Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Opel ubedljivo najveca tropa, pa Ford. Francuzi se jos i drze sa procentom, Fiat izmedju njih.

Cak sam mislio da su Zabari i gori, s obzirom koliko kaskaju sa novim modelima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla probio brojku od 2 miliona prodatih automobila ikada

 

tesla s 2021 rst01.jpg

 

U trećem kvartalu 2021. Tesla je postao prvi proizvođač koji je ukupno prodao više od 2 miliona baterijski pogonjenih automobila na globalnom planu. Za takvo postignuće je ipak trebalo malo vremena. Kompanija je osnovana 2003. da bi 2008. bio lansiran Tesla Roadster. Model S je usledio 2012. Model X 2015. Model 3 2017. i konačno Model Y 2020.

 

Svoj 500.000. elektromobil je kompanija prodala u četvrtom kvartalu 2018. Milion prodatih je bio u drugom tromesečju 2020. da bi konačno u trećem kvartalu ove godine bila probijena brojka od 2 miliona. Niko trenutno ne može da konkuriše Tesli po pitanju prodajnih brojki, jer ova firma jednostavno nastavlja da povećava prodaju i pravi još veću razliku u odnosu na druge marke i automobilske grupacije. To, u kombinaciji sa visokom prosečnom prodajnom cenom i sjajnim maržama, kao i u proseku među najvećim baterijskim kapacitetima po vozilu, učinilo je Teslu globalnim liderom u segmentu električnih automobila.

 

Pretpostavka je da će u okviru dva naredna kvartala Tesla povećati stopu proizvodnje i prodaje na milion jedinica godišnje, jer je već u poslednjih 12 meseci pređena brojka od 800.000. Najveći deo prodaje se odnosi na Model 3 i Model Y, s tim što velik udeo imaju i Modeli S i X, ali ne treba zaboraviti da su 2.450 Roadstera činili polaznu tačku.

  • Tesla Model 3/Model Y: preko 1.505.000
  • Tesla Model S/Model X: preko 520.000
  • Tesla Roadster: oko 2.450

Nažalost, Tesla ne izveštava o pojedinačnoj prodaji po modelima, već ih grupiše na osnovu ''platforme''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla deklasirao nemačke automobilske gigante?

 

tesla strase.jpg

 

Sjajni poslovni rezultati, rekordan promet i profit, velika vrednost ne berzi. To je ukratko trenutno stanje kod Tesle. Da li je američki proizvođač e-automobila zaista deklasirao nemačku konkurenciju?

Budućnost je električna - u to su uvereni mnogi automobilski stručnjaci. Ali koje će firme od toga profitirati? Trenutno je tu Tesla broj 1. Do decembra 2020. u svetu je registrovano oko 1.38 miliona novih vozila tog proizvođača iz Teksasa. Još nečim može da se pohvali šef Tesle Ilon Mask: dosada najuspešniji e-auto na svetu je njegov Model 3. Do kraja prošle godine ukupno je prodato oko 813.000 komada tog modela. Ove godine u septembru taj automobil postao je najprodavaniji model generalno, pretekao je čak i Golf. Tesla je stazama uspeha. Elektro-automobili drugih proizvođača, kineskog BYD ili nemačkog Folksvagena na globalnom tržištu nisu ni približno tako uspešni, potvrđuju podaci o prodaji vozila.

 

Hertz se odlučio za Teslu

Snažan impuls rastu vrednosti Teslinih deonica nedavno je dao Herc (Hertz). Firma koja se bavi iznajmljivanjem vozila najavila je da do kraja iduće godine namerava da kupi 100.000 Teslinih elektro-automobila. Pritom izgleda Tesla u tom poslu uopštene mora Hertz-u da daje nikakav popust na količinu naručenih vozila - tako je bar na Tviteru objavio Ilon Musk. Potražnja za njegovim automobilima je, kaže, mnogo veća od kapaciteta proizvodnje. Ipak, dodao je, ugovor sa Hertz-om još nije potpisan. A ako do tog posla ipak dođe, Tesla bi na taj način mogao da dopre i do mušterija koje do sada nisu previše razmišljale o elektro-automobilim. ''Vozila koje rent-a-car firme iznajmljuju u kontaktu su sa mnogim ljudima, uglavnom solventnim kupcima. Korišćenje tih vozila je nešto poput probne vožnje'', kaže auto-stručnjak Štefan Bracel iz nezavisnog istraživačkog instituta pri Visokoj poslovnoj školi u nemačkom Bergiš-Gladbahu. Moguće je da dođe do porasta potražnja, ali to ne mora da rezultira i porastom prodaje. Taj dil će pomoći Tesli, ali samo u ograničenom obimu, smatra Bracel, jer ''Tesla nema problema s potražnjom, ali ima sa proizvodnjom''. Ipak, već i sama najava tog posla direktno je uticala na nivo vrednosti Teslinih deonica: tržišna kapitalizacija odmah je porasla.

 

Šta to znači za Nemce?

Šta sve to što se događa sa Teslom znači za nemačke proizvođače automobila? Da li ih je pionir e-automobilizma iz Teksasa definitivno deklasirao? U direktorskim kancelarijama nemačkih konkurenata odavno se čuju borbeni pokliči kojima se poziva da se uhvati priključak sa Teslom. A li Teslina prednost je velika, upozorio je u oktobru svoje menadžere Herbert Dis, šef koncerna Volkswagen. ''Znam da neki od vas to mrze, ali u prvom redu je Tesla. Razlika se povećava - oni su sve brži, oni isporučuju. Oni su sve bolji po pitanju proizvodnje automobila i imaju umreženu flotu širom sveta. Oni su jedina marka koja raste uprkos kovidu.''

