Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

1 hour ago, vagenovac said:

Za fuchs je jos gore

Fuchs nema, ali zato fusa ima koliko hoces :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja sam ga sipao pa šta bude :)

 

Untitledy.thumb.png.ab742ed6aa547ba19d511bd4e4840cdb.png

 

Edited by Ivan
Sredjena slika, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Igat ulje znam likove koji sipaju ima 5,6 godina i kazu da je ok.To kod mene u kraju lik koji radi Opela je presao na to jer je ima dosta reklamacija na ono GM ulje sto obicno sipaju Opelasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje i fam, nisotec itd nego zvucniji brendovi upitnog porekla.

Fals ulje sigurno ne ispunjava minimume trazenog standarda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sam sipao nisotec, polu sintetiku 10w-40 , dobio sam na nekoj promociji u opel 1,2 - 16v benz i nisam primetio da mu je nešto falilo, skoro godinu dana sam ga vozio, niti je trošio ulje niti je nešto loše radio, vrlo korektno.

Mislim da su sada većina ulja koja se prodaju normalnog kvaliteta, da nema tu mnogo nekih odstupanja i da jedino ako se uzme nešto što nije original može da bude upitnog kvaliteta.

Meni nikada nije bilo jasno, da recimo neko sipa gušće ulje, da će kao motor manje ga troši !? Ili, da ljudi izbegavaju kvalitetnija i ređa ulja, zato što je motor stariji tj potrošen. Ako je ispravan, sipaš dobro ulje i voziš, neće ga sigurno potrošiti, ako je ispravan, ako nije, ne vredi ni tovatnu mast da mu staviš, zapaliće je :) 

Pre par dana sam u 1,3 mtj sipao ulje sa eko pumpe, sintetičko, 5w-40 ispunjava specifikacije za GM, koje su potrebne prema fabričkoj preporuci, nisam primetio ništa čudno :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ujak u pezou 307 1.6hdi već 7 godina sipa Nisotec ulje i nikakav problem nije imao a prešao je preko 100.000 km sa njim i dalje se auto vozi svaki dan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2020 at 10:11 PM, vagenovac said:

Bolje i fam, nisotec itd nego zvucniji brendovi upitnog porekla.

Fals ulje sigurno ne ispunjava minimume trazenog standarda.

Činjenica je da ne vozim neki zahtevan motor, punto mk2 1.2 8V, ali sam se odlučio po savetima stalkera, da koristim FAM ulja. NIKO ih ne kopira, domaći su, imaju dobre preporuke, i od g Stalkera. Prošle godine ih je kupio Valvolin, tako da mogu samo bolji da budu.

Čitam razne komentare, ko je gde, i koje ulje kupio, traže se jeftinije zamene za brendirana ulja, a mi imamo FAM, koji je dobar. I jedino ko sumnja u njihov kvalitet, može da skrati servisni interval. Mada imaju dobru i kontinuiranu proizvodnju, ali iz nekog razloga se ne reklamiraju u srbiji. Razne dozvole i sertifikati su javni na web sajtu, a i veoma su brzi na odgovore koje sam pitao na email....

 

Meni je Stalker, za moje uslove vožnje, sa veoma malo gradske vožnje, uglavnom otvoren put, i obično 2000-3000rpm, savetovao da FAM 10W40 menjam na 17-18K km, ja ga menjam strogo na 15K km, i vozi miško.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kod nas vole MOLova ulja...
Nova akcija za Total!

 

Screenshot_20200703-113329.jpg
 

Edited by Ivan
Sredjena slika, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Spremam se za zamenu ulja i do sada sam sipao samo Selenia pa mi nešto skupo, planirao sam da pređem na Motul... U pitanju je 1.6 dizlo euro 6 motor

E sad, čačkajući po netu naletim na ovo Total Quartz Inest First u gradaciji 0w30 ; trenutno na ponudi za nekih 35€ za 5 L

Pošto meni po svetoj knjizi treba Acea C2 a ovo Totalovo je Acea C1...hm , trebalo bi da C1 bude još niži sa količinom sapsa u odnosu na C2 

Ako sam dobro razumeo bolje je sipati sa što nižom količinom sapsa ? Jeli sipao neko od vas ovo ulje , mišljenja ?

