Jump to content
FAS Goran

Old school

Members
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Old school got a reaction from MiloshBg in Fiat Doblo....nosač rez. točka   
    @MiloshBg
    Da da....takva su kačenja za nosač. I takav nosač sam video ali sam mislio da ide drugačiji.
    Hvala  
  2. Hvala
    Old school reacted to MiloshBg in Fiat Doblo....nosač rez. točka   
    @Old school
     

  3. Like
    Old school reacted to Panda cng in Za nove članove   
    Добар дан и поздрав свима. 
    Густер сам овде па да се представим, ја сам Владимир из Београда сам. 
    Дакле узех опет Фиат, пети по реду у својој возачкој каријери али ће једно бити и први са отвореном темом на форуму. 
    Надам се доброј сарадњи и конструктивној промени искуства и мишљења са осталим форуmasima. 
     
    Јавно бих да се захвалим модератору на малој помоћи, препознаће се сам! 
    Хвала. 
  4. Like
    Old school reacted to OMP in Koji set kvačila?   
    Pa nece ono skroz da crkne iz cista mira ada ne moze da se vozi, to jedino ako strada cilindar pa propadne pedala mada i to pocne sa nagovestavanem ja sam tako vozio par meseci, ovo ostalo takodje mora da nagovesti kvar zvukom, odvajanjem, tresenjem ili proklizavanjem. I kod mene je kvacilo tvrdje, tako je vec 20ak km km kako sam uzeo auto ali necu zbog toga da ga menjam jer drugih problema nema, odvaja na pola tako da dok ne pocnu neki drugi simptomi ne diram nista.
  5. Like
    Old school reacted to OMP in Koji set kvačila?   
    Ok tvrdoca ima smisla da je kvacilo pocelo da bude lose ali ako nema drugih smetnji moze to jos da gura iha, to sto se nekad stelovalo mehanickim putem je drugo, svako stelovao sajlu kako mu odgovara a kad je ispravno kvacilo kod savremenih kola gde nema stelovanja treba da bude na pola, u svakom slucaju ako to sve funkcionise kako treba po meni je glupo bacati pare pogotovo sto nije kao kod obicnog punta jeftino i menjati zarad tvrdoce i malo drugacije visine odvajanja koja se mozda uopste nece ni promeniti. 
  6. Like
    Old school reacted to OMP in Koji set kvačila?   
    pa to sto na pola hvata tako i treba da bude, ne valja nisko ili visoko a tvrdoca je relativan pojam
  7. Like
    Old school reacted to MiloshBg in Koji set kvačila?   
    Onaj koji je namenjen za taj motor.  
    Isti je set ( korpa i lamela ) kao na Bravu T jet, 120-150. 
    Hidro druk je drugaciji i tu ide tip koji ide na 500/panda 1.3, GP 1.3, 1.4 tjet... Sve prema tvojoj sasiji. 
    Oko 100e je set i jos toliko i druk lezaj.
    Plivajuci zamajac ti je oko 250e. 
  8. Like
    Old school reacted to guli.nemanja in Za nove članove   
    Zdravo svima, 
    ja sam Nemanja, sa Petlovog Brda(nisam policajac). 
    Što bi moj stric rekao "dobrodošao u ljubitelje Fiata", pa eto da li ću biti ljubitelj ili progonitelj ostaje da vidimo u narednim godinama, nadam se ovom prvom.
    Hteo bih da se predstavim svima pre nego krenem da nešto na nekim temama i pitam za pomoć.
    Kupio sam pre dve nedelje jednog Punta 2012 godište, to je ona verzija posle Punta EVO, pa se valjda ne zove ni "grande" ni "evo" već samo punto. 
    Bila mi je želja da ga kupim unazad već nekoliko godina i napokon se ukazala potreba i mogućnost.
    Zadovoljan sam prvim utiskom, automobil je sve što jedan gradski autić treba da bude. 
    Toliko od mene pa se javljam sa nekim simptomima koje imam na odgovarajućim temama. 
  9. Like
    Old school reacted to neshtry in Brizgaljke za vodu   
    imaš sa strane mesto gde može šrafciger da se gurne i tu podešavaš visinu bacanja mlaza