 

Nestašica čipova

Tesline rekordne brojke događaju se u vremenima u kojima se većina drugih proizvođača bori s raznim problemima. Nije to samo pandemija, već i problemi sa globalnom logistikom. Posebno ih muči nestašica čipova. Stručnjaci očekuju da bi zbog toga mogla da bude smanjena proizvodnja, odnosno da će u ovoj godini biti proizvedeno između sedam i deset miliona automobila manje nešto što je bilo planirano. Neke proizvodne trake čak miruju, fabrike su zatvorene.

 

Ali ne i kod Tesle. U trećem kvartalu ove godine iz njegovih fabrika širom sveta izašlo je više od 241.000 vozila, odnosno čak 64% više nego u istom kvartalu prošle godine. Za razliku od drugih proizvođača, Tesla tokom korona-krize nije stornirao narudžbine automobilskih delova, dakle i čipova, objašnjava Štefan Bracel. Zbog čega? Frank Švope iz banke Nord LB taj potez objašnjava činjenicom da se Tesla nalazi u fazi jakog rasta: ''Takva kompanija, koja zna da može da proda više nego što može da proizvede, jednostavno nema potrebu da smanjuje narudžbine čipova, za razliku od etabliranih proizvođača.''

 

''Osim toga, Tesla je manje ugrožen zbog nestašice čipova zato što taj koncern ima mogućnost da to samostalno nadoknadi''. I u svojoj novoj fabrici koja se upravo gradi u Grinhajdeu u blizini Berlina, Tesla se oslanja na koncept prema kojem ta firma proizvodi sama što je više delova moguće, i zato je manje podložna spoljnim uticajima. Ipak, kriza sa čipovima okrznula je i Teslu, zato što taj proizvođač sarađuje s nekim dobavljačima (npr. Bosch ili Continental), koji su i sami pogođeni nestašicom čipova, ukazuje Bracel. Nestašica čipova je, prema Franku Švopeu, razlog zbog kojeg je Model 3 u septembru bio najprodavanije vozilo, razlog zašto je pretekao Golfa. U Volkswagenu bi sigurno radije proizvodili Porsche ili električni ID.3, nego Golf ili Polo, tvrdi Švope, i to zato što su kod tih marki marže veće. ''U idućim mesecima Model 3 neće nužno i dalje biti najprodavaniji automobil u Evropi'', smatra Švope. ''Polazimo ipak od toga da bi u iduće dve do tri godine neki koncern poput Volkswagena mogao da pretekne Teslu po broju prodatih vozila'', smatra Bracel. Šef Tesle je itekako svestan snage konkurencije. Nedavno je to i sam priznao kada je govorio o nemačkim proizvođačima. Oni ''imaju veliki talent'', napisao je Mask i dodao ocenu prema kojoj će se oni ''snažno oporaviti'' od krize.

 

Učiti od Tesle

Tesla za sada ima jednu veliku prednost: ta firma u mnogim zemljama ima sopstvenu mrežu brzih super-punjača električne energije. Pritom je i proces punjenja baterije jednostavan, dok vlasnici drugih modela moraju najpre da vide gde se nalaze punionice koje su im potrebne, ko im je vlasnik, kako funkcioniše samo punjenje i - kako funkcioniše plaćanje? Ono što je Tesla godina usavršavao, u međuvremenu su shvatili i drugi. Oni pokušavaju da sklapaju razne kooperacije s drugim preduzećima kako bi i sami izgradili mrežu svojih punionica. Bracel očekuje da bi sve to moglo da potraje nekoliko godina -  za to vreme će Tesline mušterije nastaviti da pune svoje baterije na lagodan i udoban način. Tesla je u međuvremenu počeo da nudi i mogućnost korišćenja super-punjača i drugim e-vozačima.

 

Berzovna vrednost kao kladionica

Da li je Teslin visok kurs na berzi opravdan, s obzirom na brojne prednosti u odnosu na konkurenciju?

Frank Švope je mišljenja da je tržišna kapitalizacija nešto poput kladionice, da se ljudi klade na to da će Tesla i u budućnosti biti uspešna firma. I Bracel smatra da je berzanska vrednost prilično preterana. ''Visoka  vrednost Tesle na berzi jeste opravdana ako se imaju u vidu baterije, softver ili operativni sistemi - ali ne baš u tom iznosu.''Bracel sa kritikama analizira i Tesline poslovne ciljeve, prema kojima ta kompanija u idućim godinama želi da raste stopom od 50% svake godine. Tesla je doduše do sada uspevao da ostvari taj rast, ali u idućim godinama krivulja bi mogla i da se poravna, gledano u procentima'', smatra Bracel. ''Nove fabrike jednostavno ne mogu tako brzo da se grade kako to Tesla priželjkuje. Ipak, polazimo od toga da će Tesla i idućih godina nastaviti da raste u sektoru elektromobilnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dramatičan pad prodaje novih automobila u Evropi, Stellantis prestigao VW grupu

 

saloni automobila 2020.jpg

 

Prodaja novih automobila u Evropi pala je u oktobru za 29% u odnosu na isti mesec prošle godine. To je najgora prodaja u mesecu oktobru otkako se ona meri, jer je kriza čipova smanjila ponudu novih vozila. Registracije novih automobila u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i zemljama Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu na nivou su 798.693 vozila, navodi se u izveštaju Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Hyundai, Kia, Porsche i Smart ostvarili su rast prodaje uprkos padu tržišta, dok su Jaguar i Ford zabeležili drastični pad.

