Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Statistika automobilske industrije

Recommended Posts

Mercedes u 2020. već isporučio više od milion vozila

 

202938-mercedes cls 02.jpg

 

Od početka godine Mercedes je prodao 1.071.136 automobila i komercijalnih kombija. Mercedes je ostvario svoju najbolju prodaju u drugom kvartalu, kada je prodaja automobila na kineskom tržištu u pitanju (+21.6%). Sa druge strane, Mercedes Vans sektor je takođe povećao svoju prodaju komercijalnih kombija u Kini za 35%.

 

Britta Seeger, članica uprave Daimler AG dodaje: ''Najbolji kvartal Mercedesa do sada u Kini pokazuje impresivan rast potražnje, nakon različitih ekonomskih problema''. Mercedes je još više intenzivirao kontakt sa kupcima u drugom tromesečju koristeći brojne digitalne usluge i alate. Velika fleksibilnost njegovih globalnih trgovaca, atraktivna i široka gama proizvoda i snaga marke Mercedes su rezultirali u ovakvom prodajom vozila. U junu su globalne isporuke ponovo bile malo iznad nivoa iz prethodne godine (+0.6%). Od početka godine Mercedes je postigao bolje brojke kada su luksuzni modeli na nekim evropskim i domaćem tržištu u Nemačkoj. U Americi je kompanija u prvoj polovini godine zauzela vodeću poziciju među luksuznim automobilima u pogledu prodaje isporučenih vozila. U azijsko-pacifičkom regionu marka sa sedištem u Štutgartu postigla je novi rekord prodaje od aprila do juna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvoj polovini ove godine zabeležio pad prodaje od 12%

 

porsche-911-cabriolet 1.jpg

 

Očekivano, i Porsche je u prvoj polovini 2020. godine imao pad prodaje i to za 12% u poređenju sa istim periodom 2019. Tačnije, Porsche je u prvih šest meseci 2020. širom sveta prodao 116.964 svojih vozila, za razliku od 133.484 u prvoj polovini 2019. Najprodavaniji model je sa 39.245 primeraka bio Cayenne, a sledi ga Macan sa 34.430. Odličan rezultat je zabeležio Porsche 911 (16.919 isporuka, rast od 2%), dok je električni Taycan pronašao 4.480 kupaca. Kina je i dalje najveće tržište za ovu marku jer su u šest meseci 2020. tamo plasirana 39.603 primerka (pad od 7%). U Evropi su prodata 32.312 Porschea (minus 18%), a u SAD-u 24.186 (minus 20%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault sa oštrim padom prodaje automobila u prvih šest meseci

 

renault-megane statistika.jpg

 

Renault je u prvih šest ovogodišnjih meseci širom sveta prodao tek nešto više od 1.25 miliona vozila, što je 35% manje nego u istom periodu 2019. godine, objavila je ta kompanija. Oštar pad prodaje se najvećim delom pripisuje velikoj izloženosti zemljama u kojima su bile uvedene stroge mere karantina radi suzbijanja koronavirusne zaraze. Prodaja u Evropi, najvećem Renaultovom tržištu, potonula je za 42%, dok je na nivou EU-a, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), potražnja za novim putničkim automobilima pala za 38%.

 

Nedavno je Renaultov francuski rival PSA, izvestio o padu prodaje automobila od 46% u prvih šest ovogodišnjih meseci u poređenju sa istim periodom lane. Renault se može pohvaliti dobrim rezultatima u rastućem segmentu električnih automobila, budući da je u prvoj polovini 2020. prodaja njegova gradskog automobila ZOE u Evropi skočila za gotovo 50% na 37.540 komada. Prošlog meseca Renaultu je odobren zajam u iznosu 5 milijardi evra uz garanciju francuske vlade, kako bi lakše prebrodio koronakrizu. Renault, koji je 2019. godinu zaključio sa ukupnim neto gubitkom od 141 milion evra, u sledeće tri godine planira da smanji troškove poslovanja za 2.2 milijarde evra. U planu do 2024. godine ima i smanjenje standardne godišnje proizvodne kapacitete sa 4 na 3.3 miliona vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA grupa pokazuje žilavost sa profitom i u prvoj polovini 2020. godine

 

psa profit 2020.jpg

 

PSA, kao i ostali proizvođači automobila, trpi veliki pad prihoda u odnosu na prošlu godinu zbog pandemije korona virusa, ali ipak beleži profit i u prvih šest meseci ove godine. Šef PSA grupe Carlos Tavares kaže da je PSA na putu da se snažno oporavi od pandemije koronavirusa u drugoj polovini 2020. godine, nakon što je u prvih šest meseci godine objavio manji profit. Francuska grupa, čiji brendovi uključuju Peugeot, Citroen, DS, i Vauxhall/Opel, je od januara do juna 2020. godine prodala 1.033.000 vozila, što je smanjenje za 45.7% u odnosu na 1.903.000 prodatih vozila u istom periodu prošle godine. Uprkos tome, PSA grupa je ostvarila profit od 595 miliona evra za prvu polovinu 2020. godine, što je za 67.5% manje u odnosu na 1.83 milijarde evra profita u istom periodu 2019. godine.

