vukoja 14 Posted January 8, 2023 (edited) Mogu reći da sam samo FIAT-a vozio i da za bolje ne znam i to Yugo 45, Panda "Telekom", Grande punto, Alfa Romeo 159 i sada auto iz naslova. Posle ne planiranog kraja Alfe, žena kad se isparkiravala udario ju je lik i napravio štetu za koju sam smatrao da mi se ne isplati popravljati. Nakon više od mesec dana traženja automobila naleteo sam na ovaj primerak i odmah mi se svideo. Fiat Bravo 1.6 mjet 120 ks proizveden 17.02.2009 godine sa dosta opreme (za Fiat Bravo) hill hold, asr, esp, tempomat, zadnji parking senzori, digitalna klima, sva četiri podizača stakala, "ambijentalno osvetljenje", fabričke alu 17" i još neke sitnice. Kao što i piše u naslovu auto je sa automatskim/poluautomataskim menjačem (pa ko kako voli neka ga krsti). Nakon pređenih 5.000 km mogu da kažem da mi se auto sviđa, da nije previše tvrd niti naporan za duža putovanja, da je dobar iza grad i zbog parking senzora lak za parkiranje. Na menjač sam se navikao i ne mogu da se žalim. Jasno mi je da ovo nije neki sportski menjač koji menja brzine u ms, ali za laganu vožnju je skroz prijatan, takođe mogu reći da u 95% slučajeva izabere dobru brzinu, a ovih 5% se odnosi na strme uzbrdice (garaže i slično) kada neće sam da vrati iz 2. brzine u 1. Kako je ovo FIAT mogu odmah da pišem i o problemima. Nakon prvih 1.000 km klapna gasa je odlučila da me napusti na sred auto puta i auto baci u "safe mod", isti je problem odmah rešen zamenom klapne gase. Usput sam zamenio gumicu uljne pumpe, jer se ujutro javljala greška za nedovoljan pritisak ulja, zamena dihtunga vakuma i ulja u menjaču. Nakon sledećih 1.000 km "menjač" je počeo da zeza i tada sam se zapitao "koji mi je ovo k.... trebalo" Kvar menjača se ogledao u tome da je elektromotor koji pogoni pumpu za menjač bio pred izdisajem i kada se zagreje nije hteo ponekad da radi. Posle dužeg traženja našao sam elektromotor i isti zamenio, od tada auto radi bez problema. Veliki problem koji sam video je da takozvani majstori uopšte neće da se bave ovim menjačima, a oni koji ih rade imaju termine tek za mesec dana. Toliko o kukanju, plan za neki naredni period je da auto ispoliram, jer je neko to pokušao da uradi i isto je uradio nesrećno. Takođe primetio sam malo "curenja ulja" na dihtungu poklopca ventila u desnom ćošku kod izduvne grane, masti toliko da je masno skroz do šuspleha a da za 5.000 km nisam primetio potrošnju ulja na šipci. Ovo ću da rešima na velikom servisu, koji je za 25.000 km. I na dijagnostci sam video da se tražena vrednost MAF senzora i stvarna razlikuju za dosta (stvarna je manja), pa prvom prilikom planiram isti da očistim, da vidim da li će to rešiti problem. Da, DPF i EGR nisu dirani, tako da za sada neću ni ja da ih diram. Posle ove kilometraže primetio sam da je prosečna potrošnja oko 5-6 litara, što sam i očekivao. Edited January 8, 2023 by neshaoct formatiranje 10 Dzimbo, Grafit, MS PK and 7 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 8, 2023 Svaka čast za hrabrost da se uzme retka verzija. Isto je uradio i @Kano89 - Fiat Nuova Bravo - Dualogic menjač 2 vukoja and Boki Bugiboy reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted January 9, 2023 (edited) Taj menjač je kao problematičan a zapravo i nema neke posebno velike probleme koliko sam čitao. Osim te elektronike i nekih ležajeva druge i treće brzine koji krenu da se čuju pa imaš vremena da se pripremiš za zamenu (cca 150€) samo redovnija zamena ulja i vozi. Sve više razmišljam da mi sledeći auto bude sa tim menjačem u delti sa istim motorom kao i kod tebe. Odmoriš nogu sa kvačila i ruke sa češtim šaltanjem mada kod njega imaš i šamaraljke pa i to bude zanimljivo kad ti dosadi da sam šalta. Zaboravih da čestitam na kupovini i da poželim mnogo km samo sa redovnim održavanjem. Edited January 9, 2023 by Axic 1 vukoja reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted January 10, 2023 Neka je sa srecom Bravo mene je taj menjac brinuo, ali mi se bas dopao kako radi i uzeli smo Deltu za moje. Osim zamene ulja nista mu nije stucnulo skoro 60kkm. Inace, svi kukaju da je menjac “spor”, ali siguran sam da brze salta od vozaca pri normalnoj voznji. Sa druge strane nije za trke, ali verujem da ga za to nisu ni napravili. 