Jump to content
FAS Goran
kole

Stilo 1.9 JTD - skakutavi PK kaiš / remenica klime

Recommended Posts

Zahvaljujem se svim savjetima i iznesenim iskustvima na ovom podforumu na temelju kojih sam nedavno samostalno zamijenio remenicu na radilici a koja je prije toga bila počela da lupka na leru ili pri opterečenju ljeti kod uključenja klime ili uključenja svih električnih potrošača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

Ovo je moj prvi post i prvi problemi :( Kada upalim stila (1.9 85kw) cuje se neka skripa i krckanje lupkanje i ko zna sta jos. Otisao majstoru i skine on kais uhvati za remenicu klime kad ono lufta kao u prici, lupa nenormalno. I izvuce on freon skine kompresor, skine remenicu sa njega kad vidi se skoro okom da ima lufta izmedju remenice i radilice ili kako se vec zove onaj dio na kojem stoji remenica. Onda upalimo auto onako bez kompresora kad ono cuje se i remenica radilice pomalo cvici. Eh sada mene ineresuje na koji nacin se popravljaju te remenice i lezajevi na kompresoru klime jer je meni moj majstor posavjetovao da uzmem drugi polovan kompresor (50€) ali ja nesto nisam siguran ni taj polovan kompresor da ce dugo izdrzati... Ako imate neki brz savjet bio bi vam zahvalan jer mi je vozilo kod majstora i ceka na moj odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remenicu radilice kupi novu, 5-8000din a kompresor klime obicno moze da se remontuje, ako ne, polovan. 50e za drugi u dobrom stanju je ok cena. Proveri i remenicu alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remenica radilice kupljena nova kontinentalova ali sam dzaba pare bacio, moram je nekako vratiti u radnju jer nije do nje. Kompresor je stigao ali jos uvijek nesto pucketa. Majstor palio bez svega kaze nije ni do remenice radilice ni do remenice alternatora jer je sve skidao to i opet ostaje kao neki cvrkut il nesto. Moracu vam snimiti taj zvuk pa mozda je neko od vas imao slican problem pa da pomogne malo da znam covjeku reci sta da trazi. Danas ce pregledati i zupcasti i spaner da vidi da nije do njih mada nije ni blizu jos do servisa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh evo danas sam preuzeo od majstora vozilo. Zamjenjen kompresor i remenica radilice ali onaj cudni zvuk je jos uvijek ostao. Dolazi sa donjeg dijela vozila negdje ispod remenice radilice, skidan zupcasti provjeravan i spaner kao i kais, vodena pumpa isto dobra majstor nema pojam sta bi moglo biti. Drugi mi majstor kaze da je moguce da dolazi iz kartera??? Je li ima u karteru nesto da se otkaci da pa da lupka i da se dobro bas cuje??? Najgori je kada se vozilo upali i stoji u leru, kada se vozi ne cuje se skoro pa nikako ? I jos nesto ne mogu da udjem u meni, sat mi blinka na displeyu ali nema sanse da udjem da ga podesim ili da prebacim jezik sada sa talijanskog na engleski. Ako ima neko neku ideju neka javi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj problem sa zveckanjem i cviljenjem rešen je pre dva meseca kod Gorana zamenom remenice alternatora i radilice.

Danas stavio letnje gume i sav srećan dolazim gajbi.

Stajem, izbacujem iz brzine i čujem zvuk....

Zvecka ponovo nešto dole. Malo prestane pa ponovo krene. Nije jak zvuk ali ga čujem.

Isteram auto malo na put i čuje se čak i kada ga izbacim iz brzine dok ide.

Ide mi mali servis sada pa ću da odem do Gorana da pogleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri dole sus pleh, meni on cvili na leru nekad. Naprsla plastika pa cvili, koliko god cudno bilo. :) A mozda je i nesto drugo, ko zna...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi rekao i kolega @Bocca :)

Ujutru ću proverim.

Update:

Otišao do kola. Bolje da zvrndam po mraku nego da gledam cene plivajućih i kvačila pošto sam Stevo Žigon.

