Jump to content
FAS Euroauto Goran
_Boki_

Fiat Punto mk.2 restajling - je l' mk.2b, buljavi ili trojka?

Recommended Posts

Posted (edited)
6 hours ago, neshtry said:

jel stvarno punto mk 3 ili m2b?

 

Ne znam šta znači ova oznaka m2b? U pitanju je Punto 3, tj. Zastava 10 (koliko se sećam, sa crvenim znakom).

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, _Boki_ said:

Ne znam šta znači ova oznaka m2b? U pitanju je Punto 3, tj. Zastava 10

Ne postoji Punto mk.3...nisu ga još napravili. :D 

 

Punto mk.1 (prve generacije):

 

punto1.jpg

 

Punto mk.2a (uski farovi):

 

punto 2.JPG

 

Punto mk.2b (buljavi farovi):

 

puntomk2b.jpg

 

Grande Punto je poseban, drugačiji auto i nema ništa sa Puntom...osim što su ga kasnije preimenovali u Punto (skinuli ono ''Grande''), ali to je samo marketinška fora:

 

grande punto.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Malo off-a, zar nije mk2a uski farovi, a mk2b "buljavi" ? :ermm:

Direktor pretece, ok, dobro sam mislio.... Micko zbunjuje :D

Edited by Stilisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
44 minutes ago, neshaoct said:

Ne postoji Punto mk.3...nisu ga još napravili. :D

 

Kako radim u prodaji i uvozu auto delova, ovo je klasifikacija kako je je znam, sa najlakšim kriterijumom razaznavanja i godištima proizvodnje :)

1. Punto 2 (znak na haubi, uži farovi) (99-03)

2. Punto 3 / Zastava 10 (znak u prednjoj masci, širi farovi) (03-11)

 

3. Grande Punto (znak u prednjoj masci) (05-12)

4. Punto Evo (znak u hromiranoj lajsni) (09-12)

5. Punto (znak na braniku (12- )

Edited by _Boki_
typo

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, _Boki_ said:

Kako radim u prodaji i uvozu auto delova, ovo je klasifikacija kako je je znam, sa najlakšim kriterijumom razaznavanja i godištima proizvodnje

 

Nije to od značaja.

 

Evo, piše li negde u katalogu broj 188 pored Punta? Piše li 188 i pored Punta sa uskim i sa buljavim farovima?

A, piše li 199 pored Grande Punta?

Ili, piše li 192 pored Stila npr.?

 

Kako su to onda dve različite generacije kada isti fabrički kod (188) tog auta stoji i pored Punta sa uskim i onog sa buljavim farovima?

 

Pa, stoji zato što je ista generacija istog auta, jedan pre (mk.2a), a drugi posle restajlinga (mk.2b).

 

Još nije napravljen Punto mk.3. Ako jeste, koji mu je fabrički (Fiat) kod?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Stilisa said:
Malo off-a, zar nije mk2a uski farovi, a mk2b "buljavi" ? :ermm:
Direktor pretece, ok, dobro sam mislio.... Micko zbunjuje

Da, ja sam pogresio na brzinu :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavci i serviseri najviše i doprinose zabuni…

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Evo, piše li negde u katalogu broj 188 pored Punta? Piše li 188 i pored Punta sa uskim i sa buljavim farovima?

A, piše li 199 pored Grande Punta?

Ili, piše li 192 pored Stila npr.?

 

Kako su to onda dve različite generacije kada isti fabrički kod (188) tog auta stoji i pored Punta sa uskim i onog sa buljavim farovima?

 

Pa, stoji zato što je ista generacija istog auta, jedan pre (mk.2a), a drugi posle restajlinga (mk.2b).

 

Još nije napravljen Punto mk.3. Ako jeste, koji mu je fabrički (Fiat) kod?

 

Da, znam, svestan sam toga. Ja sam ovde napisao kolokvijalnu podelu i njene kriterijume.

 

8 minutes ago, neshtry said:

Prodavci i serviseri najviše i doprinose zabuni…

 

Dok sam komunicirao sa serviserima, nikad nisam upadao u zabunu. Jer, kad mi traži delove za "Punta trojku", znam šta traži. Zabunu sam mogao da imam samo kod običnih kupaca (fizičkih lica), pa sam tu uvek morao da koristim opise koje sam naveo (gde je znak, kakva su stop svetla i sl) da bih mogao da saznam za koji model mu treba.

