Jump to content
FAS Goran
Dule 021

Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže

Recommended Posts

I drugar je uzeo za sebe jednu RX8 sa 60k km a licno je uvezao taj auto i imao je najeb sa motorom. Glupa Mazda nije mogla da stavi u tu pikslu pravi motor i imali bi jedan od najtrazenijih modela  iz te klase jer realno izgleda brutalno dobro. 

Nije im bilo dovoljno prethodno iskustvo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Dule 021 said:

 

Zato ja forsiram prave kilometre da nisu toliko bitni koliko samo odrzavanje automobila jer neki sa 100k km moze da ima 2x promenjeno ulje za to vreme i vidi se po autu da ga gazda nije voleo jer je zapusten i skrnav. 

Kad sam kupovao prvog Bravoa, vodio sam se premisom da svi lažu i nisam ni gledao km već enterijer i ukupno stanje auta. Nisam ni vozio auto na proveru, na plac je otišao jedan poznanik, koji je malo poznavao gazdu, raspitali se pogledao i ja kupio. Da li sam dobro prošao? U principu da. Da li sam mogao da promeni bolje, u tom trenutku ne verovatno.

Slažem se da je vrlo bitno kako se auto održava, da sve bude po PS-u... Ali, pregled je važan da se ustanovi stanje nekih stvari koje ne spadaju u redovno održavanje. Ja sam redovno održavao auto kod Gorana, pa se x puta desilo da mi nešto crkne između ili da me oni zovu da pitaju da li da zamene!

Pođimo od pretpostavke da su dva auta isto godište, održavana redovno, imaju servisne knjižice (prave, električne), jedan je prešao 150000, drugi 230000, oba u top stanju, ovaj drugi ima više opreme, a koštaju slično. Velika verovatnoća je da je ovom prvom odrađen veliki servis, promenjeno što šta na 120k. Kod ovog drugog te sve to čeka za 10000! Znači u startu moraš da pored 500e za ne daj bože, ovom drugom opredelio sredstva i vreme za veliki servis i još što šta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
jesi ti to kupio? 
Nisam, nije bas sve kao sto se cini, svaka ima dosta ulaganja

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

I drugar je uzeo za sebe jednu RX8 sa 60k km a licno je uvezao taj auto i imao je najeb sa motorom. Glupa Mazda nije mogla da stavi u tu pikslu pravi motor i imali bi jedan od najtrazenijih modela  iz te klase jer realno izgleda brutalno dobro. 
Nije im bilo dovoljno prethodno iskustvo. 
Da je klasican motor ne bi bilo zanimljivo, ne kupuje se za svakodnevnu voznju

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, bane1321 said:

jedan je prešao 150000, drugi 230000, oba u top stanju, ovaj drugi ima više opreme, a koštaju slično. Velika verovatnoća je da je ovom prvom odrađen veliki servis, promenjeno što šta na 120k. Kod ovog drugog te sve to čeka za 10000!

A sta mislis kako stoji situacija sa plivajucim zamajcem i kvacilom? 

Upravo tih 150k km ke neka okvirna granica za zamajac a na onom sa 230k je velika verovatnoca da je to zamenjeno i to originalnim delovima ane kao ovim kod nas koji su neka sklj klasa. Takodje na nekim novijim automobilima se veliki servis takodje radi na 200k km i opet bingo za onog sa 230k a da ne pricam o svemu potrosnom sto je na njemu vec skoro sigurno promenjeni a na ovom sa 150 te tek ceka. 

Ja sam se u ovo uverio i zato sam tekao na jednom forumu da je cak bolje uzeti auto sa vecom kilometrazom jer su daleko vece sanse da je na njemu sve izmenjano i da se u stavri prodaje samo zbog kilometraze dok ove sa manje km ceka ulaganje sto je preko prilicno skupo i onda ih zato prodaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gluposti, mnogo je veca verovatnoca da na 230k tek treba da crkne zamajac i da veliki servis nije odradjen i da on treba da se radi, neuporedivo veca sansa nego da je sve odradjeno pred prodaju i to preko gde to kosta.

 

Kod svakog pravila postoje izuzeci, ali je glupost od izuzetka praviti pravilo. Da, ima poneki auto sa 230.000km koji je bolji od onog sa 150.000km, ali zato ima daleko vise auta sa 150.000km koji su bolji od onog sa 230.000km, takodje sve je potrosenije na vecoj km i alternator i dizne i pumpa i trap itd.

 

Na kraju, kod evo dosta novijih volkswagena (i drugih iz grupe) se veliki servis radi na 240.000km, pre toga je bilo 210.000km, tako da je sva sansa da veliki servis nije ni radjen nikad vec je auto gurnut na dobos.

 

Ne mislim da je 230.000km uopste problematicno za noviji auto vise klase, maltene se ne vide tragovi koriscenja ako je vlasnik bio malo pazljiv, ali je pravilo da je bolje sto manje km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesa @Dezurni je kacio superba kojem su tek na 240-250kkm menjane plocice. Ostalo sve bilo u redu.

Ovo za zamajac nije ni blizu pravila da crkne na 170-200k km. Mozda smo mi navikli da crkne na toliko jer sa toliko obicno kupimo auto sa km kojom želimo, tj sa km sa kojom smo srećni i to je tih 150-180kkm.

 

Sve zavisi od vozača. Neki su i sa 60kkm sahranili zamajac :) ima ih i na forum, a možda je bila i fabrička greška

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dule 021

Pa zato i kažem da je tačna km važna!

Možemo i da obrnemo, pa da uporedimo vozila sa 110 i 150. Ovaj prvi se nalazi pred velikim servisom i gomili drugih zamena, a onaj drugi je već to odradio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bane veliki servisi se gotovo kod svih novijih kola rade na 200k km. 

