Realno booolja staza za F1 trkanje, jedno jedino mesto gde je uopste i moguce preticanje. Sto je najgore, Lusail nije ni pravljen za tu namenu.
Kada staze poput ovih stave u istu recenicu ili pomenu izbacivanje iz sampionata legendarnih staza poput Spa Francorchamps, Interlagosa, Monze, Imole... Dodje mi da momentalno batalim pracenje F1. Genericke ili ulicne staze, namenjene iskljucivo za zaradu i promociju u bogatim drzavama. Umesto da iz kalendara lete staze poput ove, Bahreina, Singapura, Abu Dhabija i slicnih.
Pojedini kukaju na Monaco, a nivo zanimljivosti u istom rangu kao ova staza. Iako su je ovi danasnji ogromni bolidi odavno prevazisli, Monaco ima bar tu neponovljivu istoriju, gomilu nezaboravnih trenutaka koji su se na njoj desili, ima sarm i glamur koji je prati, staza koja je kroz ceo istorijat takmicenja u kalendaru F1...
I da, to mi nikako ne ide u glavu - Luzail je verovatno jedan od najglupljih mogucih izbora da se na njoj odrzi Sprint trka. Sto se potvrdilo i ovog vikenda, jedna DRS zona, jedno jedino mesto za (potencijalno) preticanje - DRS vozic i mogu da vrte iste krugove do besvesti.
A sudjenje u F1 je vec odavno smejurija i bespredmetno za komentarisanje.
Noris prepustio Pjastriju pobedu na sprint trci u Kataru
Vozači Meklarena su u poslednjim metrima zamenili svoje pozicije.
Sprint trka za VN Katara predviđena je da traje 19. krugova. Vremenski uslovi pred početak bili su slični kao juče, gde je temperatura staze izonsila 26 a vazduha 21 stepen. Zbog zamene konfiguracije vešanja na svojim bolidima, Sergio Perez i Franko Kolapinto su morali da krenu sa pitlejna, a startni grid izgledao je ovako: Lando Noris, Džordž Rasel, Oskar Pjastri, Karlos Sajnc, Šarl Leklerk, Maks Verstapen, Luis Hamilton, Pjer Gasli, Niko Hulkenberg, Liam Loson, Fernando Alonso, Aleksander Albon, Valteri Botas, Lans Strol, Kevin Magnusen, Juki Cunoda, Esteban Okon i Gvaju Žo. Svi vozači bili su na medijum pneumaticima osim Kineza u StakeF1 koji je imao meku gumu.
Lando Noris uspešno je poveo kolonu na startu, dok je Oskar Pjastri uspeo da obiđe Džordža Rasela. Karlos Sajnc je nakon prvih par krivina zauzimao četvrtu poziciju ispred Luisa Hamiltona koji je obišao Šarla Leklerka. Sedmi je bio Niko Huleknebrg, osmi Pjer Gasli, deveti Maks Verstapen a deseti Fernando Alonso. Vodeći Meklaren imao je oko sekundu preddnosti u odnosu na timskog kolegu, dok je Džordž Rasel pokušavao da napadne Oskara Pjastrija a isto to činio je i Luis Hamilton sa Karlosom Sajncom.
Britanac u Mercedesu puno se trudio da na prvoj krivini pretekne Australijanca u Meklarenu koji se uspešno branio. Do sedmog kruga vodeć trojka bila je u razmaku od samo 1.4 sekunde, dok su ih odmah iza pratili Karlos Sajnc i Luis Hamilton. U ovim momentima na kočenju za prvu krivinu Maks Verstapen uspeo je da obiđe Pjera Gaslija i preuze osmo mesto. Dvetei krug na donosi novi pokušaj Džordža Rasela da dođe do druge pozicije, ali bez uspeha a u 11. krugu Gvanju Žo je otišao na zemnu i uzeo medijum pneumatik. Sa druge strane Šarl Leklerk se približio Luisu Hamiltonu i već je bio u poziciji za napad. Vozač iz Monaka je u 13. krugu napao na prvoj krivini, gde je imao manji kontakt sa sedmostrukim šampionom a ovaj duel trajao je još par zavoja nakon čega je Šarl Leklerk preuzeo petu poziciju. Nešto kasnije Džordž Rasel je izveo novi napad, ali se Oskar Pjastri uspešno branio. Sergio Perez je u 15. krugu išao na servis po novo prednje krilo.
Lando Noris je uspešno držao tempo ali je na kraju ovu pobedu prepustio Oskarju Pjastriju koji je tik ispred svog timskog kolege prošao kroz cilj. Treći je bio Džordž Rasel, četvrti Karlos Sajnc, peti Šarl Lekler a do bodova su još došli Luis Hamilton, Niko Hulekneberg i Maks Verstapen.
Rezultati sprint trke na VN Katara:
Preuzeto sa: pole-position.rs
Verstapen posle pola godine ponovo na pol-poziciji
Holanđaniova i Red Bulova forma se potpuno promenila pa su oni bili ti koji su u kvalifikacijama vodili glavnu reč.
Prvi deo kvalifikacija je pripao Raselu koji je sa vremenom 1m21.241s bio tri stotine ispred Leklera, i dve desetine ispred Sajnca. Velika većina vozača je na početku koristila stare meke gume nakon čega su prešli na nove, pa su se vremena konstantno menjala, što zbog toga, što zbog evolucije staze.