 

Meni se čini da su kolokvijalni izrazi i nastali zato što su zvanični prekomplikovani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kolokvijalni nastaju iz cistog neznanja. Kao kada bi npr. restyle Stila (>=2004.) zvao "Stilo dvojka" :) .

Punto Mk1 je Type 176, Punto Mk2 Type 188 i dolazio je i u restyle Mk2b verziji (buljavi, Classic).

Mk3, kao sto ljudi lepo rekose, naravno ne postoji, nego je stigao Type 199 na sasvim novoj platformi. A on je vremenom postojao kao Grande Punto, Punto Evo, Punto MY12. Nadalje, ta klasa u kojoj su dominirali, vec par godina vec ne postoji kod brata Fiata.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Ivan said:

Kolokvijalni nastaju iz cistog neznanja.


Ne bih mogao da se složim. Mislim da je pre u pitanju lakoća i jednostavnost razumevanja (ne mislim samo za automobile, već generalno). Primer: šta je lakše reći "daj mi farove za Punta trojku" ili "daj mi farove za "Punto Mk2 tip 188 u restyle Mk2b verziji"?

 

12 minutes ago, Ivan said:

Mk3, kao sto ljudi lepo rekose, naravno ne postoji

 

Jeste, ali za restilizovanu verziju ljudi taj termin koriste, pa koriste :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 minutes ago, _Boki_ said:

ili "daj mi farove za "Punto Mk2 tip 188 u restyle Mk2b verziji"?

Karikiras ono sto pokusavamo da pojasnimo iz najbolje namere. Naravno da bi trazio farove za Mk2b :) .

Na osnovu takve terminologije trebalo bi da postoji "Stilo dvojka", "Bravo trojka" - ima li i njih u toj kolokvijalnoj verziji?

 

10 minutes ago, _Boki_ said:

Jeste, ali za restilizovanu verziju ljudi taj termin koriste, pa koriste :innocent:

Ako neko neupucen koristi, to po default znaci da je ispravno?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Ivan said:

Karikiras ono sto pokusavamo da pojasnimo iz najbolje namere.

 

Zaista ne karikiram, navodim primer iz prakse.

 

16 minutes ago, Ivan said:

Naravno da bi trazio farove za Mk2b :) .


Čini mi se da ti karikiraš :)

 

17 minutes ago, Ivan said:

Na osnovu takve terminologije trebalo bi da postoji "Stilo dvojka", "Bravo trojka" - ima li i njih u toj kolokvijalnoj verziji?

 

Pa bilo bi za očekivati da ih ima. Zašto ih nema, nemam pojma. Možda se ustalilo mišljenje da razlike nisu toliko velike da bi zaslužile sopstvenu oznaku... Cenim da to nije nečija nameravana odluka, već spontan i stihijski proces.

 

20 minutes ago, Ivan said:

Ako neko neupucen koristi, to po default znaci da je ispravno?

 

Daleko od toga, niti vidim da je neko to tvrdi! Verujem da se takvi termini koriste kako bi ih razumeo što veći broj ljudi (bez obzira koliko bi u njima bilo upućenih).

6 minutes ago, Axic said:

Kad neko napiše Punto trojka jedan italijan iz fabrike u Torinu prospe espreso dok je na pauzi.

 

Ne vidim da je to baš toliki problem, ali ok, to je verovatno do mene :)

 

6 minutes ago, Mijailović P. said:

Ja prosuh pelinkovac!!! :whistle:

 

Pa gledaj to ovako. Amerikanci imaju imena za svoja oružja i opremu, a Rusi za ta ista američka oružja imaju svoje oznake, koje se razlikuju od američkih. I vice versa. I niko se ne čudi, niti prosipa viski ili votku zbog toga :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
47 minutes ago, _Boki_ said:

Pa bilo bi za očekivati da ih ima. Zašto ih nema, nemam pojma. Možda se ustalilo mišljenje da razlike nisu toliko velike da bi zaslužile sopstvenu oznaku... Cenim da to nije nečija nameravana odluka, već spontan i stihijski proces.

Nema ih, zato sto je u pitanju ista generacija modela (Type ili Project, kako ga Fiat krsti), samo pre i iza restyle. Isto kao sto je to slucaj i za Punto 188, Stilo 192, Bravo 198.