 

Tavares je rekao: ''Ovaj rezultat dokazuje otpornost Grupe, kao nagradu za šest uzastopnih godina intenzivnog rada na povećanju naše efikasnosti i agilnosti. Grupa preživljava ovu krizu zahvaljujući posvećenosti timova''. Finansijska dobit koju je prijavio PSA bolja je od rezultata dosta drugih automobilskih kompanija, a takav pokazatelj finansijski analitičari delimično pripisuju naporima koje je Tavares vodio proteklih godina da smanji troškove proizvodnje. Tavares je takođe rekao da je, nakon ukidanja raznih ograničenja u Evropi, prodaja u junu i julu pokazala da je firma na putu za snažni oporavak jer porudžbine idu odlično.

 

Tavares je ponovio da spajanje FCA i PSA ide po planu, i da treba da bude okončano krajem prvog kvartala 2021. godine.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska prodaja automobila Junu 2020: Clio i dalje ispred Golfa - sa velikom razlikom

 

clio5 002.jpg

 

JATO Dynamics ima mnoge delatnosti, a jedna od njih je i prikupljanje podataka o prodaji automobila na evropskom tržištu. Rezultati za Jun nisu dobri jer je prodaja u odnosu na isti mesec prošle godine pala čak 24%. Najprodavaniji automobil na evropskom tržištu drugi mesec zaredom je Renault Clio sa 37.119 registriranih vozila. Obično je prvo mesto rezervisano za VW Golf, ali nemački kompakt je na drugom mestu (24.474). Bilo je problema sa softverom na ovom automobilu, a proizvodnja očigledno još nije u punom zamahu. Treći je Renault Captur (22.827) kao najprodavaniji SUV, a na četvrtom mjestu je Dacia Sandero (20.699) - evropski kupci očigledno vole ove povoljne i solidne automobile. Slede Toyota Yaris, Peugeot 208, Ford Focus, Dacia Duster, Peugeot 2008 i Opel/Vauxhall Corsa koja zaključuje prvih deset.

Svakako treba spomenuti i odlične prodajne brojke električnog Renault Zoe (10.225), koji je u trci za najprodavaniji električni model ispred Tesle Modela 3, Volkswagen e-Golfa, Peugeota 208, Hyundai Kone. Najprodavaniji plug-in hibrid je nova Ford Kuga, a na prva četiri mesta po prodaji hibrida je Toyota (C-HR, Corolla, Yaris i RAV4). Hibridi i blagi hibridi sad čine oko 50% prodaje novih automobila u Europi.

 

preuzeto sa - revijahak.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf ponovo najprodavaniji model u Evropi

 

vw golf 8 2020 beli.jpg

 

Nakon što je u jednom trenutku Renault Clio bio najtraženiji u Evropi, VW Golf je kraj prve polovine 2020. ipak dočekao na prvom mestu. Sa 134.045 isporučenih primeraka u prvih šest meseci 2020, Volkswagen Golf drži prvu poziciju po prodaji u Evropi, pokazuju rezultati koje je sa 44 evropska tržišta, od Rusije do Portugalije, prikupio specijalizovani sajt focus2move.com.

 

Uprkos prvoj poziciji Golfa, Volkswagen, baš kao i drugi proizvođači automobila nemaju razloga za slavlje. Naime, u periodu januar-jun prodato je za 45.9% manje Golfova nego u istom razdoblju 2019. Na drugom mestu je Renault Clio sa 133.950 isporučenih vozila, uz pad od 27%, dok je treći još jedan Volkswagen, model Polo (103.620 prodatih automobila, pad od 43.4%). VW drži i četvrtu poziciju na listi najprodavanijih modela u Evropi sa SUV-om Tiguan (99.559; -35.8%), dok je peta Škoda Octavia (93.588; -32.9%). Iza njih slede Ford Focus (88.936; -35.1%), Peugeot 208 (84.171; -35.4%), Opel Corsa (83.009; -34.2%), Nissan Qashqai (80.091; -39.4%) i Ford Fiesta (72.413; -43.5%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je u ovim Corona rezultatima jedini "pozitivan" pomak da se trziste konacno malo resetovalo i manulo SUV/Crossover manije.