 

Pad isporuka Volkswagen grupe od 42% u oktobru znači da je Stellantis pretekao VW Grupu kao najprodavaniji evropski proizvođač automobila, ali je i prodaja ove grupacije smanjena za 32%. Stellantis je prošlog meseca prodao 165.866 automobila, u poređenju sa 165.309 automobila Volkswagen grupe. Brendovi koji posluju u okviru VW grupe su više puta ove godine zaustavljali proizvodnju, uključujući i glavnu Volkswagenovu fabriku u Volfsburgu u Nemačkoj, zbog nedostatka poluprovodnika. VW Grupa, kao i drugi proizvođači automobila, daju prednost svojim najprofitabilnijim markama i automobilima u proizvodnji, odnosno njima prioritetno idu čipovi. Tako je Porsche u oktobru povećao prodaju za 13%.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavniji automobil u Evropi u oktobru je Peugeot 2008

 

Peugeot-2008.jpg

 

Poremećaji u proizvodnji novih automobila zbog nedostatka čipova su već poznata stvar i pticama na grani. Zbog toga i prodajni favoriti iz meseca u mesec izgledaju drugačije. Godinama je prvo mesto bilo rezervisano za Volkswagen Golf, a u oktobru ga nema ni među prvih deset u Evropi, prema podacima JATO Dynamics-a. Prvo mesto drži Peugeotov SUV model 2008 (18.109 prodatih primeraka), drugi je Renaut Clio (14.639), slede Dacia Sandero (14.034), Peugeot 208 (13.978), peti Ford Focus (12.704)... Golf je ispao iz prvih deset - prodato je malo više od 11 hiljada vozila. Volkswagenova fabrika u Wolfsburgu zbog nedostatka čipova radi na rekordno niskom nivou koji nije zabeležen još od 1958. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprodavaniji EV u Evropi 2021. godine

 

tesla katalog.jpg

 

Kad su u pitanju električni automobili, jedna marka vam verovatno prva pada na pamet. U pitanju je naravno Tesla. Model 3 američkog proizvođača električnih automobila je najprodavaniji EV na ''Starom kontinentu'' 2021. godine, lako nadmašivši svoje suparnike.

 

Podaci JATO Dynamics-a otkrivaju da je do kraja novembra ove godine u Evropi prodato ukupno 113.397 Modela 3. To predstavlja skok od 84% u odnosu na prošlu godinu i stavlja Model 3 ispred Volkswagena ID.3, koji se prodao u 63.109 primeraka u prvih 11 meseci ove godine, što je povećanje od 125% u odnosu na 2020. godinu. Najbolji mesec za Model 3 je bio septembar, a zanimljivo je da bi ga mogao nadmašiti Model Y koji je u novembru takođe nadmašio VW ID.3 i ID.4. Tesla će ovu godinu verovatno završiti sa tržišnim udelom od 2%, što je više nego dvostruko u odnosu na 2020. godinu, čime su pretekli Jaguar Land Rover.

 

U razgovoru sa Auto News-om, autor Evropskog izveštaja o električnim automobilima, Matthias Schmidt, naglasio je da će udeo prodaje električnih vozila u zapadnoj Evropi ove godine dostići 11%, delom zbog nestašice automobilskih čipova. Schmidt je dodao da će Tesla verovatno završiti godinu sa ukupnom prodajom od 170.000 na kontinentu. Najplodniji evropski proizvođač električnih automobila za 2021. biće Volkswagen Grupa za koju se navodi da je ove godine u Evropi prodala oko 300.000 električnih vozila kroz svoje marke (VW, Audi, Škoda, Porsche i Cupra). Očekuje se da će Stellantis biti treći, dok će Renault-Nissan biti četvrti. Dacia Spring se pokazala posebno popularnim EV-om nadmašujući Model Y u novembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Škode u 2021. godini manja za 12.9%

 

209169-skoda fabrika.jpg

 

Škoda je saopštila da je u prošloj godini prodala 878.200 automobila što predstavlja pad od 12.9% u poređenju sa 2020. To znači da Škoda nije uspela da proda više od milion vozila po prvi put u poslednjih osam godina. Škodin šef Thomas Schäfer je 2021. opisao kao jednu od najizazovnijih godina u istoriji ovog proizvođača, uz pandemiju, nestašicu poluprovodnika i probleme u lancu snabdevanja.

 

Najveći pad je zabeležen u Kini (gde je Škoda prodala čak 58.8% manje vozila), a u zapadnoj Evropi je pad iznosio 5.9% (isporučeno je 409.000 jedinica). Sa druge strane, Škoda ima veliki rast plasmana u Indiji, i to za čak 108.9%, zahvaljujući novom manjem SUV modelu Kushaq. Najveća tržišta za Škodu su inače Nemačka, Rusija, Češka, Kina i Velika Britanija. Veliki procentualni rast je zabeležen na nekim manjiim tržištima, pa je tako Škoda u Portugalu povećala prodaju za 37.4%, Norveškoj 36.9%, Irskoj 21.8%, Holandiji 19% ...

Octavia je i dalje najprodavaniji model (mada je njegova prodaja pala za 22%), dok je prodaja Fabie i Kamiqa manja za 6%, odnosno 6.1%. Takođe, potpuno električni model Enyaq iV je imao dobar start sa isporučenih skoro 45.000 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Fordovih vozila pala za 6.8%

 

204454-ford 01.jpg

 

Prodaja vozila kompanije Ford Motor pala je prošle godine za 6.8% u odnosu na 2020, ali je jedan od najstarijih proizvođača automobila u SAD saopštio da je krajem godine znatno napredovao, prevazilazeći poremećaje u proizvodnji koje je izazvao nedostatak poluprovodničkih čipova. Ova kompanija iz Detroita je objavila da je prodala 1.9 miliona vozila u 2021, ili za 6.8% manje nego prethodne godine.

 

Sa ovim rezultatom, Ford je zadržao treće mesto u ukupnoj prodaji vozila u SAD, iza General Motorsa (GM) i Toyote, pri čemu je japanska firma s prodajom svrgnula sa trona GM koji je u proteklih 90 godina bio američki prozvođač automobila broj 1. Ford je takođe saopštio da je u četvrtom tromesečju prodao 508.451 vozilo, što je povećanje od 26.8% u odnosu na treći kvartal i bolji rezultat od onog koji je u posmatranom periodu zabeležila ukupna američka auto inidustrija, čija je prodaja na kvartalnom nivou pala za oko 3%.