OK mi je izraz "Bravo dvojka" za Nuova Bravo - jer je u pitanju vozilo novije generacije, na novoj platformi, u odnosu na Bravo Mk1. Ali zasto onda, po toj logici, ne postoji "Bravo trojka" za MY2010 - mozda neko misli da je razlika samo u tamnim farovima :D (ni sam nisam znao koja je to gomila izmena dok nisam poceo detaljno da se bakcem sa njim).

Apsolutno nije bitno bilo cije misljenje "da li su razlike toliko velike" - nego se to odredjuje konkretnim tehnickim podacima, da li je u pitanju nova platforma/model, nove tehnologije, novi motori, menjaci... A ne po tome da li ima uzi/siri far ili plavi/crveni znak. Probaj da u bilo kojoj specifikaciji (pogotovo fabrickoj) nadjes trecu generaciju Punta - pa da vidimo da li ce to biti Type 199 (Grande/Evo) ili Type 188.

To sto nazivas "spontan i stihijski proces" nas vraca upravo na ono sto sam rekao na pocetku - poznavanje materije. Nadam se da diskusiju ne dozivljavas drugacije nego drugarsku razmenu misljenja ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Ivan said:

To sto nazivas "spontan i stihijski proces" nas vraca upravo na ono sto sam rekao na pocetku - poznavanje materije. Nadam se da diskusiju ne dozivljavas drugacije nego drugarsku razmenu misljenja ;) .


Naravno. Ja sam ovde pokušao, ne baš uspešno, da dam mišljenje zašto se nešto u narodu zove kako se zove. A da li je to ispravno ili ne, poznavaoci materije su odavno dali svoj sud (tj. od početka je sve bilo jasno šta je i kako je). Ja sam nastupao iz ugla prodavca, koji mora najlakše i nabrže da se sporazume sa kupcem, a ne da "ispravlja krive Drine".


Evo još jedan primer šta sam hteo da kažem. Pokušaj nekog (većinu) da ubediš da se agresija NATO-a 1999. nije zvala "Milosrdni anđeo". Nema šanse, zar ne? To je, na kraju, bila i moja poenta. Teško će se većinski stav promeniti, bio ispravan ili ne. Tako je i za ovu temu. Stručnjaci znaju, a "obični narod" će naći najlakši način za sporazumevanje, ne nužno i najstručniji.

 

Previše filozofije, ok :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, _Boki_ said:

Primer: šta je lakše reći "daj mi farove za Punta trojku" ili "daj mi farove za "Punto Mk2 tip 188 u restyle Mk2b verziji"?

Milsim da će reći daj mi buljave farove za Punta:D 

 

U vreme pre masovne prodaje Punta (kao novog auta) u Srbiji, niko nikada nije govorio za buljavog Punta da je to Punto trojka. To je počelo kasnije. Generalno, oduvek je tu podela bila na Punto sa uskim i Punto sa buljavim farovima. Slažem se da ljudi po pravilu ne govore mk.2a i mk.2b.

 

A, kada se pojavilo to ''dvojka'' i ''trojka'' (a, ne kao pre ''uski'' i ''buljavi'' farovi kao glavno obeležje razlike)...pa, verovatno kad su ljudi pokupovali nove Puntiće, a on ustvari tehnološki auto još iz 1999./2003. godine...pa im bilo trulo da 2011./2012. godine pričaju da imaju ''Punto dvojku'' jer ipak su dali pare za nov auto, pa počeli zato da izmišljaju ''neeee, ovo je trojka'' iz potrebe da se naglasi da je noviji...uhu im bilo više milo da čuju to famozno ''Punto trojka'' jer time sugerišu da je to kao nešto novo, neki novi model Punta...a, ne onaj isti iz 2003. godine, a faktički iz 1999.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
24 minutes ago, _Boki_ said:

a "obični narod" će naći najlakši način za sporazumevanje, ne nužno i najstručniji

Imaj samo u vidu da je izmedju dobrog dela prosecnih korisnika koji ti udju u radnju i dobrog dela ljudi ovde - prilicna razlika sto se tice tehnicke potkovanosti i poznavanja grupacije. Da me ne razumes pogresno (niti moj stav), ali je tako.

