Jump to content
FAS Goran
oktopod

Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana

Recommended Posts

Povremeno mi se ugasi servo, nekad tri puta dnevno a nekad jednom u tri meseca. Cuje se neki od releja da skljocne i kompletan servo se ugasi i upali crveni volan na tabli. Ugasim auto upalim ponovo i sve radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam siguran da li ti imas releje na motoru, mislim da na novijim tipovima nema releja, ali motor se lako skida, cim skines videces da li su tu ili ne. Ako nije do njih, najverovatnije ti senzor brljavi. Jel si radio dijagnostiku?

 

Meni se recimo servo gasio zimi, a leti nije. Zezao je sve dok nisam zamenio senzor.

Nekima se gasio servo zbog loseg akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam radio diagnostiku, skinucu motor za vikend. To mi je nekako naj bezbolnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desilo mi se da kada sam smotao pun ...levo... da je pna kraju počelo nešto da krči.... ranije nisam motao nikada do kraja.. pa nisam mogao ni da čujem... da li je to normalno ili se treba zabrinuti... ps. oko upravljačkog sistema je menjana letva... i volan nije vraćen skroz ... već je stoji malo ulevo zaokrenut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo je kalibrisati volan, ovako ti senzor pozicije ne isključuje struju ka el-motoru (jer ne zna, zbog neadekvatne pozicije).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servo i kod mene problem na Puntu 2 1.9D Donedavno se je palila lampica i otezao volan samo ponekad uglavnom sa punim lukom okretanja, problem sam resavao tako sto ugaslim i opet upalim auto ali juce, se je upalila na ravnom, nekoliko puta je cimnuo volani ukljucila se lampica, otezao volan od tad se ne gasi.

Od cega da krenem, da lisu to relei, senzor ugla volana ili nesto trece?

Hvala na odgovoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam Marka, ovde na forumu sam nasao broj, narucio sam da mi posalje dva jeftinija neka cene su 1kom. 300dinti jeftiniji a skuplji su 700din kom, nisam se valjda prevario sa tim jeftinijim, kaze covek da nije imao reklamacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas stigli relei, zamenio sam, malo je frka sa lemljenjem onih zica jer obavezno buzir popusti. Kad se lemi ne spustati rele do same ploce jer kontakti kace o motor ili ih skratiti tko da sam dva puta skido plocu sa motora.  Nakon zamene sve funkcionise :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

 

javljam se iz Bosne i molim za savjet, ako neko ima saznanje sta bi mogao biti problem.

 

Naime, jucer sam zamjenio senzor volana na puntu (2004 g. 1,2 8V). Nakon toga osjecam da se okretanje volana u lijevo odnosno desno razlikuje, tj. mnogo je lakse okretanje lijevo, nego u desno.

Zamolio sam majstora koji je mijenjao senzor da i on licno proba, navodno ne primjecuje razliku.

Danas sam zamolio par kolega da sjednu u auto i okretaju volan lijevo/desno. Svaki od njih je (bez da sam rekao sta je problem) primjetili gore navedeno.

 

Teoretski nema logike da se to desava, ali mozda se neko susretao s ovim problemom.

 

Hvala unaprijed!

 

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najčešće se, nakon zamene senzora ugla upravljača, mora ispoštovati procedura prilagođavanja tj kalibracija.

Potraži ovlašćeni servis.

Inače dosta već obrađivana tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najčešće se, nakon zamene senzora ugla upravljača, mora ispoštovati procedura prilagođavanja tj kalibracija.

Potraži ovlašćeni servis.

Inače dosta već obrađivana tema.

Kalibracija je uradjena, licno sam prisustvovao.

Hvala u svakom slucaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kevinom puntu se krajem prosle godine desilo da joj se auto valjda ugasio u guzvi i kad ga je opet upalila ostala je da svetli lampica i servo je isao pretesko po njenim recima(znaci nije se uopste upalio), ona nije znala sta da radi i tako dosla do kuce jedva, kad je auto ugasen i ponovo upaljen sve je radilo najnormalnije.

Sve je radilo dobro do danas, jutros krene u kupovinu sa njim i budi me, kaze ne radi joj volan kad upalila auto, ne zna sta da radi, stvarno ostala da svetli lampica i servo nije radio, samo sam ga ugasio i ponovo upalio i sve radi najnormalnije.