Od 10 najprodavanijih modela, 8 su iz stare, dobre SubCompact i Compact klase. U Top 10, uljezi u vidu "gradskih terenaca" su na 4. i 8. mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je ipak Evropa ... Verujem da si čitao danas tekst na B92 o Top10 u svetu. Ne samo da je Golf na 10. mestu globalno ( a corolla prva ), već u prvih 10 imaš više od dva "nenormalna vozila", tj. više nego u Evropi :)

Imaš:

-Ford F Series na 2. mestu,

- RAV na 3. mestu, 

- Chevrolet Silverado na 5. mestu,

- CRV je šesti,

- RAM sedmi i

- Tiguan je deveti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najtraženiji model u prvoj polovini 2020. godine je Toyota Corolla

 

toyota c 200.jpg

 

Dok je na evropskom tržištu i dalje neprikosnoven produkt nemačke auto-industrije, zvanje najtraženijeg modela na svetu u prvoj polovini 2020. poneo je jedan Japanac. Najprodavaniji model u svetu u prvih šest meseci 2020. je Toyota Corolla.

 

U godini koja je zavila u crno automobilsku industriju, japanski proizvođač je ipak uspeo da zadrži dobar deo klijentele koja kupuje kompaktna vozila. Naime, u periodu januar-jun širom sveta je isporučeno 502.949 primeraka modela Corolla, uz relativno mali pad prodaje na godišnjem nivou (u odnosu na neke konkurenete), koji je iznosio 15.4%. Prema podacima koje je objavio specijalizovani sajt focus2move.com, drugi najtraženiji automobila na svetu u prvoj polovini 2020. bio je kamionet Ford F-series (434.791 prodatih vozila, pad od 19.3%), dok je treća još jedna Toyota model RAV4 (425.800 primeraka; -4.4%). Slede Honda Civic na 4. mestu (305.803; -26.2%), i Chevrolet Silverado na 5. poziciji (294.263; +2.3%). Među prvih 10 su se još plasirali: Honda CR-V (292.193 prodata vozila), RAM kamionet (283.672), Toyota Camry (275.360), VW Tiguan (261.874) i VW Golf (215.084).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/7/2020 at 9:18 PM, moron said:

Ovo je ipak Evropa ... Verujem da si čitao danas tekst na B92 o Top10 u svetu. Ne samo da je Golf na 10. mestu globalno ( a corolla prva ), već u prvih 10 imaš više od dva "nenormalna vozila", tj. više nego u Evropi :)

Licno me maltene iskljucivo zanima evropsko trziste, iz prakticnog razloga sta cemo mi sutra imati kao izbor za kupovinu. Zato sam i prokomentarisao evropske rezultate i da mi je drago da se Stari kontinent konacno malo resetovao od Crossover ludila i orijentisao na standardne klase. A tek za americke grdobine u vidu RAM, F serija i sl., apsolutno me, da ne kazem sta :D - cisto ako ovako nesto usput procitam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, razumem te. I prihvatam. Mi živimo u Evropi i za nas je od potencijalnog značaja samo ono što je namenjeno i prilagodjeno tom tržištu.

Činjenica je da su mnogi "globalni modeli", posebno što se motorizacije tiče, bitno različiti za pojedine kontinente (pa i zemlje)., jer svuda nisu ni iste eko norme, pa se negde još nude motori koji u Evropi odavno ne mogu da prodju (samo kao primer, Toyota LC za Rusiju, pošto je valjda Euro 5, imaš benzince 2,7 ili 2,8 (ne sećam se više), u kombinaciji sa 5MT).

A takvih primera imaš koliko hoćeš. I šta meni u smislu spoznaje onda vredi takvo sabiranje "baba i žaba" po celome svetu.

Corolla, kao naziv modela, u tom sabiranju "baba i žaba", statistički deluje kolosalno. I baš bih voleo znati strukturu njen prodaje, u smislu motorizacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoindustrija u EU proizvela 2.4 miliona vozila manje

 

seat tarraco vw.jpg

 

Evropska automobilska industrija se u uslovima pandemije koronavirusa našla u izuzetno teškoj situaciji. Proizvođači vozila su morali da zatvore svoje razvojne centre i proizvodna mesta u EU u proseku 30 radnih dana tokom perioda zaključavanja, što je dovelo do gubitaka u proizvodnji od više od 2.4 miliona motornih vozila do sada. A ako gledamo napred, očekuje se da će se prodaja automobila smanjiti za rekordnih 25% u 2020. godini. Ovo je saopštilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) koje je pre nekoliko dana objavilo svoj godišnji ''Pocket Guide'' koji pruža pregled autoindustrije u EU sa najnovijim podacima.