Ja upravo imam kontra problem od tvog, pogotovo po radnjama koje "svastare" sa robom - da im tacno tehnicki kazem sta mi treba, cak sa Fiatovim SN (jer naravno prethodno proverim u fabrickom eLearn i ePer). I da onda i rukama i nogama moram da objasnjavam da li je to nekome "dvojka" ili "trojka", da pokazujem slike, itd. Da ne pricam koliko sam puta otisao u radnju, a da su mi telefonom rekli da imaju nesto sto nema blage veze sa onim sto mi treba. Banalan primer, kada mi je davno napuklo jedno "S" crevce termostata na bivsem Stilu JTD (koje su na kraju imali samo ovlasceni i to od Nuova Bravo, po nekoj nenormalnoj ceni za parcence gume) - trebao si da vidis taj cirkus sta su mi sve nudili i kroz koliko radnji su me "izvozali" jer telefonom naravno ima, dodjite. Mada, desavalo mi se par puta da i kod ovlascenih prelazim "na onu stranu" za ekran i da zajedno gledamo ePer :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Ivan said:

Imaj samo u vidu da je izmedju dobrog dela prosecnih korisnika koji ti udju u radnju i dobrog dela ljudi ovde - prilicna razlika sto se tice tehnicke potkovanosti i poznavanja grupacije. Da me ne razumes pogresno (niti moj stav), ali je tako.

 

Znam da je tako, zato sam po savet i došao ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@_Boki_ je realno u pravu, zato je i naglasio da se kolokvijalno tako kaze...

 

Evo jos jedan primer gde je pre 10-15-20 godina bilo bas dosta zabune, passat b5.5 su mnogi zvali b6 jer su navikli da je dotle uvek isao b +1 sa novim passatom, pa kada je izasao b6, nastao je haos :D  

Retki su cak znali i da krste b6 u b7, jer znaju da je za jedan b vece od starog passata :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, vagenovac said:

...realno u pravu, zato je i naglasio da se kolokvijalno tako kaze...

A, kad je nastalo to kolokvijalno ''Punto trojka''?

Zašto niko za buljavog Punta nije 2003. ili 2004. ili 2005. govorio da je to Punto trojka? Nije tada nastalo. Nije jer je Punto dvojka izašla 1999. godine i bilo im glupo da već 4 godine kasnije kolokvijalno naprave novu generaciju Punta.

 

A, onda taj isti auto tamo negde od 2010/2011 (kada počinje masovno po Srbiji da se kupuje kao nov)....eto nam novog kolokvijalnog naziva ''Punto trojka''. Nije više ''Punto buljavi'' kolokvijalno nego ''Punto trojka''. Iz toga je lako zaključiti šta je bio okidač da ljudi odjednom taj isti auto koji 2003/2004/2005/2006/2007/2008/2009/2010 niko nije kolokvijalno zvao ''Punto trojka'' odjednom počnu masovno da zovu tako...prosto, bilo im milo ušima da čuju ''trojka'' kad su već u kredit za nov auto ušli...i primilo se. :D Mnogo im je bilo milije da čuju ''Punto trojka'' nego tamo neki ''Punto buljavi'' koji oni kupuju nov, a takav se pravio još od 2003. godine...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Koliko sam ja otpratio i za Passata i za Punta su trgovci načeli ideju,a posle serviserii nastavili,da olakšaju napaćenom narodu….

Fiat Uno (Type 146) je takodje restilizovan i u zvaničnoj terminologiji se dele serija 1 i serija 2,ali je ga narod nije zvao uno kec i uno dvojka,već stariji tip una i noviji tip una…

jbm li ga

Da ne pominjem i Fiat Duna (typo 155)koji je derivar u sedan i karavan verziji

 

1AE271B7-967D-483D-B65C-FA020E1EA723.jpeg 81EDE26F-3403-4004-96ED-7C9A320C38DF.jpeg

216ABFB3-CA05-41E8-8BB1-779A6D06D5BF.jpeg 63FFB7E9-FAC4-4E37-BFC2-F5656CE70EAC.png

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, neshaoct said:

A, onda taj isti auto tamo negde od 2010/2011 (kada počinje masovno po Srbiji da se kupuje kao nov)....eto nam novog kolokvijalnog naziva ''Punto trojka''

Zapravo od 2007. i Zastave 10 pa godinu kasnije od Punta Classic kreće ta nepostojeća trojka. Valjda su i zbog širokih retrovizora, pločice Classic na petim vratima, drugačije kutije za filter vazduha pomislili da je to nesto skroz drugačije od onih Puntića sa širokim farovima iz 2005.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...