 

Pa sta mislite, da li treba da se zabrinemo ili samo da ga 'restartujemo' kad se to desi i teraj dalje? U voznji se inace nikad nije palila lampica niti je volan otezao koliko sam ja primetio, samo se desavalo da se ne upali sa autom.

 

Takodje me interesuje da li je moguce da zbog serva auto nekako blago vuce u stranu kad se pusti volan, otprilike kao da su gume nejednako napumpane(a nisu), tipa ako je lose kalibrisan ili tako nesto(a ne bi trebalo, nije nikad nista radjeno na servu, auto je nov, zastava 10 2006god(italijanski), presao samo oko 32.000km).

 

I da, ne secam se kako je bilo kad je bio nov ali sad kad volan antegnem skroz u stranu, bilo levu ili desnu, kao da volan vise ne moze a motor i dalje malo zapinje pa se muci, onako i svetlo malo oslabi i na kratko opadne i ler zbog struje koju servo povuce, da li to tako radi kod svih?

 

I jos da napomenem da je city bio ukljucen veci deo radnog veka auta.

 

 

A inace je po meni onaj hidraulicni ipak zakon, imao sam bravo(slupao ga), sad bravu(do duse to je isto), oni imaju hidraulicni i mnogo mi je prijatnije za voznju, otprilike je po tezini nesto izmedju ukljucenog i iskljucenog cityja kod punta a mnogo bolji osecaj imam, kao da ja upravljam tockovima nekako, ne znam da objasnim, kod punta ako ukljucim ide mi i previse lako, kad iskljucim teze nego kod brave recimo a u svakom slucaju se u odnosu na bravu nekako ponasa kao igracka, mrdnem volan on nekako leluja, kao da nemam punu kontrolu nad tockovima nekako nego u nekoj maloj meri on ide gde hoce(ovo je bilo oduvek, nema veze sa problemom nego pricam zasto mislim da je hidraulicni zakon, ili je mozda jednostavno punto igracka za bravu :D ).

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da je slab ali nije ni da je bas najbolji, fabricki fiatov je jos ziv ali nema startnu struju a ovaj je kupljen par godina kasnije, bosh plavi 42Ah i nikad i nije bio nesto, nedelju-dve dana ako ne upalim auto a klema ostane isprazni se i ne moze da zavergla a ako se klema otkaci moze da stoji i mesecima i upali na prvu kad se zakaci, ali s obzirom da se ovih dana vozi svakodnevno nisam siguran da je to slucaj s obzirom da sam ga vec cuo ranije sa fabrickim kako pali kad je slab akumulator, kad ipak sastavi radi normalno i ako vergla jedva, a sad vergla dobro i upali kao mina a samo servo ostane ugasen, to nije problem ako se desava ovako retko(drugi put u njegovoj karijeri) ali ne znam da li treba da se zabrinemo, da ne pocne da bude ucestalije, da se gasi u voznji ili cimne volan na auto putu kako sam citao negde na ovom forumu da nije nemoguce i slicno, jer ako se desilo 2 puta zasto ne bi pocelo da se desava i na nedelju, pa 3 pa svaki dan itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da je slab ali nije ni da je bas najbolji, fabricki fiatov je jos ziv ali nema startnu struju a ovaj je kupljen par godina kasnije, bosh plavi 42Ah i nikad i nije bio nesto, nedelju-dve dana ako ne upalim auto a klema ostane isprazni se i ne moze da zavergla a ako se klema otkaci moze da stoji i mesecima i upali na prvu kad se zakaci, ali s obzirom da se ovih dana vozi svakodnevno nisam siguran da je to slucaj s obzirom da sam ga vec cuo ranije sa fabrickim kako pali kad je slab akumulator, kad ipak sastavi radi normalno i ako vergla jedva, a sad vergla dobro i upali kao mina a samo servo ostane ugasen, to nije problem ako se desava ovako retko(drugi put u njegovoj karijeri) ali ne znam da li treba da se zabrinemo, da ne pocne da bude ucestalije, da se gasi u voznji ili cimne volan na auto putu kako sam citao negde na ovom forumu da nije nemoguce i slicno, jer ako se desilo 2 puta zasto ne bi pocelo da se desava i na nedelju, pa 3 pa svaki dan itd

Meni se tako desava jos od 2007 a auto je 2004 sa predjenih preko 300 000  obicno 1-3 puta godisnje al kad ugasim i upalim normalno nekad i kad moram i vise puta da ponovim paljenje.