 

Screenshot_20200717-110507.png Screenshot_20200716-131027.png

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za Motul sipaj 8100 X-Clean 5W-30 FE. Zadovoljava ACEA C2/C3 standarde, odnosno Fiat specifikaciju S1/S3 i ja to sipam.

Možeš i varijantu EFE od istog ulja, razlike skoro da ni nema sem što je FE kao malo bolje sa viskozitetom na nižim temperaturama.

PS:

Ako ti je Selenija skupa, sa Motulom se nećeš onda proslaviti ako tražiš jeftinije ulje. 

5L ti je oko 5500RSD (47-8E) , tj oko 13E 1L ulja. 

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad nešto gledam, bar po onome što Motul oil selector nudi. Tipo bilo da ima ili nema AdBlue (EURO 6d-temp), preporuka je:

 

Izvor:

http://www.oelberater.de/car

 

E sad, ako u knjižici piše ACEA C2 standard, to je ulje koje sam naveo gore u tekstu kao i navedeno dole 0W-30 Eco Clean.  Svakako je i jedna i druga opcija ok, samo vidi koji se viskozitet traži po specifikaciji (pretpostavljam 5W30).

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2020 at 12:56 PM, underground79 said:
Izgleda da ne ide to sto si nasao ..  Za 1.6 multijet ide Total Ineo FDE 0w30 i ono jeste acea c2 i low saps ..
Elem, probaj ovaj Total-ov oli finder i videces sta izbacuju za tvoj auto - https://www.total.de/services/schmierstoffe/schmierstofffinder

Sta ti druze Underground preporucujes za jtd 85kw ovako kao iskusni znalac? :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma za jtd  je bestbuy Syntium 3000av :) 100L sam uzeo u Slodesu za jtd i upola toliko 5000xs 5w30 za mjet sa dpf .. No problem nikad ..  A cena momacka plus gratis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po knjizi je 0w30 acea C2 i samo to . 

Sva ulja u ovoj gradaciji a da su acea C2 ustvari su mid saps a ne low saps ( osobito C2/C3 ) jedino je C1 i C4 niži tj low saps !

Po tabelama kažem ispada da su bolja ta sa nižim sapsom no ono što preporučuje Fiat. Zbog toga sam postavio pitanje u vezi C1.

 

Što se tiče cene ; ja nisam uspeo do sada da se okrpim za manje od 70 € za 5 L Selenije, dok sam onaj Motul koji mi preporučujete nalazio za 40-45 eura na akciji ,,,, nebih rekao da je mala razlika. 

Trenutno Motul Eco Clean imam na ponudi za 42,95€ dok se samo pre dve nedelje isti u istoj radnji bio 52€.

Malo filozofija prodaje...

 

1 hour ago, ISV_01 said:

Sad nešto gledam, bar po onome što Motul oil selector nudi. Tipo bilo da ima ili nema AdBlue (EURO 6d-temp), preporuka je:

 

Izvor:

http://www.oelberater.de/car

 

E sad, ako u knjižici piše ACEA C2 standard, to je ulje koje sam naveo gore u tekstu kao i navedeno dole 0W-30 Eco Clean.  Svakako je i jedna i druga opcija ok, samo vidi koji se viskozitet traži po specifikaciji (pretpostavljam 5W30).

1.jpg

A na italijanskom sajtu Motula mi preporučuje Eco clean 0w30 dok je tebi izašlo 0w20.

Moj je motor 1.6 120 konjica a vidim da je tebi gore izašao ka rezultat verzija od 115 konjica... Možda zbog toga daju drugačije rezultate a nije ni redak slučaj da u različitim zemljama dobiješ različite gradacije za isti automobil - Italija 0w30, španija 5w30 npr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno, ulja C2/C3 su mid saps, dok C1/C4 low saps. No izgleda sajtovi preporučuju ulja u odnosu na temperaturne razlike i/ili verzija motora, kao što ste napisali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Uništavanje motora menjanjem ulja na 30.000 km

 

menjanje_ulja.jpg.831bec42d9b6498f8da8b9f5faaea24f.jpg

 

Odakle nam uopšte ideja da neko menja ulje na čak 30.000 km? Mnogim vozačima ovo deluje smešno.

Odgovor - mnogi proizvođači su propisali servisni interval na 30.000 km. To znači da se mali servis, odnosno zamena ulja obavlja na 30.000 kilometara.