 

Prema saopštenju, Ford je završio godinu sa 247.000 vozila na zalihama, što je za 22.000 komada više nego u novembru, nakon što je ranije tokom godine nestašica čipova uzrokovala pad vozila na lageru na istorijski nizak nivo. Generalno, američka automobilska industrija je u 2021. prodala 15.1 milion vozila uprkos velikim poremećajima u lancu snabdevanja i produženim negativnim uticajima pandemije, prema podacima koje je prikupila kompanije Autodata. To je najslabija godišnja prodaja od 2012. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna godina za BMW

 

196756-bmw x6 1.jpg

 

BMW je prošle godine prodao rekordnih 2.2 miliona automobila svog glavnog istoimenog brenda, izjavio je direktor prodaje i najavio ''profitabilni rast'' i u novoj godini. ''To znači da smo sa brendom BMW na vodećoj poziciji u globalnom segmentu luksuznih vozila, i to sa velikom prednošću'', rekao je agenciji Dpa Pieter Nota. Rekordna prodaja je ostvarena uprkos nestašici poluprovodnika koja je pogodila automobilski sektor širom sveta. Nemačka kompanija takođe prodaje automobile brendova Rolls-Royce i Mini. Značajan pokretač rasta bila je prodaja potpuno električnih automobila, njih više od 100 hiljada, čime je kompanija ostvarila zacrtani cilj u tom rastućem segmentu.

 

BMW i4 10.jpg

 

Devetomesečni rezultati poslovanja BMW-a su takođe pokazali rekordne brojke - 1.932 miliona prodatih automobila, prihode od 82.8 milijardi evra i dobit pre oporezivanja od 13.2 milijarde evra. Šef prodaje je izrazio optimizam i u pogledu poslovanja u novoj godini. ''Očekujemo daljnji profitabilan rast u 2022. godini'', rekao je Nota. Kompletan izveštaj o poslovanju biće objavljen kroz nedelju dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia objavila podatke o prodaji u 2021. i plan prodaje za 2022. godinu

 

kia ev prodaja.jpg

 

Iz Kia Corporation javljaju da su prošle godine ukupno prodali 2.777.056 vozila, što je 6.5 % bolje u odnosu na prethodnu godinu. Kijina prodaja van Južne Koreje u 2021. godini je u odnosu na prethodnu godinu zabeležila rast od 9.1 %, što je značilo 2.242.040 prodatih vozila, dok je prodaja u Koreji dostigla 535.016 vozila. U decembru 2021. je Kia prodala 208.965 vozila.

 

Najpopularniji model  u 2021. godini bio je sportski terenac Sportage koji je našao 363.630 novih kupaca. Sportage su najbolje pratili sportski terenac Seltos (298.737 prodatih primeraka) i limuzina Forte (240.627 primeraka), koji se ne prodaju u Evropi. Kia je prošle godine ostvarila rast zahvaljujući efikasnoj strategiji upravljanja sa dobavljačkom mrežom i uspešnom lansiranju novih modela, na čelu sa električnim krosoverom EV6.

 

Kia u 2022. godini namerava da proda više od 3 miliona vozila

U 2022. Kia namerava da proda 3,15 miliona vozila - od toga 562.000 vozila u Južnoj Koreji i 2.59 miliona vozila na ostalim tržištima. U Kiji planiraju da u 2022. godini svoj prodajni momentum zadrže smanjenjem uticaja smetnji u lancu dobavljača, što će postići optimizovanim proizvodnim planovima, dok će ujedno osigurati vodeću ulogu na globalnom tržištu električnih vozila svojom jedinstvenom elektrifikovanom mobilnošću. Kia će ove godine lansirati nekoliko novih modela, na čelu sa EV6 GT i potpuno novim Nirom, koji odražavaju njenu posvećenost da postane pružalac usluga mobilnosti.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna godina za Bentley

 

Bentley Bentayga Hybrid 01.jpg

 

Bentley je objavio prodajne rezultate za 2021. i oni pokazuju da je ova marka širom sveta prošle godine plasirala ukupno 14.695 svojih luksuznih vozila. To je rast od 31% u poređenju sa 2020. godinom (kada je prodato 11.206 vozila) i predstavlja novi rekord na godišnjem nivou za Bentley. Za ovaj uspeh je zaslužan SUV model Bentayga na koji otpada čak 40% ukupne prodaje marke. Takođe, Bentley ističe da hibridna verzija čini 20% prodaje u paleti Bentayge. Amerika i Kina su najznačajnija tržišta za Bentley, budući da je tamo tokom 2021. isporučeno 57% svih automobila ove marke. Što se same Velike Britanije tiče, tokom prošle godine Bentley je tamo povećao prodaju za 14%, pa na britansko tržište otpada 9% njihove ukupne prodaje za 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes u 2021. godini

 

mercedes-amg 100.jpg

 

Što se tiče globalne prodaje Mercedesa, zajedno sa Smartom tokom 2021. godine plasirala 2.093.476 vozila (minus od 5%), dok je njihova Vans divizija povećala prodaju za 2.6% (na 334.210 vozila).

Luksuzna S klasa je 2021. imala povećanje prodaje za 40% (ukupno 87.064 vozila), od čega je 35.5% prodato u Kini. Prodaja plug-in hybrid i električnih modela je skočila za 69.3% (ukupno 227.458 vozila), od čega je potpuno električnih bilo 99.000 (zajedno sa Smartom). Mercedes ističe i veliko interesovanje za novim električnim modelom EQS koji je već naručilo 16.370 kupaca.

