Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Koliko električnih automobila je prodato u svetu u prvih devet meseci 2020. godine?

 

bmw ix3 06.jpg

 

Danas se o električnim automobilima jako puno govori, a to nije samo tema koja je dominantna u EU već u celom svetu. A, tu pre svega mislimo na pogone koji bi mogli da se svrstaju u tri tipa; BEV (električna vozila na baterije), PHEV (plug-in hibridna električna vozila) i FCEV (električna vozila na gorive ćelije). Međutim, koliko se u stvari proda takvih automobila godišnje u svetu?

 

Zanimljive brojke nam je ponudila švedska firma koja na svom sajtu EV-volumes nudi prilično verodostojne podatke o prodaji, pre svega, gore nevedene tri grupe električnih vozila. Sami autori kažu: ''Delimo strast prema EV-ima (električnim vozilima) i njihovoj sposobnosti da život učine lakšim i održivijim. Električna vozila nude neuporedivu energetsku efikasnost, operativne troškove i čistoću. Verujemo u njihov potencijal da automobile učine najzabavnijim, udobnijim i najpristupačnijim koje smo ikada imali.'' Naravno, pronalaženje samih podataka i činjenica u ovoj dinamičnoj grani autoindustrije u nastajanju može da bude dugotrajno, često i nemoguće. Sve informacije vezane na ovu temu potiču iz stotina javnih izvora i nije jednostavno konsolidovati činjenice, održavati ih ažurnim i učiniti ih dostupnim na globalno dosledan način. Bilo kako bilo, zahvalni smo im na tome, a evo i podataka na globalnom nivou za prvih 9 meseci ove godine.

 

Količina prodatih BEV, PHEV i FCEV vozila u mesecu septembru je dostigla 358.100 jedinica, što je 93% više u odnosu na septembar 2019. i najveći mesečni rezultat ikada zabeležen. Do danas je tako isporučeno gotovo 1.850.000 električnih vozila (sve tri grupe ukupno), što je rast u odnosu na 2019. godinu i sada iznosi +17%. Sada su sve regije vratile rast, a Japan je, zanimljivo, jedino tržište sa trajnim padovima. Međugodišnje stope rasta za septembar bile su: Kina +72%, SAD +46%, Evropa čak +163%, Japan -39%, ostali delovi sveta +38%. Četvrto tromesečje ili Q4 kvartal je obično najbolje tromesečje za prodaju električnih vozila i očekuje se na svetskom nivou preko 1 milion isporuka u ovom poslednjem kvartalu 2020. Zanimljiv je i podatak da je samo u Evropi u septembru broj elektrifikovanih automobila prvi put nadmašio prodaju dizel automobila. Sa druge strane, podaci pokazuju da je za period januar-septembar globalno ukupno prodato 1.784.293 BEV i PHEV vozila (68% BEV i 32% PHEV). Međutim, više od polovine od te brojke ili 52.3% čine samo pet proizvođača automobila.

 

Globalna prodaja PHEV+BEV vozila je 1.784.293 jedinica:

  • Tesla: 316.820 (18% udela)
  • Volkswagen Grupa: 231.415 (13% udela)
  • Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa: 139.987 (8% udela)
  • Hyundai-Kia: 123.519 (7% udela)
  • BMW Grupa: 120.620 (7% udela)

Gledajući po proizvođačima automobila, odnosno njihovim grupama, i ako dodamo BEV modelima i one PHEV, prednjači Tesla (koji imaju isključivo BEV vozila u svojoj gami proizvoda!) sa 18% udela, što je pad od 1% u odnosu na prethodni izveštaj iz juna. Sledi Volkswagen Grupa (13%), koja je povećala svoju prednost ispred Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse na 5%. Tako je nemački konglomerat sada na pola puta između Tesle koja je svetski proizvođač električnih vozila broj 1 i Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse. Treba se prisetiti da je 2019. godine Volkswagen Grupa završila na 6. mestu sa 6% udela, ili 2 procentna boda zaostatka za Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansom, i čitavih 11 procentnih bodova iza vodeće Tesle (17%). Izvesno je da bi, ako nastave ovim tempom Nemci mogli prestići Teslu do drugog kvartala 2021.

 

191516-renault c 2.jpg

 

Iza vodeće trojke se smestila Hyundai-Kia koja se popela na četvrto mesto, a na štetu BMW Grupe, pri čemu su obe zadržale udeo od 7% u prvoj polovini 2020. godine. Kineski konglomerat SAIC je sada na 6. mestu sa 110.000 jedinica, zahvaljujući uspešnim prodajnim rezultatima modela SGMW City EV-a, pa bi tako BMW Grupa mogla da bude istisnuta iz najuspešnijih pet proizvođača do kraja ove godine. S obzirom da je tržište PHEV električnih vozila ove godine raslo po stopi od 11%, a Tesla (+24%), Hyundai-Kia (+29%) i BMW Grupa (+17%) rastu nešto bržim tempom od proseka, moglo bi se reći da je u isto vreme Volkswagen Grupa rasla neverovatnom brzinom (+168%), a osim toga je ovaj proizvođač u poslednja tri meseca povećao količinu, pobedivši čak i Teslu u tom aspektu.