 

''Mi smo posvećeni saradnji sa kreatorima politika u Briselu i zemljama članicama EU kako bi osigurali da naš sektor može da preživii i da se oporavi čime ćemo zaštititi radna mesta, proizvodnju i buduća ulaganja'', rekao je Eric-Mark Huitema, generalni direktor ACEA. Automobilski ekoistem osigurava rad za 1.,6 miliona Evropljana, što predstavlja 6.7% ukupne zaposlenosti u Evropskoj uniji. Sa 2.7 miliona ljudi koji rade na proizvodnji vozila u 226 fabrika u EU, autoindustrija čini 8.5% ukupnih proizvodnih poslova u regiji. Gotovo 18 miliona vozila je proizvedeno u Evropi u 2019. godini, što predstavlja 20% svetske proizvodnje vozila. Širom sveta je izvezeno je 5.6 miliona vozila, čime je EU prošle godine za EU ostvarila trgovinski suficit od 74 milijarde evra.

 

Autoindustrija ima najveću potrošnju na istraživanje i razvoj u EU, ulaže impresivnih 60.9 milijardi evra godišnje (+6.1% u odnosu na prethodnu godinu), ili 29% ukupne potrošnje u regiji. Danas je na evropskim putevima u prometu 313 miliona vozila. Osim što osiguravaju da se ljudi i robe mogu slobodno kretati kontinentom, ta vozila su glavni izvor prihoda država donoseći više od 440.4 milijarde evra poreza godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su novi automobili koji se najslabije prodaju u Americi

 

182005-mitsubishi-outlander 2020.jpg

 

Prema najnovijem istraživanju tržišta Amerike koje obuhvata više od 4.4 miliona novih vozila prodatih u periodu od marta do kraja juna ove godine, Mitsubishi je marka koja kupce najmanje zanima, piše iSeeCars. Naime, model Outlander se najslabije prodavao, a trebalo mu je neverovatnih 197.7 dana da stigne do kupca. Zanimljivo, Outlander spada u domen crossovera i ne čini se kao loša opcija. Ima tri reda sedišta, nije skup i još uvek je oku prijatan, ali jednostavno ne prolazi. Tržište je zasićeno, a Mitsubishijev SUV je tu punih šest godina u više manje neizmenjenom formatu. Nešto bolje je prošao Eclipse Cross, a u SAD-u prosečno stoji na lageru 187.7 dana.

 

206585- najteza prodaja.jpg

 

Na trećem mestu nepopularnih je Buick Encore koji kupca čeka 170 dana, a zatim slede Nissan Frontier (158.3 dana) i Chevrolet Impala (153.1 dan) na petom mestu. Jedini evropski model koji Ameri previše ne vole je Range Rover Velar. S obzirom na cenu sasvim razumljivo. Sa druge strane svi oni koji planiraju kupovinu automobila bi izborom ovakvih automobila mogli da dobiju ogromne popuste i da naprave odličan posao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muke Jaguar Land Rovera sa lošom prodajom se nastavljaju

 

202034-land rover 01.jpg

 

Globalna prodaja Jaguar Land Rovera je u avgustu pala za čak 15.5%. Britanski premium proizvođač beleži pad prodaje na najvećim tržištima u poređenju sa istim periodom prošle godine. Sa druge strane, sa prodatih 2.098 jedinica u Velikoj Britaniji ostvaren je porast od 14%. Kompanija koja je u vlasništvu Tata Motorsa (Jaguar Land Rover Automotive Plc), prijavila je minus na globalnom prodajnom planu, plasiravši 28.887 jedinica u avgustu. Problem postoji na onim najvećim, a samim tim i najvažnijim tržištima uključujući severnoameričko, kinesko i evropsko. Jedino je na domaćem tlu ostvaren suficit, prvenstveno zahvaljujući oporavku ostrvskog tržišta i novom Defenderu. U Kini je prodato 8.187 jedinica (-7% u odnosu na avgust prošle godine), 8.180 primeraka je pronašlo kupce u Severnoj Americi (-17%), dok je u Evropi zabeleženo 5.186 novih registracija JLR-a u istom periodu, što je rekordan minus od 25%. Avgustovska globalna prodaja je bila sukcesivno niža nego u junu i julu, kada je 35.334 (-25%), odnosno 36.421 (-4%) vozilo pronašlo nove vlasnike.

 

''Mada je lošiji rezultat u odnosu na prošlu godinu ostvaren u julu i avgustu, oba meseca predstavljaju dalji oporavak u poređenju sa prvim kvartalom fiskalne 2021. godine kada je prodaja bila u minusu čak 42.4%'', saopštila je kompanija. Ipak, to ne negira činjenicu da se JLR u poslovnom smislu kotira lošije od većine svetskih proizvođača automobila. Totalna globalna maloprodaja JLR-a u junskom kvartalu je iznosila 74.067 jedinica, što je minus od više od 42% koji se naravno pripisuje pre svega Kovidu-19. 25. avgusta, na godišnjem generalnom mitingu Tate Motors, visoko rukovodstvo je saopštilo da je 98% svih prodajnih objekata JLR-a operativno.