Lukuzna divizija Maybach je zabeležila rast od 50.7% (ukupno 15.730 vozila), dok je AMG plasirao 145.979 vozila (rast 16.7%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus u 2021. povećao prodaju

 

221143-lotus e01.jpg

 

Jedna kratka vest iz Lotusa koji je objavio da je 2021. godine širom sveta prodao 1.710 svojih sportskih automobila. To je povećanje od 24% u odnosu na 2020. godinu i predstavlja najbolji rezultat u poslednjih 10 godina. U vesti se između ostalog ističe da je prodaja u Velikoj Britaniji porasla za 24%, u Belgiji 37%, a u Americi i Kanadi čak 111%. Ovde treba podsetiti da je u decembru Lotus i zvanično završio sa proizvodnjom modela Elise, Exige i Evora, nakon ukupno 51.738 napravljenih primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce zabeležio rekordnu godinu

 

Rolls Black Badge Ghost 03.jpg

 

Rolls-Royce je objavio da je u 2021. godini ostvario rekordnu prodaju. Prošle godine su klijentima naime isporučili 5.586 vozila, što predstavlja rast od 49% u poređenju sa 2020. i najbolji rezultat u njihovoj 117-godišnjoj istoriji.

 

221569-Rolls Ghost 02.jpg

 

Rekordi u prodaji su zabeleženi u Kini, Americi, Azijsko-pacifičkom regionu i brojnim zemljama širom sveta. Interesovanje je bilo veliko za svim modelima, ali posebno za modelima Ghost i Cullinan. U kompaniji ističu i da je Rolls-Royce neprikosnoveni lider u segmentu iznad 250.000 evra. Rolls-Royce podseća da je tokom 2021. predstavio više specijalnih edicija kao što su Phantom Oribe, Phantom Tempus, kao i Black Badge Wraith i Black Badge Dawn Landspeed Collection automobili.

 

Electric Rolls-Royce 2 01.jpg

 

Na kraju, prošla godina je značajna i po najavi prvog potpuno električnog Rolls-Royce modela Spectre koji će na tržište stići u poslednjem kvartalu 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova pogodila prodaju Renaulta u 2021.

 

201430-renault akcija 3.jpg

 

Renault je izvestio o padu prodaje u 2021. godini koju je obeležila nestašica čipova, izazvaši probleme u proizvodnji vozila širom sveta. Grupa Renault je prodala prošle godine 2.6 miliona automobila i lakih vozila, za 4.5% manje nego u godini ranije. Prodaja marke Renault je pala 5.3% dok je prodaja jeftinijeg brenda Dacia porasla za 3.1%. Prodaja Lade je gotovo stagnirala, a ona sportskog modela Alpine je skočila 74%.

 

dacia duster 2.jpg

 

Izvršni direktor Luca de Meo je preusmerio fokus sa povećanja obima prodaje na ''kreiranje vrednosti'', a u kompaniji ističu da ''politika prodaje započeta u trećem tromesečju 2020. dovodi do povećanja udela prodaje putem najprofitabilnijih kanala''. Šef prodaje brenda Renault Fabrice Cambolive je rekao da očekuje njegov rast u kategoriji neto prihoda po modelu u ovoj godini. Renault je saopštio da na pet glavnih evropskih tržišta, u Francuskoj, Nemačkoj, Španiji, Italiji i Ujedinjenom Kraljevstvu, udeo prodaje kupcima u maolprodaji sada čini 58% njihovih prihoda, što je 6 procentnih bodova više nego u 2019. pre početka pandemije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche prošle godine prodao 301.915 automobila, Taycan nadmašio 911-icu

 

porsche-taycan sivi.jpg

 

Pandemija koronavirusa i nedostatak mikročipova nisu sprečili Porsche da postavi novi prodajni rekord. Nakon što su se Lamborghini i Bentley pohvalili rekordnom prodajom u 2021. godini, isto je učinio i Porsche. Magična brojka kompanije iz Zuffenhausena iznosi 301.915 automobila, odnosno 11% više u odnosu na 2020. godinu zahvaljujući rastu potražnje u svim globalnim prodajnim regijama. Još jednom je Kina najveće pojedinačno tržište, pa je u ovoj zemlji zabeleženo povećanje prodaje za 8% na ukupno 96.671 automobil. Sa rastom od 22% u SAD-u je prodato 70.025 Porcheovih automobila. Kada je reč o Nemačkoj, prodaja je povećana za 9% na 28.565 automobila, tako da je Porsche zabeležio povećanje potražnje u Evropi za 7% i prodao 86.160 automobila.

 

Zanimljivo, oko 40% svih prodatih automobila na Starom kontinentu u 2021. godini imaju plug-in hibridni ili potpuno električni pogon. Rast prodaje je možda i iznenađenje s obzirom na nedostatak mikročipova zbog pandemije koronavirusa koja je zadala težak udarac automobilskoj industriji. Ono što ne iznenađuje jeste činjenica da je Macan najprodavaniji Porscheov model. Sportski crossover je prodat u 88.262 primerka prošle godine, a Cayenne ne zaostaje mnogo jer je veliki SUV kupio 83.071 kupac u protekih 12 meseci. Pažnju definitivno zaslužuje električni sedan i karavan Taycan, koji je prodajom nadmašio model 911. Kupcima je isporučeno 41.296 električnih vozila u 2021. godini. Taycanova pobeda nad modelom 911 je još impresivnija ako se uzme u obzir da je sportski automobil sa 6-cilindričnim motorom imao najbolju godinu ikada te postavio rekord svih vremena sa 38.464 prodata primerka. Iz Porschea sa zadovoljstvom ističu da je prodaja Taycana u prošloj godini više nego udvostručena.

 

''Ukupni rezultat je vrlo obećavajući i pokazuje da strategija daljnje elektrifikacije naše flote funkcioniše i u skladu je sa potražnjom i preferencijama naših kupaca. Istovremeno, jedinična prodaja nije odlučujući faktor za nas. Umesto toga, želimo da se zalažemo za ekskluzivna i jedinstvena iskustva kupaca i nastavićemo da ih širimo širom sveta'', izjavio je Detlev von Platen, član Izvršnog odbora odgovoran za prodaju i marketing u Porsche AG. Porsche je prodao 30.220 primeraka Panamere, kao i 20.502 primerka modela 718 Boxster/Cayman.