Reč je o novijim kolima, koja koriste isključivo sintetičko ulje. Takođe, govorimo o automobilima koji su prešli “manje” kilometraže. Neki proizvođači automobila i ulja, kao i serviseri, savetuju da se skrati interval zamene kada auto pređe npr. 200.000 km.

 

Zar ovlašćenim servisima nije u interesu da češće rade male servise i tako više zarade?  
Naravno da im je u interesu. Međutim, proizvođači automobila određuju na koliko kilometara se menja ulje, a ne servisi.

A jedna od strategija proizvođača automobila da povećaju prodaju jeste da kupce novih automobila ubede da će imati manje troškove održavanja. Ne zaboravite da vozači u inostranstvu obično voze više od nas, kao i da velike firme imaju čitave flote vozila i da se procenjuje koliko će koštati njihovo održavanje.

Ako je servis na 30.000 km umesto na 15.000 km, ta ušteda nekoga može da privuče da kupi auto. Na primer, ukoliko auto godišnje prelazi 30.000 km, to znači da će za 4 godine samo 4 puta menjati ulje umesto 8 puta.

 

Kupili ste nov auto i radujete se zbog te uštede – mali servis na 30.000 km
Kupite nov auto i radujete se što pare za mali servis treba da dajete tek na svakih 30.000 km. Ne zaboravite da vlasnik mora da ide u ovlašćeni servis (tamo je malo skuplje) i to sledećih ko zna koliko godina, pošto ga je verovatno uzeo na kredit.

Čak i ako ga je uzeo za keš, tu su danas garantni rokovi od 3, 4 ili 5 godina. Naravno, vlasnika niko ne primorava u tom slučaju da ide u ovlašćeni servis, ali – da li je vredno rizika?

 

Uzbuna – treperi lampica za ulje!
Na „novom“ autu posle 10.000 km počne da treperi lampica za ulje. Vi proverite nivo ulja – ima ga dovoljno.

Bez brige, auto je pod garancijom. Odete u servis da reše problem. Međutim, tamo vam kažu da treba da se menja motorno ulje.

"Šta, bre, da se menja?! Mali servis je na 30.000 kilometara!"

Dobijate odgovor da je auto registrovao da je ulje izgubilo odgovarajuća svojstva i da ga treba zameniti. Naravno, o vašem trošku.

"Ma kakva, bre, svojstva - piše da se ulje menja na 30.000 kilometara!"

Ipak, serviseri su u pravu. Ako auto „kaže“ da ulje mora da se menja, onda mora da se menja... Dobro, u ovom slučaju menjate samo ulje i filter ulja. Ne plaćate filtere vazduha i kabine.

 

O čemu je ovde reč?
Zaboravimo za sada ovaj primer i to šta auto „kaže“.

Stvar je u tome što taj servisni interval od 30.000 km praktično važi ako se auto vozi u idealnim uslovima.

Ako se vozi u otežanim uslovima, servisni interval treba prepoloviti – na 15.000 km. Ovo „upozorenje“ piše u bukvalno svakom uputstvu za automobil, ali malo vozača to pročita.

Ne piše u svakom uputstvu da interval treba prepoloviti, ali u svakom postoji napomena i objašnjenje koliko bi trebalo skratiti period između menjanja ulja, odnosno malog servisa, šta se smatra otežanim uslovima vožnje, i slično.

Zato uzmite uputstvo za svoj auto i pročitajte.

 

Šta su to otežani uslovi zbog kojih treba prepoloviti servisni interval?
Proizvođači automobila u uputstvima navode razne primere za otežane uslove vožnje, kao i koliko bi u takvim uslovima trebalo skratiti interval zamene ulja.

Navešćemo neke primere:

- učestala vožnja na kratkim relacijama (naročito zimi), kada motor ne stigne da se ugreje
- gradska vožnja – što više stani-kreni vožnje, naročito pri visokim spoljašnjim temperaturama, to gore po motor
- mnogo hladnih startova
- mnogo rada u leru (npr. 50% vremena)
- duga vožnja pri niskim obrtajima
- oštra/sportska vožnja
- vuča teške prikolice
- retko korišćenje vozila (verovali ili ne)


Ima još raznih primera, a i na razne načine se definišu otežani uslovi.