Što se tiče donjeg doma, najlošija vremena su imali Albion, Loson, Hulkenberg, Kolapinto i Okon.
U Q2 je ponovo vođena velika borba, a vremena među vodećima su bila potpuno izjednačena do praktično poslednjih trenutaka kada je Verstapen vozio 1m20.687s ispred Norisa i Leklera.
Valja istaći i da je od Norisa do osmoplasiranog Alonsa je bilo svega tri desetinke.
Na začelju nije bilo prevelikih iznenađenja. Ispali su Gasli, Žou, Botas, Cunoda i Strol, a Stake po prvi put deluje kao da može da se ozbiljnije uključi u borbu za bodove.
U Poslednjih 12 minuta su vozači imali potpuno drugačije strategije pošto su prvo vozili nekoliko krugova da zagreju gume, pa su tek onda vozili brze krugove.
Posle prvih pokušaja je najbrži bio Rasel sa 1m20.575s samo 4 stotine ispred Verstapena.
Na drugom setu guma smo opet videli zagrevanje, a odmah je bilo jasno da će Rasel i Verstapen opet voditi glavnu reč. Na kraju je Verstapen fantastičnim krugom od 1m20.520s došao do svoje prve pol-pozicije od VN Austrije. Rasel je završio samo pola desetinke iza, dok su Noris i Pjastri morali da se zadovolje trećim i četvrtim mestom.
Lekler je izvukao maksimum iz Ferarija i došao je do petog mesta ispred Hamiltona, Sajnca, Alonsa, Pereza i Magnusena.
Preuzeto sa: pole-position.rs
Verstapen kažnjen nakon kvalifikacija, izgubio pol poziciju u Kataru
Holanđanin na glavnoj trci neće krenuti sa prvog stratnog mesta.
Mask Verstapen kažnjen je pomeranjem za samo jedno mesto posle kvalifikacija na stazi Lusail, jer je usporio Džordža Rasela koji je bio u brzom krugu. Inače, vozač Red Bula je danas došao do pol pozicije, ali se našao na idealnoj liniji kada je bio u sporom krugu a Britanac u Mercedesu je tim momentima imao najbrži prvi sektor. To se sve izdešavalo na 12. krivini a sudije su nakon kvalifikacija pregledale ovaj incident i donele odluku da Holađnina uklone sa pol pozicije.
U Severnoj Americi postoje katalozi u osiguravajućim kućama,sa kilometražama u kojima se procenjuje verovatnoća da je sve bitno već zamenjeno,po prosečnom planu održavanja,pa po tome procenjuju cenu osiguranja ili štete na vozilu.Najviše za pikapove,jer su važni za biznis.
Ja lično mislim da ima nešto u tome...
U Severnoj Americi postoje katalozi u osiguravajućim kućama,sa kilometražama u kojima se procenjuje verovatnoća da je sve bitno već zamenjeno,po prosečnom planu održavanja,pa po tome procenjuju cenu osiguranja ili štete na vozilu.Najviše za pikapove,jer su važni za biznis.
Ja lično mislim da ima nešto u tome...
Kriminalac na sudu kaže svom advokatu:
– Slušaj, ako uspeš da da dobijem samo 1 godinu zatvora, ova torba sa parama je tvoja, a ako ne uspeš, leti ti glava!
Kasnije, sudija izriče presudu:
– Sud donosi presudu: 1 godina zatvora.
Tip, sav srećan, grli advokata i upita ga:
– Jel bilo teško?
– Uh, jebeno teško!
– Zašto?
– Hm, sudija je hteo da te oslobodi!
Ja i nem pojma o kome pricate a i nebitno mi je. Za auto i motorizaciju koji me interesuje pitam ovde, svog mehanicara i procepekam po netu i sumiram utiske.
Forum jer ima i dalje ljudi koji hoce i iskustveno i mehanicarski da posavetuju a da na neko moje pitanje i kritiku ne misle da sam bot i maltene dobijem ignore (ma ko bi mene banovo ha ha....ha), mehanicara jer za njega glavu dajem sa me nece zahebati iz mnogo pozotivnih razloga, a internet uzimam malo sa rezervom.
Realno kad bi svako strepeo od neke negativne informacije i potencijalnog problema, ni bicikle ne bi vozio.
To je bila glavna odlika japanskih automobila nekad, lagani automobili a motori solidne snage, mi smo imali toyotu korolu e90 1.3 sa 75 konja bas dobro isla u to vreme u odnosu na mnoge jace automobile
Taj auto je leteo bukvalno , unutra je imao sve sto treba i dizajn je bio klasika japan ... ali leteo je blesavo, gumice su tanke kao fabrika ali kad bi mu nabili sire ide to lepo na stazi , iskusan vozac bi mogao da cepa prvo mesto na hobi kupu , al opusteno.
Ulazi ludak u autobus i vikne: "Na vas pozadi ću da bacim bombu, vas u sredini ću da zapalim, a vama napred ću da biiip mater."
Vozač naglo zakoči, svi putnici popadaju, izleti iz kabine i drekne: Kome ćeš ti da jebeš mater?
Ludak kaže: "Nemam pojma, sad si ih sve pomešao."