par puta, cak kad zakasne sa saltanjem pocnem i da bezim.

1.9Mjet od 170ks u 159 pobegne na startu dok ja u drugoj ne dohvatim 5000rpm sto nije mnogo daleko, posle ga u trecoj vec stizem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vule je sve objasnio.

Da dodam, kolega je dobio novi službeni Hyundai i30, 1.6 benzinac od 130ks. Inače privatno vozi G4 gti sa 5 vrata, od 150ks, na plin. Ne može da nađe tih 130ks u Hyundai-ju nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@disco primer govori da su sa istom snagom isli isto iako je passat tezi jedno 250kg :)

Taj e36 nema vise od 1250kg, sto je cak i malo lakse od mog grandea, dok je pasat 2.0 pretpostavljam b6 i negde oko 1500kg. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, vozio sam taj 1.6 (čak mislim da ga deklarišu na 140KS?!!?) u ganc novoj Elantri, ja ruku dajem ako to ima preko 80KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...