Jump to content
FAS Euroauto Goran
kole

Stilo 1.9 JTD - skakutavi PK kaiš / remenica klime

Recommended Posts

Nadam se da ćete mi pomoći da rešim ovaj problem. Sve je počelo početkom lepog vremena kada sam prvi put uključio klimu začuo zveketanje ispod haube. Bio je to zatezač PK kaiša koji je vibrirao po 1cm levo desno i proizvodio zveketav zvuk ili tačnije torziona opruga u njemu. Na isključenje klime malo se smiri i ne zvekeće, tek ponekad. Kod majstora sam menjao PK kaiš, zatezač i jedan fiksni plastični točkić (roler), sve marke Dayko. Manje više sve je bilo bez promene. Zatim sam remontovao kompresor klime tj. zamenio ležajeve koji su istini za volju imali malo zazora. Pomak nije bio velik, i još nešto, primetio sam da škripi na obrzanju od 1500 do 2000 o/min. Sada sam stavio novi PK kaiš i zatezač, original Fiatov. Ovaj je kaiš koliko je pasent jedva namontiran. Skoro je 1cm kraći od prethodnog. Sada samo škripi na ubrzanju. I dalje mi se čini da nije dovolno miran taj zatezač na leru. Tu i tamo vibrira po 3-5mm. Na oko rekao bih da je remenica ispravna kao i vratilo alternatora. Gde je greška? Kako se vama ponaša zatezač u leru? Je li normalno da pomalo skakuće?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...remenicu radilice sam menjao prosle godine. Na redovnom servisu je primeceno da je guma u koju je zalivena popustila. Ova nova je malo drugacija ima manje gume u sebi, cini mi se da je od mesinga. Ne iskljucujem mogucnost da je ona u pitanju. Alternator nije diran. Nisam znao da je i ta remenica promenljiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još dva pitanja u vezi alternatora.

Pošto je u Stilo jtd ugrađivano nekoliko različitih alternatora, čak i japanski Denso. Da li svi imaju istu remenicu tj. da li je remenica alternatora univerzalna?

Može li se skinuti alternator bez rasturanja trapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...tema je pretrpela razdvajanje...pa se mozda ucini cudnim da je ''kole'' pricao sam sa sobom, ali nije tako bilo... ;)

Samo su ti drugi postovi prebaceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da probam da zaključim.

Problem je bio u alternatoru.

Krenuo sam od toga da PK kaiš skakuće i škripuće. Kako majstori nisu mogli da lociraju odakle to potiče zviznuo sam dobre pare za ovo. Remontovan je kompresor klime, zamenjena remenica radilice, kaiš i zatezač bez vidljivih rezultata. Tek posle remonta alternatora kaiš se umirio i sve radi kao sat (digitalac-nečuje se). Možda će ovo nekome biti od pomoći ako ikada bude imao sličan problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...bice sigurno nekome od pomoci, da bar ne potrosi toliko para pre nego sto resi kvar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja dodam nesto na ovu temu..Muke tantalove sest meseci verovali ili ne..U jednom trenutku mi se desilo da je nesto puklo,zvuk kao kais da je udario u plastiku.Motor je radio al sam ga ja iz predostroznosti odslepao kod majstora.Zamenjeno je sve zivo,zupcasti,pk.kais svi spaneri koji postoje itd.auto je radio lepo bez pk.kaisa,ali sa njim nije nista lupalo,ali je podrhtavao.Tako sam otisao na more i vratio se ali me je taj zvuk iritirao.Skidana remenica klime,lezaj(po meni) nije za zamenu,skidan servo volana rasklapan(nista ne normalno nije utvrdjeno...

Sad dalje,posto drugar ima isti auto skidani delovi sa njegovog i stavljani kod mene,kais,remenica radilice spaneri roleri i kaisevi,i isto. Stavljen kraci kais,radilo je lepse al se culo malo cijukanje kad je hladan motor.

Proveren je alternator na ruku(nista se ne primecuje i nikakav luft(remenica ,lezajevi itd. Na kraju procitam sve ovo i resim da kupim remenicu alternatora.

Danas zamenjena i sve radi ko singerica. Nije mi jasno ni sad kako je moguce da ona napravi takav zvuk i podrhtavanje kaisa,ali to je 1000000% ko god imao ovaj problem. Ukapirao sam da ona u sebi ima neko kvacilo(jednosmerni iglicasti lesaj)koji je kod mene zaribao(rasturio sam staru remenicu). Ovo je mene kostalo poprilicno, ali najvise zivaca. Ruke nisam placao jer mi zet ima auto servis.

Predlazem da ovu temu izdvojite i promenite naslov,jer sam ja googlao mnogo i sasvim slucajno naisao na ovu temu,te se spasao...U pitanju je kod mene fiat Marea iz 2001.godine jtd motor..