 

Globalna prodaja samo BEV vozila je 1.208.367 jedinica:

  • Tesla: 316.820 (26% udela)
  • Volkswagen Grupa: 120.793 (10% udela)
  • Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa: 109.095 (9% udela)
  • SAIC: 97.086 (8% udela)
  • Hyundai-Kia: 85.829 (7% udela)

Gledajući samo BEV-ove, vodeća Tesla (26%) je izgubila 2 procentna poena u odnosu na prvu polovinu godine, ali i dalje je 3 procentna poena iznad rezultata iz 2019. Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa nastavlja da gubi udeo usled usporavanja prodaje Nissana, smanjena za 1% u poslednjem tromesečju, sada su na 9% udela BEV globalnog tržišta. Alijansu je nadmašila Volkswagen Grupa koja je ostvarila BEV udeo od 10%, što je dvostruko više u odnosu na konačni udeo iz 2019. (5%). Kineski SAIC je takođe u porastu skočivši na četvrto mesto zahvaljujući električnim vozilima Wuling i Baojun, dok je povećao svoj udeo na 8% BEV tržišta, čime je kineski proizvođač automobila 2 procentna boda iznad prošlogodišnjih 6%. U poređenju sa BEV+PHEV tablicom, veliki gubitnik je BMW Grupa koja zbog velikog oslanjanja na PHEV-ove nestaje sa liste 5 najboljih, što koristi SAIC koji jako dobro stoji sa BEV vozilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ID.3 je u oktobru bio najprodavaniji električni automobil u Evropi

 

vw id3 rekord.jpg

 

Po podacima firme Jato Dynamics, prošlog meseca je u Evropi prodato 1.127.624 novih automobila, što je za 7% manje nego u oktobru 2019. godine. 26.8% od ukupnog broja prodatih novih automobila je bilo sa nekom formom elektrifikovanog pogona. Najprodavaniji elektrifikovani automobili u oktobru su bili mild hybridi, koji čine 32% od ukupno prodatih elektrifikovanih vozila. Prodaja hibridnih vozila je u oktobru bila manja nego u istom mesecu prošle godine, ali je učešće plug-in hibrida povećano sa 21% na 24%, dok je registracija potpuno električnih modela porasla sa 21% na 25%. Najprodavaniji potpuno električni model u oktobru je bio Volkswagen ID.3, i to sa 10.475 plasiranih primeraka. Na drugom mestu je Renault Zoe sa 9.778 primeraka, a na trećem Hyundai Kona Electric sa 5.261.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američko i kinesko tržište poduprli prodaju Toyote u oktobru

 

toyota-corolla 4.jpg

 

Toyota je saopštila podatke o osetnom rastu prodaje u oktobru zahvaljujući snažnoj potražnji u Kini i Sjedinjenim Državama. Kompanija je u oktobru prodala 927.623 vozila, 8.7% više nego u istom prošlogodišnjem periodu. Prodaja u Kini je skočila 33.3% uz prodat 175.631 automobil, saopštava Toyota, istakavši sedmomesečni uzlazni trend. ''Prodaja modela Corolla, Levin i Lexus bila je snažna'' u Kini, navodi se u saopštenju najvećeg japanskog proizvođača automobila. Na američkom tržištu Toyota je prodala 205.349 vozila, što je 8.8% više nego u istom mesecu 2019.

 

Rezultati za prvih 10 ovogodišnjih meseci otkrivaju ipak uticaj pandemije koronavirusa, koji se ogleda u padu prodaje od 14.6% na 7.6 miliona vozila. Pandemija je naterala Toyotu da početkom godine obustavi proizvodnju u mnogim delovima sveta kako bi sprečila širenje koronavirusa. U oktobru je proizvodnja u Toyotinim pogonima širom sveta porasla 6.5% uz proizvedena 979.232 vozila, kaže se u saopštenju. Kompanija je gotovo udvostručila procenu neto dobiti u tekućoj finansijskoj godini, koja završava u martu 2021. predviđajući da će na nivou grupe, uključujući Daihatsu Motor i Hino Motors, iznositi 1.420 milijardi jena (13.7 milijardi dolara).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault je u Evropi i dalje broj 1 u prodaji električnih modela

 

Renault-Zoe 2020.jpg

 

Renault je zauzeo prvo mesto na evropskom tržištu električnih automobila sa ukupno 95.985 prodatih primeraka do kraja novembra 2020. U poređenju sa prethodnom godinom, broj registracija električnih vozila Grupe je porastao za 80%. Takav rast je dokaz da Renaultova ponuda električnih vozila ispunjava najrazličitije potrebe kupaca.

 

Treća generacija Renaulta Zoe (predstavljena 2019.) svojim dizajnom i karakteristikama postavlja letvicu u klasi u pogledu dometa, svestranosti i efikasnosti. Zoe je i dalje najprodavaniji električni putnički automobil u Evropi. Od januara 2020. godine prodato je više od 84.000 primeraka, gotovo dvostruko više u poređenju sa prethodnom godinom (u periodu od januara do kraja novembra 2019.). Zoe je tako vodeći električni automobil na glavnim tržištima kao što su Francuska, Nemačka, Italija, Španija i Portugal. U Evropi je od njegovog predstavljanja prodato više od 268.000 primeraka.