  10. Like
    Old school reacted to OMP in Fiat Grande Punto - cena popravke sitnih oštećenja branika?   
    ne moze samo da se prefarba moraju da se osmirglaju i popune ove rupice i sl. jer ako samo ofarbas nisiresio problem nece biti crne tacke ali ce se videti svakako, pozadi je gora situacija ali sve je u principu lako resivo, ako ne mora ceo branik da se farba onda samo da se flekuju ovi sporni delovi i resen problem, samo treba naci majstora posto mnogi danas biraju posao pa za tako neke sitnije stvari nece da se cimaju jer ne mogu dobro da naplate i verovatno ce te savetovati da farbas ceo branik jer kao poznavace se razlika itd. a u stvari ili ne umeju da uspricaju lepo ili im lakse ceo da bi vise naplatili
  11. Like
    Old school got a reaction from neshaoct in Fiat (Grande) Punto Evo - kako skinuti rikverc svetlo?   
    @neshaoct
     
    Ma prodao sam skoro laptop a nisam uzeo drugi pa se mlatim preko telefona. Pokušao sam da otpakujem RAR ali u pola otpakivanja pokaže neku grešku i ja to naravno sve pobrišem 
    Nemam vremena da ga rarujem i zipujem da ga j.bem.
    Digao ga malo na dizalicu i zaleg'o pod njega i rešio problem 
    Sreća nije nosač puko pa sam uspeo da vratim na mesto.
    Kad budem uzeo uskoro laptop onda ću malo da se bavim otpakivanje i zipovanjem fajlova. 
    Ja sam ipak Old school tako da imam sve manje volje i živaca za " kompjuterisanje " al volem da čačkam oko svega što ima točkove, šta ću....
  12. Hvala
    Old school reacted to neshaoct in Fiat (Grande) Punto Evo - kako skinuti rikverc svetlo?   
    @Old school
     
    Imaš na Forumu postavljen eLearn za Grande:
    - Grande Punto eLEARN
     
    U njemu imaju sve slike, šeme, objašnjenja...  
  13. Like
    Old school reacted to Saša82 in Fiat Grande Punto 1.3 / 1.9 MJet - problem sa menjačem   
    Menjao sam pre neka dva do tri meseca, obe sajle, negde oko 6500 obe, menjac posle toga leti kao da ce da ispadne iz ruke. 
    Pre toga kad je veliki minus ostane gde jeste tj u kojoj brzini je bio i nigde iz nje, dok se ne ugreje i neotpusti... majstor je rekao da je otisla ona zastita okolo same sajle i da ulazi voda i zamrzne.. pa mi je prepurucivao da uvek ostavim izbacen iz brzine jer ce se pre ugrejati u mestu nego dok vozim po velikom minusu....
  14. Like
    Old school reacted to frostysrb in Za nove članove   
    Pozdrav ekipo!
     
    Ja sam Jovan iz Beograda.
     
    Pre par meseci mi je zapao za oko Punto Evo Turbo Multiair pa sam krenuo sa kopanjem po forumu i po internetu da bih saznao sve što me je interesovalo.  Nekoliko puta sam imao susrete sa 500 Abarth modelom i uvek mi je 1.4 turbo iz Fiata bio zanimljiv jer je imao snage sasvim dovoljno za svaki dan. Brat inače ima 500 1.4 74 kw ii definitivno taj motor po meni nije zanimljiv, moguće zato što je uparen sa odvratnim menjačem sa 6 brzina.
     Naime našao sam Eva u Ch i auto je u transportu ka Srbiji tako da će tema uslediti.
     
    Nadam se dobrom druženju i razmeni iskustva !
    Živeli
  15. Tužan
    Old school got a reaction from stex_pb in Samouslužne perionice - lokacije/iskustva   
    Nije direktno povezano sa temom ali ima i tekakve veze sa njom...
    Pazite kako barate sa " puškom " !!!!!!!!
     
    Ovako izgleda kad kretenu daš da ti pere kola...odbio mi farbu na zdravo....
     
     

  16. Hvala
    Old school reacted to Ivan in Fiat Nuova Bravo - podmazivanje sajli i mehanizma za biranje na zvonu menjaca   
    Ubih jedno 400 km Sportom za vikend - jeste odradjeno u temi sitnica, ali bas milina za voznju i saltanje  .
     
    Ostao sam "duzan" i par fotki kako doci do jabucice u kabini na Bravu. Mislim, takodje banalno, ali 'ajde kada sam vec slikao neka stoji i to. Kod mene je, kao sto rekoh FPT C635 menjac, rikverc levo-gore, sa prstenom na podizanje. Lajsna oko menjaca ima 6 zabica, od kojih su donje 2 asimetricne. Povuci ka sebi gornje dve zabice i osnova obloge ide uvis (druga slika je ilustracija gde su zabice):
     
     
     