2 moron and vukoja reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted January 10, 2023 Prvi put da vidim Bravo automatik U zdravlju vas sluzio.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 10, 2023 (edited) On 1/8/2023 at 10:44 PM, vukoja said: sa dosta opreme (za Fiat Bravo) hill hold, asr, esp, tempomat, zadnji parking senzori, digitalna klima, sva četiri podizača stakala, "ambijentalno osvetljenje", fabričke alu 17" i još neke sitnice Emotion oprema (plisana sedista, hrom lajsna ispod prozora i kvake, Emotion 17'' felne,...). Cudi me samo da nema Blue&Me, prvi put vidim za Emotion. Hill holder i ASR su ti "podskup" ESP sistema. Tj. ako auto ima ESP, ASR i Hill Holder su podrazumevani. On 1/8/2023 at 10:44 PM, vukoja said: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/78846-nuova-bravodelta-popravka-plastike-oko-ručne-kočnice/ On 1/8/2023 at 10:44 PM, vukoja said: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81506-nuova-bravo-zamena-i-stelovanje-prednje-maglenkeskidanje-prednjeg-branika/ Moje DIY teme, za one koji odrzavaju svoje autice kako treba - uz sredjivanje farova, maltene "must have" , za polovne Bravo i Deltu. Edited January 10, 2023 by Ivan 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2186 Posted January 10, 2023 ^ Hoće kolega da kaže da je lep, ima lepu opremu, i da poželi da vas u zdravlju služi ! Nego, gori ti lampica upozorenja da je izgorela neka lampica. Ja tipujem na one što osvetljavaju zadnju tablicu ? 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukoja 14 Posted January 11, 2023 (edited) Hvala svima na lepim željama i čestitkama. Slažem se za da nije za trke, već za neku opušteniju vožnju, ali može da se vozi dinamičnije kada se zatraži od njega. Pogotvo me je oduševio sa "drop kickom" prilikom preticanja, kada stvarno dobro proceni da treba da spusti u niži stepen prenosa. Pogotovo sam oduševljen sa automatikom i tempomatom na autoputu Što se tiče daljeg sređivanja planiram da sredim te neke kozmetičke sitnice, ali kad se vreme prolepša, jer nemam garažu P.S. sijalica je odmah zamenjena, bila je zadnja leva pozicija, sa tim što sam ostao u čudu da se i za pozicije i za kočnice koriste iste sijalice zbog konektora koji je pomeren malo u stranu. Edited January 11, 2023 by vukoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted January 11, 2023 12 hours ago, Reacher Gilt said: ^ Hoće kolega da kaže da je lep, ima lepu opremu, i da poželi da vas u zdravlju služi ! A kad ti rastavi auto na okupljanju znaci da ste bas dobri drugari 1 4 Axic, Reacher Gilt, Ivan and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 11, 2023 Kupusanje ili dijagnostika se valjda podrazumeva - i da pripomognemo, ustedimo nekome, a i da mi malo ispunimo vreme u druzenju i zezanju... Ali ako mu dam krug sa mojim autom, e tek onda smo bas dobri drugari . 4 Mijailović P., Reacher Gilt, igor0511 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 11, 2023 (edited) 11 hours ago, vukoja said: bila je zadnja leva pozicija, sa tim što sam ostao u čudu da se i za pozicije i za kočnice koriste iste sijalice zbog konektora koji je pomeren malo u stranu. Zaboravih... Nema nikakve veze sa konektorom , nego sa konstrukcijom osvetljenja stopke. Poziciono svetlo je prsten, koji se sastoji od dva sijalicna mesta. Unutrasnji poluprsten je obicna sijalica od 5W. A spoljasnji poluprsten je kombinacija pozicionog svetla i stop svetla. Tako da koristi P21/5W sijalicu (sa dva vlakna) - 5W je spoljni poluprsten pozicije, a 21W stopka. Tj. kada stisnes kocnicu, na poziciju se pojaca spoljni poluprsten. I zar na tabli, uz lampicu, ne ispisuje koja je sijalica pregorela? Bar je tako kod mene na konfigurabilnoj Matrix tabli. 11 hours ago, vukoja said: Pogotvo me je oduševio sa "drop kickom" prilikom preticanja Mislis "kick down" prilikom preticanja? Edited January 11, 2023 by Ivan 2 2 vukoja, Reacher Gilt, igor0511 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted January 11, 2023 Kindau sto bi rekao jedan vrsni poznavalc vozila, nazalost nema ga vec godinama na forumu 3 4 Mijailović P., Axic, PremieRacing and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 11, 2023 Eh, kakvih je sve clanova ovde prodefilovalo za deceniju i po... 