 

Kangoo Z.E. je najprodavanije električno lako komercijalno vozilo od predstavljanja 2010. godine. U ovoj godini je do kraja novembra registrovano 8.498 vozila Kangoo Z.E., što znači da je svaki treći prodati električni LKV Kangoo Z.E. U Evropi je od predstavljanja Renaulta Kangoo Z.E. 2010. godine prodato više od 57.595 primeraka. Nedavno predstavljeni Twingo Electric je postao referentni model u A-segmentu električnih vozila sa ukupno 1.760 registrovanih vozila u Evropi. Zahvaljujući njegovoj okretnosti, prilagodljivosti i dometu od 190 km prema WLTP-u (do 270 km prema podacima WLTP-a za gradsku vožnju), Twingo Electric je savršen pratilac na svakodnevnim putovanjima. Ponuda električnih vozila marke Renault uključuje i Twizy sa više od 31.00 prodatih primeraka, i Master Z.E., LGV sa utovarnim kapacitetom od 3.5 tone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota povećala prodaju

 

toyota-fortuner.jpg

 

Toyota je saopštila da je u novembru povećala prodaju automobila na godišnjem nivou za 1.8% uprkos pandemiji kovid 19, zahvaljujući oporavku tržišta u Kini. Japanski gigant je prošlog meseca prodao ukupno 852.213 vozila, a od toga 177.726 u Kini gde je zabeležen rast za 16.7%. Toyota naglašava da se u Kini beleži rast prodaje automobila već osam meseci uzastopno. Kompanija je na domaćem tržištu u Japanu u novembru prodala 142.775 vozila, što je povećanje za 11.8%, a u Nemačkoj 9.386 vozila odnosno 21.6% više nego pre godinu dana. Na globalnom nivou Toyota je prošlog meseca povećala prodaju za 7% na 828.066 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golfu se drma presto: Neizvesna trka za najprodavaniji automobil u Evropi

 

clio promo 01.jpg

 

Prema podacima koje je objavio specijalizovani sajt focus2move.com, tokom 11 meseci 2020. na tržištima 44 zemlje Evrope, od Portugalije do Rusije, ukupno je prodato 314.357 primeraka modela Renault Clio uz rast na godišnjem nivou od 2.9%. Na drugom mestu je VW Golf sa 283.614 isporučena primerka i pad prodaje od 34.4%. Treću poziciju drži još jedan Volkswagen, model Polo. Tokom 11 meseci prodat je 225.941 automobil (-27.5%).

 

golf promo 01.jpg

 

Zanimljivo je da je i na 4. poziciji model proizvođača iz Volfsburga - VW Tiguan. U Evropi je u razdoblju januar-novembar 2020. prodato 209.785 ovih vozila (-25.6%). Peti je Ford Focus (182.492; -19.2%), a šesti Peugeot 208 (178.970; -14.9%). Među 10 najprodavanijih su još: Toyota Corolla, Nissan Qashqai, Renault Captur i Fiat Tipo/Egea.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley ostvario rekordnu prodaju uprkos pandemiji koronavirusa

 

200717-bentley gt 03.jpg

 

Bentley je saopštio da je 2020. godina bila najbolja u istoriji kada je reč o prodaji, uprkos pandemiji koronavirusa.

Bentley je prošle godine prodao 11.206 automobia širom sveta, a to je povećanje od 2% u odnosu na 2019. godinu. Kompanija je priznala da je prognozirala mnogo veću prodaju za 2020. godinu pre pojave koronavirusa, ali su novi modeli u proteklih 12 meseci ipak osigurali rast i rekordnu prodaju u 101-godišnjoj istoriji kompanije. Postrojenje u Creweu je zatvoreno u martu 2020. godine tokom prvog lockdowna i nije radilo gotovo tri meseca, a zatim je usledilo otvaranje 50% kapaciteta i to je trajalo devet nedelja. Međutim, zahvaljujući promenama u postrojenju, promenama određenih procesa i uspešnim merama društvenog distanciranja, potražnja u 2020. godini je zadovoljena.

 

Amerika je i dalje najbolje Bentleyjevo tržište, a u Kini je zabeležen rast od 48%. Ipak, u Velikoj Britaniji je došlo do pada od 22%, ali prodaja na domaćem tržištu i dalje čini 10% ukupne prodaje. Prošle godine su se pojavili novi Flying Spur i obnovljeni SUV Bentayga. Luksuzni SUV je činio 37% ukupne prodaje, pa je tako postao najprodavaniji model, dok Continental GT i GT Convertible zajedno čine 39% prodaje. Kada je reč o godini pred nama, u Bentleyju su oprezno optimistični. Prvi korak ka nastavku uspeha je novi Bentayga Hybrid, jedan od devet novih modela planiranih za ovu godinu. Cilj Bentleyja je da do 2030. godine postane potpuno elektrifikovani brend.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin Model 3 je na britanskom tržištu u decembru bio prodavaniji od VW Golfa

 

tesla model 3 2019.jpg

 

Nakon Norveške, još jedna evropska zemlja je snažno zakoračila u elektrifikaciju. Norveška je zahvaljujući brojnim olakšicama postala svetski predvodnik u implementaciji električnih automobila u svoj vozni park. Jedina je zemlja na svetu u kojoj se električni modeli prodaju bolje od onih na fosilna goriva. Međutim, novo iznenađenje dolazi iz druge evropske zemlje.