 

Britanski proizvođač polaže velike nade u novi Defender, koji je sakupio više od 30.000 porudžbina. Proizvodni pogon kompanije u Slovačkoj, gde se ovaj model proizvodi, proširio je proizvodnju na dve smene, da bi se zadovoljila potražnja nakon oporavka evropskog i drugih ključnih tržišta. Kompanija takođe planira da lansira devet novih modela koji bi trebalo da doprinesu povećanju prodaje. U tu novu seriju se ubraja 6 blagih hibrida (MHEV) i tri ''plug-in'' hibridna vozila (PHEV). Ipak, teško da će JLR ostvariti obim prodaje onakav kakav bi želeo i kakav mu je potreban. Bacanje karte na jedan model smo već videli u prošlosti od strane nekih proizvođača i to se poslovično nije transformisalo u pozitivan bilans, naprotiv. Što se tiče novih modela, odmah se nameće pitanje kako će, i uopšte da li će moći da se nosi sa nemačkom konkurencijom koja je uvek za korak, ako ne i dva ispred.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se Evrope i konkretne prodaje modela po mesecima tice - posle stagnacije, Golf se polako vratio na tron, sa cca 31.000 komada u julu. Posle Clia, koji je 2 meseca uzastopno bio na vodecoj poziciji.

Na trecem mestu je po 3. put Octavia sa cca 22.000 komada. Kao sto sam i pretpostavio (iako su formalno isti segment), low-budget Scala ne moze ni da primirise rezultatima Octavie. Trenutno je na 81. mestu sa tacno 4 puta losijim rezultatom od Octe. Takodje, moja procena je bila da Scala prodajom nece mrdnuti dalje od Rapida (ciji je, po mojim parametrima, i naslednik).

Ono sto me raduje je da se klasicni segmenti u Evropi jos odlicno uvek drze i sa ponudom i sa prodajom. Od crossover "grdobina" :D , najuspesniji je Tiguan na 4. mestu, a u Top 10 su jos Captur, 2008 i T-Roc na 9. mestu.

Sto se "naseg" Fiata tice - klasika, najbolje se prodaju najmanji i takodje najstariji modeli u gami. I dalje su prodajom najuspesniji malisani 500 (17. mesto) i Panda (19. mesto), oba sa cca 14.000 komada u julu. Fiat 500X je na 76. mestu (cca 6.000), Tipo na 88. mestu (cca 5.000), ostali i nisu vredni pomena...

Izvukao sam listu za prvih 36. modela sa najboljom prodajom za jul 2020., pa pogledajte ;) 

 

Untitled22.png.b27a6bebd54645d70f4afa65806038a2.png

 

Untitled23.png.f3ca1a533589b82539768e35f433788d.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolja je ova analiza

 

1172700159_karvan1.thumb.jpg.306e090cc9139482a6c66bb41e88307b.jpg949263609_karavan2.thumb.jpg.49c17a67d542879e25f171687b5c8515.jpg479335486_karavan3.thumb.jpg.0732bb102577091c882a5bc4f9a0a0d1.jpg

Tragedija je što se na nemačkom tržištu mesečno proda stotinjak Giulia a tržište kao i italijansko prosto jede karavane.

Cela tragedija FIATa

 

fiat-brand-8.thumb.png.51d773852454da13c3793ae4a3379286.pngfiat-brand-2-2.thumb.jpg.0e86c154ff11ad98099b8f1d9bd1d9a3.jpgfiat-brand-4.thumb.jpg.b90071bad0d504304407e2273e36a4db.jpgfiat-brand-7.thumb.jpg.329022bf2b33c4aeae39093b229cb8ee.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenova prodaja u avgustu pala za 6.6%

 

185514-vw cross 001.jpg

 

Volkswagen je u petak saopštio da mu je prodaja vozila ponovo pala u avgustu, nakon julskog oporavka koji je signalizovao oporavak potražnje od posledica koronavirusa. Isporuke širom sveta su pale 6.6% posto u odnosu na isti mesec prošle godine na 792.000 vozila, saopštila je kompanija. Pad se delom može pripisati snažnom prošlogodišnjem rezultatu, kada su kupci pohrlili u prodajne salone podstaknuti popustima uoči stupanja na snagu strožih propisa o emisijama štetnih gasova. U julu ove godine Volkswagen je prodao gotovo isti broj vozila kao i u istom prošlogodišnjem mesecu, što je signalizovalo oporavak potražnje od posledica pandemije koronavirusa. Od početka pandemije prodaja automobila je snažno pala, a grupa VW je od početka godine zabeležila pad broja isporučenih automobila za 21.5% posto u poređenju sa istim prošlogodišnjim periodom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW uhvaćen u izdavanju lažnih podataka vezanih za prodaju

 

bmw m340d.jpg

 

Laganje ljudi koji poseduju akcije u kompaniji je loša praksa. BMW je to radio od 2015. do 2019. sudeći po izveštaju Američke komisije za hartije od vrednosti, i mada je nemački proizvođač pružao lažne brojke što se prodaje tiče pet uzastopnih godina, komisija se složila sa poravnanjem u vrednosti od 18 miliona dolara.