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted January 11, 2023 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2186 Posted January 11, 2023 (edited) 9 hours ago, Ivan said: I zar na tabli, uz lampicu, ne ispisuje koja je sijalica pregorela? Piše i na običnom displeju koja je sagorela. @Ivanedit: a 'оće da nastavi i kad zameniš. Evo mene dočekuje već danima, ne gasi se upozorenje, iako sam obadve zamenio, i kontakte očistio ... i kontakt sprejom naprskao očišćene kontakte ... ne *ebe ... Edited January 11, 2023 by Reacher Gilt 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukoja 14 Posted January 12, 2023 "kick down" sam i rekao Kad se da kontakt, piše koja je sijalica neispravna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted January 15, 2023 @vukoja jesi li probao onaj Eco mode na menjacu? Verovatno menja na nizem broju obrtaja sto je korisno za gradsku voznju i tako stedi gorivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukoja 14 Posted January 16, 2023 9 hours ago, Axic said: @vukoja jesi li probao onaj Eco mode na menjacu? Verovatno menja na nizem broju obrtaja sto je korisno za gradsku voznju i tako stedi gorivo. Probao sam, vozio sam neko vreme, ali nisam primetio neku značajnije nižu potrošnju, a ne odgovara mi taj način vožnje, jer se dešava da pri brizini od oko 60 km/h on prebaci u 5-tu brzinu. U eco modu menja na oko 1600-1700 obrtaja, a u običnom oko 2100-2200 obrtaja. Naravno ovo važi pri konsantnom pritisku na papučicu gasa, ako se ista "potopi" onda menja i 3000. 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 16, 2023 (edited) 2 hours ago, vukoja said: ako se ista "potopi" onda menja i 3000 Znam da nije namenjen za to, ali zivo me zanima kako se taj robot ponasa na "kindau" , posto je vec pomenut iznad? Recimo u zahtevnijim preticanjima ili negde u brdu, bivsi 1.9 dizel sam opusteno vrteo do 4.500 rpm, pa i preko ako bi zatrebalo. Kako bi obrtaji prilikom saltanja pali u podrucje maksimalnog obrtnog a sto blize podrucju maksimalne snage. Tj. kako bi se lepo nastavila brzina na brzinu. Pa me cisto zanima kako to robot na M32 radi, pretpostavljam da je taj opseg obrtaja prilikom satanja u tom slucaju visi od pomenutih 3000 rpm? Narocito jer je na 1.6 MultiJet po fabrici pik obrtnog bio na 1500 rpm (na tim prvim verzijama 300 Njutna) - a u praksi je to obicno pomereno debelo "udesno", na nekih 2200 rpm. Edited January 16, 2023 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukoja 14 Posted January 16, 2023 (edited) Tih 3000 obrtaja sam naveo kao neki primer, ali do sad nisam primetio/nisam imao potrebu da ide preko toga Evo kratki snimak od danas Negde na 00:03 ili 00:04 pritiskam gas i menjač vrlo brzo menja u niži stepen. https://youtu.be/9RRPfRlhjDc Edited January 16, 2023 by vukoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted January 16, 2023 (edited) @Ivan probao juce s kolegom, znas vec pricu. To kidanje u obrtaje može kad se prebacu u onaj M (manual) mode. Tada vozač sam ili preko menjaca ili iza volana šalta na + i - i drzi obrtaje na koliko hoće. Ako recimo u trećoj drzis na 3.500 on nece promeniti brzinu vec drzi na 3.500 dokle god ne prebacis sam u višu/nižu ili gurnes menjac ulevo u A(automatski) rezim i on sam posle nastavlja da menja. Edited January 16, 2023 by Axic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 16, 2023 Vozio sam naravno automatike (i prave i robote), znam za sta su salterice . Nego me samo zanima kako taj robot na M32 menjacu sam salta, posto konkretno njega nisam imao prilike da probam. Pri tom ne mislim ni na kakvo kidanje (niti sam tako vozim) - nego cisto koliko tera u obrtaje za malo zahtevnije realne situacije na putu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukoja 14 Posted January 16, 2023 (edited) Probaću Edited January 16, 2023 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 16, 2023 @vukoja Samo ne preteruj, zaboravi da sam pitao . Bani umesto toga na neko forumsko druzenje, imas od mene oblogu rucne gratis . 2 Axic and vukoja reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 20048 Posted January 16, 2023 Kad imaš određene zalihe nekad marko sa EGR pločicama, sad ti sa oblogama ručne. Quote Share this post Link to post Share on other sites