I jesu prokleti bočni šusplehovi. Kada ih pipnem sve prestane :)

Hvala vam kolege i svaka čast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu covece. Sve je super dok su resenja jednostavna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kad su se pojavili ovi motori od Fiata 1,9 jtd počeli su i veliki servisi. Do sad sam mozda uradio nekih tridesetak zamena zupcastih kaiseva itd... spanera u razvodnom mehanizmu. Nije neka impozantna kolicina ali sam primetio sledeće:

Skoro i na mom autu je urađen veliki servis isto na 1,9 JTD ali od pre oko 20000 km počelo je nekakvo škripanje ok kaisa. Kog tacno ? Recicu vam u tekstu dalje.

Prvo sam skinuo PK kais ( Inače tako se radi i kod drugih motora radi provere) i zvuk je prestao. Dobro reko , problem je kod PK kaiša. Isproveravao sam rolere i remenice od alternatora, klime, aktivni španer... Evo ga remenica klime. Ok to cu uskoro da skinem i zamenim te lezajeve samo da proverim ima li ih u prodaji i koji su. Pozovem kolegu za savet (inače poznat ovde na forumu) i kaze mi doteraj to da ti mi sredimo. Reko sramota me da vozim svoj auto kod kolege nego cu to sam. Ubacim auto posle par dana u garazi ,kad ono remenica klime ok . Šta li je sad : Ponovo vrti remenice i gledaj - ništa. Vratim PK kais i upalim kad ono Aktivni španer se iskrivio i skripucka. 

Dobro reko lakši posao za mene. Zamenim aktivni spaner i super nema skripe i pistanja. Vozio sam tako mozda nedelju dana ili malo duze kad evo ga ponovo.

na leru ponekad zacvili pa prestane. Skidam opet PK kais i upalim motor bez PK kaisa. Ništa se ne cuje. Ugasim pa ponovo upalim - Ništa! Još jednom i EVO GA pišti i bez PK kaisa. 

Skinem poklopac zupcastog kaisa i imam šta da vidim . Crkla podena pumpa ,zamenjena pre oko 20 000 km. Iskrivila se remenica i kais samo što nije spao. češao je po poklopcu i pojeo se skoro pola širine. Voda iz pumpe nije curila što mi je bilo čudno jer se remenica iskrivila ????????? 

OK Zamena kaisa (namerno stavio DAICO made in Japan do sad najbolji koje sam koristio ) i Pumpe  za vodu ( pumpa SKF ) . Pošto vodim evidenciju u servisu sa radnim nalozima pozovem moje mušterije koje su menjale kod mene set za zupcasti na kontrolu. I imam sta da vidim .

Na svim motorima na kojjima sam ugradio VALEO pumpu za vodu posle nekog vremena pumpa je ili procurila ili se raspala. Jedan od automobila -vlasnika nije imao sreće . Zbog pumpe mu je pukao zupcasti kais i prezubčio motor. Revizija glave urađena je kasnije kod mene u servisu.  

pripremio sam i neke fotke ali mi je prijavio ovo 

You are not allowed to use that image extension on this community.

Edited by Jastrebov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Bocca. Evo nekih fotki. Stilo koji nije imao srece sa pumpom za vodu. Za cenu bolje i da ne znate. 

P5280071.jpg
 
P5280072.jpg
 
P5280073.jpg
 
P5280079.jpg
 
P5280080.jpg
Edited by Jastrebov

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene se pojavio skakutavi pk kais :realmad: Kad upalim auto cuje se zvrcanje spanera kaisa.Danas sam malo zavirio i posmatrao sta se desava.Remenica radilice mi na oko deluje ok,remenica alternatora menjana prosle godine.Pratio sam kako puni alternator i kad je punjenje 13,8V nema cvrcanja i spaner miruje cim popalim potrosace,padne napon i skakuce zatezac i cangrlja.E sad da li je do spanera ili nesto drugo :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas zamenjena remenica alternatora i konacno otklonjeni neki problemi za koje sam mislio da poticu od nekih sasvim drugih stvari! Ne mogu da verujem kolika je promena u radu motora!