 

Kako pišu Vrele Gume, uprkos ovoj nedozvoljenoj praksi, vrednost BMW-ovih akcija je pala tokom dotičnog perioda. Ono što dodaje so na ranu predstavlja činjenica da je bavarski proizvođač izvukao 18 milijardi dolara od investitora od 2015. do 2019. pružajući im lažne informacije. BMW je na taj način obmanuo ljude koji su najviše verovali u kompaniju i njenim ''maloprodajnim performansama u Americi, odnosno potražnji kupaca na ovom tržištu, prikupljajući kapital u ovoj zemlji''. Komisija za hartije od vrednosti ističe ''značajnu kooperaciju tokom istrage pored izazova koje je predstavljala zdravstvena kriza'', a ova otvorenost ''je uzeta u obzir prilikom određivanja kazne'', saopštila je ova vladina agencija.

 

Ni manje ni više nego tri pravna lica - BMW AG, BMW NA (North America) i BMW US Capital, prekršila su odredbe zakona o hartijama od vrednosti iz 1933. Treba naglasiti da kazna dolazi kao rezultat ''nepriznavanja ili negiranja nalaza naloga''. Drugim rečima, nijedan izvršni direktor neće biti odgovoran jer će proizvođač isplatiti 18 miliona dolara u ime kompenzacije. Bavarci nisu usamljen slučaj. FCA je isplatio 40 miliona američkih novčanica da bi regulisao sličan problem. Ukratko, FCA je davao instrukcije prodavcima da objavljuju lažne podatke od 2012. do 2016. pomažući na taj način kapitalizaciji kompanije na berzi.

 

U dosadašnjem delu godine, BMW of North America prilično posrće. BMW i MINI su izvestili o padu prodaje od 15.3% odnosno 35.1% u prvom kvartalu 2020. u odnosu na isti period 2019. Zdravstvena kriza je doprinela još gorim rezultatima u drugom kvartalu (minus od 39.3% odnosno 41.5%). U vezi s tim takođe treba napomenuti da su SAD neto izvoznik BMW-a. Više ''Bimmera'' se izvozi iz Sjedinjenih Država nego što se uvozi, što ne treba da čudi s obzirom da se tamo sklapaju X3, X4, X5, X6 i X7 i šalju širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Tesle u trećem kvartalu nadmašila očekivanja

 

tesla model 3 5k.jpg

 

Proizvođač električnih automobila Tesla je isporučio skro 140.000 automobila u trećem tromesečju, nadmašivši očekivanja. Proizvođač električnih automobila se brzo oporavlja od loše prodaje tokom ograničenja povezanih sa pandemijom. Za treće tromesečje američka grupa je objavila rekordne podatke o isporuci kupcima 139.300 automobila između juna i kraja septembra. To je bilo 44% više nego pre godinu dana. Tesla je premašio očekivanja analitičara, koji su konsenzusom računali sa 137.000 vozila. Prethodni tromesečni rekord je iznosio 112.000 u poslednjem tromesečju 2019. godine, na što pandemija još nije uticala.

 

U prvih devet meseci Tesla je isporučio 318.000 vozila, iako je fabrika u Fremontu u Kaliforniji morala da bude zatvorena zbog pandemije. Tesla je u januaru postavio cilj da ove godine proda više od pola miliona vozila. To bi bio rast za više od trećine u odnosu na prethodnu godinu. Ali, to takođe znači da se u poslednja tri meseca u godini mora da proda više od 200.000 automobila. Grupa je u izveštajnom periodu proizvela 145.036 električnih automobila. Dobrih 128.000 otpada na kompaktnije Model 3 i Model Y, a novih 17.000 na veći Model S i Model X.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini u septembru prodao rekordnih 738 automobila

 

lambo urus 1.jpg

 

Ko kaže da korona virus loše utiče na biznis? Iako se ogroman broj kompanija žali na lošu godinu i manje prodaje, u Lamborghiniju je situacija drugačija. Lamborghini je objavio da je imao najbolji septembar ikada u pogledu komercijalnih rezultata isporučivši 738 jedinica svojim kupcima u poslednjih mesec dana. To je fenomenalno postignuće s obzirom na probleme sa kojima se etažni italijanski brend i automobilska industrija suočavaju tokom poslednjih nekoliko meseci. Italija je bila jedna od prvih zemalja nakon Kine koja se suočila sa gnevom pandemije Covid-19 i Lamborghini je, kao i mnoge druge italijanske kompanije, morao privremeno da zaustavi proizvodnju. Da stvari budu još gore, svet je zaronio u duboku ekonomsku krizu, a automobilska industrija bila je jedna od najteže pogođenih. Međutim, Lamborghini je izuzetno dobro preživeo ovu oluju.