 

To je Velika Britanija u kojoj je električni model uspeo da pretekne Golfa po prodaji. Sa 5.798 prodatih primeraka u decembru Teslin Model 3 je pretekao Golfa (4.470 prodatih primeraka) za više od hiljadu komada, i ujedno postao najprodavaniji model na britanskom tržištu. Na trećem mestu se skrasila Ford Fiesta sa 3.357 prodatih primeraka. Ovo je drugi put u istoriji da je Teslin model na vrhu. Pre toga mu je to uspelo prošlog aprila. Ovaj najnoviji uspeh je podstaknut činjenicom da je u novembru na Ostrvo stigla ogromna pošiljka Teslinih automobila.

 

To je veliki podsticaj za fanove električnih automobila. Naime, prošle godine je prodato 108.205 električnih automobila, što je rast od čak 185.9% u odnosu na 2019. godinu kad su Britanci kupili 37.850 električnih automobila. Prodaja plug-in hibrida je takođe u značajnom porastu od čak 91.2%. Prevedeno, zajednički udeo hibrida i električnih vozila je iznosio preko 10%. Najprodavaniji model u prošloj godini na britanskom tržištu je bila Ford Fiesta sa 49.174 prodatih primeraka, a sledi Opel (Vauxhall) Corsa sa 46.639 primeraka. U Top 5 su još ušli VW Golf (43.109), Ford Focus (39.372) i Mercedesova A klasa (37.608).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda post-u nije pravo mesto u ovoj temi (moderacija ce to da resi vec nekako).

 

Evo clanka o broju prodatih AR 159, steta sto je prodaja ipak bila "slaba", nazalost slicno se desava sa Đulijom, i ako je ona meni licno trenutno najlepsi sedan na trzistu.

 

https://autorepublika.com/2021/01/08/koliko-je-prodato-primeraka-alfe-romeo-159/

 

Preuzeto sa Auto Republika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 je stigla kao naslednik trzisno vrlo uspesne 156, sa planom da je nadmasi. Mislim da je 159 boljih prodajnih rezultata najvise kostalo sto nije nastavila relativno slicnim kolosekom, naravno kao unapredjen model. Odlicno se secam da je u startu najavljivana kao "ubica premium trojke", gde su pokusali da je pozicioniraju i sa cenom. A takav imidz i nova klijentela se ne sticu bas preko noci. Verujem i da pravi Alfisti, uz neosporan kvalitativan pomak, nisu bas bili odusevljeni "surovanjem" Fiata sa Opelom, teskom platformom, upitnim benzincima... Uz postojanje SW verzije (sto je u to vreme bilo poprilicno bitno), opet je ostvarila koliko-toliko podnosljive rezultate.

15 hours ago, Ivan BG said:

nazalost slicno se desava sa Đulijom, i ako je ona meni licno trenutno najlepsi sedan

Ono sto ni meni nikako nije jasno (da li opet cenovno pozicioniranje) - je upravo prodaja Giulie, koja je za mene pre svega inzenjerski sjajan tehnicki proizvod, na stranu izgled. U svojoj najboljoj godini, prodata je u skoro tri puta manje primeraka od 159. Prosle godine 11.000 komada, ove ce jedva navuci 7.000 (par stotina mesecno).

Da stvar bude gora i koliko je Marchionne svojevremeno promasio sa procenom i pozicioniranjem - Giulia je uz Stelvio trebalo da bude vesnik novog talasa Alfe (sto tehnicki i jeste). Planirana prodaja Giulie u Evropi je bila pikirana na oko 80.000 komada godisnje, ukupna Alfe na 240.000... Nasuprot tome, u najboljoj godini Alfa je prodavala onoliko koliko je trebalo samo Giulie. A prosle godine se ceo brand dobacio samo do 55.000 komada. Otprilike sve prognoze (i za modele pojedinacno i za grupaciju) su ambiciozno promasene "samo" 4 puta.

Evo malo i slikovito, gde se ovo o cemu pricam najbolje vidi - 156 vs 159 vs Giulia. Ono sto je meni interesantno - kako je 156 sjajno drzala pik prodaje skoro 4 godine:

 

ar.thumb.png.5809b21e72fbf567f3f222ab62fbbaf2.png

 

Kao i ukupno kretanje prodaje Alfe u Evropi u zadnjih 30 god. Licno mi je najtuznije sto su posle svih silnih najava - samo 3 godine od pojave sjajnih Giulie/Stelvia, vec 2019. bili ispod nivoa iz 2015. (kada su godinama bili bez novih modela) :( : 

 

Untitledx.thumb.png.02a54fb7e8c6612278c28d84a927b5f3.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te prognoze njihove uvek uzimati sa rezervom, nisu ih ni jednom ostvarili a opet, eto, opstali su do danas. Takodje, po meni treba gledati procentualno, trzisni udeo unutar segmenta. Tu vec imam utisak (ovako napamet, bez provere), da tu ne bi bila velika razlika izmedju Giulie i 159, jer se D sedan segment znacajno smanjio, mnogi, cak mnogo zastupljeniji igraci planiraju izlazak iz D sedan segmenta, provlace se po internetu tekstovi o gasenju Mondea, pa cak i Passata (sto mi je suludo al ajd), itd... 