Dodajmo i da korišćenjem dizel vozila uglavnom za gradsku vožnju, dolazi do češće potrebe za regeneracijom DPF filtera. Pošto u gradu bukvalno nikada ne možete da postignete uslove za pasivnu regeneraciju, dolazi do aktivne regeneracije.

To podrazumeva ubrizgavanje više goriva da bi se podigla temperatura u DPF-u. Međutim, nešto od tog goriva prolazi iz cilindra i stiže u motorno ulje. Situacija se pogoršava ako prekidate aktivnu regeneraciju npr. gašenjem auta.

Dizel u velikoj meri negativno utiče na motorno ulje. Stoga savremeni automobili imaju sistem za upozorenje koji javlja kada je ulje suviše zagađeno gorivom (dizelom).

Problem razređivanja ulja gorivom javlja se i kod benzinaca, ali nećemo sada ulaziti u tu problematiku. Uglavnom, koliko će goriva dospeti u ulje zavisi od auta do auta, motora do motora, načina i uslova vožnje, stanja DPF-a, stanja karika...

 

Zašto su hladni startovi toliko štetni po stanje motornog ulja?
Zato što hladan motor ne koristi optimalnu smešu goriva i vazduha, već takvu koja nema optimalno sagorevanje – zbog toga se stvaraju čestice čađi, odnosno stvara ih se znatno više nego inače, u zavisnosti od generacije, konstrukcije i vrste motora.

Čestice čađi stižu do motornog ulja. One mogu da se ponašaju abrazivno, odnosno bukvalno „šmirglaju“ površine kojima bi čisto ulje trebalo da obezbedi da uz što manje trenje klize jedna preko druge.

Dakle, što više hladnih startova, to će više čađi završiti u ulju.

 

Skraćuje se i životni vek lanca
Koliko puta ste čuli „ima lanac, nema veliki servis“.

Lanac ipak nije večan. On vremenom strada. Postoje i slučajevi da puca, mada izuzetno retko. Kod nekih automobila je i predviđeno da se menja na određenoj kilometraži.

Međutim, ono što je važno jeste to da se lanac podmazuje motornim uljem. Ukoliko u ulju ima čestica čađi i raznih nečistoća, one se ponašaju abrazivno i vremenom dolazi do raznih negativnih efekata.

 

Kako auto zna da je vreme za zamenu ulja?
Vratimo se na primer vozača koji se razočarao kada je shvatio da će morati da menja ulje onda kada mu auto „kaže“, a ne na 30.000 kilometara.

Pitanje je – kako auto zna u kakvom je stanju motorno ulje?

Neki automobili rade to ovako – njihov kompjuter uzima u obzir razne faktore vožnje i na osnovu njih procenjuje kada je vreme za zamenu ulja. Među te faktore spadaju npr. pređena kilometraža, varijacije temperature ulja i vreme rada motora sa određenom temperaturom ulja, spoljašnja temperatura, vreme rada u mestu, broj hladnih startova...

Ali postoji i način da se direktno proverava stanje ulja uz pomoć senzora. Ovi senzori mogu da provere kontaminiranost ulja česticama čađi, gorivom, viskoznost, prisustvo vode...

Proizvođači koriste različite načine da reše ovaj problem, a mnogi koriste kombinaciju procene kompjutera i podatke sa senzora.

Kada auto proceni da je vreme za zamenu ulja, obavestiće vozača – npr. treperenjem lampice za nizak nivo ulja. Ako ignorišete treperenje lampice, nakon nekog vremena ona će početi konstantno da svetli, možda i uz prateću poruku kao „Change Engine Oil Soon“.

Auto može da ode i u „sejf-mod“ - tj. na primer da ograniči broj obrtaja na 3.000 o/min, da bi se zaštitio motor. Ako ste i dalje tvrdoglavi, nakon određenog broja kilometara, maksimalan broj obrtaja može da padne na 1.500 o/min.

Kod nekih automobila možete da vidite procenu koliko vam je još ostalo do sledeće zamene ulja, na osnovu vašeg stila i uslova vožnje, kao i drugih faktora. Naravno, da bi ovo funkcionisalo, svaki put kad se menja ulje, mora da se obavi resetovanje.