 

''Naš tim je prevladao trenutak značajne nesigurnosti velikom fleksibilnošću, predviđanjem i spremnošću da reaguje'', rekao je Stefano Domenikali, predsednik i izvršni direktor kompanije Automobili Lamborghini. ''Eksperimentisali smo sa novim načinima povezivanja sa kupcima i entuzijastima, nastavljajući svoju težnju ka postizanju novih ciljeva neprestanim pogledom u budućnost, a to je postala prepoznatljiva karakteristika Lamborghinija'', dodao je on. Lamborghini je nedavno objavio da je proizveo 10.000-ti Urus, što je zapanjujuće s obzirom na činjenicu da je SUV visokih performansi debitovao u decembru 2017. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u Evropi beleži rezultate iznad proseka tržišta

 

lexus e 01.jpg

 

Toyota je saopštila da je u Evropi tokom prvih devet meseci ove godine prodala ukupno 715.081 automobil marki Toyota i Lexus, nastavljajući tako rast tržišnog učešća na 6.1%. Iako je plasman manji za 15% u odnosu na isti period prethodne godine, Toyota je ostvarila bolje rezultate u odnosu na ukupno automobilsko tržište koje je smanjeno za 25% zbog posledica izazvanih pandemijom. Interesovanje kupaca za Toyotine hibridno-električne automobile i dalje je veliko, pa je prodato 372.893 vozila, što čini 52% ukupne prodaje. U zapadnoj Evropi taj procenat je još izraženiji i iznosi više od 63% ukupne prodaje.

 

U karakterističnom trećem ovogodišnjem kvartalu (jul - septembar 2020.) taj trend je još izraženiji, sa rastom prodaje čak i do 11.5% u odnosu na prošlu godinu. Tome je doprinelo veliko interesovanje kupaca u septembru, pre svega za novi Yaris koji je zabeležio najbolje prodajne rezulate u odnosu na bilo koji Toyotin model do sada, što sa aktuelnom tražnjom za ostalim modelima Toyoti daje mogućnost da poveća prodajne planove za 2020. godinu.

 

''Posle obnavljanja proizvodnje u maju, prodaja koju beleže Toyota i Lexus brzo su se vratile na prethodni nivo, pre svega zbog potražnje svih aktuelnih modela, kao i dodatnim interesovanjem koje je privukao nedavni početak prodaje novog Yarisa. Iako i dalje postoji mnogo neizvesnosti u vezi sa pandemijom, mi smo povećali plan za 2020. godinu na 975.000 vozila, očekujući dalje poboljšanje na tržištu u četvrtom tromesečju ove godine. Mnogi kupci se opredeljuju za naša hibridna vozila sa niskom emisijom CO2, što nam pruža mogućnost da proširimo ponudu naših elektrifikovanih modela, paralelno sa lansiranjem novog RAV4 Plug-in hibrida, kao i modela Lexus UX300 EV i Proace EV'', ističe izvršni potpredsednik Toyote Motor Europe, Matt Harrison.

 

toyota yaris hibrid 01.jpg

 

Toyotini najprodavaniji modeli, Corolla, Yaris i RAV4, čine 57% od ukupno prodatih 664.157 vozila tokom prvih devet meseci 2020. godine. Prodaja koju je ostvarila Toyota pokazuje oporavak od oštrog pada zabeleženog u toku drugog tromesečja ove godine, i sada je smanjena za samo 14%, mereno u periodu januar - septembar 2020. Prodaja hibridnih modela u zapadnoj Evropi obuhvata 61% plasmana, u istočnoj Evropi 23%, a prosečno po regionalnim tržištima iznosi 51%. Lexus je do septembra ove godine plasirao 50.924 automobila, što je smanjenje od 20%, ali i dalje bolje od rezultata globalnog tržišta. Najprodavaniji modeli ovog brenda su SUV verzije, RX, NX, i UX koji čine 75% ukupne prodaje. Prodaja hibridnih modela po regionima prosečno  iznosi 64%, a u zapadnoj Evropi taj procenat je 99%.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u prvih devet meseci 2020. prodao 191.543 vozila

 

Porsche-Taycan 2021.jpg

 