    Ako neko hoce da skida i kozu menjaca - ne cupati odmah uspravnu cicak traku (koja se prvo vidi) da se ne bi pocepala - nego prvo podici kozu obloge skroz uvis. Posto oko samog tela rucice menjaca postoji jos jedna cicak traka, celim obimom. Otkaciti prvo tu kruznu cicak traku, a zatim ovu uspravnu. Stilo je npr. umesto te kruzne cicak trake imao nitnu.
    Time se pravi otvor za samu rucicu menjaca i kompletna koza se skida preko nje:
     
       
     
    I lepo se vidi jabucica, sa sasusenom belom mascu. Ja sam i tu "krknuo" malo ulja, sada sve radi lako, tecno i precizno (u prvom postu se u klipu vidi saltanje bukvalno malim prstom):
     
        
     
  17. Hvala
    Old school reacted to Ivan in Fiat Nuova Bravo - podmazivanje sajli i mehanizma za biranje na zvonu menjaca   
    Popodne sam bio dokon i malo sredjivao oko auta - ono kad lepo sluzi, pa izmisljas sta da cacnes za opustanje zivaca i da malo isprljas ruke  ...
    Nisam ni planirao nista da pisem i da otkrivam rupu na saksiji, s obzirom da je banalna stvar u pitanju... Ali kad sam video da je ponovo benefit prilican u odnosu na ulozen trud, neka stoji zapisano, uz par fotki. A i da malo ozivim ovaj deo foruma.
    Kod mene je u pitanju MultiAir Turbo, verzija 140, sa FPT-ovim C635 menjacem. Po kupovini je, kao sto uvek i radim, pre neku godinu preventivno zamenjeno menjacko ulje. Sipana je fabricka preporuka upravo za C635 manuelac i DDCT, u vidu Tutele Transmission GearForce 75W.
    Odavno sam hteo da podmazem mehanizam za biranje u motornom prostoru i evo konacno dohvatih da se i sa tim poigram. Dakle, pozicioniramo se na gornji deo zvona menjaca (banalno, izmedju bloka i akumulatora):
     

     
    Tu cemo videti izlaz para sajli od poluge menjaca u motorni prostor, uz nekoliko metalnih osovina i kugli/sfera za povezivanje poluga za biranje.
    Pogled sa prednje strane od hladnjaka, gde je u prvom planu mehanizam za potapanje. Ocistio sam sve, podmazao osovine (crvene strelice) i kugle/sfere (narandzaste strelice):
     

     
    Iza toga, prebacio sam se na drugi, horizontalni deo mehanizma za biranje i same sajle - pogled odozgo, iz pravca kabine (slikao sam posle "ćopanja"):
     

     
    Kompletan mehanizam sam dobro podmazao, a ulaze sajli u buzir nekoliko puta. Non stop natapajuci i pomerajuci mehanizam iz krajnje u krajnju poziciju - najbolje sami direktno na zvonu menjaca, rukom (nema potrebe za asistencijom nekog drugog na polugu u kabini). Na taj nacin cete najbolje tempirati da se napravi film izmedju sajle i buzira. Evo i slika, prstima sam oznacio gde obe sajle ulaze u buzir:
     
     
     
    Evo i kako sve to izgleda kada se zavrsi, snimio sam 2 kratka videa. Prvi je kako oba dela mehanizma biranja brzina rade i lepo klikcu, samo na guranje prstom.
    Drugi video pokazuje kako C635 radi u kabini - i bukvalno moze da se salta malim prstom. Uz obaveznu zamenu menjackog ulja, preporuka sa moje strane, s obzirom da je banalan posao koji svako moze da odradi u pitanju.
     
     
     
    I video iz kabine:
     
     
  18. Hvala
    Old school reacted to Ivan in Fiat Grande Punto 1.3 / 1.9 MJet - problem sa menjačem   
    @Old school
    Baci pogled na ovu moju temu, mada je u pitanju fini tuning FPT-ovog C635  (kod tebe je C510.5):
     
  19. Like
    Old school reacted to neshaoct in Samouslužne perionice - lokacije/iskustva   
    Za dve godine autoperionice će biti suvišne?!
     

     
    Nano premazi nisu velika novost. Već ih ima na tržištu i u reklamnim materijalima obećavaju efikasno odbijanje prljavštine. Međutim, novi nano premaz ide još dalje i preti budućnosti autoperionica.
    Američka kompanija Actnano planira da osigura trajno čiste karoserije, očisti prozore automobila od kondenzacije, i zaštiti presvlake i elektroniku od prljavštine sa novom formulom nano premaza. Prozirni nano film može da prekrije celi automobil poput druge kože. Premaz odbija prljavštinu, štiti materijale i ima efekat samočišćenja. Za otprilike dve godine pranje automobila moglo bi da postane suvišno sa proizvodom koji Actnano zove nanoGUARD, barem tako tvrde pronalazači. Nanosloj bi mogao da zaštiti senzore radarskih sistema automobila od nanosa prljavštine, snega i leda, što je izuzetno važno za funkcionisanje sistema aktivne bezbednosti.
     