Proveri.  

Zamajci uglavnom odlaze izmedju 150 i 200k km. U ovo sam se uverio na x automobila koji su dosli na kamionima sa pravim kilometrima. 

Veca kilometraza moze samo da znaci i jos jedan podatak koji neki ne uzimaju u obzir a to je da je taj auto onda vozen na otvorenom dok je presao tolike km i ja licno bih pre uzeo takav auto koji je vozen na magistrali bez rupa dok ovi sa manje km su uglavnom  stani kreni rezimom tj vozeni po gradu. 

E sad nepoznanica je gde je auto vozen ali o tome dosta otkirva enterijer automobila i njegova utegnutost kao i sam vrata po kojima osetis da li su utegnuta ili su pocela da se opustaju. Granicnik vrata uglavnom otkriva to mada se i on moze zameniti. 

Ja gledam po tome kad kola dodju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuuu

Veliki servis na poslednja dva NOVA auta koja sam vozio bio je predvidjen na 90 za GP I 120 za Toyotu, znam takodje da Suzuki predvidja na 120! Cini mi se da je u knjizici za Bravo predvidjeno na 120!

Sa proslim Bravom sam presao 210 000 (kod mene 90 000) bez zamene zamajca! Tako da to strada na, "pravih" 150!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

stvarno bih voleo da mi pokaze uputstvo za neki auto u kome pise 200000 za veliki servis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da trenutno jedino VAG daje preporuku na preko 200.000 km za veliki servis. Do skoro je to bio i PSA (180-240.000 km), ali su par godina unazad stavili samo 180.000 kao preporuku u uputstvu. Vagenovac, ako saznaš na kojim vagenima se radi na 240kkm, baš napiši. Ja nisam još čuo

Ima tu još jedna stvar - kod nekih ovlašćenih (Reno i Ford npr) se ne pridržavaju fabričke preporuke, već prilično skraćuju interval. Za 1.5 dCi npr, preporuka fabrike je da se radi na ~150.000 km i svima koji su došli iz inostranstva se radio na toj kilometraži, ali kod nas ga rade i uslovljavaju na 90.000 km. Opravdanje je "lošije gorivo u Srbiji", koje naravno itekako utiče na set zupčenja

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam da je PSA bila na 200k ali svakako rekao sam da se radi o novijim automobilima tako da svakako spada u grupu ovih sto bane123 kupuje. 

No vagenovac je okacio listu i vidi se na koliko se radi kod te grupacije veliki servis i ispadne kako god se okrene da ce pre da zakaci ova kola sa 150k km nego ona sa 230. 

Ajd to i nije neki trosak ali vi meni ne bi verovali koliko ljudi me pita da li je uradjen veliki servis da ne bi oni to morali da rade jer po njima to josta 300€ sto i jeste za neka kola ali ima ih gde se radi i za 200 ali svakako je njima to trosak. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam radio prvi veliki servis na mom autu na 210.000km (odrzavan u ovlascenom servisu od prvog dana), u pitanju je '14 passat 2.0tdi dsg. Na fabrickom zupcastom kaisu koji je skinut je takodje utisnut datum proizvodnje (04/2014). Sad ima pravih 217.000km na satu, nema gotovo nijedan znak pohabanosti, mogu da zamislim kakvi su ovi sa pravih 150.000km i ozuljanim volanom i izguljenim sedistima.50f244f47e1410df221286ac963ca949.jpge575da2dc0fe4b937a375edf6aaaed89.jpg

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam...


Ejj, bolje auto od 200.000km nego od 150.000km jer je tad verovatno uradjen zamajac i dizne. Onda je najbolje uzeti onaj od 500.000 km, tad je sigurno i generalna uradjena. Ne znam na koliko km se menja ceo enterijer, 700-800.000km, da vijamo onda te kilometraze...

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da ti radis sa kolima i znas sta je bolje. Procirkulise ti jedan auto u 5 godina i naravno znas sta je bolje. 

Mi trgovci kad pricamo izmedju sebe o klima to je sasvim drugacija prica od vase a jedostavno zato sto znamo sta dolazi i sta se kako ponasa na kojoj kilometrazi. 

Zakljucili smo x puta do sad da je ponekad bolje uzeti auto sa kilometrima i to je dokazano mnogo puta do sada. 

Zasto? 

Zato sto vidite samo sjaj i ne vidite u kakvom to stanju zna da dodje a nije zlato sve sto sija. 

Danasnji motori prelaze bas mnogo km bez problema i to da li je presao 150 ili 200 je smesno gledano iz ugla prodavca koji zna da ti motori mogu da predji jos 3x toliko da se ne pipnu a do kojih kilometara vi necete doci dok je auto kod vas sto znaci da ce vas odlicno sluziti ali pod uslovom da je odrzavan auto. 

Iznosim cinjenice i sto je tesko razumeti da je auto sa vise km istog godista mozda i bolji jer je logicki vozen van grada dok ima i vece kilometre. 

Vama je bolje da se vrata otvore u gradu 16-20 puta dnevno nego da se to ucini 4-6 puta jer se odvezes i vratis na autoputu pritom gde drzis konstantnu brzinu i nema cimanja i kocenja i kretanja 50x prvom brzinom? 

Ah da, najvazniji su kilometri a sve ostalo je nebitno. Rekose pacenici za kilometrima koji nece da pogledaju auto koji ima vise km iako je onaj sa vise mozda bolji kud i kamo od ovog sa manje km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dule 021 said:

Zamajci uglavnom odlaze izmedju 150 i 200k km.

E jbg, moja Lybra koju sad vozi brat pregurala 250.000, kilometraža prava, zamajac nije menjan, auto je kod nas od 110.000 km. Kvačilo postalo malo tvrđe ali zamajac ne pokazuje znake umora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...