Porsche saopštava da se njegova globalna prodaja automobila poboljšava, a ukupni rezultati nakon devet meseci su 191.543 komada, što je samo 5% manje nego pre godinu dana za ovaj isti period. Prodaja potpuno električnog modela Taycan je tokom tog perioda iznosila 10.944, što je 5.7% od ukupnog broja prodatih vozila marke Porsche. U trećem tromesečju Porsche je povećao proizvodnju i prodaju Taycana na 6.464 (8.7% od ukupnog broja), što je više od dva puta u drugom kvartalu i više od četiri puta od prvog kvartala ove godine. Porsche nije pošteđen efekata koronavirusne krize. Međutim, u budućnost gledaju sa optimizmom, posebno zahvaljujući njihovom uverljivom asortimanu i stalnom povećanju novih narudžbina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stabilizacija prodaje u Evropi ublažila pad Renaultovih prihoda

 

renault_talisman 1.jpg

 

Renault je preliminarno saopštio podatke o oporavku prodaje automobila u trećem kvartalu nakon oštrog pada u prvom talasu koji su izazvale oštre mere suzbijanja pandemije koronavirusa. U periodu od jula do septembra prihodi Renaulta su smanjeni za 8.2% prema istom periodu prošle godine na 10.37 milijardi evra. Pad prihoda je ipak znatno blaži u poređenju sa prvom polovinom godine, kada su smanjeni više od trećine. U prvoj polovini godine kompanija je poslovala sa rekordnim neto gubitkom od preko 7 milijardi evra.

 

Francuski proizvođač imao je, međutim, problema i pre pandemije koja je snažno uzdrmala automobilska tržišta, podseća Reuters. Novi izvršni direktor želi da preokrene dugoročnu strategiju globalne ekspanzije i da se fokusira na veću prodaju skupljih automobila kako bi povećao profitabilnost. Korist od takvih nastojanja kompanija je počela da oseća u trećem kvartalu, kada je povećala udeo na evropskom tržištu budući da su ovlašćeni distributeri počeli sa radom nakon lockdowna. Drugi razlog je 157-procentni skok prodaje električnog automobila Zoe. U trećem kvartalu Renaultova prodaja u Evropi je pala 2.9%, osetno blaže nego tržište u celini koje se smanjilo 5%. Samo u septembru je skočila 8%. Procene o dobiti za 2020. Renault nije objavio, ali je upozorio da su izgledi za sledeću godinu neizvesni budući da bi pretnja novog lockdowna zbog pandemije mogla da ponovo pogodi njihovo poslovanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla sa Modelom 3 izbio na čelo najprodavanijih EV u Evropi

 

Čini se da se električna vozila na Starom kontinentu prodaju ''kao alva'', dok se automobilsko tržište generalno muči zbog posledica pandemije. Sa više od 90.000 prodatih baterijski pogonjenih vozila, Evropa je na putu da ostvari šestocifrenu brojku u okviru ovog rastućeg segmenta do kraja godine.

 

tesla model 3 5k.jpg

 

U septembru, Tesla se pozicionirao kao prodavac električnih automobila broj 1, naravno prvenstveno zahvaljujući Modelu 3. Kalifornijska marka je isporučila 16.124 primeraka ovog sedana prošlog meseca, od kojih je većina završila u Ujedinjenom Kraljevstvu. Na taj način Tesla Model 3 je sa trona zbacio Renault Zoe sa razlikom većom od 5.000 jedinica. Prodaja Tesla Modela 3 u Evropi bi mogla da poraste još više jer je američki proizvođač ovog meseca započeo isporuku modela proizvedenih u Kini u 10 evropskih zemalja. Tesla je već poslao 7.000 sedana iz Šangaja prekomorskim putem. Sa novom ''Gigafabrikom'' u Berlinu, koja uskoro treba da bude operativna, Tesla se nada da će povećati svoju dominaciju u segmentu u Evropi u bliskoj budućnosti.

 

Drugi na listi najprodavanijih elektromobila na Starom kontinentu prošlog meseca je bio Renault Zoe. Uprkos tome što je imao lošiji rezultat u odnosu na Teslu, francuski model je takođe ostvario svoj najbolji prodajni mesec u septembru, sa više od 11.000 plasiranih jedinica. Renault Zoe uživa u sjajnoj 2020. godini. U prvih devet meseci broj registracija Zoea se udvostručio u odnosu na 15.730 iz istog perioda prošle godine. Ovo ne samo što je najprodavaniji model Renault grupe u Nemačkoj, već takođe ima potencijal da svoju poziciju unapredi kao najprodavaniji električni automobil u ovoj zemlji. Volkswagen ID.3 se pozicionirao kao treći najprodavaniji EV u Evropi prošlog meseca. Lansiran ove godine, VW-ov model je sa isporukama započeo tek nakon šest meseci. Ipak, uspeo je da pronađe više od 8.500 kupaca širom Starog kontinenta, uglavnom u Norveškoj i Nemačkoj. Međutim, ako se njegov broj rezervacija konvertuje u prodaju VW ID.3 bi mogao ozbiljno da ugrozi Model 3 i Renault Zoe već pre kraja godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...