Pozdrav svim forumasima..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Gde si menjao remenicu alternatora u Bg-u? Koliko su bile "ruke" za taj poduhvat? Za Bravu JTD sama remenica u AP sportu je skoro 4.500din, pa preporucite i nekog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unutra nije nikakva lamela, nego verovatno mehanizam sličan onom u unutrašnjosti zadnjeg pogona na biciklu koji dozvoljava okretanje samo u jednom smeru - tj. na pokušaj da se alternator okrene na pogrešnu stranu ništa se ne desi, nego se remenica vrti u prazno (kao pedale kad se vrte unazad). Moguće da je u pitanju neka zaštita prilikom paljenja ili gašenja motora, ako se ovaj trgne u drugu stranu ili tako nešto - to bi trebalo da objasni neko ko se bolje razume u motore.

Uglavnom, i meni je crkla remenica pre godinu dana, a usput je remontovan ceo alternator kad smo ga već vadili. Očigledno je kvar koji se dešava na JTD motorima i treba obratiti pažnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unutra nije nikakva lamela, nego verovatno mehanizam sličan onom u unutrašnjosti zadnjeg pogona na biciklu koji dozvoljava okretanje samo u jednom smeru

Baš tako.

Teško da može dase zameni remenica bez skidanja alternatora.

Ali nije neka velika frka skinuti alternator.

Neki majstori će reći da treba skinuti pola trapa ali nije. Nemu se najlakše prilazi od dole. Skinu se dva zadnja nosača motora (bukvalmo 4 pristupačna šrafa), skine se remen i alternator. Nategne se motor prema napred i altermnator izlazi prema dole.

Mene zanima da li je to ovaj zvuk, tj da li je uzrok ovog zvuka remenica alternatora...

Trebalo bi da je to taj zvuk.

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je isti ovakav zvuk kad se ujutro na hladno upali. Poslije jedne minute prestane i ne čuje se ništa. Je li to remenica alternatora pri kraju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako misliš pri kraju? Ili radi ili ne radi.

Kuckanje i štektanje se uglavnom čuje od španera koji skakuće ali obično nije on problem već remenica altermnatora ili radilice. Ova prva ima mehanizam a druga je zalivena u gumu koja popusti pa počinje da kleca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam uradio remont alternatora i samim poslom sam zadovoljan, nestali su simptomi koji su bili ranije, ali sada mi mnogo više vibrira u leru. Kad je topao i nekako ali kad je hladan baš osetno više nego pre, a sad videh da se skidaju nosači motora i motor gura napred, da li je moguće da je nešto popustilo u procesu ili su loše nešto uradili. Marea je u pitanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi smeo nikako više da vibrira. Izem ti takav poso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je isti ovakav zvuk kad se ujutro na hladno upali. Poslije jedne minute prestane i ne čuje se ništa. Je li to remenica alternatora pri kraju?

takodje imam takav zvuk samo ujutro na prvo paljenje i kad se motor zagreje prestane da se cuje i ne cuje se ceo dan ako idem negde sve do sledeceg jutra i totalnog hladjenja motora.

Zamenio sam juce lezaj kompresora klime i neki lezaj spanera jer je na ruku bas bilo opterecenja i krljanja, medjutim onaj zvuk je i dalje ostao kad je auto hladan .Tripujem da cu morati da promenim i remenicu radilice. :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ležaj alternatora. Isto zvuk ujutro, tj. kada je motor hladan...i ispostavilo se da samo što se nije bio raspao. Ne kažem da je to, nego treba proveriti da zvuk možda nije odatle. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam skidao natezač i kaiš. Svi roleri i natezač su ko novi. Remenica alternatora u jednu stranu ima prazan hod u drugu okreće osovinu alternatora, znači nije blokirala. Kad je okrećem u praznom hodu osjeti se malo ko da nije dobro podmazana, čak pomalo čujem i zvuk škripe, ali jedva čujan. Može li remenica biti u kvaru, a da nije blokirala?

Edited by vujasin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljno da neki od ležaja na na tom krugi PK kaiša alternator/kompresor nije dobar pa ćeš imati škripu kuckanje i skakutanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamenicemo i remenicu alternatora! sta da se radi kad mora.verovatno ce da prestane cvrckanje.

Pod rukom je ok al ko zna kad dobije opterecenje i kad se nategne kais. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Je li prestalo cvrkutanje? Meni samo ujutro malo cvrkuće, čim se malo ugrije ništa se ne čuje taj dan do sutra ujutro. Da krenem kod majstora, dok dođem do njega auto se ugrije i ne čuje se ništa pa će mi reći što sam dolazio kad sve radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pa bili smo mi i da prespavamo kod majstora da se oladi skroz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...