 

U regijama Azije i Pacifika, Afrike i Bliskog istoka beleeži se povećanje od 8% u odnosu na 2020. godinu te je realizovano ukupno 131.098 isporuka. Čini se da će i 2022. biti sjajna godina za Porsche jer je potražnja zaista velika. ''Uprkos izazovima nedostatka poluprovodnika i poremećaja izazvanog pandemijom koronavirusa, naporno smo radili da bismo omogućili da više kupaca nego ikada pre ispuni svoj san o posedovanju Porschea. Potražnja je i dalje velika, a naše knjige narudžbina izgledaju već vrlo popunjeno, tako da počinjemo 2022. puni zamaha i poverenja u svim regijama sveta'', istakao je Von Platen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Lamborghini prošle godine oborio rekord u prodaji

 

187277-vorsteiner.jpg

 

Jedna kratka vest iz Lamborghinija koji je saopštio da je 2021. godinu završio sa novim rekordom u prodaji svojih ekskluzivnih automobila.

Precizinije, ova marka je prošle godine širom sveta plasirala 8.405 automobila, najviše modela Urus. Na Urus otpada čak 60% ukupne prodaje (prodat je 5.021 primerak Urusa), Huracan je našao 2.586 kuapaca, a Aventador 798. Najveća tržišta za Lamborghini su Amerika (2.472 prodata vozila, +11%), Kina (935 vozila, +55%), Nemačka (706 vozila, +16%) i Velika Britanija (564 vozila, +9%). Što se same Italije tiče, tamo je u 2021. godini prodato 359 Lamborghinija (+3%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Volkswagen Grupe u 2021. pala za 4.5%

 

211324-vw id3.jpg

 

Volkswagen Grupa saopštava da je njena globala prodaja u 2021. godini bila za 4.5% manja nego 2020. (ukupna prodaja putničkih i komercijalnih vozila). To u praksi znači prodaju od 8.882.000 vozila u 2021. godini za razliku od 9.305.000 tokom 2020. Od tog broja, 4.896.900 su tokom 2021. godine bila VW putnička vozila (pad od 8.1%) i 359.512 komercijalnih VW vozila (minus 3.2%).

Audi je zabeležio pad od 0.7% (plasirano je 1.680.500), dok je Škoda pala za 12.6% (878.200 vozila). Seat je (zajedno sa Cuprom) povećao prodaju za 10.3% sa 426.600 u 2020. na 470.500 vozila u 2021. godini, a Porsche je plasirao rekordnih 301.915 automobila (plus od 10.9%), Lamborghini, Bentley i Bugatti su prodali 23.100 automobila ili za 23.6% više nego 2020. Treba napomenuti da je Volkswagen Grupa u 2021. prodala 452.900 potpuno električnih vozila (rast od čak 96%). Najprodavaniji EV je bio Volkswagen ID.4 sa 119.600 jedinica, a prati ga manji ID.3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel popravio prodajne brojke u Evropi, konačna potvrda boljih dana?

 

Opel-Mokka df2.jpg

 

Opelova opsežna modelska ofanziva rezultirala u prodajnom procesu u celoj zapadnoj Evropi. Nemačka marka sa sedištem u Rüsselsheimu koja povećava svoj tržišni udeo u 2021. prema zvaničnim podacima koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Uprkos tekućoj pandemiji i globalnoj nestašici poluprovodnika, Opelov tržišni udeo putničkih automobila je porastao za 4.3%

''Imamo jednu od najmlađih linija proizvoda na tržištu, koju predvode Corsa i Mokka, pri tome mislimo i na njihove električne verzije'', rekao je izvršni direktor Opela Uwe Hochgeschurtz. ''Sada smo u idealnoj poziciji da krenemo u ofanzivu i još više povećamo svoj tržišni udeo. Očekujemo daljnji zamah od naše nove Astre i Astre Sports Tourer zajedno sa novim Grandlandom, a ove tri pridošlice takođe dolaze kao uzbudljive hibridne varijante od samog početka.''

 

Opel-Corsa df1.jpg

 

Opel je u celoj godini ostvario tržišni udeo od 6,2% sa ukupno oko 162.000 novoregistrovanih automobila na svom važnom nemačkom domaćem tržištu, najvećem automobilskom tržištu u Evropi. To predstavlja povećanje od skoro 1.2% u odnosu na 2020. godinu. Opel Corsa je dala značajan doprinos uspešnom nastupu marke na domaćem tržištu i vrlo je tražena. Šesta generacija najprodavanijeg malog automobila je prodata u gotovo 50.000 primeraka samo u Nemačkoj 2021. To Corsu čini najpopularnijim malim automobilom na nemačkom tržištu tokom poslednjih 12 meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lincoln u 2021. prvi put prodao više automobila u Kini nego u Americi

 

191635-lincoln c 01.jpg

 

Jedna kratka vest iz Lincolna koji je objavio da je prošle godine prvi put prodao više automobila u Kini nego u Sjedinjenim Američkim Državama. To konkretno znači da je Lincoln tokom 2021. u Kini plasirao 91.000 svojih automobila (što je rast od čak 48,3%), dok je u SAD-u našao 86.929 kupaca (pad prodaje od 18%). To je istovremeno i najlošija godina za Lincoln u SAD-u od 2013. godine. Kako se navodi u izveštaju, Lincoln je jedan od najbrže rastućih luksuznih brendova u Kini, pri čemu je za tamošnji uspeh pre svega zaslužan SUV model Corsair koji je 2021. kupilo više od 50.000 Kineza (rast od 57%). Za novi luksuzni sedan Zephyr, koji je premijerno prikazan pre dva meseca na Guangzhou sajmu, Lincoln je do sada u Kini dobio više od 2.300 narudžbina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u 2021. najprodavaniji auto brend u Evropi

 

195992-vw id.jpg

 