 

156 je definitivno bio najuspesniji model u neko skorije vreme, a mozda je upravo i on posledica slabe prodaje 159 :D 

 

Prelaz izmedju 159 i Giulie je nekako dosao mozda u najnezgodnijem trenutku za FCA, kada su se bacili spajanje sa Chryslerom, sto ih je mnogo kostalo, sto se i videlo tad po modelima, bas su patili naslednici ... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, horvat said:

Tu vec imam utisak (ovako napamet, bez provere), da tu ne bi bila velika razlika izmedju Giulie i 159, jer se D sedan segment znacajno smanjio, mnogi, cak mnogo zastupljeniji igraci planiraju izlazak iz D sedan segmenta

Apsolutno tacno, Crossoveri su znatno uticali na pad prodaje u maltene svim drugim klasama. Neki su cak svrgli i visedecenijske vladare, a neke klase doveli na rub opstanka. Tipican primer drasticnog posustajanja su upravo D klasa ili recimo vrlo prakticni B-MPV koji je bukvalno sahranjen, a sa njim nazalost i nas 500L.

Uvek je lako uporediti i trzisno ucesce nekog modela, tj. sa konkurencijom. Evo i interesantnog dodatka - 159/Giulia vs premium nemacka trojka (BMW 3, C Classe i A4) za zadnjih deceniju i po. Prosle godine su direktni konkurenti bili prodavaniji od 10 do 14 puta. Peh Giulie je jedna jedina karoserijska izvedba, ostavljeno je mesto i za Stelvio da dise. Doduse, Stelvio se i prodaje dosta bolje, prosle godine skoro 2.5 puta vise od Giulie (11.000 vs 26.000 komada). Evo i pomenutog poredjenja u Premium Midsize (D) klasi:

 

Untitledzz.thumb.png.5f707c07165c3a29d45bb363954aaa40.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo u 2020. godini imao pad prodaje od 6.2%

 

Volvo XC40

 

Volvo je saopštio rezultate prodaje za 2020. godinu, a koji pokazuju da je širom sveta njihov plasman iznosio 661.713 automobila. U odnosu na 2019. godinu to je pad od 6.2%. Najprodavaniji model tokom 2020. je bio XC60 (plasirano 191.696 primeraka), na drugom mestu je XC40 (185.406), a na trećem XC90 (92.458). Volvo navodi da je prošle godine u Evropi prodao 287.902 automobila (-15.5%), u Kini 166.617 (+7.5%), u Americi 110.129 (+1.8%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover u 2020. zabeležio pad prodaje od 23.6%

 

jaguar xf 1.jpg

 

Kompanija Jaguar Land Rover (u vlasnišvu indijskog Tata Motorsa) saopštava da je njihova prodaja u 2020. pala skoro za četvrtinu u poređenju sa 2019. godinom, pre svega zbog poslednica pandemije. Preciznije, tokom 2020.godine je širom sveta prodato 425.974 Jaguara i Land Rovera, što čini minus od 23.6% u odnosu na 2019. Land Rover je plasirao 323.480 vozila (minus od 18.3%), a Jaguar 102.494 (minus 36.5%).

JLR ističe da je u poslednjem kvartalu 2020. godine u Kini prodaja povećana za 19.1%, dok je u tom periodu u Evropi bila manja za 16.3%. Takođe, električni Jaguar I-Pace je u poslednjem kvartalu zabeležio prodaju od 7.807 jedinica, što je rast od 69.3%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodajni rezultati Grupe Renault u 2020. godini

 

renault c hib02.jpg

  • U uslovima pandemije bolesti COVID-19, Grupa Renault ukupno je u 2020. prodala 2.949.849 vozila, što je pad od 21.3 % na svetskom tržištu automobila koje je palo za 14.2 %.
  • Grupa Renault potvrđuje da je do kraja 2020. godine uspela da ostvari ciljeve u okviru standarda CAFE (putnička i laka komercijalna vozila).
  • Nakon prve polovine 2020. kada su glavna tržišta Grupe snažno bila pod uticajem pandemije i mera zatvaranja, druga polovina godine pokazala je veću otpornost: prodaja Grupe u Evropi je ostala u skladu sa tržištima.
  • Na evropskom tržištu električnih automobila, Renault je udvostručio prodaju i potvrdio vodeću poziciju sa ukupno 115.888 prodatih električnih vozila. ZOE je najprodavaniji električni automobil sa rastom prodaje od 114% sa ukupno 100.657 primeraka.
  • Broj narudžbi na evropskom tržištu povećao se za 14% do kraja decembra 2020. (u poredjenju sa 2019.). Za to je delom zaslužna privlačna ponuda novih hibridnih i punjivih hibridnih vozila E-TECH, dok su zalihe vozila bile niže za 20% u odnosu na 2019.
  • Tokom 2020. Grupa Renault napredovala je na najprofitabilnijim prodajnim kanalima: Renault je povećao tržišni udeo u prodaji privatnim kupcima u Evropi za gotovo 1 postotni poen.
  • Grupa će i u 2021. godini nastaviti prodajnu politiku usmerenu na povećanje dobiti, uz potpuno sprovodjenje strateškog plana Renaulution koji će biti predstavljen 14. januara 2021.