Zanima me koje su sad cene senzora sa radom bez rada kao i pominjali smo vise puta meni preko neravnina zveci ispod volana za to okrivljuju gumu koja se nalazi na servu i ublazava amortizacije sa asfalta tako bar kazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta mislite, da li treba da se zabrinemo ili samo da ga 'restartujemo' kad se to desi i teraj dalje? U voznji se inace nikad nije palila lampica niti je volan otezao koliko sam ja primetio, samo se desavalo da se ne upali sa autom.

Takodje me interesuje da li je moguce da zbog serva auto nekako blago vuce u stranu kad se pusti volan, otprilike kao da su gume nejednako napumpane(a nisu), tipa ako je lose kalibrisan ili tako nesto(a ne bi trebalo, nije nikad nista radjeno na servu, auto je nov, zastava 10 2006god(italijanski), presao samo oko 32.000km).

I da, ne secam se kako je bilo kad je bio nov ali sad kad volan antegnem skroz u stranu, bilo levu ili desnu, kao da volan vise ne moze a motor i dalje malo zapinje pa se muci, onako i svetlo malo oslabi i na kratko opadne i ler zbog struje koju servo povuce, da li to tako radi kod svih?

I jos da napomenem da je city bio ukljucen veci deo radnog veka auta.

Mozes ga samo restartirati i to ce kratkorocno otkloniti kvar, ali u postoji sanca da se krene otkazivati sve cesce. Meni je u pocetku bilo tako jednom u pola godine tako pri paljenju do maltene jednom dnevno cak i nenajavljeno u sred voznje. Jednom prilikom mi je otkazao u sred kruznog toka, srecom nije bilo nikoga pa sam mogao stati, ukljuciti sva 4 i lagano izaci na cestu i stati sa strane da ga "restartiram"

Auto ti ne bi trebao zbog serva vuci u stranu, to bi trebao napraviti centriranje trapa, moguce je da zbog rupa, ulegnutih sahtova i tako toga da cak i nakon 30tkm da se malo pobrkala optika pa da je poceo vuci u stranu.

Ovo sa strujom i farovima moguce da je i do loseg akumulatora. Kod mene je akumulator spreman za izmjenu i kad god se uparkiravam svjetla oslabe, cak i kad stisnem prekidac za prozore, a ako se par dana zaredom vozim po gradu s malo poglasnjanom glazbom krenu mi farovi titrati kako woofer svira. Po takvim nekim pokazateljima vidis da je akumulator vec los pa ga je bolje promjeniti, ja cu svoj ako bude srece ovaj tjedan promjeniti. :)

Ovo sto si napisao da je city radio skoro uvijek je vjerojatno i uzrok tome svemu. Meni kad je poceo otkazivati servo prvo sam mislio da je zbog sirih guma, ali je zezao i na zimskom setu. Raspitao sam se malo i svi s kojima sam procao su mi rekli da skoro svi Punto 2 i cak i neki modeli Grandea imaju problem sa servom i svatko s kim sam pricao rekao mi je gasi city i nemoj ga koristiti i evo vec vise od 2 mjeseca ga nisam upalio i do sad, da kucam o drvo, nijednom nije krepao, a znao je minimalno jednom tjedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li treba gasiti CITY mode ali ja evo već 2 godine vozim benzinca sa upaljenim CITY servom  i nikakav problem do sad.

 

Nego mene zanima nešto drugo. Planiram da zamenim volan pa me interesuje da li treba odraditi kalibraciju nakon zamene ukoliko se desi da drugi volan recimo promašim za jedan zub ulevo ili udesno ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad skineš airbag , videćeš crtu na osovini i na volanu. Samo ih treba usaglasiti, i to je to, nikakvi naknadni radovi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to sam hteo da čujem. Hvala za info kolega !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...