    Actnano svoje premaze želi da ponudi i u građevini kao trajnu zaštitu fasada i prozora, pa čak i u domaćinstvu za zaštitu fotelja, tepiha… Kompanija takođe veruje da može da ponudi vodootporne mobilne telefone i USB memorije i slušalice otporne na znoj. Premaz sprečava kondenzaciju i koroziju, može da se nanosi direktno na složene komponente bez pripreme i ne sadrži štetne spojeve fluora i halogena. Predobro da bi bilo istina? Vreme će pokazati, BMW i Porsche su kupili učešće u Actnanu, a ozbiljni ulagači često idu uz ozbiljne namere i insajderske informacije.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  20. Like
    Old school reacted to OMP in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    pa najbolje tako ako ga je fabrika stavila ok ako nije opet ok zasto stavljati naknadno verovatno ima razlog zasto nije stavljen, da je zastava pa da povezemo sa sankcijama kao kad su u juga stavljali volane iz fice koji su im ostali na lageru ili kad si dobijao auto bez rezervnog tocka i alata i ne znam cega sve jos ne secam se
  21. Like
    Old school reacted to Ivan in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    @Old school
    To ti je generalna slika za grupu delova. Ako nisi, sada odes na tabelu desno od slike (ako si isao na pretragu po svom VIN) i pogledas da li je suspleh u spisku sive ili crne boje.
    Ako je crne boje i mozes da kliknes na link sa cenom i detaljima - isao je fabricki. Ako je siv i precrtan - nije bila fabricka opcija.
     
    Imao sam suspleh na bivsem JTD Stilu. Da pomaze da se motorni prostor manje prlja od prasine, da je delimicno zasticen od trenutnog udara neke zesce vode ili uletanja necega odozdo - to je neosporno.
    S druge strane, benzinci se daleko vise greju od dizela, iz tog razloga mnogo vise trpi i turbina, koja u odnosu na bas taj JTD ima i dodatno vodeno hladjenje. I pogotovo je na udaru toplote njen izduvni deo, ukljucujuci i osovinicu Wastegate ventila. Koja zna da glavi, a na nekim ranijim IHI verzijama turbina na T-Jet su cak znala da pucaju i kucista u tom izduvnom delu. Ja sam upravo i mislio da je suspleh bio skinut i hteo da ga montiram odmah na velikom servisu po kupovini. Ali kao sto napisah, kada sam video da ga auto ni fabricki nije imao, uz konsultaciju i sa nasim Goranom, resio sam da ostavim tako. Najmanji mi je problem bio da dodam jos par desetina EUR (posto vec ima bocne susplehe, suvozacki stiti deo oko remenica, samo bi trebalo zasrafiti centralni). Neka se on 'ladi  kako ga je i fabrika ispratila napolje (a auto nije neki klot, nego skoro puna oprema i u tom trenutku najjaca benzinska motorizacija), tako da nisam hteo da pametujem. Za 5 godina i bukvalno nikakav problem, sem prasnjavog motornog prostora koji obrisem s vremena na vreme. Pri tom, uopste ne kazem da je moj postupak i misljenje ispravno  .
     
  22. Like
    Old school got a reaction from Lufti in Fiat Punto Evo 1.4 multiair turbo sport 135 HP   
    Evo i neka slika od još jedne prinove ( sinove )
     





     
    Inače u pitanju je Punto 1.4 8v 55kw..... i naravno benzin.....
     
    A spremno je sve i za veliki i mali servis....i još po nešto.....
     
     
     


     

  23. Like
    Old school reacted to Nikola031 in Punto Evo 1.4 Turbo MultiAir Sport   
    @Old school verovatno je skinuto kod prethodnog vlasnika.
    Meni se svidelo ovako i ne bih sad ni vracao oznake 
  24. Like
    Old school got a reaction from Nikola031 in Fiat Punto Evo 1.4 multiair turbo sport 135 HP   
    Evo i neka slika od još jedne prinove ( sinove )
     





     
    Inače u pitanju je Punto 1.4 8v 55kw..... i naravno benzin.....
     
    A spremno je sve i za veliki i mali servis....i još po nešto.....
     
     
     


     

  25. Like
    Old school reacted to Nikola031 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    @Old school oba moja Eva su imala fabricki suspleh (1.3 mjet 85ks i 1.4 turbo multiair 135ks).

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...