 

Prvo, imao sam podrhtavanje i stresanje motora na leru, nekada manje, nekada vece a nekada ga uopste nije bilo. Isto stresanje sam nekada osetio i u voznji, tesko je da se opise, ali vozac oseti...

Druga stvar, tesko je kretao, tresao kao da je losa korpa, ali nije do kvacila.

Trece, nekada sam imao osecaj da ga nesto koci i usporava, vise sam ga gazio tada, i onda se samo nesto desi i poleti potpuno rastereceno, tj. normalno. NIje to toliko drasticna razlika, ali opet dovoljna da vozac oseti.

Sledeca stvar je obaranje obrtaja kada usporavam do stajanja. Prilazak semaforu, kada prestane motorno kocenje i stisnem kvacilo, obrtaji za trenutak padnu na 500-600, brzo se vrate na 750-800, ni jednom mi se nije tom prilikom ugasio, ali je neprijatno.

 

Krajnji stadijum je bila pojava brundanja kada upalim klimu i time opteretim PK krug. Krene nesto da grebe i tandrce ali samo prilikom kretanja i saltanja u drugu, posle ne, bez klime se nije culo u pocetku, posle dan dva je pocelo da se cuje i bez klime ali mnogo manje. Pojavio se i tandrcak na leru nevezano od klime i kompresora. 

Evo snimak, nije bas najjasniji ali cuje se tandrcak i kada upalim klimu cuje se brundanje i grebanje.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FNMm4XYMDwM&feature=em-upload_owner

 

 

Zamenjena remenica alternatora i svi ti problemi su reseni! Sreca sreca radost!!!

 

Copy\Paste iz mog predstavljanja, jer ovde ima vise koristi od tog pisanja, mozda nekom bude od koristi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to. Ja sam recimo primetio mnogo manje vibracije ( imam jer je neki nosac los) i nema skripuckanja. I meni je isto bila blokirala remenica, dok je drugar na svom tako vozio i raspala mu se u voznji.

Koji je proizvodjac te nove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni su losi nosaci, kaze majstor da su dva komada za zamenu, nisu se raspali ali su "zvakasti" pa se motor malo vise pomera, sto sam znao i sam...

 

Ako mi verujes, nemam pojma koji je proizvodjac, hteo sam da vozim auto kod Gorana na zamenu, zvao i zakazao ali tek za 10ak dana, a to mi je jako daleko, plasim se da se ne raspadne u medjuvremenu. Plus sto mi je Goran daleko pa bih morao da se organizujem da se vraim na posao i da dodjem po auto kada bude gotov, sto mi je bas komplikacija.

 

Pored posla imam isto servis za Italijane, pa sam svratio jutros kod njih, ostavio auto i u 17h ga pokupio gotovog. Majstor me je zvao kada su ustanovili kvar i pitao sta da rade, ja rekao da menjaju i zaboravio da pitam za proizvodjaca. Inace oni imaju i svoju prodavnicu delova, BeoCar je u pitanju. Cela igranka je kostala 5000 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja odrzavao auto u BeoCar dok bio u BG. Dobri su majstori.Meni od prva su mi rekli da je remenica alternatora, a sledecu put ventil turbine. Delove sam,kupio kod njima a ceni su vrlo korekni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je svojevremeno doslo vreme za zamenu remenice, jurio sam original preko Baneta, ali je nije imao.

Na preporuku majstora stavljena Ruville pre neke 2 godine, vrlo sam zadovoljan, ni najmanjeg problema do sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav imam problem fiat stilo jtd karavan 1.9 kad upalim klimu ispod haube pocne da lupa nesto cim dodam malo gas prestane i priimetio sam da auto slabo krece,tj treba mu jaci gas da krene ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, 
Stilo 1.9jtd 85kw, problem je sto cvili pk kais. Zamjenjen je pk kais, stavljen novi continental, remenica altenatora i spaner, i radilo je ok sve dok nisu pocele kise, cim se nesto pokvasilo nije prestajao nikako da cvili, kada ga polijem vodom on prestane. Sta moze jos biti uzrok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...