''Cilj Grupe Renault jeste da napravi potpuni zaokret u poslovanju. Sada se fokusiramo na profitabilnost radije nego na prodajne količine, sa većom maržom po prodanoj jedinici vozila na svakom od naših tržišta. Prvi rezultati su već vidljivi u drugoj polovini 2020. naročito u Evropi gde je marka Renault napredovala na najprofitabilnijim prodajnim kanalima i ojačala vodeći položaj u segmentu električnih vozila'', rekao je Luca de Meo, CEO Grupe Renault. S obzirom na pandemiju, Grupa Renault doživela je pad prodaje od 21.3% na 2.949.849 prodatih primeraka na tržištu koje beleži pad od 14.2 %. Na pad prodaje najviše su uticali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromesečju, pre svega u Francuskoj. Treba napomenuti kako Grupa sprovodi prodajnu politiku usmerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obima prodaje.

 

Električna vozila: Renault, vodeća marka u Evropi

Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na evropskom tržištu električnih automobila sa ukupno 115.888 prodatih vozila, što je rast prodaje od 101.4% u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primeraka, što je rast od 114%. Najveću prodaju u klasi električnih komercijalnih vozila ostvario je Kangoo Z.E. Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatiće ponudu električnih vozila Grupe za 2021. godinu. Uz električna vozila, Renault od prošlog leta nudi hibridne i punjive hibridne verzije E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila sa više od 30.000 prodatih primeraka u Evropi, što čini 25% ukupnih narudžbi na tržištu hibrida.

 

renault c 4.jpg

 

Porodici E-TECH u prvoj polovini 2021. godine će se pridružiti Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.

 

U Evropi

Grupa je ukupno prodala 1.443.917 vozila, što je pad od 25.8 % na tržištu koje beleži pad od 23.6 %. Renault je blago povećao tržišni udeo na 7.7 % rastom od 0.1 postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i ZOE) i uspešnom predstavljanju ponude E-TECH. Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Evropi sa ukupno 227.079 prodatih primeraka. Zahvaljujući tome, Renault je povećao tržišni udeo na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod. Dacia je zabeležila pad prodaje od 31.7 % na 385.674 prodatih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, i predstavila ih je krajem 2020. godine. Dacijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine više od 25% ukupno prodatih vozila marke u Evropi.

 

Van Evrope

Grupa je na neevropskom tržištu zabeležila pad od 16.5 %, ponajviše zbog pada prodaje od 45% u Brazilu kao posledice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje. U Rusiji, drugom najvećem tržištu Grupe prema broju prodatih vozila, grupa Renault drži vodeći položaj sa ostvarenih 30.1% tržišnog udela, što je povećanje od 1.2 postotna boda. Prodaja je pala za 5.5% na tržištu koje beleži pad od 9.2%. Lada i dalje zauzima vodeće mesto na ruskom tržištu sa tržišnim udelom od 21.5%. Lada Granta i Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji. Renaultov tržišni udeo smanjen je za 0.2 postotna boda na 8% u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovini 2021.

 

Prodaja u Indiji pala je za 9.4% na tržištu koje beleži pad od 18.8 %. Renault je tako ostvario tržišni udeo od 2.8 % (+0.3 postotna boda) zahvaljujući uspehu modela Triber. U prvoj polovini 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) će se proširiti potpuno novim SUV-om Kiger. Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja. Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14.2% na tržištu koje beleži rast od 5.5%, i to zahvaljujući uspehu novog modela XMR koji je predstavljen u martu 2020.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dvocifreni pad prodaje Volkswagena u kriznoj 2020. godini

 

vw-t-roc 1.jpg

 

Volkswagen je prodao u kriznoj 2020. godini 15.1% manje putničkih vozila nego u godini ranije, pokazuje objavljeni izveštaj. U teškom tržišnom okruženju VW je kupcima širom sveta u 2020. isporučio 5.328.000 vozila istoimenog brenda, gotovo 1.000.000 manje nego u 2019.

 

Najveći pad potražnje je zabeležio na matičnom zapadno-evropskom tržištu, gde mu je prodaja pala za 23.4%. U Kini, gde je pandemija uglavnom zauzdana, pad prodaje bio je znatno blaži i iznosio je 9.9%. Ohrabrujuće vesti dolaze iz segmenta električnih i hibridnih automobila za kojima potražnja sve više raste, kao što pokazuju i podaci drugih proizvođača. VW-ove isporuke potpuno električnih vozila (BEV) su 2020. gotovo utrostručene, dok su isporuke svih kategorija električnih automobila, uključujući plug-in hibride više nego udvostručene. Samo električni model ID.3 je od lansiranja u septembru isporučen u 56.500 primeraka. Kriza izazvana koronavirusom dovela je do pada prodaje u celoj automobilskoj industriji usled smanjene potražnje u uslovima pojačane privredne neizvesnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi u 2020. imao pad prodaje od 8.3%

 

184276-audi e 222.jpg

 

Audi je saopštio da je 2020. kupcima širom sveta isporučio 1.692.773 vozila, što predstavlja pad od 8.3% u odnosu na godinu ranije.