 

Šta je sa onim kolima koja ne upozoravaju kada treba da se menja ulje?
Ostaje na vozaču da bude sam proceni na osnovu svoje vožnje kada bi trebalo da menja ulje. Mnogi se čvrsto drže „obećanih“ 30.000 kilometara, drugi prepolove period zamene ako mnogo voze po gradu i u drugim teškim uslovima...

Uglavnom, tako može doći do situacije da je samo 4 puta menjano ulje na automobilu koji je prešao 120.000 km zato što vlasnik nije pročitao uputstvo, već je slepo pratio savet o 30.000 km, a njegov auto nije imao nikakav sistem upozorenja.

 

Zaključak
Menjanje ulja na 30.000 km je verovatno potpuno "bezbedno" ukoliko uglavnom vozite na otvorenom putu, pri konstantnoj brzini i broju obrtaja, koristite kvalitetno originalno ulje i izbegavate sve stavke koje smo nabrojali kod „otežanih uslova“.

Ali retko koji vozač je te sreće. Dakle, ne postoji univerzalna/idealna kilometraža na kojoj treba menjati ulje.

Da ne bi bilo nesporazuma, uzmite uputstvo za svoj auto i pročitajte deo o servisiranju, odnosno o menjanju motornog ulja. Pročitajte pažljivo – do kraja.

I da naglasimo - sada govorimo o iole novijim automobilima sa ispravnim motorom. Ne diskutujemo o tome kada treba preći sa sintetike na polusintetiku, da li koristiti drugo ulje kada motor počne da ga troši, itd. To je potpuno druga tema.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matteo11 Kolega,ne zaboravi da C1/C2 podrazumeva HTHS 2.9 mPa*s ili niže od toga,iako su low I mid SAPS, obe specifikacije podrazumevaju Low Viscosity.HTHS je sposobnost zagrejanog ulja da teče između brzopokretnih sklopova u motoru.C5 su ulja sa još nižim HTHS ali C3/C4 nisu.

Verujem da na novoj mašini to treba ispoštovati a i potrošnja goriva je manja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, zelsav said:

@Matteo11 Kolega,ne zaboravi da C1/C2 podrazumeva HTHS 2.9 mPa*s ili niže od toga,iako su low I mid SAPS, obe specifikacije podrazumevaju Low Viscosity.HTHS je sposobnost zagrejanog ulja da teče između brzopokretnih sklopova u motoru.C5 su ulja sa još nižim HTHS ali C3/C4 nisu.

Verujem da na novoj mašini to treba ispoštovati a i potrošnja goriva je manja.

Apsolutno !

Screenshot_20200716-185934.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

IPAK bih zamolio one koji znaju, da daju svoje mišljenje...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvorno je ACEA specifikacija krenula od '96. sa sledecom podelom:

- ACEA A, ulja za benc motore u u putnickim
- ACEA B, ulja za dizel motore u u putnickim i lakim teretnim
- ACEA E, ulja za dizel motore u komercijalnim vozilima

 

Svaka nova ACEA revizija je donosila nova pravila (2002, 2004,..., 2010). Recimo, drasticnija je bila ona 2004. koja je definisana za tada dolazece Euro 4 motore, sa sistemima "prerade" izduvnih gasova u vidu DPF i sl... Tada su ulja za benzince i dizele objedinjena u jednu kategoriju ACEA A/B, a uvodi se nova ACEA C kategorija. Upravo za benc/dizel vozila sa sistemima poput DPF, koja pored dotadasnjih, moraju da zadovolje i dodatne uslove, u vidu nize koncentracije fosfora, sumpora i pepela (ili SAPS).

U svakoj kategoriji, eksploatacijska svojstva su podeljena na grupe oznacene brojevima iza slova. Sto je veca ta brojna oznaka - toliko su tezi uslovi rada motora, a na osnovu toga su veci i zahtevi u vezi kvaliteta ulja.

To je onako najbanalnije objasnjeno, naravno da je dalje detalje suludo pamtiti :) - pa evo da ti npr. ostavim ACEA specifikaciju iz 2010. koju imam:

 

Untitledu1.thumb.png.16e0a23df41353934047a8e7ab5855d5.png Untitledu2.thumb.png.132c532c56dd1476190efdbf35d082fd.png Untitledu3.thumb.png.7eb9a75c241f59c7e150d500a55fa3de.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...