Volkswagen je prošle godine u Evropi prodao 1.08 miliona novih automobila, u poređenju sa 649.514 vozila iz Peugeota. VW je bio prvi po prodaji na kontinentu uprkos padu od 6.7% u odnosu na 2020. prema podacima koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA). Toyota je skočila na treće mesto sa 615.142 prodatih automobila uz rast od 9.1%, dok je 2020. bila na osmom mestu. Kompanija je svoj uspeh pripisala pripremi globalnog lanca snabdevanja, koja je uključivala gomilanje resursa pre nego što su nestašice zahvatile industriju. Hyundai grupa je ostvarila najveći rast u Evropi u 2021. godini, a uspeh korejskog proizvođača je rezultirao rastom od 21.1% i 10. mestom u ukupnom rangiranju prodaje. Najveći gubitnici 2021. su bili Alfa Romeo koji je pao za 27.8% sa 26.322 prodaje, i Mitsubishi koji je ostvario 73.370 prodaja nakon što je 2020. najavio da će napustiti Evropu. Bila je to loša godina i za Ford, koji je pretrpeo pad prodaje od 19% od 2020. godine.

 

Ukupna evropska prodaja automobila je pala za 2.4% na 9.7 miliona, za šta ACEA navodi da je ''rezultat nedostatka poluprovodnika koji je negativno uticao na proizvodnju automobila tokom cele godine''. Industrija je još uvek daleko od nivoa pre pandemije, sa registracijama u EU za 3.3 miliona jedinica manje nego 2019. Uzimajući u obzir Veliku Britaniju i zemlje Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu, Island, Lihtenštajn, Norvešku i Švajcarsku, prodaja je opala za 1.5%. Ukupan broj prodatih automobila je iznosio 11.77 miliona, u poređenju sa 11.9 miliona u 2020. Nemačka je zabeležila prodaju od 2.6 miliona, a slede Francuska sa 1.6 miliona, Velika Britanija sa 1.6 miliona, Italija sa 1.4 miliona i Španija sa 859.477.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia ostvarila rast od 3.1%

 

dacia d11.jpg

 

Dacia je u 2021. prodala 536.870 primeraka uprkos globalnoj pandemiji i nestašici elektronskih komponenti i tako ostvarila rast od 3.1% u odnosu na prošlu godinu. Tržišni udeo marke Dacia ukupno se povećao za 0.1 postotna boda na 3.5 %. Ovaj rast se uveliko pripisuje popularnosti nove ponude modela među privatnim kupcima. Dacia je na evropskom tržištu privatnih automobila ostvarila rekordni udeo od 6.2% i po prvi put je postala treća najprodavanija marka na tom tržištu.

 

Dacia je vodeći proizvođač privatnih automobila u Francuskoj i Rumuniji, i jedna od pet najprodavanijih marki na još nekoliko evropskih tržišta (Italija, Španija, Portugalija, Belgija, Austrija, Poljska, Češka Republika, Mađarska i Hrvatska). U Nemačkoj se smestila među deset najprodavanijih marki, u Srbiji je završila na šestom mestu u ukupnom plasmanu, dok je u Maroku zadržala vodeći položaj. Prodajni uspeh na tržištu privatnih kupaca duguje uspešnim novim generacijama modela Sandero i Duster.

 

Dacia Sandero je prodat u 226.805 primeraka u 2021. pri čemu 90% ukupne prodaje odlazi na treću generaciju modela. Sandero je i u 2021. godini bio vodeći model na evropskom tržištu privatnih kupaca, što je peta godina zaredom na toj poziciji. U nekim zemljama je Sandero najprodavaniji automobil u svim kategorijama kupaca, što ga čini drugim najprodavanijim automobilom u Evropi. Za njim ne zaostaje ni Duster koji od 2018. godine nosi titulu najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca. Sa ukupno 186.001 prodatih primeraka u 2021. prodaja Dustera je dostigla brojku od 2 miliona otkako je predstavljen 2010. godine.

 

Model čija je službena prodaja počela u martu, Dacia Spring, već je ostvario uspeh na tržištu električnih automobila sa 27.876 prodatih primeraka i više od 46.000 narudžbina primljenih do kraja 2021. Dizajniran da učini električne automobile što pristupačnijim za svakodnevnu upotrebu, Spring je postao merilo na brojnim tržištima, a čak se 80% kupaca Springa upravo zbog njega po prvi put odlučilo da kupi neko vozilo marke Dacia.

 

Kompletno PR saopštenje je OVDE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje prodavani automobili u svetu

 

svet prodaja 00.jpg

 

Brojke često govore više od reči. U ovom slučaju je Motor1 franšiza u kooperaciji sa svojih 12 kancelarija širom sveta, objedinila podatke koji nam govore koji su modeli najpopularniji po zemljama. Rezultati su vezani za 2021. Rangiranje zapravo potvrđuje aktuelne trendove i naglašava razlike u ukusu kupaca širom sveta. Primera radi, dok su Amerikanci i dalje ludi za SUV modelima i kamionetima, Evropljani preferiraju manje automobile kao što su hatchback i kompaktni krosoveri. U Australiji, Argentini i Brazilu kupci su naklonjeni kamionetima srednje veličine, dok u gusto naseljenim zemljama poput Indonezije, ljudi vole monovolumene. Kao što je poznato, nestašica čipova, uz kontinuiranu nestabilnost izazvanu pandemijom, imala je negativan uticaj na potražnju za automobilima prošle godine.

 

Očekivani favoriti u Severnoj Americi
Ford F serije je nastavio da dominira američkim tržištem sa 726.004 prodata primerka (total uključuje F-150, F-250, F-350 i F-450). Gotovo pet od svakih 100 lakih vozila prodatih u SAD u 2021. se odnosi na F seriju. Drugo i treće mesto drže porodica Ram kamioneta i Chevrolet Silverado. Njihov kombinovani tržišnu udeo je u 2021. iznosio 11.9% odsto, što je četvrti po veličini od 1980. Ford F serije je takođe bio najprodavaniji model u Kanadi sa 111.332 jedinice.