U Kini je Audijeva prodaja porasla 5.4% (na 727.358 vozila), ali je ukupan godišnji rezultat pritisnula slaba potražnja u Evropi i Americi, gde su uticaj pandemije na zdravlje ljudi i njene posledice u privredi dugotrajniji. U poslednja tri meseca 2020. godine, Audi je isporučio više od pola miliona automobila (505.583), premašivši prvi put tu brojku u bilo kom kvartalu (tromesečnom periodu). Audi ističe i da je potražnja za električnim modelom E-tron je u 2020. porasla za 79.5% na ukupno 47.324 primerka.

 

Među nemačkim proizvođačima luksuznih automobila, Audi je po broju prodatih automobila 2020. zauzeo treće mesto, iza Mercedesa sa 2.16 miliona prodatih automobila, i BMW-a koji ih je prodao 2.03 miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda u 2020. imala pad prodaje od 19.1%

 

skoda-karoq-sportline.jpg

 

Škoda je saopštila da je 2020. godine imala globalni pad prodaje od 19.1%, ali je ipak uspela da opet proda više od milion automobila (već sedmu godinu zaredom). Kompanija je 2020. prodala ukupno 1.004.800 vozila širom sveta, uprkos 39-dnevnom zatvaranju pogona u Češkoj tokom prvog talasa pandemije. Najveće tržište za Škodu je Kina gde je 2020. plasirano 173.000 vozila (pad od 38.7%). Škoda navodi da je u 2020. godini imala snažan rast prodaje u Turskoj (+56.3%), kao i povećanje plasmana u Egiptu i Rusiji. Ipak, u zapadnoj Evropi je pad iznosio 16.5% (prodato je 434.500 vozila), a sličan pad je zabeležen i u centralnoj i istočnoj Evropi. Najprodavaniji model u 2020. je bila Octavia sa 257.400 primeraka (-29.2%), dok je od SUV-ova nabolje plasiran Karoq sa 137.200 jedinica (-10.1%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Porschea u 2020. godini manja za 3%

 

203902-porsche-cayenne 04.jpg

 

Porsche je prošle godine sa plasmanom od 272.162 automobila zabeležio pad prodaje od 3% u poređenju sa rekordnim plasmanom u 2019. To je rezultat činjenice da je Porsche zbog pandemije prošle godine zaustavio proizvodnju na šest nedelja, ali je dobra potražnja za električnim Taycanom pomogla da se taj udar smanji. Taycan je prošle godine plasiran u 20.015 primeraka, što je tek nešto manje od modela 718 Boxster/Cayman sa ukupno 21.784 komada. Najprodavaniji je Cayenne (92.860 primeraka), dok je legendarni 911 našao 34.328 novih vlasnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Lamborghinija u 2020. manja za 9%

 

lambo urus 1.jpg

 

I Lamborghinijeva globalna prodaja je u 2020. zbog pandemije bila manja nego 2019. godine, i to za 9%. Tačnije, u 2020. je prodato 7.430 Lamborghinija (8.205 u rekordnoj 2019. godini), kao rezultat 70-dnevnog zaustavljanja proizvodnje u proleće. Najviše Lamborghinija je 2020. prodato u Americi (2.224 komada), 607 je završilo u Nemačkoj, 604 u Kini, 600 u Japanu...

Najprodavaniji model je Urus (4.391 komad), a slede Huracan sa 2.193 i Aventador sa 846.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja BMW Grupe manja za 8.4% u 2020.

 

bmw 7 80.jpg

 

I BMW Grupa je objavila podatke o prodaji tokom 2020. godine. Podaci pokazuju da je plasman brendova BMW, Mini i Rolls-Royce prošle godine iznosio 2.324.809 vozila, što je u odnosu na 2019. pad od 8.4%. Sam BMW je prodao 2.028.659 automobila (minus od 7.2%), Mini je godinu završio sa prodajom od 292.394 vozila (minus od 15.8%), a Rolls-Royce sa plasiranih 3.756 luksuznih automobila (pad prodaje ovde iznosi 26.4%).

 

Što se tiče prodaje po regionima, u Evropi je BMW Grupa plasirala 912.621 vozilo (-15.7%), u Aziji 984.515 (+6.1%), u Americi 306.870 primeraka (-18.0%). U Aziji je najveća prodaja naravno bila u Kini gde je BMW Grupa našla 777.379 kupaca (+7.4%). U saopštenju se ističe i da je BMW M u 2020. prodao 144.218 automobila (+5.9% u poređenju sa 2019.), kao i da je prodaja električnih i plug-in hybrid modela (BMW i, BMW iPerformance i MINI Electric) iznosila 192.646 jedinica (+31.8%). Na kraju i podatak da je BMW Motorrad prošle godine plasirao 169.272 motocikla (-3.4%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Seata i Cupre u 2020. godini

 

200201-seat leon2020 010.jpg

 

Dobra prodaja brenda Cupra nije bila dovoljna da nadoknadi veliki pad prodaje Seata u 2020. godini (minus 25.6%). To konkretno znači da je Seat prošle godine isporučio 427.000 vozila, dok je 2019. ta brojka iznosila 574.078 jedinica. Više od četvrtine prodaje Seata i Cupre u 2020. godini (109.500 vozila) se odnosi na nemačko tržište, dok je u samoj Španiji prodato 73.300 automobila. U drugoj punoj godini kao samostalni brend, Cupra je 2020. zabeležila rast prodaje od 11%. Cupra Leon je plasiran u 13.300 primeraka, Cupra Ateca SUV u 10.500, dok je novi Formentor crossover (lansiran u poslednjem kvartalu) našao 3.600 kupaca.

 

cupra formentor 02.jpg

 

Seat u 2021. mnogo očekuje od hibridnih modela Leon eHybrid i Tarraco PHEV, kao i od Cupre Formentor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA Grupa u 2020. imala pad prodaje od 27.8%

 

207198-peugeot 508 pse01.jpg

 

PSA Grupa je saopštila svoje prodajne rezultate za 2020. godinu a oni su, očekivano, u minusu.

Svi brendovi PSA Grupe (Peugeot, Citoren, DS, Opel/Vauxhall) su prošle godine širom sveta plasirale ukupno 2.512.475 automobila, što u odnosu na 2019. predstavlja pad od 27.8%. Sam Peugeot je 2020. prodao 1.118.912 vozila (pad od 23%), Citroen je plasirao 717.190 automobila (minus od 27.5%), DS Automobiles je zabeležio plasman od 43.686 vozila (pad od 29.5%), dok je Opel/Vauxhall našao 632.687 kupaca (-35.0%).

 

Što se tiče prodaje po regionima, PSA Grupa je 2020. godine u Evropi prodala 2.123.493 automobila (pad od 29.7%), na Bliskom Istoku i Africi 197.110 jedinica (+20%), u Latinskoj Americi 95.357 (-29.7%), u Kini 45.965 (-57.7%), u Indiji i Azijsko-Pacifičkom regionu 32.752 (-6.6%), i u Euraziji 17.789 vozila (+13.7%). Ako se pogleda prodaja po modelima, kod Peugeota se ističe 208-ca sa 240.631 prodatim primerkom (-13.2%), kao i crossover 2008 koji je sa plasmanom od 204.439 komada imao rast prodaje od 11%.

 

Kod Citroena je, primera radi C3 plasiran u 183.600 primeraka (-23.7%), a C5 Aircross u 88.950 komada (-27%). Treba pomenuti da je novi C4 plasiran u 11.021 primerku, što čini rast od 92.5% u poređenju sa 2019. godinom i starim modelom. Kod DS Automobilesa se ističe DS 7 Crossback sa 26.446 prodatih primeraka (-18%). Kod Opela prodaja Astre je pala 47.4% (sa 155.752 u 2019. godini na 81.974 komada u 2020.), Insignia ima pad od 54.7% (sa 50.944 na 23.077 primerka), dok je Corsa zabeležila minus od samo 1.3% (sa 229.911 u 2019. na 226.817 u 2020. godini).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u Evropi prodala 9% manje vozila

 

toyota corolla 2018.jpg

 

Toyota Motor Europe (TME) je objavila rezultate prodaje za 2020. godinu. Od januara do decembra ukupno je prodato 993.113 vozila Toyota i Lexus, što je pad od 9% u odnosu na prošlu godinu, na tržištu koje je inače palo za 20%. U ovom periodu ukupan tržišni udeo se povećao za 0.7%, tako da je na kraju godine TME završila sa 6% tržišnog udela, što je rekord svih vremena za kompaniju u Evropi. Ključni element koji je uticao na ukupne performanse može se pripisati kontinuiranoj snažnoj potražnji za hibridnim vozilima sa niskim udelom CO2, koja su Toyotu podigla na treće mesto najprodavanijih marki putničkih automobila u Evropi. Prodaja Toyota hibrida u 2020. godini je zaokružena brojkom od 529.054 prodatih vozila, i sada nosi 53% ukupne TME prodaje u Evropi, odnosno 65% u zapadnoj Evropi.

 

Nakon proletnog ''zaključavanja'' u čitavoj Evropi, prodaja TME-a se oporavila tokom jula i decembra 2020. povećavajući se za 11% na godišnjem nivou u tom periodu, vođena potražnjom za ključnim modelima C-segmenta i SUV, te lansiranjem novog Yarisa koji se popeo na drugo mesto među najprodavanijim automobilima u Evropi u novembru 2020. TME je u 2020. lansirao devet novih modela Toyota i Lexus uključujući najvažnije Novi Yaris, RAV4 Plug-in Hybrid, Proace EV, novi Mirai FCEV i Lexus UX EV.

 

toyota y 2021.jpg

 

Toyota je imala najveći procenat tržišnog udela u 2020. godini u putničkim automobilima i najmanji ukupni pad količina. Sveukupno je prodala 922.299 vozila u 2020. povećavši tržišni udeo za 0.6% na 5.7% u Evropi. Najprodavaniji modeli su bili Corolla, Yaris i RAV4 i zajedno su činili 58% volumena, uz još veći hibridni udeo od 65%.

Lexus je prodao 70.814 vozila postigavši time rekordni tržišni udeo od 2.3% na tržištu premium automobila, i prvi put dostigavši udeo od 3% u privatnom sektoru (pritom je na godišnjem nivou prodaja pala za 19%). Uz lansiranje novog električnog modela UX 300e, Lexus je takođe predstavio novi LC 500 kabriolet i LS. Glavnina prodaje došla je iz SUV serije - RX, NX, UX i LX su činili 81% ukupne Lexus prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...