 

usa prodaja 011.jpg

 

 

Južna Amerika: strast za kamionetima ne jenjava na jugu
Južnoamerikanci takođe vole da pored putnika mogu nešto i da utovare u svoje vozilo, mada preferiraju manje modele u odnosu na Severnoamerikance. Fiat Strada je lider sa 109.107 jedinica, što je 5.5% ukupnog tržišta. Ovo je najbolji rezultat ovog malog kamioneta još otkada je lansiran 1996. Fiat Strada je zgodan kako za prevoz tako i rad, kao efikasno i sposobno vozilo. Iza Strade se nalaze dva gradska automobila, Hyundai HB20 (hatchback) i Fiat Argo.

 

brasil prodaja 010.jpg

 

Argentina je četvrto po veličini tržište u Južnoj Americi posle Brazila, Meksika i Čilea. Fiat Cronos sedan je u ovoj zemlji najbolje prodavano vozilo. Ovaj mali automobil s četvoro vrata se proizvodi na lokalnom planu, a njegovi aduti su cena, pojava i dostupnost. Toyota Hilux je prethodne tri godine bila lider, ali je 2021. pala na drugo mesto. Još jedan kamionet, Volkswagen Amarok, bio je treći.

 

argentina prodaja 09.jpg

 

 

Hatchback modeli su i dalje najpopularniji u Evropi

 

Situacija na Starom kontinentu je interesantna. Volkswagen Golf je najpopularniji model automobila u Nemačkoj, ali kako je JATO Dynamics primetio, izgubio je dobar deo učešća u poslednje tri godine. Na broj novih registracija u matičnoj zemlji se odnosi 3.5% ukupnog tržišta, što je najslabiji rezultat od 1980. godine.

 

Francuska

U Francuskoj, drugom po veličini evropskom tržištu, Peugeot 208 je nadmašio Renault Clio, što je prvi put od 2004. da je Peugeotov pulen bio bolji od rivala iz Renaulta. Ipak, model koji je ubedljivo najviše napredovao je Dacia Sandero, koji se u odnosu na 2020. popravio za 2020., zauzevši treće mesto u Zemlji galskih petlova.

 

france prodaja 08.jpg

 

Nemačka

Najveći izazivači Golfa u Nemačkoj takođe dolaze i Volkswagenove ergele, T-Roc i Tiguan su završili na drugom, odnosno trećem mestu.

 

germany prodaja 07.jpg

 

Velike promene u Velikoj Britaniji
Ujedinjeno Kraljevstvo je u 20201. doživelo transformaciju. Po prvi put od 2009. Ford Fiesta nije završila na prvom mestu. Umesto popularnog Fordovog modela, na tronu se našla Opel Corsa (po prvi put). Corsa je uspela da dođe do više kupaca od Fieste, prvenstveno zbog porasta popularnosti Pume, koja je otkinula deo tog tržišnog kolača. U međuvremenu, Tesla Model 3 zauzima drugu poziciju, što je najbolji rezultat ovog automobila na 10 najvećih svetskih tržišta. Treće mesto je zauzeo Mini.

 

uk prodaja 06.jpg

 

 

Italijani vole male automobile
Za razliku od Velike Britanije, u Italiji se situacija na podijumu nije previše promenila. Fiat Panda je dominirala prodajom sa 112.298 plasiranih jedinica i tržišnim udelom od 7.6%. Obim je u odnosu na 2020. porastao za 1.2%, ali je u poređenju sa 2019. 18.8% u minusu. Fiat 500 i Lancia Ypsilon, našli su se na drugom, odnosno trećem mestu. Zajedno, na njih se odnosi 13.8% ukupne prodaje novih automobila u Italiji.

 

italy prodaja 05.jpg

 

Dominacija krosovera u Španiji
Vodeća trojka u ovoj zemlji se sastoji od dva krosovera, Seata Arone i Hyundai Tucsona, i jednog hečbeka (Dacia Sandero). Ovo je po prvi put da se Arona našla na vodećem mestu od lansiranja 2017. godine. Hyundai ima razlog za slavlje zbog odličnog kotiranja u Španiji. Popularni korejski model je ušao u svoju četvrtu generaciju, nadmašivši isto tako popularne konkurente u vidu Nissan Qashqaija (14.626), Volkswagen Tiguana (7.990) i Peugeota 3008 (16.831).

 

spain prodaja 04.jpg

 

Mađarska i Turska
Suzuki dominira mađarskim tržištem s udelom od gotovo 15%. Vitara je bestseler, a S-Cross je na drugom mestu. Zapravo, prvonavedeni model se najbolje prodaje kod naših severnih suseda još od 2016. Fiat 500 je treći, a ovo je najbolji rezultat malog gradskog italijanskog automobila od njegovog ulaska na ovo tržište.

 

hungary prodaja 03.jpg

 

Prodaja u Turskoj je više-manje odraz one iz prethodnih godina. Primera radi, Fiat Egea je na vrhu, a ovaj model uživa u vodećoj poziciji još od 2016. Toyota Corolla sedan i Renault Clio su drugi, odnosno treći.

 

turkey prodaja 02.jpg

 

 

Rusi vole Ladu, Indonežani monovolumene
Ladini modeli dominiraju u Rusiji. Vesta je vodeća sa gotovo 113.700 isporuka, što je 6% više u odnosu na 2020. Granta je na drugom mestu, ali je doživela pad od 12%. Kia Rio je treća.

 

russia prodaja01.jpg

 

Indonezija je drugo po veličini automobilsko tržište u jugoistočnoj Aziji nakon tajlandskog. Na monovolumene se odnosi čak 45% ukupne prodaje vozila u ovoj zemlji. Prošle godine, Toyota Avanza je završila na liderskoj poziciji, a iza nje su se našli Mitsubishi Xpander i komercijalno orijentisani Suzuki Carry.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...